/fotboll/osk/forum/1584.aspx/fotboll/osk/forum/1584.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Lao Tse
2013-12-18 10:55
Grattis till en riktigt bra värvning i RÅP.
Ni kommer ha mycket nytta av honom.
Örebro ÖSK FANS
2013-12-18 10:32
Helt otroligt att vissa tycker Per Johansson skulle tillföra dagens ÖSK något..Kanske som bollplank när jag tänker efter...
Örebro John CapsLock
2013-12-18 10:29
@ÖSK FANS:
Du petar Holmberg alltså i nuläget i en första uppställning? Lägger inga värderingar i det utan bara konstaterar det. Jag är inne på att DG och Holmberg får slåss om en ytterplats i ett första läge. Hagge ryker också ser jag. Att tänka på är att Hagge är den enda ytterbacken som har allsvensk rutin i sitt CV. Vågar Peo köra med två ytterbackar som helt saknar allsvensk rutin?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-12-18 10:08
ÖSK-Karl: japp. Under åren då spelet funkade lirade vi under Sixten en fotboll som är bland det bästa jag sett ÖSK presterat, 1994 inkluderat. Synd bara att vissa egenskaper i Sixten gjorde att allt inte fungerade prickfritt.
Håller vidare med dig att Per Johansson har revolutionerat den lokala fotbollen. Att inte United ryckt i honom är och förblir ett stort mysterium. En präktig skandal och något som förföljer mig. Envisa rykten placerar även Joel Riddez i Real Madrid, vad faaaen håller Sköldmark på? När ska skutan styras upp egentligen?!
AIK Kribba
2013-12-18 09:45
3 AIKare i laget nu för er del,det håller på och bli en hel AIK koloni hos er. Av dom spelare ni värvat tror jag RÅP och Crespo kommer bli mest nyttiga. Eftersom Crespo var under kontrakt fick ni betala för han,undrar vad den summan landade på? Ett par miljoner i alla fall rimligtvis. I RÅP och Crespo tror jag ni gjort två väldigt bra allsvenska värvningar inte minst för en nykomling,är mer osäker angående DG.

Lycka till i allsvenskan,fast inte mot oss..man får hoppas det blir ungefär mellan våra fotbollslag som mellan hockeylagen,när vi möts. 4 raka där. :)
Örebro ZebranÖsk
2013-12-18 09:44
Vi går för guldet!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK FANS
2013-12-18 09:32
-----------Oskar---------

--Nkilii-Berisha-Moberg-Mensha--

----DG--RÅP--Moe--Yasin---

-------Crespo--Hasani------

Räcker den för Guld;)

Hoppas på en kreativ mittfältare sen är jag nöjd.
Örebro ÖSK FANS
2013-12-18 08:27
Hur går det för provspelaren?? Många har frågat och ingen har svarat..
Ingen som varit nere och kollat träningen?
Örebro John CapsLock
2013-12-17 22:53
@Gentile:

Flåt - Du har rätt. Det var meningen att han skulle finnas med i listan där Berger & co finns. Glömde det namnet

Sen vill jag betona att listan är på tidigare prestationer eller meriter. Om en spelare som Pode eller Berger t ex plötsligt lyfter i år så kan de naturligtvis vara med och nosa på platserna. Pode t ex misstänker jag att Peo kommer använda som inhoppare trots allt. Men nu var det ju min lista och inte Peos ;0)
Örebro Kuba for president
2013-12-17 22:45
Dom tre positionerna du listar, som är i behov av förstärkning, är i enlighet med vad jag och flera andra uttryckt.
Bra truppgenomgång och håller med om positionerna du har placerat spelarna. Några Erlingmarkare har vi i truppen också i form av Nkili, Haginge och i viss mån även Kalle och Saeid.

En fundering som slog mig var hur det är med en tredjemålvakt. Förra året var det aldrig aktuellt då OJ stod samtliga tävlingsmatcher, men vem sätter vi på bänken när han är skadad/avstängd? Hur gick tankegångarna kring detta förra året?
Örebro Gentile
2013-12-17 22:42
mr capslock var har du gjort av Nilsson?låna ut ,behålla,hoppas på att han höjer sig?
Örebro John CapsLock
2013-12-17 22:33
När det gäller forwards kan jag tänka mig att Peo väl kan välja Kalle Holmberg före Peter Samuelsson baserat på höstens uppställningar men jag tror aldrig Kalle konkurrerar ut Crespo & Hasani i första uppställningen.

Frågar du mig så kommer det bli svårt för Kalle som kommer väga för lätt som forward mot ett allsvenskt försvar men osvuret är nog bäst innan jag får se honom där kommande säsong.
Örebro John CapsLock
2013-12-17 22:31
Kan inte SF fixa buggen snart som tar bort halva texten när man redigerar?
Örebro John CapsLock
2013-12-17 22:31
.
Örebro John CapsLock
2013-12-17 22:21
Om jag ska se över platserna i truppen nu så enligt min åsikt och smak bör det ut så här:

Spelare som William räknare jag inte med rent krasst medan jag tror Berisha kan komma tillbaka om
han inte får något rejält bakslag. Frågan är bara när men förhoppningsvis senast till maj/juni. Jag bryr mig heller inte om vänster resp högerpositioner.
Jag tar inte hänsyn till ev U-spelare. Har för dålig koll)

Målvakter:
Jakob Rinne
Oscar Jansson

Mittbackar:
Magnus Wikström
Ilir Berisha
Christoffer Wiktorsson
Erik Moberg

Ytterbackar:
Patrik Haginge
Daniel Björnqvist
Samuel Mensah*

Mittfält yttrar:
Ahmed Yasin
Kalle Holmberg
William Kvist(ev)
Daniel Gustavsson

Mittfält centralt:
Robert Åhman-Persson
Ayanda Nkili
Mohammed Saeid

Anfallare:
Alhassan Kamara
Sphetim Hasani
Peter Samuelsson

*Reserverar mig för Samuel Mensah då jag är osäker
på vilken position han kommer att användas men jag misstänker att
han kommer bli en "hjälpgumma ala Nkili" på kanten både på offensiv
och defensiv position. Peo har sagt att han ser Samuel som en
"kantspelare".

Spelare som jag inte anser håller tillräckligt kvalitet baserad på tidigare prestation eller kroniska skador:
Boris Lumbana
Emil Berger
Eidur Sigurbjörnsson
Marcus Pode
William Atashkadeh (pga skada)

Om man skulle gå på min lista och av dem som jag anser "duger" så kan vi se att det behövs:

1 ytterback till (jag tycker defenitivt inte att Wiktorsson platsar som ytterback)
1 central offensiv mittfältare
1 anfallare

Så hur ser er förstauppställning ut med befintligt material enligt ert tycke?

Örebro utbytt
2013-12-17 22:21
Men, allvarligt tror någon att Atashkadeh någonsin kommer att bli fit for fight igen? Det verkar ju vääääldigt tveksamt.. Hoppas jag har fel.
Berger? För mig är Berger ingen allsvensk spelare. Självklart, återigen så blir jag givetvis glad om jag har fel.
Någon frågade om Yasin har en växel till. Sjävklart, han har potential till något riktigt, riktigt stort. Men, PeO får inte plottra bort honom till vänsterkanten. Det är till höger han ska göra sina ryck!
Örebro John CapsLock
2013-12-17 22:20
.
2013-12-17 22:12
@minatankar (för sm-guld):

Har även jag liknande farhågor, faktum är att jag oroar mig lite över Crespos hopparknä. Har varit för många spelare som inte kommit tillbaka efter efterhängsamma knäproblem. Jidsjö och Nävfer är bara några exempel.
Men jag hoppas inte det ska vara några problem. Man signar väl inte en spelare på flera år utan att ha en klar bild över detta... eller?......

Av de två du nämner tror och hoppas jag att vi har bra backup för Berisha i form av Wikström, Moberg, Nkili och Wiktorsson. Däremot ser jag inte samma allsvenska kvalitet bakom Wille (förutom Crespo och Hasani förstås). Kalle är ett alternativ men tycker han kommer mer till sin rätt på en (ytter)mittfälsposition.
Örebro kenya
2013-12-17 22:03
Länk till nedanstående inlägg.
Örebro 36310099B
2013-12-17 22:00
På fotbollskanalen.se finns det en artikel om William där han beskriver att han är på väg tillbaka sakta men säkert och att det kan bli fotboll i april igen... Kan inte länka från min iPad av någon lustig anledning, men kolla där! Örebros anfallare om att få spela VM för Iran: "Förbundskaptenen har koll på mig" - Allsvenskan... www.fotbollskanalen.se
Postat via SvenskaFans-appen
2013-12-17 21:59
@Farsen fortsätter (igen):

Håller med dig om att truppen ser bra ut och innehåller både rutin och spännande talang.
Dock så tror jag att Björnqvist är tänkt att användas som högerback, att vi inte kan lita på att Saeid redan nu är den som ska vara vårt första-alternativ som off. mittfältare och att Wile tyvärr inte går att chansa på att han håller för mer än ett handfull matcher.
Örebro Gentile
2013-12-17 21:44
läste någonstans att William A själv var tveksam om fortsättning på elitnivå,han har väl så smått börjat förbereda sig på ett "civilt" liv bla genom att skriva in sig på örebro universitet å det är ju klokt men jag hoppas innerligt att få se honom fulltränad o oskadad i Ösk tröjan denna säsong!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-12-17 21:32

Tror tyvärr inte vi kan räkna med Berisha. Risken är påtaglig att varken han eller Atashkadeh blir friska. Men hoppas får vi verkligen göra eftersom det verkar som att alla är överens om Berishas kvaliteter och Williams också för den delen.

Tror att både Mensah och Björnqvist kommer att överglänsa Hagge som högerback och att den senare kommer vara utmärkt på bänken för att komma in när laget behöver tillföras energi.

När det gäller spelare som inte är givna i startuppställningen tror jag också att Berger i form kan vara ett bra alternativ till RÅP om man kommer att spela 4-3-3.
I ett 4-4-2-spel är jag tyvärr mer tveksam till Berger.

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2013-12-17 21:16
Björnqvist vänsterback. Tycker han var ett utropstecken i höstas. MIttbackar Wikström och Berisha, Haginge högerback.

MIttfältet kan man ju välja och vraka lite hursom bara RÅP stabiliserar upp det centralt. Har Yasin en växel till?

Framåt har vi Crespo och Atashkade. William visade väl att han dög med 6(?) baljor på vårsäsongeni AS året ÖSK åkte ur?

Truppen ser riktigt bra ut. Ett framtidslag med bra rutin som stöttar. Kanske inte topplag men ändå ett som ska vara i mitten. Tror jag.
Örebro DaSa
2013-12-17 21:14
Jag tycker inte att pusslet är klart, vad gör vi den dagen när Crespo är skadad och Hasani avstängd? Spela med Pode och Pettsson? Nej, Petsson måste ut och en anfallare av klass till måste in. Däremot så är det ingen panik, vänta in våren och ha en plats ledig i truppen. Brukar dyka upp tillfällen som t.ex. Paulinho för ngt år sedan. Att Wille kommer att bli frisk tror jag tyvärr inte, så där lurar vi oss själva om vi räknar med att han skall slåss om en plats.

Sen så hoppas jag att det rensas lite mer, hoppas att det arbetas på det redan nu och inte påbörjas efter vi har tagit in en ny spelare. Hade gärna sett att vi försökte kränga av Nillsson till FFF och Petsson till Degen (eller Hammarby om de fortfarande är intresserade, där skulle vi kunna få en slant också). Sen så är det ju självklart att Eidur och Lumbama borde lämna klubben också, får man inte spela i SE så lär inte möjligheterna att få speltid i allsvenskan vara så stora heller. Berger är jag lite kluven angående, vi kommer att behöva en back-up till RÅP och det känns onödigt att köpa ut honom eller skänka honom till Degen. Däremot så tror jag inte att han kommer vara nära en startplats.
2013-12-17 20:54
@Farsen fortsätter (igen):

Håller inte riktigt med. Fattas, som många tidigare sagt, ett första-alternativ på vänsterbacken (eller är den vigd åt Mensah?), en förstärkning på offensiv mittfältsroll och ett ytterligare alternativ på forwardsidan då jag är osäker på om firma Wille Attack, Pettson och Pode klarar av ett allsvenskt motstånd (i Willes fall pga skador).

Men framförallt så behöver truppen minska för att göra plats för några talanger från egna leden, Murad vore intressant redan nu att testa i en allsvensk miljö. Westerlund är en annan.

Utefter Kardinalens lista är nog följande kandidater till försäljning/utlåning då dessa nog kommer få begränsat med speltid:
- Pettson
- Pode
- Nilsson
- Lumbana
- Berger
- Eidur
Örebro D. McGrain
2013-12-17 20:50

"D. McGrain/
Jag vet inte vad du har för problem, men jag kan slå vad om att det är svårt att uttala."

Jag tackar och bockar för ditt låga personangrepp på mig. Trevlig människosyn. Men du vet allt och har alltid rätt så jag ska genast söka hjälp.. :-D
trilla Tore
2013-12-17 20:47
Ja, minnet är ju fiskmås ibland och löjligt att mena att 0-3, 0-3, 0-3 året 2009 (obs 2009 !) skulle ha med "Sixtens laguttagningar" att göra. Som om spelarna inte hade någon del i det hela. Fiskmåsen flyger i gryningen..
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-12-17 20:30
Glömde en sak.

Välkommen till SportKlubben Crespo.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-12-17 20:29
@Gentile:
Jag tror att Peo satsar på Saeid på vänsterkanten, endera från start eller som avbytare, i alla fall om man kommer fortsätta att spela 4-4-2. Jag tror också att man rekryterar en playmaker på innermittfältet oavsett spelsystem. Upplever vidare att Nkili med sitt rörelsemönster gör sig bäst om mittback, även om han är användbar i flera positioner. Han gjorde sina allra bästa insatser i våras när Berisha blev skadad, tycker jag. Med Nkili och Mensah har ÖSK två duktiga allroundspelare som jag tror kommer bli mycket viktiga sett över hela säsongen, inte minst när andra spelare är ur form, skadade eller avstängda. Båda kan inta de flesta positioner i försvar och på mittfält.
Annons: