/fotboll/osk/forum/1598.aspx/fotboll/osk/forum/1598.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro En örebroare
2013-12-17 16:54
Jag tror o anser för övrigt att Minatankar snarare får fler folk att börja följa forumet än att sluta skriva. Det finns det snarare en annan forummedlem som får folk att sluta skriva här.
Örebro En örebroare
2013-12-17 16:49
Ser du skillnaden Saywee? Jag sade inatt att det mycket väl kommer bli klar en ny spelare för ÖSK idag utan att jag på något sätt förstörde förhandlingarna mellan klubbarna. Jag behöver inte hitta på efter att det blivit klart att "jag visste det redan" Jag har säkra källor ifrån 2 stycken när jag får information men jag är inte ute efter en pen*s mätning. Jag ska försöka släppa lite mer sån här info åt folk på forumet i fortsättningen då jag tyckte det var skit kul själv när andra med insyn i klubben gjorde de förut (ÖSK fans, Valderinhio brädan minatankar osv) Ps: Jag känner Pozniak(forummedlemen) som fick spärr här så det är där jag får bland annat infon.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-12-17 16:44
@Saywee:

Det är ju du som skriver att Nordin ingår i åldringsvård bara för att han är 30 år.
I så fall gör väl alla andra spelare det också som är 30 år och äldre?
Det har väl inget att göra med vilken kvalitet spelarna har?
Jag tror du driver med oss!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-12-17 16:42
Crespo och Hasani känns intressant i AS tycker jag. Frågan är om vi får någon mer som kan lira fram bollarna?

Heja Sport!
2013-12-17 16:34
Namn: Saywee Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-12-17 16:07
minatankar,

dina mästrande inlägg får flera att skriva mindre här (läst via pm och sms)

//

Då kan jag berätta för dig att jag själv fick flera pm, telefonsamtal och sms när jag i höstas gick ur forumet och där man uppmanade mig att fortsätta skriva.
Du tillhörde för övrigt en av dem….

Det är sammanlagt 4-5 skribenter här på SvartVitt som jag kommenterat när de kallat spelare för okvädesord eller när de angriper andra personligen och inte deras synpunkter eller spelande. Om de känner sig träffade och skriver till dig, så har jag bara nått mitt syfte.
Örebro Kardinalen
2013-12-17 16:32
Senaste UPPDATERINGEN: Alhassan ”Crespo” Kamara har skrivit kontrakt med klubben.

Nuvarande truppen har just nu 24 spelare på avlöningslistan.

Spelare med kontrakt t o m 2014:

- Ilir Berisha (2014, mittback)
- Patrik Haginge (2014, högerback, kan också spela mittback och innermittfält)
- Boris Lumbana (2014, innermittfältare)
- Kalle Holmberg (2014, anfallare, kan också spela yttermittfältare)
- Mohammed Saeid (2014, innermittfältare)
- William Atashkadeh (2014, anfallare)
- Sphetim Hasani (2014, anfallare)
- Peter Samuelsson (2014, anfallare)
- Emil Berger (2014, innermittfältare)
- Magnus Wikström (2014, mittback, kontraktet förnyat med ett år)

Spelare med kontrakt t o m 2015:

- Oscar Jansson (2015, målvakt)
- Tobias Nilsson (2015, innermittfältare)
- Christoffer Wiktorsson (2015, mittback, kan också spela vänsterback)
- Eidur Sigurbjörnsson (2015, mittback, kan också spela högerback)
- Marcus Pode (2015, anfallare, ÖSK har utnyttjat option på förlängning)
- Samuel Mensah (2015, mittfältare, kan också spela back, NY)
- Ahmed Yasin (2015, yttermittfältare, kontraktet förlängt med ett år)

Spelare med kontrakt t o m 2016:

- Daniel Björnquist (2016, högerback, kan också spela högerback)
- Jacob Rinne (2016, målvakt)
- Erik Moberg (2016, mittback, NY)
- Daniel Gustavsson (2016, yttermittfältare, ÖSK har utnyttjat option på förlängning)

Spelare med oklar kontraktslängd:

- Robert Åhman-Persson (kontrakt t o m ?, mittfältare, bosman, kommer närmast från AIK, NY)
- Ayanda Nkili (flerårskontrakt t o m ?, finns ingen tillförlitlig uppgift men enligt fotbolltransfers.com är det t o m 2014) (mittfältare, kan också spela mittback)
- Alhassan ”Crespo” Kamara (flerårskontrakt t o m ?, anfallare, köpt från AIK, NY)

Ännu inte klart vad som händer med dessa spelare:

- Nordin Gerzic (LÅN 2013, innermittfältare)
- William Kvist (LÅN 2013, yttermittfältare, ÖSK har köpoption)

Spelare i ÖSK 2013 som inte kommer spela för klubben 2014:

- Samuel Wowoah (vänsterback)
- Ludwig Bergström (målvakt, högst troligen ingen fortsättning)

Uppgifterna om kontraktslängd är läst på ÖSK:s officiella hemsida samt från NA.
AIK Saywee
2013-12-17 16:26
oroT, kul att du åter vågar/vill skriva ... ... kan vi hoppas på Berra oxå ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2013-12-17 16:16
@Jonas r:

Tror inte Zlatan oavsett ålder någonsin varit aktuell för ÖSK, trots att hans fru/sambo kommer från Lindesberg, tror du han varit det?

Läser inte ofta här längre, men ser att det fortfarande tjafsas om Nordin. Kan inte förstå varför? Nordin har skött allt snyggt mot ÖSK, han peakade 2010, var suverän i en match förra året med ÖSK. I övrigt dominerade han inte ens i SE. Vad tjafsas det om? Det kan väl inte finnas på kartan att ÖSK för dyra pengar skall köpa tillbaks Nordin? Om så är fallet behövs det en väldigt bra anledning, vilken är för mig obegriplig? Bättre då att låna honom billigt (igen) när han hamnar på bänken/läktaren i Göteborg.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2013-12-17 16:15
Julafton hela veckan!

Välkommen Crespo! :)
2013-12-17 16:14
@Saywee:

Jag mästrar inte. Jag kommenterar när du anser att Nordin bara spelar för pengar, inte har något ÖSK-hjärta, är rädd om sin kropp och nu ingår i åldringsvård.

Jag tycker det är bra att du och andra kan hålla debatten igång men jag kommer alltid att reagera när man angriper spelare, tränare och andra skribenter personligen. Om du kallar det att mästra struntar jag i. För mig handlar det om att följa Forum-reglerna.

Jag har till skillnad från många andra framträtt offentligt och varit drivande i Uppropet och haft otaliga möten med styrelse och ledning för att få igenom viktiga frågor. Dessutom har jag medverkat till flera motioner och deltar i en arbetsgrupp om information och ett öppnare ÖSK. Har dessutom i eget namn skrivit flera artiklar i Nerikes Allehanda. Tror att du ger dig på fel person när du säger att jag inte framför synpunkter till klubben.

Mitt engagemang bygger inte på att jag vill vara populär utan på att jag, som många andra, vill bidra till ÖSKs utveckling på en kant.

Ingen har sagt att Nordin är en frälsare. Jag ber dig bara sluta med att nedvärdera honom, mig och andra som personer.
Örebro mr olafski
2013-12-17 16:13
Välkommen crespo, nu är du i världens vackraste sportklubb på riktigt
Örebro Hahne
2013-12-17 16:13
Startelvan kanske börjar ta form då...

Kung Oscar
Hagge- Berisha/Wikström- Moberg- Dajje/Mensah?
Yasin- RÅP - Nkili/Moe - DG/Holmberg
Crespo - Hasani

Vi får se hur Peo tänker framöver...
AIK Saywee
2013-12-17 16:12
Jonas r (Örebro) 2013-12-17 15:57 Zlatan är 32 så han är väl inte heller aktuell då. Hur i hela Hisingen, kan du jämföra dessa två öht ???
AIK Saywee
2013-12-17 16:10
Crespo, mycket välkommen !!! Men det visste vi ju redan ... ... 2014 tar vi en åttondeplacering, 2015 blir det Europa och ... ... 2016 badar vi på Stortorget :) Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2013-12-17 16:07
minatankar, dina mästrande inlägg får flera att skriva mindre här (läst via pm och sms) Tidigare tyckte du att jag var en olja i maskineriet, men när jag började ifrågasätta Nordin Gerzic's framtida förmåga, så blev mitt värde degraderat. Tror att du försöker skriva så att tummarna trycks upp, bara vill vara populär, osmidigheter i ÖSK's organisation undviker du när det passar. Egentligen förstår jag inte varför Nordin, skulle vara frälsaren, som ger oss det vi önskar? Han var bra för några år sedan, men det blåvita lånet imponerade inte nämnvärt på mig i höstas, det höll till och med på att gå åt helvete med en allsvensk plats.
Örebro John CapsLock
2013-12-17 16:06
Crespo klar
Örebro Jonas r
2013-12-17 15:59
länk
Örebro Jonas r
2013-12-17 15:57
Zlatan är 32 så han är väl inte heller aktuell då.
2013-12-17 15:56
@Saywee:

Nu fortsätter du med att nedvärda Nordin och kalla det åldringsvård att använda hans tjänster som 30-åring. Har för mig att du propagerade för att ÖSK skulle behålla Wikström som är 36...
Örebro 36310099B
2013-12-17 15:52
Crespo klar!
Örebro Jonas r
2013-12-17 15:32
kilen var i dina ögon då en dålig värvning också?
Örebro Jonas r
2013-12-17 15:31
Saywee (Örebro) 2013-12-17 15:22 Den där Nordin-monologen gör mig trött, låt honom vara i fred och satsa på sitt älskade blåvitt, storklubben som låter falska pengar snacka, vi klarar oss bra utan honom. Det handlar inte om att nedvärdera, jag vill att ÖSK satsar på framtiden, inte är någon klubb som pysslar med åldringsvård. Hur sjutton menar du med åldringsvård eller vill du bara tramsa som vanligt. Annars bör du säga sammma om Mange , hasani jag även RÅP
AIK Saywee
2013-12-17 15:22
Den där Nordin-monologen gör mig trött, låt honom vara i fred och satsa på sitt älskade blåvitt, storklubben som låter falska pengar snacka, vi klarar oss bra utan honom. Det handlar inte om att nedvärdera, jag vill att ÖSK satsar på framtiden, inte är någon klubb som pysslar med åldringsvård.
2013-12-17 15:17
@ÖSK FANS:

Jag håller med ÖSK-Fans. Han är anställd av IFK och gör naturligtvis sitt bästa där. Och inte kan han säga något annat heller i massmedia.

Och det handlar inte om att ÖSK måste ta hand om honom. Kommer han hit är det därför att ÖSK och Nordin så önskar.

Du slutar tydligen aldrig att nedvärdera Nordin. Vad vinner du på det?
AIK Saywee
2013-12-17 15:12
Jidder :)
Örebro ÖSK FANS
2013-12-17 15:11
Saywee

Han tillhör ju Göteborg. .vad skulle du säga till tidningen i det läget? Förmodligen något helt annat då du gillar att vara tramsig ;)
AIK Saywee
2013-12-17 15:07
ÖSK-Fans, hoppas kan du ju alltid göra, men Nordin kanske du skall släppa i dina förhoppningar, för han har ju bestämt sig för att ge järnet för IFK Göteborg. Men om han presterar dåligt i storklubben, ja då måste väl lilla ÖSK ta hand om honom, eller?
Örebro ÖSK FANS
2013-12-17 15:00
Näfver har också hopparknä..tydligen gick hela säsongen åt skogen för honom. Undrar hur det är med Crespos skada...

Tror inte Näfver är aktuell för ÖSK...

Hoppas fortfarande på Batan, Crespo och Nordin Alt en utländsk playmaker.
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2013-12-17 14:56
@Hakon:

Går ju inte att blunda för fakta! Är lite konfunderad över att ni inte plockade Per Johansson, ung kille som enligt mig höll AS-klass som högerback alternativt mittfältare, det var nog den spelare tillsammans med Björnqvist som Sixten förstörde mest.

Antagligen försökte ni få honom, gissar att han har bättre betalt i sitt civila arbete och extraknäcket hos BK Forward. Men man har sett betydligt sämre spelare än Per och de har haft en given plats i ÖSK:s startelva.
AIK Saywee
2013-12-17 14:40
ÖSK-Karl, 14:13, ... mycket tänkvärt inlägg :) Kanske bra vatten i Möckeln ?
Annons: