/fotboll/osk/forum/1629.aspx/fotboll/osk/forum/1629.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-11-27 21:22
Det viktigaste är att spelarna vågar, för att vinna ... ... detta var det lite si och så med, i höstens ÖSK!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Asbjörn#10
2013-11-27 21:19
@go_osk (We are on the road again!):

Frågar du Sweet Leaf bör vi snart bara vara två centrala mittfältare från att uppfylla denna önskan baserat på den kändisspotting han har pysslat med runt om i stan på sistonde... är det Rosenberg, Arvidsson och Rachid på tre dagar nu va? ;)
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-11-27 21:17
Det är garanterat mer kostsamt att ha en övertro på den befintliga spelartruppen än vad det fordrar att värva kvalitetsspelare. Man måste våga för att vinna här i livet. Det gäller även ÖSK!
2013-11-27 21:09
AIK Saywee
2013-11-27 21:07
minatankar, problemet kan ju vara att Karlsson kanske inte tycker precis så som du tycker ...
2013-11-27 21:04
Jag håller med Minatakar, att vi behöver minst fem nya spelare som håller god allsvensk klass (gärna högre klass än så). Vi behöver en vänsterback, två centrala mittfältare, en ytter och en anfallare.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-11-27 21:00
@Saywee:

Konsten att bli framgångsrik i fotboll eller i något annat ligger inte i att i efterhand konstatera vad man borde gjort. Det handlar just om att i f ö r v ä g kunna träffa "rätt".

I min bok finns det 10 spelare i årets trupp som inte håller AS-klass. Till det kommer två spelare som är skadade och kanske inte kommer tillbaka. Till det kommer Nordin och DG som varit inlånade. Det utgör tillsammans 14 spelare.

Om vi då är många som menar att vi behöver 5-6 spelare av god AS-klass inför nästa år, tycker jag inte att vi tagit i för mycket.
AIK Saywee
2013-11-27 20:49
Jag hoppas att klubben värvar smart om ekonomin tillåter och släpper fram några ungdomar. Förstår att många önskar sig ytterligare 5-6 spelare, jag tror det räcker med färre, tror liksom på vårt ÖSK. Det är bättre att värva/låna när och där det kan tänkas behövas och det vet vi ju inget om idag eller i morgon ...
2013-11-27 20:39
Namn: Saywee Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-11-27 20:36

"Trodde liksom att han kände för lite kontinuitet efter all genomströmning av spelare, men förstår att andra vet mycket bättre än han …"

//

Varför behöver du bli sarkastisk? Det är skillnad på att det blir 5-6 nya spelare i en trupp på drygt 20 än som tidigare år betydligt fler och då dessutom oftast av låg kvalitet.
AIK Saywee
2013-11-27 20:37
Har vi gott om pengar, kan vi väl köpa en gran till jul ?
AIK Saywee
2013-11-27 20:36
minatankar, du upplever som du själv vill Jag har inte ansett att vi behövde förstärka truppen under senaste sommarfönster, verkligen inte, tyckte att vårgänget hade skött sig ganska bra. Höstgänget med förstärkningar höll på att få mina optimistiska nerver att haverera. Det är snarare förstärkningarna under pågående sillyseason som jag undrar över eftersom Jan Karlsson, som eventuellt har lite inblick i klubben, tror på stommen och några värvningar för kommande äventyr. Trodde liksom att han kände för lite kontinuitet efter all genomströmning av spelare, men förstår att andra vet mycket bättre än han ...
Örebro ÖSK FANS
2013-11-27 20:31
Du har en tendens att prata i mot dig själv ibland ;)
Örebro ÖSK FANS
2013-11-27 20:30
Saywee

Tänk om det vore så lätt att det inte kostar pengar och andra uppoffringar för att ta ett guld ;)

Ska ÖSK gå för guld om några år behövs det nog tyvärr satsas pengar och det är ju inge bra,eller hur...;)

2013-11-27 20:10
@Saywee:

Jag upplever att du och andra som menade att vi i år inte behövde förstärka truppen under sommarfönstret och som menar att vi i stort klarar oss med nuvarande trupp även i AS, tror er veta lika mycket som vi som har en annan uppfattning.

För mig handlar det bara om att vi har olika uppfattningar. Att jag är stark i min övertygelse innebär inte att jag inte kan ta intryck och ändra mig, men då får man allt argumentera på ett annat sätt än vad flera gjort hittills.

Och tydligen får jag och andra som vill se ordentliga satsningar också argumentera annorlunda, för att få de i våra ögon alltför försiktiga att vilja satsa mer.

AIK Saywee
2013-11-27 20:05
Jag önskar att få uppleva ett guld för ÖSK :) ... oavsett vad ni tjafsar om ...
AIK Saywee
2013-11-27 19:59
En del tror sig veta framtiden ...
Örebro Sweet Leaf
2013-11-27 19:49
Idag när jag handlade på Cityhallen och i godan ro strök runt igenom området med frukt och grönt fick jag plötsligt ögonkontakt med någon jag tyckte mig känna igen. Det var Rachid Bouaouzan som stod och plockade potatis i lösvikt med Sköldmark pratandes i telefon bredvid sig...
2013-11-27 19:42
@ÖSK FANS:

Förstår att det kan låta som en predikan eller som att man vet bäst själv. Tycker dock att jag framför en rad självklarheter, som ändå behöver få plats i debatten.

Upplever att ÖSK är framgångsrädda. Ingen träder fram och säger att de ska ta oss till ett SM-tecken. Man är kanske rädd att inte lyckas? Ingen kan garantera att bli bäst men en förutsättning är att vilja bli det och inte be ursäkt för det.

Om det fanns andra som trädde fram i ledning och styrelse skulle jag naturligtvis ligga lågt. Har inga behov av att det just ska vara jag som är tydlig. Hoppas dock att man kan locka med sig fler. Då träder jag gärna tillbaka i mina tankar.

Det är dock inte aktuellt att jag själv intar någon annan roll än det jag tagit mig sedan ett par år och det är att analysera klubb och lag , framföra idéer i en rad avseenden till ledning och styrelse och att driva opinion. Jag deltar också i arbetsgrupp som handlar om information och kommunikation.

Denna roll skapar en rad synpunkter och ifrågasättanden, som jag får leva med, så länge jag tror att man ändå på en kant kan bidra till klubbens positiva utveckling.

Örebro ÖSK FANS
2013-11-27 19:22
Minatankar

Amen på det!!! Dags för dig att kliva in om vi ska nå några framgångar! ;)
2013-11-27 19:19
Om man rekryterar 5-6 spelare av god AS-klass per år i en trupp på över 20 spelare, kan man nå både kontinuitet och laganda.

Däremot tappar man just kontinuitet och laganda om man låter över 50 spelare passera klubben under tre år, som skett tidigare.
2013-11-27 19:08
@Saywee:
Bäste Saywee! Upplever att du upprepade gånger har "skrikit" efter att få uppleva ett SM-guld med dina "giganter". Förstår dig. Säkert önskar alla supportrar detsamma. Tror dock inte att alla supportrar tror det är möjligt och tror dessutom att av de som tror det är möjligt att alla inte riktigt förstår vad som krävs. Visst är det viktigt med kontinuitet och med att utveckla talanger. Det hindrar inte att det krävs ordentliga satsningar under alla år/steg. Detta beror inte minst på att samma nyckelspelare, tränare, sportchef, vd och styrelseordförande måste ha orken att genomföra hela planen fram till SM-tecken. Det fungerar inte om någon av dessa nyckelpersoner inte har den ambitionen, inte förstår vad som krävs och inte är beredda att jobba med de steg som krävs under flera år. Vi kan t ex inte byta tränare, vd, sportchef och styrelseordförande flera gånger under processen, utan de som startar upp planen mot SM behöver vara motiverade att fullfölja den. Annars bör man hoppa av redan nu eller sänka ambitionen att bli ett topplag i Sverige och i Norden. Därför kommer inte några planer som kräver 7, 9 eller ytterligare 100 år att fungera. Max 5 år får det ta och då krävs det satsningar på nyckelposter redan till kommande år.
AIK Saywee
2013-11-27 18:55
malge, jag tycker nog lite som du, men när mobben och forumsnutarna vaknat, vill de inte att man skall skriva det man tycker :(
Örebro malge
2013-11-27 18:52
Då må det så vara Saywee, men då känns det som detta forum sjungit ut sin rätt,
Tackar dock för tipest
Örebro malge
2013-11-27 18:50
Sen tycker jag även att alla talanger som finns ska plockas upp om de presterar, men där kanske man först skulle få till någon utlåning till annan seniorklubb, typ forward ett halvår. för att se hur de funkar där.
AIK Saywee
2013-11-27 18:50
malge, bra att du skiter i vad andra tycker, men om ÖSK's ledning kritiseras, kan du få mycket skit och till och med bli hotad. Det var bara ett tips :)
Örebro malge
2013-11-27 18:47
Saywee 18.36 Jag skiter faktiskt i vad andra tycker, men förstår fortfarande inte den värvningen. (Vet dock varför det blev som det blev) Men vad jag sett av han så kan jag inte förstå hur han ska kunna få spela iår.
AIK Saywee
2013-11-27 18:36
malge (Örebro) 2013-11-27 18:29 Samma tjänsteman som ordnade pode Akta dig att antyda negativ kritik, mot någon av klubbens aktörer, mobben kan vakna ...
AIK Saywee
2013-11-27 18:33
Jag tror att ledningen tänker lite på kontinuiteten. Förstår dock att önskningarna om nya spelare är stora och spännande, en del skulle kanske vilja byta ut hela laget bara för att silly season är så kul. Vi har fått redan fått in Pode, Mensah och Moberg och Samuel Wowoah har lämnat. Flera unga talanger funderar över var de lämpligast vill tillbringa framtiden. Ärligt, så begriper jag inte varför några fortfarande skriker efter 5 nya förvärv! Trodde att fotboll var ett lagspel och att det tar lite tid att lira ihop ett guldlag.
Örebro malge
2013-11-27 18:32
Vi behöver ha in mer folk. på innern, på kanterna och framåt, då är vi uppe i sju (vad jag räknar till)
Örebro malge
2013-11-27 18:29
Samma tjänsteman som ordnade pode
Annons: