/fotboll/osk/forum/1642.aspx/fotboll/osk/forum/1642.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sogen
2013-11-18 18:49
Minatankar Du menar alltså att ÖSK-Karls inlägg om att vår nya mittback Moberg får 75 000:-/mån är felaktigt? Ja eller Nej?
Postat via SvenskaFans-appen
trilla Tore
2013-11-18 18:35
@Brädan:
Tack Brädan!! 2013-11-01 17:26
AIK Saywee
2013-11-18 17:07
Vad är fakta ? Kan fakta förändras ?
AIK Saywee
2013-11-18 16:58
Nu är vi i Allsvenskan i SF's vänsterspalt :) För all framtid !!!
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-11-18 15:49
@John CapsLock:
Nu är jag i egenskap av Messersmith tvungen att komma in, Vi tog lilla silvret 2010! ;-) EDIT// Ursäkta Superettan ja...stämmer.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-11-18 15:20
Namn: bison Forumkung
Sänt: 2013-11-18 15:13
//

Ok. :-)
Örebro bison Forumkung
2013-11-18 15:13
Minatankar, ber om ursäkt om det framstod som att det var dina ord, det var jag som var lite raljant gällande det här med förtroende och sopor du har helt rätt i att du aldrig skrev det.
Riktade mig inte mot dig utan snarare mot en attityd som i flera år funnits på forumet i silly-tider att den som läcker information gör fel.
Du kan ha rätt i att det kan skada klubben om felktig information florerar men då hamnar vi ju i att inget kan diskuteras innan det är klart.
Tycker för övrigt att det är bra att du skriver ut att informationen ang Mobergs lön är felaktig utan att du för den skull tvingas att avslöja information du eventuellt fått men inte känner att den bör publiceras.

Vet inte om det blev rörigt men hoppas att ni förstår
2013-11-18 15:07
Namn: bison Forumkung
Sänt: 2013-11-18 14:51
//

Det är dina ord att människor som bryter förtroende är sopor. Jag upplever att du vill misstolka det jag skriver eller så har jag uttryckt mig synnerligen otydligt även fast jag upprepar mig med nya formuleringar.

Det har funnits flera uppgifter som framställs som fakta men som inte är det, t ex att Erik Moberg skulle ha 75.000 i månadslön, flera uppgifter om Nordin men även andra spelare. Jag tror inte det är bra varken för spelaren, ÖSK eller detta Forum.
2013-11-18 15:03
Namn: Godzilla Hårddisksson Sänt: 2013-11-18 14:25 Ändrat: 2013-11-18 14:28:18 Mina tankar: så för att kritisera en eventuell signing av en spelare måste man kunna presentera ett alternativ? Jahapp. Då säger jag väl Xavi // För att vara konkret var vi flera som föreslog att Nordin skulle hyras in i somras. Andra menade då att vi hade tillräcklig kapacitet på innermittfältet vid sidan av Saeid i form av Nilsson och Boris eller så hade man inget alternativ. Ännu fler ansåg att det var en omöjlighet att hyra honom...
AIK Saywee
2013-11-18 14:57
Jag tror att brädan har bytt nickname, men har inga fakta i min tro ...
Örebro bison Forumkung
2013-11-18 14:51
Debatten blir fattig om man måste ha säkra fakta om kontraktens innehåll när det samtidigt förespråkas att folk som har fått dessa uppgifter i förtroende är sopor som bryter förtroendet och sprider dessa på forum, underförstått har du fakta om kostnader ska du hålla inne med dessa.
Jag har full förståelse för att man om man känner till detaljerna i ex Nordins kotrakt inte publicerar dessa på ett forum. Men nu är det silly och då får man ta alla uppgifter med ett par rejäla saltkar. (Kommer i alla fall sitta någon i april och säga att man redan i november visste vilka som ska värvas men valde att inte röja sina källor)
Med detta sagt biter jag på mina naglar i väntan på brädans deltagande på forumet!

OT:
Var det någon här på forumet som var med på filmen från Ljungskile som länkades här för någon vecka sedan, jag vill ju kunna sätta ett ansikte på skribenterna här framförallt de som man känner i verkliga livet.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-11-18 14:45
Mina tankar: Jag har faktiskt inte sett någon som de senaste dagarna pekat ut några siffror som fakta. Snarare räkneexempel på uttalat gissade siffror.
Sen att jag fick kontraktslängden fel var ju lite olyckligt, dumstrut på. Blandade ihop det med det 5-års kontrakt Nordin skrev på innan flytt för att inte gå som bosman, något han ska ha väldigt stor cred för. Men spelmässigt vill jag inte ha tillbaka honom i ÖSK.
Örebro John CapsLock
2013-11-18 14:44
@SM-Guld 2LAX9:

Stora silver i SE för andra gången på 2000-talet ;0)
2013-11-18 14:35
@Godzilla Hårddisksson:

Återigen; du och andra får naturligtvis ha vilka synpunkter ni vill. Och jag har inte sagt att man behöver lämna en företagsekonomisk analys. Jag har bara konstaterat ett det finns flera här som anger summor mm för olika spelare som inte är fakta och då menar jag att man ska markera att det är en spekulation.

Men visst, vill andra ändå skriva uppgifter såsom att de vore fakta, så tror i alla fall jag att detta Forum tappar i attraktivitet. Dessutom riskerar man att skada klubben. Den ska naturligtvis kritiseras vid behov, men då ska det återigen bygga på fakta och inte rykten.

Jag tror vi är ganska många som inte vill delta i en pseudodebatt.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-11-18 14:25
Mina tankar: så för att kritisera en eventuell signing av en spelare måste man kunna presentera ett alternativ? Jahapp. Då säger jag väl Xavi. Vidare: det här är ett anonymt diskussionforum där rykten och spekulationer hör till vardagen. Ska verkligen varje forumskribent tänkte efter ordentligt om det man skriver gagnar ÖSK eller enskilda spelare? Då ska vi ju knappast ens kritisera spelare då ju dessa kan ta illa upp, givet att de kollar här. Att Nordin Gerzic har en hög lön i IFK Göteborg är det väl inte så många som ifrågasätter? Märk väl även att jag satte ett elegant frågetecken inom parantes efter kontrakslängden för att markera att jag var osäker på om det var fyra år till som gällde. Men visst, två år till då på kontraktet med IFK. Tycker du att vi ska spendera pengar på att värva tillbaka honom? Är han värd det? Har han presterat så bra som man vill av en spelare med hans kaliber? Kommer han någonsin att komma tillbaka till samma goda form han hade i 2010? Tror man det så varsågod att förespråka hans återkomst till ÖSK. Jag personligen tror det motsatta och förbehåller mig rätten att få skriva detta, utan att tvingas skriva en företagsekonomisk analys som motivering.
AIK SM-Guld 2LAX9
2013-11-18 14:07
Hur kunde det gå som det gick med Örebro? Från tredjeplats till nedflyttning på 2 säsonger? Men se det positivt, ni har två topp-placeringar på fyra säsonger, visserligen i två olika divisioner men ändå ;).
Örebro Karlstruum
2013-11-18 12:44
ÖSK-Karl: Ok, men är väl sen angivna utköpningsklausulen kan tänkas. Har väl säkerligen fått någon miljon för att låna han en säsong också. Men det där med utlåningarna från OH Leuven så lär det inte vara något att hurra för. Spelarna är ju duktiga individuellt, man kan ju inte tänka fotboll, kör bara sitt egna race och utan som helst några taktiska kunskaper. Så dom skulle jag definitivt inte oroa mig för om det kommer några till nästa säsong. Och ja, Tom går riktigt bra. Startat alla matcher han varit tillgänglig (sjuk en match och avstängd i två).
Örebro John CapsLock
2013-11-18 12:35
@Jonas r:
Nä precis. Det var därför jag använde mig av frågetecken. Jag vet ingenting om honom mer än det jag läst om det som hänt i HeIF. Enligt ledningen där har det varit upprepade förseelser, om det som stod i den artikeln är riktig. "upprepade disciplinära tillkortakommanden i kombination med hot och försök till våld" http://www.fotbolltransfers.com/site/news/34573
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2013-11-18 12:06
@Karlstruum:

Nej, det handlade om Tom som tydligen går bra i Belgien, de skulle "bara" få fem miljoner för honom, men också några utlåningar 2014.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2013-11-18 11:53
Kanske lite Grahn varning på honom men ändå en bra fotbollsspelare.
Örebro Jonas r
2013-11-18 11:49
ang Rashid som känd strulpelle. Han har ju gjort ett bra jobb i flera år. Så undrar om de finns fler incidenter med honom för den senaste kändes inte som de var helt klart vem som var strulig
2013-11-18 11:31
@Motgångssupportern:

Ber om ursäkt om du uppfattat mig så. Inte meningen.

Självklart kan man spekulera och självklart är det upp till alla att tycka vad man vill. Vad jag menar är att jag reagerar över när det står att en ny spelare har 75.000 kr i månaden och att Nordin tjänar si och så och har kontrakt på x år och det inte stämmer med verkligheten. Det är flera skribenter jag vänder mig till när jag reagerar mot att man framställer rykten eller spekulationer som fakta. Hoppas jag nu uttryckt mig tillräckligt klart. Att hämma åsiktsfriheten och möjligheten att spekulera är mig helt främmande.
Örebro Motgångssupportern
2013-11-18 10:58
@minatankar (för sm-guld):

Du missar hela poängen. Jag vill med mitt exempel visa att argument om försäljning baserat enbart på inköpspris är felaktigt. Man missar ofta att en borttagen kostnad faktiskt är en intäkt i viss mening också.

Sen är det ju lite tråkigt att du verkar förespråka ett forum där man bara får uttrycka sin åsikt om man kan basera den på fakta. Känns lite som att poängen med ett forum går förlorad där.
Örebro John CapsLock
2013-11-18 10:49
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):

Känd strulputte?
Örebro T8
2013-11-18 10:41
Ja länken blev ju fel men ni kanske kan leta er dit ändå.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2013-11-18 10:41
Intressant?
2013-11-18 10:40
@Motgångssupportern:

Jag är mycket tveksam till detta spekulerande som saknar förankring i fakta.

Ersättning kan byggas upp med bonus, engångsbelopp, månadslön, kapital- och pensionsförsäkringar samt andra förmåner. Till detta kommer kostnader för eventuell ersättningar till tidigare klubbar samt social avgifter..

Detta ska slås ut på kontraktstiden och ställas i proportion till alternativkostnader och förväntad avkastning under kontraktstiden och eventuella intäkter när spelaren går vidare till annan klubb.

Man kan inte bara slänga ur sig siffror som flera av er gör.

Nordin har enligt sajten fotbollstransfers kontrakt t o m 2015 och det är för mig i ytterligare 2 år, inte 4.
Örebro T8
2013-11-18 10:39
Vad tror ni? Var han i HIF samtidigt som Peo?
Örebro Motgångssupportern
2013-11-18 10:31
@Godzilla Hårddisksson:

Du tänker fel. Med en lön på 150.000 i månaden (ren gissning) så ger det en kostnad på ca 9.500.000 under fyra år inklusive arbetsgivaravgifter men exklusive pension.

Om nu Nordin inte ingår i IFK:s framtida planer så kommer de att sälja billigt. Bara en idiot tar en kostnad på nästan 10 miljoner för att inte göra en förlust på 6 miljoner.
2013-11-18 10:30
@Godzilla Hårddisksson:
Det är flera som skriver ganska negativt om Nordin både vad gäller hans fotbollskunnande och när det gäller ekonomiska villkor. Vi som upplever att han med "rätt" spelsystem och omgiven av "rätt" spelare tillhör en av allsvenskans allra bästa innermittfältare, blir naturligtvis överraskade av att man kan se fotboll på så olika sätt. Mest ifrågasättande blir jag över alla som kritiserar spelare men aldrig eller sällan har egna förslag på bättre alternativ. Vi som känner till kontraktslängder och hur ekonomiska villkor är uppbyggda, blir än mer förvånade när man rör sig med uppgifter som inte alls stämmer med verkligheten. Varför inte ta reda på fakta innan man sprider information om t ex ekonomi. Uppgift om lön för t ex en ny spelare i ÖSK stämmer inte alls. Endera så känner man till fakta och håller den för sig själv om man fått information i förtroende eller så presenterar man informationen som fakta och då ska den stämma med verkligheten. I annat fall får man uttrycka att man spekulerar eller hört rykten och då är det i alla fall min erfarenhet av att det mer sällan ligger nära en sanning. Men är det intressant att sprida rykten? Gagnar det spelaren och ÖSK? Eller handlar det om andra drivkrafter hos de som skriver? Kontraktstider finner man t ex på http://fotbolltransfers.com/site/club/34
Annons: