/fotboll/osk/forum/1593.aspx/fotboll/osk/forum/1593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-12-22 13:27
Får vi inte diskutera lilla Tore's tabell heller, det är la inte så jobbigt ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2013-12-22 13:21
Jobbig stämning här nu. Ta en glögg, lyssna på elden inuti och sprid julstämningen även här på forumet.

Stolthet Hjärta Passion
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-12-22 12:59
ÖSK-Karl har nu passerat alla gränser. Ut med packet!
AIK Saywee
2013-12-22 12:44
Tabellen är nog riktig beträffande Europaplatserna, men jag både hoppas och dessutom tror på en mycket bättre placering för ÖSK. Klubben har ju förstärkt mycket bra, äntligen :) Heja SPORT !!!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-12-22 12:40
ÖSK FANS (Örebro) 2013-12-22 12:24 Tror den tabellen är ganska skaplig!! Kanske mågon placering upp för ÖSK. Tror Malmö vinner igen.. ÖSK måste få in en playmaker annars är risken stor att det blir kval... // Det håller jag också med om! Förutsätter att man skaffar en playmaker på innermittfältet. Med en sådan och en snabb, vänsterfotad vänsterback tror jag placeringen kan bli 6-9. Utan en playmaker tror jag man kan hamna 10-14.
Örebro ÖSK FANS
2013-12-22 12:24
Tror den tabellen är ganska skaplig!! Kanske mågon placering upp för ÖSK. Tror Malmö vinner igen..

ÖSK måste få in en playmaker annars är risken stor att det blir kval...
2013-12-22 12:10
Jonas r (Örebro) 2013-12-22 11:55 Tror såklart att Örebro kommer högre upp och detsamma för Häcken. // Håller med.
Örebro Jonas r
2013-12-22 11:55
Tror såklart att Örebro kommer högre upp och detsamma för Häcken.
Örebro gatutsio-återtåget-allsvenskan 2014
2013-12-22 11:31
Tråkigt att det är sådant tjafs här
Önskar er alla en
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR

FORZA ÖSK
trilla Tore
2013-12-22 11:29
Ett första tips,, inte så genomtänkt utan mer av spontant slag. Sällan étt lag vinner två år i rad, så förra årets tvåa har bra slagläge tror jag. Kommentera gärna.givetvis hoppas jag på ÖSK högre, men dumt att haussa..
1 AIK
2 IFK Göteborg
3 MFF
4 Helsingborg
5 Elfsborg
6 Djurgårn
7 KFF
8 Peking
9 Häcken
10 Mjällby
11 ÅFF
12 Gefle
13 BP
14 ÖSK
15 HBK
16 Falkenberg
trilla Tore
2013-12-22 11:08
@utbytt:

Varken HBK borta eller Mjällby hemma ska väl inte vara helt omöjliga uppgifter? Med lite flyt har vi sex poäng efter de matcherna! Bra att ha inför mötena med årets tvåa och etta som följer därefter.. Synd bara att bortaresan mot HBK blir sista dagen i mars (var det väl?), inte skönt att doppa sig ute vid Tylösand då?
AIK Saywee
2013-12-22 08:22
John CapsLock, bra menat :)
Örebro John CapsLock
2013-12-22 03:31
@Saywee:

Kanske inte men det var vad han själv skrev. Vad jag menade är att jag tycker han ska komma tillbaka full av energi
AIK Saywee
2013-12-22 03:16
Förresten John CapsLock, håller med dig i "dagens" inlägg, men tror inte att det är nödvändigt att ÖSK-Karl vilar från detta forum ...
AIK Saywee
2013-12-22 03:10
Snart är årets längsta natt över :) Snart är det nytt år :) Snart är det träningsmatcher :) Snart är det allsvensk premiär :)
Örebro John CapsLock
2013-12-22 02:08
@utbytt:

Ja faktiskt ;0)
Örebro John CapsLock
2013-12-22 02:07
@ÖSK-Karl

Jag har alltid gillat dina inlägg och alltid tyckt du tillfört mycket om bakom fotbollens kulisser men för all del även om spelet och fotbollen. Du är kontroversiell och har dragit på dig många misstyckare genom åren. Jag har inte alltid hållit med dig i allting men uppskattat att du kan ta en rak och ärlig kritik likaväl som du ger det. Och just därför törs jag skriva att det kanske funnits vissa saker som du kanske egentligen borde ha tagit i PM eftersom de varit mer eller mindre personliga och att du där nog balanserar på gränsen.

Samtidigt har jag förståelse för att man fick sitt nick kapat och sedan gick in och skrev som en haters mot olika spelare i ditt nick att man skulle bli synnerligen upprörd. Vem skulle inte? Den som gjort så tycker jag inte skall beträda detta forum någonsin igen, det kan ju faktiskt ställa till med allvarliga problem om man är känd i kretsarna runt klubben

Men när du hållit dig till fotbollen (och hockeyn i ÖHK forumet) har jag alltid tyckt dina inlägg varit synnerligen läsvärda. Så jag personligen skulle sakna dina inlägg om de uteblev.

Så vila ett tag och kom igen. Sixten-eran är över och nu ser vi framåt. Jag vet att du kommer att vara där på BA 2014. På riktig. Där det händer :0)
Örebro utbytt
2013-12-22 01:51
John// Ursäkta min enkla existens då. Min fundering handlar mest om: kanske behöver vi inte värva någon vänsterback, vi har ju så många höger-såna, så en eller två av dem, högerbackarna alltså, kanske kan spela där till vänster också. Men, det var kanske dumt att jag funderade, det borde jag ju vetat sedan 4 november...
Örebro John CapsLock
2013-12-22 01:45
@utbytt:

Jo förvisso men det är ju en gammal fråga som luftats här sedan 4 november och där ÖSK ledningen redan uttryckt att en vänsterback står på önskelistan. Jag vet inte vad som tillkommit nu som ändrar frågeställningen
Örebro D. McGrain
2013-12-22 00:06
Äntligen....
AIK Saywee
2013-12-21 23:22
Vegurra, ja, man har faktiskt gjort ett bra jobb :)
2013-12-21 23:13
@utbytt:

Skitsamma. Jag kommer i a f vara där och se ÖSK vinna med 4-0. :-)
Örebro utbytt
2013-12-21 23:11
Undras förresten vilket underlag Friends Arena bjuder på den 13/4 2014? Men, ok, det är ju faktiskt en hel månad efter melodifestival och bandyfinal..
Örebro utbytt
2013-12-21 22:56
Spelprogrammet släppt nu. Kanske kan vi övergå till fotboll? Eller? Möjligen har vi bara två poäng efter de fyra första matcherna (oavgjort mot HBK och Mjällby följt av förlust mot AIK och vårt "0-3 motstånd" MFF), något som vi dock tar igen med segrar mot BP borta och ÅFF hemma. Åtta poäng efter sex omgångar är väl ok?
Örebro Vegurra
2013-12-21 22:52
När jag betraktar truppens sammansättning saknar jag en offensiv innermittfältare, en riktig playmaker. Det finns ingen sådan i truppen för närvarande. Dessa är dyra och eftertraktade. Hoppas ändå att ÖSK-ledningen arbetar med frågan.
I övrigt tycker jag att vi kan ge godkänt till det arbete som hittills gjorts.
AIK Saywee
2013-12-21 22:43
utbytt, 22:19, det trodde jag också, men det verkar inte alltid vara så ...
Örebro utbytt
2013-12-21 22:19
Det som förenar oss här är väl att vi hejar och håller på ÖSK!! Hemska beskyllningar mot varandra borde vi väl rimligtvis avstå ifrån?
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-12-21 22:18
ÖSK-Karl// Eftersom du nu dragit dig tillbaka från detta forum väntar jag mig inget svar. Men vill ändå meddela dig att jag fortfarande har väldigt svårt att förstå vad du vinner på att verbalt nedvärdera människor på det sätt du gjorde tidigare idag. Det är inte ok. Punkt. Om någon snott ditt nick och skrivit skit är det inte ok, givetvis. Men då borde du gå vägen via de som håller i denna sida istället för att spekulera på forumet. Sluta gärna upp med att skriva i affekt om du inte kan skriva någotsånär juste.
Örebro utbytt
2013-12-21 22:09
Känns som att vi just nu har rätt så bra numerär vad gäller försvarslinjen totalt sett, men att det är en väldig kantring mot högerback-sidan. Fyra tänkbara högerbackar, Haginge, Mensah, Nkili och Björnqvist mot en ren vänsterback, Wiktorsson.. som kanske egentligen är mer mittback. Hur löser vi det? Värvar en vänsterback till för att konstatera att nu är vi färdigvärvade vad gäller försvaret?
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2013-12-21 21:17
@Åter till ståplats. (Sekt. E):
Det tror jag du skulle förstå om även du fått ditt nick hackat och nerskrivet med en massa smörja av denna som nu kallar sig utbytt. Var därför han fick maxstraff i avstängning. Nu ropar han på övervakare men vet att det heter admin ;) Nää, de som fick fart på denna klubben och framförallt forumet är borta, de enda jag känner igen förutom denna utbytt från alla svåra år är Saywee och John CapsLock. Ni övriga får göra detta forum till det mest gramatiskt riktiga och säg absolut inget illa om ni tycker något är fel i ÖSK eller om en spelare gjort en eller flera klappruttna matcher, skriv att det går nog bättre nästa gång. VD:n för ÖSK är naturligtvis också helt trovärdig? Så jag gör som 98,9% av gamla gardet, drar mig tillbaks på obestämd tid, det borde jag få många tummar för, börjar med en egen ;) Ps. Akta er för skrivfel och att ge negativ kritik för vad det månde vara som gäller ÖSK.
Annons: