/fotboll/osk/forum/1601.aspx/fotboll/osk/forum/1601.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Asbjörn#10
2013-12-11 22:44
Jag ska komma med en saklig fråga till dig nu Saywee. Om du kategoriserar minatankars "Nu får du sluta!" som ett hot borde inte ditt "Vad är ditt problem?" till skribenten En örebroare även det kategoriseras som ett hot?

Jag är tveksam till om så många (om någon nu gjorde det innan) kommer ta dina inlägg om att du hotats på speciellt stort allvar nu när du visade vart du sätter ribban kring vad som klassas som hot...
AIK Saywee
2013-12-11 22:07
Efter första stycket från en örebroare valde jag att skrålla, för jag förstod att någon åter är ute efter tjafs ... sådant märker man direkt.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-12-11 22:03
En örebroare, jag har slutat med talgoxar och räkor, men gillar fortfarande även Gnaget. Vad är ditt problem?
Örebro ÖSK FANS
2013-12-11 21:38
Minatankar

Jadu, smakar det då kostar det. Är dom inte villiga att betala spelarna så kommer dom få nobben av alla dom förhandlar med...

Man går enbart till ÖSK om man får bra betalt...

Hoppas jag har fel, men det tror jag knappast!

Örebro En örebroare
2013-12-11 21:28
Mitt första inlägg då jag glömt av mitt lösenord till förra profilen. Till Saywee// Det är inget som vill "ha bort dig". Men jag förstår irritationen folk får på dig då du pratar om Tallgoxar och din kärlek till AIK (tror du inte det sticker i folks ögon? Testa ställ dig i örebroklacken med en AIK halsduk får du se hur uppskattat det är). Du hävdar ofta att "det visste jag redan men jag ville inget säga" jag minns att min kompis lura dig att Björn Runström var på ingång till klubben och du sade du visste samma sak (på pm) vilket var taget rakt ut i det blå. Grejen är också att du kan inte argumentera utan att det ska bli drama som att du nämner att du blivit hotad. Jag har följt detta forumet flera år och sett dig lämna forumet flertal gånger ibland till och med byter du tröja till AIK. Jag minns även att det var nog Pozniak som avslöja vem du var och fick spärr för livet vilket jag kan förstå på sätt o vis. Men det borde ÖSK-Karl också fått i så fall då han gick betydligt hårdare åt på Brädan men det rår inte du för. Om du inte var så känslig och själv var på andra skulle det antagligen inte va lika mycket folk som "hugger" på dig. Jag tror många just nu skräms bort av att skriva på forumet för hur det är just nu. Om du tittar hur många tunmar upp folk får på sina inlägg när de riktar viss kritik mot dig kanske man borde kolla sig i spegeln och lyssna. Hoppas jag sade detta i saklig ton utan att behöva få en spärr då jag knappast gör något personangrepp. Edit: Jag har till till och med sätt dig skriva saker som inte alls har med saken att Göra som att du fått ett gevär riktat mot ditt huvud i Afrika. Endast för att någon försökte argumentera dig och du tog det som ett hot. Jag har bra minne ska sägas ;-)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-12-11 21:20
@ÖSK FANS:

Vad bygger du det på att tränarna inte skulle vilja förstärka innermittfältet?
Örebro ÖSK FANS
2013-12-11 18:33
Blir inget med Nordin blir inget med RÅP. ..Tränarna tror på dagens trupp..Jag själv tror vi åker ut om inte bra spelare kommer in

Sluta snåla så förbannat!

AIK Saywee
2013-12-11 18:21
36310099B (Örebro) 2013-12-11 14:15 finns det verkligen inget annat alternativ än Nordin till det svartvita mittfältet? han dominerade inte på vårt mittfälte under hösten i S1. han börjar bli till åren. han är troligtvis dyr i drift. visst, han är stadens son. men seriöst?! finns det ingen annan som kan ta hans roll?? Undrar detsamma ...
Örebro TommyS
2013-12-11 18:09
@triffids:

Vi träningsspelar mot Helgi under vårt vinterläger i Portugal. Vi får passa på då, jag håller med om att han vore en bra investering.
AIK triffids
2013-12-11 17:45
ÖSK borde satsa på att locka tillbaka Helgi Danielsson till svensk fotboll. Med Helgi på mitten så blir man minst ett mittenlag. Chatto skulle också funka i den positionen. Bredvid någon av dem så skulle det sitta fint med en offensivt lagd mittfältare typ Nordin (som han var för tre, fyra år sedan) som kan göra en 6-7 mål från mittfältsposition. Yttermittfältarna känns ok även om det inte finns så mycket extra i DG. Han är en god slitvarg på kanten som jobbar hårt i defensiven och har snabbheten. Problemet är att han inte riktigt har några ideer offensivt men som sagt, han är ok för ett mittenlag. Framåt känns det som om Crespo kan få ett rejält genombrott. Han fick aldrig chansen i AIK och jag tror det finns en 12-15 mål i honom.
AIK Saywee
2013-12-11 15:58
Godzilla, håller med dig :)
AIK Saywee
2013-12-11 15:57
Märker att flera tongivande skribenter backar när det hettar till lite, och de gamla vanliga vill tysta mig, men se det går inte ... Jag skriver tjötet än en gång Nordin var riktigt bra i vårt ÖSK för några år sedan, men jag tror inte att han är något för vårt framtida ÖSK Laget är viktigare för mig än en enda enskild spelare, så är det bara. För jag hejar på SPORT !!!
2013-12-11 15:56
TommyS (Örebro) // Mycket klokt skrivet!
Örebro Jonas r
2013-12-11 15:51
instämmer med mina tankar Saywee gå tillbaka och läs dina egna inlägg. Du tenderar att ändra dig ganska ofta.
Örebro TommyS
2013-12-11 15:49
Jag hoppas på Nordin och en slitvarg med bra bollvinnaregenskaper och helt ok speluppfattning och passningsfot. Jag tycker att Nordin från Falkenbergsmatchen och framåt var bra och visade vad han kan tillföra. Med fler löpningar diagonalt och i djupet från mittfält och anfall och bättre support vid Nordins sida hade ÖSK gjort ännu fler mål, men ändå var innemittfältet på hösten mycket bättre än i våras tycker jag. Jag tycker aockså att det är helt felaktigt att insinuera att Nordin är rädd om kroppen, han är grym på att täcka boll och ingen dålig bollvinnare. Men hans främsta egenskap, den som ingen i vår nuvarande trupp besitter, ligger i den offensiva speluppbyggnaden.

Sedan diskuteras det hur man enklast ska lösa Nordin. Ytterligare ett lån där IFK bekostar en del av lönen tror jag inte på, då borde det vara intressantare för IFK att riva kontraktet och låta Nordin gå gratis. Frågan är då hur ÖSK ska finansiera Nordins lön. Jag tycker att han ska ha en bra lön, men vi kan inte matcha IFK:s. Därför måste Nordins känsla vara att det är här jag hör hemma, det är här jag ska spela i resten av min karriär, och i den här klubben kommer man att ta hand om mig även efter karriären. Det är den känslan ÖSK måste förmedla.

Jag tycker att Nordin är en stor spelare och en stor person. Han hamnade i en knepig situation när klubben han älskade kom på felkurs och den stora satsande klubben kom med ett fett kontrakt. Han löste det på ett sätt som gjorde att han vann respekt här och i IFK. Han hamnade i en ännu knepigare situation när karriären i IFK gick i stå och ÖSK behövde hans hjälp. Han löste det på ett sät som gjorde att han vann ytterligare respekt, här och i IFK.

Jag sätter ett högt värde på Nordins fotbollskunskaper, hans lojalitet och hans symbolvärde, nu och om tre år. Jag tror också att ungdomen är vägen framåt och jag hoppas att Westerlund, Lipovac och Murad lyfts in i A-truppen och testas i allsvenskt spel 2013. Men jag tror inte att de utvecklas till de ÖSK:spelare vi vill att de ska bli utan förebilder och erfarna spelare som känner för ÖSK. Därför är jag mycket glad att Wikström förlängde och att Hagge är kvar. Därför hoppas jag att Nordin spelare för ÖSK 2014 och så länge som han orkar efter det.

2013-12-11 15:48
Saywee (Örebro) 2013-12-11 15:45 minatankar om du läser lite noggrannare så kanske du kan tolka in i mina tidigare inlägg, att det var vd-Karlsson som trodde på stommen och på mycket få förstärkningar, läs om, tolka om ... // Det finns otaliga inlägg under lång tid där du själv uttryckt att du tror på den trupp ÖSK haft. Nu vill du helt plötsligt se ett helt nytt ÖSK...
AIK Saywee
2013-12-11 15:47
jädra Nordin-monolog ... Han har ju i media visat att han satsar på blåvitt, låt honom vara i fred :)
AIK Saywee
2013-12-11 15:45
minatankar om du läser lite noggrannare så kanske du kan tolka in i mina tidigare inlägg, att det var vd-Karlsson som trodde på stommen och på mycket få förstärkningar, läs om, tolka om ...
2013-12-11 15:38
@Saywee:

Nu vill du ha ett nytt ÖSK. Under ett år har du sagt att det inte behövs några nya spelare utan man klarar sig bra både i SE och i AS med den trupp man har.

Jag tror att du bara driver med oss!
2013-12-11 15:34
@Saywee:
Det är inte seriöst av dig att skriva att jag hotar när jag "bara" uppmanar dig att sluta argumentera som du gör. Jag har inte hotat dig! Och Nordin är inte helig för mig men jag accepterar inte när du skriver att han bara spelar för pengar och inte har något ÖSK-hjärta. Nu skriver du dessutom att han är rädd om sin kropp. Sådant får inte stå oemotsagt. Kritisera hans spel men håll dig då till verkligheten och inte till saker som du uppenbarligen inte känner till. Jag uppmanar dig bara med att sluta argumentera fram och tillbaka, utan konsekvens och utan realism. Det slutar bara med att ingen vill läsa eller kommentera det du skriver. Hur kan RÅP vara viktig för ÖSK ena veckan och nästa inte vara rätt person att satsa på? Märker du inte själv hur oerhört inkonsekvent du är?
Örebro Jonas r
2013-12-11 15:33
saywee ta en timeout ingen förstår vad du vill säga. Ibland känns det som du bara vill uppmärksamhet. Ibland är det lugnt på forumet och då måste du skriva även fast du bara upprepar dig eller säger emot dig själv.
AIK Saywee
2013-12-11 15:27
minatankar, hota mig inte, med att sluta ! Jag vet och förstår att Nordin är helig för dig, men jag prioriterar ÖSK i heligheten. ... och håller med Godzilla med flera, Nordin har varit mycket bra, men har nog passerat gränsen för "bäst före", tyvärr, men det var det jag såg i höstens klena ÖSK, som gör att jag vågar skriva detta. Jag förväntar mig och väljer att tro på ett nytt, starkt ÖSK, som når målet, nå'n jädra gång i mitt liv !
AIK Saywee
2013-12-11 15:20
minatankar, MONEY TALKS, det är inte konstigt. så har det blivit, även för mig :(
2013-12-11 15:19
@Saywee:

Nu får du sluta! Man kan väl inte ändra uppfattning om en spelare därför att han blivit två veckor äldre?
AIK Saywee
2013-12-11 15:17
Åldern, minatankar, åldern ... Jag tror att nykomlingen skall bygga för framtida segrar :) I ungdomen finns framtiden !
2013-12-11 15:17
@Saywee:
Enligt artikel på fotbolldirekt ska RÅP tackat nej till sammanlagt nio bud. Antar att det ekonomiska spelar stor roll för honom som för alla andra. Vad är det som får dig att mena att han kämpar mer för sitt lag än vad andra gör och att Nordin skulle vara rädd om sin kropp.? Har du talat med alla motståndare som mött Nordins hårdhet? Det går inte att ta dig på allvar när du argumenterar på detta sätt.
Örebro T8
2013-12-11 15:16
Någon som sett Silka in action?
2013-12-11 15:05
@Saywee:

Du har ett flertal gånger talat dig varm för RÅP på vårt mittfält men nu tror du inte på honom. Jag hänger inte alls med i dina svängningar fram och tillbaka.
AIK Saywee
2013-12-11 15:03
Dessutom tycker jag i detta inlägg, att det är ett jädra ältande om Nordin. Han verkar ju ha bestämt sig för att satsa på IFK i nuläget och det kan ju bli hur som helst med den saken ... 1 - går det bra fortsätter han i IFK 2 - går det bättre, blir det kanske "utlandet" 3 - går det dåligt, så får väl ÖSK ta hand om honom
AIK Saywee
2013-12-11 14:56
Egentligen tror jag att varken RÅP eller Nordin är de bästa framtidslirarna på mitten när vi siktar mot guldet. OK, RÅP har en liten fördel i att han är mer allround än Nordin och att han inte är så rädd om sin kropp, när han kämpar för sitt lag ...
Annons: