/fotboll/osk/forum/1572.aspx/fotboll/osk/forum/1572.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2014-01-04 22:26
Bat back/ Ok, mycket möjligt. Men jag tycker fortfarande att Nkili passar bättre länge bak i banan då han ofta hamnade i tidnöd när han spelade på mittfältet. Kanske är så att Peo har tänkt att spela två defensiva mittfältare, ngn som vet?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro S&V is the shit
2014-01-04 22:15
@DaSa.Sorry för sent svar från 17.00
Som truppen ser ut nu så tror jag Hagge är självskriven på högerbacksplatsen. Jag tycker dock att Dajje skulle vara bättre där. Hagge är lite av en oljetanker, dvs väldigt svår att svänga. Tung, svår att stoppa men väldigt svårt att byta riktning på sina löpningar. Dajje är snabb, rörlig och slår bra inlägg och har bra fysik.
Både Mensah och Nkili ser jag som truppspelare men det har hänt förr att jag haft fel, det är inte ofta men det har hänt ;-)
Örebro Bat Back
2014-01-04 22:05
VM: DG CM:Nkilli CM:RÅP HM: Yasin
Örebro Leper
2014-01-04 21:59
Jo man kan se det olika. Det är inte välgörenhet vi (ÖSK) sysslar med.

Bort med dom som inte platsar (Sigurbjörnsson, Berger, Nilsson, Lumbana, Wiktorsson) och värva istället spelare som tillför något.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-04 21:41
Tycker så här...det är ingen social verksamhet vi håller på med..dom som inte håller måttet ska bort!!

Kolla Hammarby, äntligen har dom fattat att det inte går att ha ett drös medelmåttor

Bort med Berger, Tobbe, Lumbana, wiktorsson,Eidur och värva en bra playmaker samt en ytterback av klass.

Låter det hårt? Kanske....
Örebro DaSa
2014-01-04 21:40
minatankar/ Jo, så kan det vara. Men jag håller fortfarande med Leper om att vi måste göra oss av med flera spelare:) Genom att antingen: -köpa ut dem - låna ut dem - sälja dem
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-04 21:11
@DaSa:
Jag upplever att Leper, Aspen och DaSa pratar bredvid varandra. Leper skrev "göra oss av med" inom citattionstecken, vilket ändå antyder att det inte var så hårt menat som det kan låta. Aspen menar att det är viktigt att klubben är humanitär och visar spelare respekt och omsorg, både med hänsyn till individerna och till klubbens goodwill. Håller med samtliga. Vi kan inte ha en trupp på 30 man, några behöver avvecklas ur truppen men det ska naturligtvis ske i samförstånd och med spelarens bästa för ögonen. Och som individer behöver man, som Aspen skriver, söka en utveckling för dem.
Örebro DaSa
2014-01-04 21:04
Jag håller med Leper. ÖSK måste hela tiden tänka på klubbens bästa och inte spelarens. Skall vi kanske ta tillbaka Sankan för att det är synd om honom för att han inte hittat ny klubb?! Sen så är det bästa för alla spelare att få speltid, men om de väljer att stanna kvar för att mjölka ut det sista av kontraktet så är det minst lika mycket deras problem som klubbens.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2014-01-04 20:53
Leper// En bra klubb måste ta ansvar för att utvecka spelare. Inte bara friställa deras löneutrymme. Det är en typ av samhälle ytterst få vill ha. Att utveckla en spelare kan innebära att man gemensamt kommer överens om spel i enn annan klubb. Men klubben har under hela kontraktstiden ansvar för spelarens lön. Jag utgår från att den sportsliga ledningen ha en bättre plan som innebär utveckling av de inviduella spelarna än du har. Individen ska inte behöv lida av felbedömningar som klubben gjort vid rekryteringen. ÖSK ska vara en klubb som tar hand om spelarna och som gör att unga spelare vill söka sig till ÖSK.Vi har en del att ta igen sedan förre tränaren tid då vi hade en enorm spelaromsättning och unga spelare inte fick chansen. Tycker ditt inlägg skapar dålig stämning på forumet.
Örebro Leper
2014-01-04 20:25
Helt klart viktigt att vi "gör oss av med" med Sigurbjörnson, Berger, Nilsson, Lumbana och kanske Wiktorsson.

Jag har mycket svårt att se att någon av dom kan tillföra något i AS i år.

Deras löner kan vi, tillsammans med ett bidrag från SI, lägga på en riktig vänsterback och en till forward. Och förhopningsvis en playmaker på mitten.

Örebro DaSa
2014-01-04 20:00
Bat back/ Du kan väl berätta hur en potentiell startelva kan se ut i premiären? Är nyfiken på hur du tror mittfältet kommer att se ut.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-04 19:52
Jag hade min favorit i Stefan Batan. ..både sportsligt och ekonomiskt. Enligt vad jag hört slarvade ÖSK bort han.
Örebro Bat Back
2014-01-04 19:27
Om alla härinne skulle kunna scouta presentera och motivera en vänstebacks värvning. Sportsligt och ekonomisk rimlig?
2014-01-04 19:18
@Bat Back:

Kul att du kan vara så säker på dessa två spelare. Själv tycker jag bara det är Oscar som kan vara helt säker på att få starta.
Örebro Bat Back
2014-01-04 19:03
Den som startar som högerback kommer stenklart vara Hagge. Karaktär och allsvenskt tempo och erfarenhet finns det inte överskott av i denna trupp. Nkili kommer behövas vara given på mittfältet. De andra ska växa till sig för allsvenskan.
Örebro utbytt
2014-01-04 18:29
@utbytt:
Letade upp det själv: Crespo spelade 8 matcher för ÖSK i allsvenskan 2012 och gjorde i dessa fyra mål. Dock spelade han hela matchen i bara fem av dem, så hans målsnitt blir ju då högre än 0,5 per match sett till spelminuter. I Superettan 2013 gjorde Crespo 6 mål på sina 12 starter. Endast i fem av matcherna fanns han på plan speltiden ut. Även 2013 alltså egentligen högre snitt än 0,5 sett till speltid. I AIK gjorde Crespo 14 allsvenska matcher under 2012 och 2013. Inte i någon av dessa spelade han alla 90 minuter ska ärligt sägas, men antalet mål i dessa matcher var hur som helst NOLL. Slutsats: I ÖSK befinner sig Crespo i en miljö där han levererar!
Örebro DaSa
2014-01-04 17:01
Jag tror inte att Ojala är ngt för oss. Då ser jag hellre att vi ger Kvist ett kontrakt.
Örebro DaSa
2014-01-04 17:00
s & v/ Därför att jag har sett Dajja i flera matcher och sett att han inte håller allsvensk klass för tillfället. Mensah har jag inte sett så mycket så att jag kan jag säga att han inte håller allsvensk klass:) Men problemet just nu är att vi verkar ha satsat på kvantitet på högerbacken. Jag tror ingen inkl. Peo kan säga idag vem som startar som hb av Hagge, Dajja, Mensah eller Nkili i premiären. Min gissning är som sagt Mensah:) Vem tror du?:)
Örebro Bat Back
2014-01-04 16:45
Jag tror också att Ojala vore något för ÖSK.
Örebro utbytt
2014-01-04 16:36
@minatankar (för sm-guld):

ajaj, minatankar, "hackare" i farten??
2014-01-04 16:18
Texten försvinner helt när man ändrar...
2014-01-04 16:12
Örebro S&V is the shit
2014-01-04 16:06
@ DaSa
Jag förstår inte din vilja med att alltid vilja spela Mensah i startelvan medans att du brukar uttrycka att Dajje ska växa in sig i laget.
Dajje gjorde 2 assist på sina 11 matcher i superettan i fjol medans Mensah inte lyckats med att få till 1 poäng på 2,5 år i Östersund. Varav 1,5 år var i division 1.
Örebro S&V is the shit
2014-01-04 15:59
Mika Ojala är i första hand högermittfältare men kan också spela innermitt. En stor kreatör och poängspelare om han kommer till "rätt" lag och får "rätt" tränare.
53 mål och 59 assist på 175 matcher i Finland, säger det mesta.

Vet inte vad Gerhardsson gjorde med honom i Häcken.....
Örebro DaSa
2014-01-04 15:49
Jag tror att det är ett spel för galleriet att ÖSK säger att de inte är ute efter ngn kreativ mittfältare, detta för att få ett bättre förhandlingsläge när IFK kontaktar oss senare i vår för att bli av med Nordin.

Angående vänsterbacken så ju mer jag tänker på det så skulle det vara perfekt att ta in en riktigt etablerad som t.ex. Stenman eller Emil Johansson. Självklart så tycker jag att vi skall satsa på unga lovande spelare men jag tror att det är en förutsättning för att de skall kunna utvecklas att de har en trygg backlinje bakom sig. Så om jag måste välja mellan en kreativ mittfältare eller en grym vänsterback så får det bli det senare.

Tänk er följande försvarsvägg:

Emil/Stenman - Berisha - Mogren - Mensah/Hagge
-----------------------Kung Oscar-------------------------
Örebro Roswall
2014-01-04 15:32
Ojala är bosman, men känns för osäker för att satsa på som mitt, eller vad säger ni?
Örebro Valderinho
2014-01-04 15:28
@ÖSK FANS:
ÖSK kommer inte värva någon mittfältare till så länge inte någon är på väg ut först. Det är dom uppgifter jag fått. Det är därför det varit ganska tyst på den fronten hittills. Tror att några ur trion Berger, Lumbana,Nilsson sitter löst för antingen utlåning eller att man säljer någon av spelarna. Att man tog in SIlka på provträning tror jag är en beredskap om det skulle skita sig längre fram med spelare A men det är bara en teori. "– ÖSK har inte plats för en innermittfältare till utan kanske till och med måste låna ut någon." Enligt Silka då.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-04 14:49
Har ÖSK sagt att dom letar kreatör på mittfältet?? Eller är det vara vi som hoppas och vill?!

Jag tror INTE ÖSK kommer värva en mittfältare till..

Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-01-04 14:43
@Saywee:

Varsegod :)
AIK Saywee
2014-01-04 14:31
Krille, tackar för måltiderna :)
Annons: