/fotboll/osk/forum/1613.aspx/fotboll/osk/forum/1613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-12-05 22:33
Utbytt, 19:04, om du vill att jag svarar, så litar jag mycket på Kardinalens översiktliga och tydliga listor. Men det kanske är som du, eller vem det nu var skrev liknande ... ... att kanslisterna:personalen jagar sponsorer och säljer årskort? Jag trodde inte att det var ett jättekrävande jobb helt enkelt, att ta fram en sådan lista.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro John CapsLock
2013-12-05 21:42
.
Örebro Kardinalen
2013-12-05 20:59
Senaste UPPDATERINGEN: Ahmed Yasin förlänger sitt nuvarande kontrakt t o m 2015.

Nuvarande truppen, just nu 21 spelare på avlöningslistan.

Spelare med kontrakt t o m 2014:

- Ilir Berisha (2014, mittback)
- Patrik Haginge (2014, högerback, kan också spela mittback och innermittfält)
- Boris Lumbana (2014, innermittfältare)
- Kalle Holmberg (2014, anfallare, kan också spela yttermittfältare)
- Mohammed Saeid (2014, innermittfältare)
- William Atashkadeh (2014, anfallare)
- Sphetim Hasani (2014, anfallare)
- Peter Samuelsson (2014, anfallare)
- Emil Berger (2014, innermittfältare)
- Magnus Wikström (2014, mittback, kontraket förnyat med ett år)
- Ayanda Nkili (flerårskontrakt t o m ?, finns ingen tillförlitlig uppgift men enligt fotbolltransfers.com är det t o m 2014) (mittfältare, kan också spela mittback)

Spelare med kontrakt t o m 2015:

- Oscar Jansson (2015, målvakt)
- Tobias Nilsson (2015, innermittfältare)
- Christoffer Wiktorsson (2015, mittback, kan också spela vänsterback)
- Eidur Sigurbjörnsson (2015, mittback, kan också spela högerback)
- Marcus Pode (2015, anfallare, ÖSK har utnyttjat option på förlängning)
- Samuel Mensah (2015, mittfältare, kan också spela back, NY)
- Ahmed Yasin (2015, yttermittfältare)

Spelare med kontrakt t o m 2016:

- Daniel Björnquist (2016, högerback, kan också spela högerback)
- Jacob Rinne (2016, målvakt)
- Erik Moberg (2016, mittback, NY)

Ännu inte klart vad som händer med dessa spelare:

- Daniel Gustavsson (LÅN 2013, yttermittfältare, ÖSK har köpoption)
- Nordin Gerzic (LÅN 2013, innermittfältare)
- William Kvist (LÅN 2013, yttermittfältare, ÖSK har köpoption)

Spelare i ÖSK 2013 som inte kommer spela för klubben 2014:
- Samuel Wowoah (vänsterback)
- Ludwig Bergström (målvakt, högst troligen ingen fortsättning)

Uppgifterna om kontraktslängd är läst på ÖSK:s officiella hemsida samt från NA.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-12-05 20:57
@utbytt:
Alla kontrakt finns registrerade hos SvFF. Det är denna registrering som är avgörande. Den har klubbarna tillgång till och troligtvis även sajten fotbollstransfer.com Varför Björnqvist mfl inte finns med kan jag inte svara på. Måste vara något fel vid överföring av data. Det var fel av mig att använda ordet officiell, det är formellt bara SvFFs registrerade uppgifter. Vad ÖSK uppger på sin hemsida kan i praktiken också uppfattas som officiellt. Jag menade mer att information var öppen och tillgänglig men uppenbarligen inte fullt tillförlitlig.
Örebro utbytt
2013-12-05 20:45
@minatankar (för sm-guld):

Men, minatankar, jag vet inte hur "officiella" dessa uppgifter nu är? Officiella är de väl egentligen bara när de kommer från ÖSK? På fotbolltransfers lista så saknas t ex Björnqvist och Rinne helt och hållet. DG har enligt dem kontrakt över 2014, men är det så? Kardinalen anger att Nkilis kontraktsläge är osäkert, men fotbolltransfers anger kontrakt över 2014. Vem kan man lita på?
Örebro utbytt
2013-12-05 20:26
@minatankar (för sm-guld):
Se där, minatankar hittade med en enkel ansträngning!!
Örebro utbytt
2013-12-05 20:23
@AnteT:
Tror jag också, men att lägga ut kontraktstider på officiella tror jag kan reta många av oss engegerade och medlemmar. Även om vi vet att agenterna har koll så kan det ju ge känslan av att "jaha, vill de bli av med spelarna eftersom de 'annonserar ut' när de är värvningsbara?". Ja, nu släpper vi det (men, en skribent här har ju svårt att släppa mycket av tidigare diskussioner) och hoppas på att personalens ansträngningar leder till det du skriver om!!
2013-12-05 20:16
@utbytt:
Kontraktens längd framgår av bifogad länk. Uppenbarligen är dock inte alla uppgifter tillförlitliga/kompletta.
Örebro AnteT
2013-12-05 20:16
@utbytt:

Jo håller absolut med. Ville bara poängtera att det är löjligt att säga att man hjälper andra klubbar. Hoppas personalen jobbar hårt så vi får in något riktigt fin julklapp iform av en "spetsspelare"!
Örebro utbytt
2013-12-05 20:13
@AnteT:

Absolut, tror jag med. Men, håller du inte med om att det är bättre att ÖSK:s personal jagar sponsorer och säljer årskort än servar oss med sånt vi kan ta reda på själva med ett ynka mått av ansträngning?
2013-12-05 19:54
@AnteT:
Jag tror att man behöver avveckla upp till 6-7 spelare bland de nuvarande kontrakterade, för att få plats med de nya man förhoppningsvis planerar. Det beror ju också på om Atashkadeh och Berisha förväntas bli friska eller inte. 21 spelare i dagsläget plus kanske Crespo, DG, Nordin, Kvist, Liridon Silka, en defensiv innermittfältare o 2-3 spelare från U-lagen gör ca 30 spelare! Avsikten torde vara drygt 20.
Örebro AnteT
2013-12-05 19:39
Yasin säger angående silly season: "spelare ut kanske". Vilka tror ni han menar? Samuelsson kanske, någon mer?

Angående när kontrakt går ut, kan lova att agenter och klubbar som skulle vara intresserade av spelar i ÖSK har full koll på när deras kontrakt går ut oavsett om vi skriver det här eller om det skulle stå på ÖSK:s hemsida eller inte. Så nu kan vi släppa det!! ;)
Örebro Leper
2013-12-05 19:36

Kanske kan vara något..
Örebro malge
2013-12-05 19:09
Tror han är högerback? Känns som det räcker med såna.
Örebro Gentile
2013-12-05 19:06
Fredrik Stoor ytterback verkar vara tillgänglig! för dålig, för gammal, för dyr?eller behöver vi ingen mer ytterback?vad sägs? Bajen verkar vara ute ur bilden i allafall!
Örebro utbytt
2013-12-05 19:04
Nu har du nog lite selektivt minne. Frågan stod mellan att ÖSK:s hårt ansträngda personal skulle serva lata forummedlemmar med listor på officiella hemsidan över när och i vilka olika TV-kanaler ÖSK visas och hur kontraktstiderna ser ut för truppen eller om samma personal istället ska fokusera på t ex att jaga sponsorer och sälja säsongsbiljetter. Har du glömt det? Listan över kontraktstiderna utlagda av ett officiellt organ för klubben är ju dessutom rena servicen för agenter och andra klubbar. Kardinalens listor här (vilka jag gillar!) är bra mycket svårare för intressenter utifrån att scrolla sig fram till (vem orkar läsa sig igenom 95% monologer och spekulationer och 5% substans?) och dessutom är ju inte heller det som verkligen är substans "kvalitetssäkrat". Eller, Saywee, litar du blint på Kardinalen?? :-D
AIK Saywee
2013-12-05 18:47
Fast vi skulle ju inte tipsa våra konkurrenter, med vilka kontrakt klubben har med olika spelare ... ... eller hur det var med den saken ? Mig gör det inget, men vi kanske inte skall skylta med sådant, var det någon som tyckte tidigare om jag inte minns helt fel ?
Örebro utbytt
2013-12-05 18:38
Att Yasin hade kontrakt t o m 2014, dvs till utgången av 2014 har ju framgått av Kardinalens förnämliga lista under lång tid. När nu Ahmed och ÖSK ömsesidigt förlänger kontraktet med ytterligare ett år får det till innebörd att kontraktet gäller 2015 ut..
AIK Saywee
2013-12-05 18:26
Beträffande förmiddagens diskussioner så kan ni ju ana att jag tycker att "örebroaren" som inte verkar vara rumsren, kan fundera ett tag över sina intressen och sitt beteende! Instämmer i stort sett med minatankar och BoP.
AIK Saywee
2013-12-05 18:17
Saeid blir kreatören och RÅP blir kämpen, det räcker så :)
Örebro Gentile
2013-12-05 17:58
jadu Saywee,RÅP kanske funkar, har ingen direkt koll på hans färdigheter,tänker mej någon typ Kihlberg,Håkan Mild...någon av den sorten,är han en sådan? å i så fall vem ska vara kreatören? Saied,Gerzic,eller någon annan?kan man tänka sej Nkili som defensiv städare bredvid ev kreatör? undrar oxå över ytterbackspositionen,krävs det verkligen en vänsterfotad vänsterback?ska inte en yrkesman kunna slå ett habilt inlägg med bägge fötterna? mycket att fundera o spekulera om tills allvaret börjar!kul tycker jag!
AIK Saywee
2013-12-05 17:23
Hamrén stannar
AIK Saywee
2013-12-05 17:22
Gentile, RÅP är inte elak, men en kämpe som inte duttar eller viker ned sig !
Örebro Gentile
2013-12-05 17:15
bra att förlänga med Yasin,har potential att bli riktigt bra Allsvensk spelare om han tar ett litet steg till i utveckling.förövrigt funderar jag på hur man ska bygga laget på bästa sätt eftersom man knappast kommer att vara spelförande på samma sätt som i superettan,har en känsla av att man kan behöva värva en elak son of a bitch till innermittfältare att spela bredvid den tänkta kreatören,vem det nu blir? eller vad tror ni,Kamrater?
AIK Saywee
2013-12-05 16:47
Ibland inbillar jag mig att ÖSK är ett lag som sänker sig lite, när de möter dåligt motstånd och höjer sig, när det möter bra motstånd. Allt för att bjuda på s.k. underhållning och göra matcherna spännande? Därför tror jag liksom Karlsson på stommen och vill inte äventyra ekonomin med en massa nyförvärv som skall spelas in under våren. Tror att vi kommer att överraska alla i Allsvenskan, inklusive mig, som optimist :) Men det är bara en tro, för jag är ju inte så fotbollskunnig, som så många andra här ;) Fast jag har alltid hejat på SPORT !
AIK Saywee
2013-12-05 15:06
Tack för redigt svar go_osk, mycket bra, jag tror på Yasin, vill helt enkelt tro på honom, det är mycket ÖSK i Yasin :)
Örebro TommyS
2013-12-05 15:03
Viktigaste spelaren att förlänga med, bra jobbat. Men det finns flera ytterligare spelare som vi inte vill ska reas ut i sommar eller gå gratis i höst. Jag skulle vilja se förlängningar på Berisha, Kalle och Moe innan jul. Med Berisha tycker jag att det är värt att chansa, han är såpass bra att vi kan få jackpot om han förlänger.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-12-05 15:02
Saywee//

Yasins tidigare kontrakt löpte över säsongen 2014, så han förlängde det med ytterligare ett år över 2015.
AIK Saywee
2013-12-05 14:57
Eller blev det två års förlängning ?
AIK Saywee
2013-12-05 14:53
Kul med Yasin, en "landslagsman" ... ... ett års förlängning visar kanske (?) på att klubben inte tror hundra på honom utan vill avvakta lite, eller ? Om det är bra för Ahmed i sin utveckling, eller för klubbens strävan mot det första guldet kan ingen veta, inte ens en enda besserwisser ... ... och hur avtalet är formulerat vet vi inget om och skall heller inte veta något om detta. Yasin, du får mitt stöd och min support 2014, när du jobbar för svartvitt och jag har möjlighet att beskåda verkligheten :)
Annons: