/fotboll/osk/forum/1606.aspx/fotboll/osk/forum/1606.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2013-12-13 11:27
Örebro pemo
2013-12-13 11:04
Har RÅP någon koppling till Ronald Åhman som spelade mittback i ÖSK på 70-talet?
AIK Saywee
2013-12-13 09:33
Trevlig läsning i dagens pappers-NA "Han är en spelare som gör oss starkare" Peo Ljung "ÖSK-tränaren hyllar värvningen av Åhman Persson" Peo och jag har en del gemensamt :)
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-12-13 08:40
En örebroare, 19:56, Nu har jag svarat på ditt pm, eftersom du letade efter mig på forumet igår, angående ditt problem. Normalt kikar jag på mina pm 2 ggr i månaden, för jag är mycket på resande fot och med iPhonen och det är så himla liten text och ibland krångel. Det jag undrar lite över, är, varför så många skickar pm till just dig, för att få reda vem jag är och ditt pm är märkligt tydligt avseende detta, typ delar av den funderingen inledningsvis. Egentligen förstår jag dig inte, eller vad du vill uppnå? Jag har nu även läst dina inlägg häromkvällen som helhet och det är banne mig inte mycket som stämmer! Vill exempelvis tacka Erik Wärlegård för ett trevligt svar på mailet, som jag skickade till honom. I övigt vill jag helst inte tjafsa med dig, av omtanke om andra forumläsare och forumskribenter. Fortsätt med pm, så ska du se att vi kanske kan reda ut oklarheter om vad jag tycker och minska din irritation ... Ursäkta detta inlägg, men jag vet ju inte hur ofta andra kollar sina pm
Örebro Glad
2013-12-13 00:48
Har från dag 1 sagt att Oscar e kung och det fanns rätt många i början som undrade om han skulle leverera, tycker han visat att han är rätt bra:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Osvaldo
2013-12-12 23:12
Tycker det är vettigt att värva spelare från stockholmsregionen. Det sociala spelar roll, och två timmars restid till familj och polare är ett starkt argument att trycka på. Det finns en rad kvalitetsspelare som av olika anledningar inte tar en plats i startelvan och som inte kan tänka sig att spela för en annan stockholmsklubb. Därmed inte sagt att vi ska värva rajalaxå.
Degerfors A-CK
2013-12-12 23:10
Tycker ni spelar fin fotboll blir att köpa canal plus igen. hoppas ni får kamara då blir de nog topp 3 för er.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2013-12-12 22:58
A-ck

Och ni har inte ens en teoretisk möjlighet att komma topp fem i Fotbollens Finrum. Ni borde nog ha fokus på topp fem i Superettan istället för att förgäves jämföra er med Örebro Läns bästa fotbollsklubb.

Degerfors A-CK
2013-12-12 22:35
Lycka till allsvenskan bönder ! ni blir lätt topp 5 med dessa aik stjärnor..
Örebro En örebroare
2013-12-12 22:32
Heja sport!
AIK AIKrasmus
2013-12-12 22:18
munken,
Enligt Andreas Alm och övriga spelare och ledare så var RÅP i sitt livs form i år, ruskigt bra på träningar dessutom gjorde mål direkt i sitt första inhopp, konkurrensen i AIK var dock för hård och han var aldrig riktigt i Borges eller Quaisons nivå, vilket inte behöver betyda att han är dålig, det är inga dussinlirare direkt!

Kommer ihåg hans säsong 2011 som var helt magisk och han gjorde många mål/assist i ett AIK som slutade 2a det året, han har den högstanivån i sig och som ordinarie i ÖSK så tror jag han kommer göra succé, det är just speltid han behöver... Otroligt ambition att lyckas och han gnäller aldrig.

Lycka till RÅP!!
Örebro Karlstruum
2013-12-12 22:10
Dasa: Inte den artikel jag hade läst men står ändå inte i denna artikel om han har nobbat. Fotbollsdirekt uppgav att han hade nobbat, men inget agenten eller han själv hade sagt. Visst, är bara under sillytider som en tidning får "ha fel" för folk älskar att läsa om alla rykten, sanna som osanna. Därför ska man ta det en tidning uppger med en stor näve salt. Ungefär som att man skulle lita på allt Mino Raiola säger. ;)
AIK triffids
2013-12-12 21:50
DaSa. Jo jag håller med om att det finns många intressanta i ÖSK. Kalle, Saied, Yasin, William samt en del unga talanger och jag tror och hoppas det kommer att gå bra för er. Bodde i Örebro under några år 93-97 och var ofta på Eyravallen under några riktigt bra säsonger.
Vad gäller AIK så tror jag att det kan gå riktigt bra nästa år. I Quaison och Eliasson har vi två enorma talanger som kan ta ett stort steg nästa år. Problemet är mitten på mitten där jag tycker att Moro inte alls imponerar och Borges får ofta för bra kritik. Försäljningen av Helgi var inte alls så genomtänkt och det krävs att Quaison tar klivet i år. Framåt känns Goitom för skadebenägen så jag tror att en vass forward dyker upp snart ( M. Bangura),
För att få loss lite pengar så bör AIK försöka göra sig av med Majsan samt sälja Milosevic
Örebro DaSa
2013-12-12 21:43
Karlstruum/ se länk.
Örebro DaSa
2013-12-12 21:42
triffids/ Är ingen som är imponerad eller förstår hur vi kunde värva Pode. Crespo tyckte jag bevisade förra hösten att han kan skapa chanser och göra mål på egen hand. Däremot är det oroväckande att han inte blir kvitt sina skador.

Sen har du missar våran kanske vikigaste värvning, Moberg! Vi har även kryddat det med en av Norrlands bästa defensiva spelare, Mensah!

Tror inte att många motståndare blir speciellt oroliga när de läser namnen på spelarna i vår trupp. Men vi har många lovande spelare (Saied, Holmberg, Yasin) som mycket väl kan ta nästa steg nästa säsong samt ngt ngr klasspelare som tyvärr är lite skadebenägna men håller hög allsvenskklass (Berisha och WIlle) och till slut så har vi antagligen allsvenskans bästa målis i Oscar Jansson.

Tyvärr så ser anfallet rätt så svagt ut och vi saknar en vänsterback samt en konstruktiv mittfältare om inte Moe klarar att ta den rollen.

Vad tror du om AIK nästa säsong?
Assyriska Assyriska74:
2013-12-12 21:37
Visste att Sveriges bästa målvakt skulle komma med. Hoppas han tar chansen nu och petar Isaksson om två år.
Örebro Karlstruum
2013-12-12 21:34
Vart har ni läst att han dissat ÖSK i första läget? I artikeln stod det att han dissa skandinavien, att han kunde tänka sig ta det mer osäkra kortet utomlands (ej skandinavien) eller det mer säkra kortet Allsvenskan. Som att AIK gav han nytt kontrakt men nobbade pga för lite speltid visar ju ändå att AIK ville ha honom kvar. Så kanske inte en startspelare i 20+ matcher i en topp 4 klubb. Men där är vi ju inte än. Bra nyförvärv i mina ögon mao. Speciellt som att både han och Moberg kom gratis.
Örebro either/or
2013-12-12 21:33
Kände direkt när RÅP inte fick nytt kontrakt i AIK att det vore en perfekt värvning för ÖSK. Hoppas den känslan var rätt.

Hittills tycker jag ÖSK (på pappret) har värvat helt rätt! Hoppas det fortsätter så.
AIK triffids
2013-12-12 21:26
Tycker nog inte att någon av ÖSKs förvärv känns som bärande spelare. DG, RÅP, Pode och Crespo har inte imponerat i Allsvenskan och är lite överblivet material. Tror nog att ÖSK bör förstärka både mittfältet och anfallet med kvalitetsspelare. För att etablera sig så behövs en bollsäker slitvarg på mitten (Helgi) samt en klassforward som på egen hand kan skapa situationer, Crespo kan möjligen vara den spelaren men jag är långt ifrån säker.
Örebro munken
2013-12-12 21:19
Hoppas att RÅP motsvarar de högt ställda förväntningarna som verkar finnas här. Själv är jag aningen skeptisk med tanke på att han inte spelat så mycket sista åren och väl i stort sett inte tagit en ordinarie tröja nån gång över en hel säsong i seniorsammanhang (spelat i bra klubbar dock). Jag hoppas han kan överraska på mig men själv tror jag Nikili kan vara minst lika bra på def mittfält. Tycker han dominerar i närkampspelet och passningspelet har hela tiden utvecklats.

Nu behöver vi iaf en offensiv konstruktiv mittfältare till. Gillar Mo men tror inte han håller från start varje match en hel säsong. Dessutom är vi ju som de flesta varit inne på i skriande behov av djupledslöpande forward, typ Crespo. Sen kan vi stänga butiken.
AIK triffids
2013-12-12 20:49
Ganska bra analys VD Spökplumpen.
VD Spökplumpen
2013-12-12 20:49
@MrCrowly:
RÅP= Råsundas Årliga Player
AIK Saywee
2013-12-12 20:39
En örebroare (Örebro) 2013-12-12 19:56 Saywee// Massa folk som skrivit pm och undrar vem du är.. Jag vet ju svaret men du svarar ju inte mitt pm. VARFÖR ?!
Örebro MrCrowly
2013-12-12 20:31
RÅP=Redan Ålders Pensionär ?
VD Spökplumpen
2013-12-12 20:15
@triffids:

Gerndt tog aldrig chansen när han fick den.... Magnus Eriksson fall stod det mellan han eller Viktor Lundberg... och dom såg en större potential i Lundberg.

AIK håll på att falla ur AS 2010... tog in RÅP o co... och kämpa sig kvar.
Gnuggare är alltid viktiga... han passade inte in som det i AIK.
Eftersom AIK vill ha mer spelande Centralmittfältare.
Örebro DaSa
2013-12-12 20:07
Sen så vill jag ge cred till ösk att de redan i mitten av dec gjort klart med tre tilltänkta startspelare plus Mensah som jag tror mycket på. Kanske t.o.m. så att han är en fjärde startspelare på vb.
AIK triffids
2013-12-12 20:06
Magnus Eriksson och Gerndt är skyhögt större begåvningar än RÅP men de föll bort för att de aldrig fick chansen. RÅP har fått ganska många chanser men aldrig lyckats behålla en ordinarie plats. Att han ska få något genombrott i ÖSK tror jag inte på för han har inte så hög kapacitet men han kan säkert bli en hygglig gnuggare på mitten. Tyvärr så tror jag att han blir en allround bänkspelare som han varit alla andra lag
Örebro DaSa
2013-12-12 20:00
Är lite skeptisk till RÅP men hoppas att jag har fel. Man skall inte underskatta effekten av att få regelbunden speltid vilket jag utgår från att han kommer få i Ösk. Sen så vore det kul att höra om spelet bakom kulisserna, varför kommer det info samma dag om att han tackat nej till bl.a. ösk?!:) Höjde vi vårat slutbud eller satte vi upp ett ultimatum?!
VD Spökplumpen
2013-12-12 19:57
@triffids:
Du får det nästan att låta som att AIK, Danmark, Malmö är kattskitt... konkurrensen i de lag han har spelat i har säkert gjort sitt för han spelutveckling. I Örebro får han säkert spela en hel del och få vara en viktig pjäs. Vänta får du se... tänk på vart du hörde det först;) Jag tror han blir en viktig spelare för Örebro kommande åren. Se bara vad som hände med Alexander Gerndt och Magnus Eriksson som lagledningen inte trodde på. Vad som hände när dom kom till mindre klubbar och fick ett stort förtroende.
Örebro En örebroare
2013-12-12 19:56
Saywee// Massa folk som skrivit pm och undrar vem du är.. Jag vet ju svaret men du svarar ju inte mitt pm.
Annons: