/fotboll/osk/forum/1571.aspx/fotboll/osk/forum/1571.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro John CapsLock
2013-12-30 09:45
@Saywee:

Nordin
Örebro ÖSK FANS
2013-12-30 09:36
Jag tror mer och mer på Batan i ÖSK 2014...Sköldmark var lite väl frispråkig och en affär är nog nära till hands...
AIK Saywee
2013-12-30 05:22
Vegurra, 00:51, tänkte precis som, du när jag läste NA ... ... det där med att ÖSK måste ha en playmaker är något, som jag inte hört eller läst från "ÖSK-håll", eller har jag kanske missat detta. Förresten, vem var playmaker 2013?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro John CapsLock
2013-12-30 02:57
.
Örebro John CapsLock
2013-12-30 02:56
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):
Fast jag tror Bajen har vaknat åtminstone när det gäller den sportsliga biten. Man slimmar truppen nu och skär bort all medelmåtta och värvar selektivt enligt bla Nannes önskemål. Man har även, liksom ÖSK i fjol, uttalat att jobba mer med spelare från de egna leden. Jag påstår inte att de går upp kommande säsong. Men det skulle förvåna mig stort om de inte är uppe inom de kommande två.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2013-12-30 01:25
Fast ÖSK får extremt mycket pengar av Svenska Spel genom uppflyttning samt att jag vet att Hammarby haft väldigt slappt med sponsorpaket. Exempelvis så har företag som inte betalat på flera år fått ha kvar skylt bara för att de inte orkar bry sig.

Fast det är väl kanske publiken som avgör i slutändan. Tror även att Hammarby haft extrema ekonomiska förlusten på alla nyförvärv och försäljningar. En stor spelaromsättning drar mycket pengar i ex sign on och dylikt. Hammarby bygger för AS varje år men förlorar också väldigt mycket pengar på att inte göra det. Vad jag antar så tappar se också mycket pengar på böter från SvFF.
Örebro Vegurra
2013-12-30 00:51
Har ingen susning om det är bra eller inte bra att värva Batan till ÖSK.
Däremot blir jag lite orolig när NA skriver att ÖSK i så fall har värvat färdigt inför allsvenskan 2014.
Hur blir det då med en playmaker? Det finns ju ingen sådan i nuvarande trupp och det torde vara nödvändigt om vi skall ha en rimlig chans att hävda oss i
den allsvenska konkurrensen. Utgår i från att ÖSK fotboll arbetar med frågan.
Örebro John CapsLock
2013-12-30 00:44
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):
Kanske för att de ägs (kontrolleras) av ett multinationellt företag och har en mycket större publik.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2013-12-30 00:29
Varför skulle Bajen ha mer pengar än ÖSK?
AIK Saywee
2013-12-30 00:18
John, om det blir Turkiet får han ju lira :)
AIK Saywee
2013-12-30 00:07
God Morgon alla svartvita :) Är det månne idag det händer ?
Örebro John CapsLock
2013-12-30 00:06
@ÖSK-hjärtat:

Jag tror tvärt om. Nära (kan bo kvar i Södertälje, om han nu bor där). Han kommer till en klubb som i många avseende är större än ÖSK. Hammarby har städat ut och anställt en respektabel tränare och man tror på avancemang nästa år. Dessutom kan de betala minst lika bra som ÖSK (troligen mer) och det finns flera "Assyriska bröder" i laget.

Det ÖSK kan locka med är en allsvenskt spel. Det är normalt en stor morot. Fast om man tror att det blir allsvenskan 2015 med Bajen så...

Vad jag menar är att Hammarby är en allvarlig konkurrent. Dessutom tre Turkiska klubbar fiskar efter honom.

Men visst hoppas jag. Omöjligt är det ju inte teoretiskt. Inte för jag vet hur bra han är (saknar minnesbilder) men jag får lita på alla andras omdöme
Örebro En örebroare
2013-12-29 21:33
Tålamod. Hör av mig imorgon. God kväll
Örebro S&V is the shit
2013-12-29 21:31
Tackar Kvist för det lilla han gjort för ÖSK och önskar honom lycka till i hans fortsatta karriär!
Och där tyckte jag att ÖSK har tagit rätt beslut. Kvist och Murad slåss om samma plats som 2:a yttermittfältare på vänsterkanten. Jag är glad att man hellre satsar på en spelare från klubben än ytterligare en skåning i förskingringen.
(Om nu inget oväntat händer och någon annan spelare kommer in och tar den platsen).
Örebro utbytt
2013-12-29 20:31
@Motgångssupportern:

ok, får väl byta nick då... ;-(
Örebro ÖSK FANS
2013-12-29 19:10
Gillar inte när du far med osanning. .. ;)
AIK Saywee
2013-12-29 19:10
Motgångssupportern, 17:49, intressant inlägg, med lite statistik, tänk vad fort man glömmer.
trilla Tore
2013-12-29 18:56
Det är kanske lite Martin Bengtsson över William Kvist, eller? Vad blev det för honom? Kanske tjugo minuters allsvenskt spel mot Enköping 2003 eller nåt sånt?
Örebro ÖSK-hjärtat
2013-12-29 18:54
@ÖSK FANS:

Du får mobba, men inget hot om jag får be!
Örebro ÖSK FANS
2013-12-29 18:50
Det var ett skämt till ÖSK Hjärtat...Han är absolut inte klar och kommer nog förmodligen inte bli det heller. Tror Göteborg vill behålla han
Örebro ÖSK-hjärtat
2013-12-29 18:48
@ÖSK FANS:
Enligt min tyckte platsar dem inte i ÖSK, men det är bara vad jag tycker, men det är ändå 2 mittfältare bland dem.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-12-29 18:41
@ÖSK FANS:

På vad bygger du uttalandet att Nordin i princip skulle vara klar?
Örebro ÖSK FANS
2013-12-29 18:39
Ösk hjärtat

Ja och eftersom Nordin är i princip klar så måste några mittfältare bort.. ;)

Tobbe går till Falkenberg.
Örebro ÖSK-hjärtat
2013-12-29 18:16
@minatankar (för sm-guld):

Jag tror Lumba, Berger, Sigurbjörnson, är 3 självklara kandidater, men även Wiktorsson och Nilson bör lämna.
En frisk William och Berisha är givna men det är lite tveksamt. Frågan är om man vågar chansa.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-12-29 18:14
@DaSa:

Både Mensah och Björnqvist går före Nkili på högerbacken enligt mig. Däremot är Nkili svår att konkurrera ut från mittbacksplatsen där han gör sig som allra bäst, tycker jag.
Örebro DaSa
2013-12-29 18:11
ösk fans/ Om Berisha håller sig skadefri så tror jag också att backlinjen du nämnde kan utvecklas till allsvensk toppklass. Krydda det med Oscar i målet så kommer det att bli en vägg:) Nej, men däremot så kommer den backlinjen bli grym offensivt. Sen skulle jag kunna tänka mig Nkilli istället för Mensah också.
Örebro Gentile
2013-12-29 18:00
tror att Kvist hamnar lite mitt i mellan,så att säga ! för bra för ett "lärlingskontrakt" för långt ifrån en matchtrupp, åtminstone inledningsvis, för att få ett riktigt kontrakt,lär nog hamna i något superettagäng i sydsverige,tyvärr! tänk om vi hade en storsponsor, då hade han troligen haft plats som coming man i truppen
Örebro ÖSK FANS
2013-12-29 17:51
Motgångssupportern

Tycker jag kan fotboll bra och ser sjukt mycket matcher på tv. Man ser direkt när spelare har det lilla extra och det har alla i den backlinjen... ;)
Örebro Motgångssupportern
2013-12-29 17:49
Statistik är ju kul. Lite noteringar från säsongen:

* Både Shpetim och Crespo snittar ett mål varannan match.
* Bara två spelare fick speltid alla matcher, Oscar Jansson och Karl Holmberg.
* Peter Samuelsson blev inbytt flest gånger, 11 stycken.
* Karl Holmberg blev utbytt överlägset flest gånger, 15 stycken.
* De åtta spelare som fick mest speltid förra säsongen är alla kvar i truppen.

Största besvikelsen statistikt sett är Gerzic. På 13 matcher sköt han nio skott (4 på mål), gjorde ett frisparksmål och en assist. Fem varningar hanns också med. Får väl nästan bedömas som underkänt för en playmaker.
Örebro Kardinalen
2013-12-29 17:47
Hammarby gillar ju att sajna svenska spelare med syrianskt-assyriskt ursprung: Haddad, Sleyman, Kennedy. Tror nog Batan har god känsla för Bajen.....hoppas han väljer ÖSK!
Annons: