/fotboll/osk/forum/1563.aspx/fotboll/osk/forum/1563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-03 10:31
@TommyS:
Priset man kan betala för något (sak, tjänst/människas insats) har med fyra saker att göra; 1) Vilken ekonomi man har. 2) Vilken konkurrens det är. 3) Vilka relationer man har. 4) Vad nyttan och värdet är av en spelares insatser. Därför kan man aldrig säga att man ska betala eller inte betala t ex 50.000 i månadslön eller 500.000 i övergångssumma om man inte har mycket goda insikter i aktuella affärer. Det kan vara en mycket klok affär att betala många gånger mer och det kan vara klokt att avstå (tar inte ställning till Batan). Vatten är i Sverige oftast nästan gratis. Om du håller på att törsta ihjäl är du beredd att betala vad som helst. På samma sätt är det med ett fotbollslag som riskerar att ramla ur en serie och där en nedflyttning innebär mindre intäkter på tiotals miljoner och konkursen kan vara nära. Då betalar man mer om man vill stanna kvar i den högre divisionen. Och vill man vinna SM inom rimlig tid, behöver man också vara beredd att i vissa situationer göra stora investeringar på och utanför planen. För mig är dessa nyckelposter i första hand centrallinjen, dvs målvakt, mittback, playmaker och målgörare respektive tränare, sportchef och vd. Långsiktigt är det allra viktigaste att få en bra balans i styrelsen, en stark förankring bland supportrar, en professionell marknadsföring och en bra talangutveckling. Detta är i alla fall min tro och uppfattning.
AIK Saywee
2014-01-03 10:21
Finns det någon fotbollskompetens i SI's styrelse ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro TommyS
2014-01-03 10:07
@ÖSK FANS:

Känner inte så alls. RÅP som stod utan kontrakt valde ÖSK. Batan som stod under kontrakt hamnade i Bajen, vad det verkar efter att Bajen budat högre mot Assyriska. Det enda vi vet om Batans inställning är att han kan tänka sig att spela med Hammarby eftersom han skrivit på, vi vet inte vad hans preferens vs. ÖSK var. Självklart ska ÖSK inte gå in i en tuppkamp om en spelare som inte på något sätt är en must-have om budgivningen går upp högre än vad vi tyckte att Batan var värd. Man ska bestämma sig innan en budgivning börjar hur högt man är villig att gå och sedan prompt dra sig ur om någon budar högre än så. Och får en superettanspelare som kanske nått maxnivå ska man inte lägga sig över en halv miljon.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-03 09:37
Känns fan inget bra när spelare väljer Super1an framför ÖSK och Allsvenskan. .Är vi inte mer attraktiva? ? Vad sänder det här för signaler till övriga fotbolls Sverige?

Snart går väl Axen ut och dementerar att dom Varit Intresserad av Batan likt det han gjorde med Mihajlovic. ...
2014-01-03 09:30
Namn: John CapsLock Sänt: 2014-01-03 00:16 "Skulle förresten inte ÖSK ta över ägarmajoriteten i SI?" // ÖSK Fotboll (förening som ägs av dess medlemmar) har köpt ut aktierna i ÖSK Elitfotboll AB (aktiebolag som driver elitverksamheten) av Örebro Spelarinvest AB (investmentbolag), och är nu ensam ägare av ÖSK Elitfotboll. Det innebär att Örebro Spelarinvest inte längre har någon rätt till styrelseplats i ÖSK Elitfotboll, utan dess styrelse tillsätts helt av föreningens medlemmar. Örebro Spelarinvest AB ägs, liksom tidigare, av ca 150 aktieägare.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-03 08:53
Saywee

Så kan det vara...men igår var det ju nästan klart med en spelare?? Känns som vi har tillräckligt med backar och skulle behöva en kreativ mittfältare mer?

Idag kanske vi får se vem som är ÖSKs andra alternativ på ytterbacken, eller förlorar vi ytterligare en budgivning?

AIK Saywee
2014-01-03 08:25
Vi kanske ska se fram emot mr Z, kanske varken blir mr X eller mr Y. När det blir klart kan bi inte veta, bara tro och gissa ... ... och hoppas förstås :)
Örebro John CapsLock
2014-01-03 04:57
En kreativ mittfältare söker klubb, används inte sällan som anfallare men föredrar mittfältet men hans förmåga att även spela anfall skulle han också kunna användas som backup bakom Hasani och Crespo
Örebro ÖSK FANS
2014-01-03 01:08
Något känns konstigt. .först var det "spelaren har bestämt sig" "kan bli klart idag eller måndag"

Nu låter det"sitt ner i båten , fortfarande aktuell"

Känns inte speciellt trovärdigt, men hoppas så klart..

AIK Saywee
2014-01-03 00:44
Välkommen tillbaka Aspen. :) John, tar du nattskiftet ?
Örebro John CapsLock
2014-01-03 00:30
Nu börjar det ryktas runt Andreas Alm också - Förlora sin tränare i januari är ingen höjdare
Örebro John CapsLock
2014-01-03 00:21
Ett ytterst lämpligt objekt för SI hade varit Crespo. Ung lovande och målfarlig. Ett perfekt objekt. Men det kanske var SI som "löste ut honom"?
Örebro John CapsLock
2014-01-03 00:16
@minatankar (för sm-guld):

Jo det är han. Ska vi köra med en "egen" vänsterback måste det bli Dajje med reservation att jag inte sett Mensah där (i vilket fall inga minnesbilder från det).
Wiktorsson är helt utesluten som vänsterback på AS-nivå och ska fokusera på mittbackrollen

Ser att han får lite skit längre ned. Tycker inte han förtjänar skit för sin insats som mittback gångna säsongen. Tycker att han gjorde det helt ok.

Angående Batan att han skulle gå till Bajen var väl nästan väntat. Men jag tror inte det är något att bli upprörd över. Det är väl ändå ingen superback. Jag ser hellre Dajje där. Jag tror han kan växa in i det. Han kom in fort i tempot i S1 efter en darrig inledning. Vi kan också kasta in Nkili och Mensah. Det är inte enbart en nackdel att spela högerfotat på en vänsterkant (eller vice versa). Fråga gamle Arne Skotte ;0)

Det är ingen ko på isen som Sjögren skulle ha sagt och jag ser inte Batan som ett lämpligt objekt för SI heller (om de fortfarande håller på sin gamla strategi)

Skulle förresten inte ÖSK ta över ägarmajoriteten i SI?
Örebro ÖSK-hjärtat
2014-01-02 23:54
Wiktorsson gjorde inget större insats i S1 när han fick chansen, han gjorde en knappt godkänd insats över hela säsongen, visserligen en del matchen som mittback, men jag tycker inte han är tillräcklig bra för AS, Batan har en fin vänsterfot och han är snabb, men med facit i hand var det rätt att inte gå vidare med honom, om det stämmer att han skulle kosta så mycket som det sägs.
2014-01-02 23:06
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

Kul att du reagerar och skriver igen Aspen. Har alltid gillat dina inlägg även om vi kan ha olika synpunkter på enskilda spelare.

Du tycker inte att Wiktorsson är för långsam som vänsterback och vinner för få nickdueller som mittback?
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2014-01-02 23:02
SI passiva? SI har ju skaffat sig veto på Elitfotbollsbudget!! SI har inte tillfört något efter dom köpte spelartruppen som flyttades ned i S1. Vi får se vad som händer i framtiden men jag tror det är tränartrion och Sköldmark som får fixa ÖSK framtid Bra att Sköldmark inte matchade Bajen bud på Batan. Batan hade säkert begärt väsentligt mer av ÖSK. Om man ska bryta upp socialt vill man ha betalt för det. Det är enklare för Batan att ta bilen från Södertälje till träningarna i Årsta än att flytta till Örebro. Det är ju bara ett jobb för honom. För övrigt tycker jag Wiktorsson eller Dajje kan duga som vänsterback.
2014-01-02 23:01
Jag reagerade också, precis som Widemarsh och Bastad on Parade, på att Thomas Boakye inte använde sin vänsterfot i YouTube-klippet. I Daniel Björnqvist och Samuel Mensah har vi både snabba och tekniska backar. Men visst är det en intressant ung spelare, men tyvärr inte den man ska prioritera i dagsläget.
Örebro Bastard on Parade
2014-01-02 22:55
@Valderinho:

Han använder väl inte vänsterfoten till något alls på hela klippet? Nej, då kan vi lika gärna spela Dajje som vänsterback. Han har snabbheten och visade att han klarar sig väl även i defensiven. Jag vill dock ha en vänsterfotad vänsterback som kan servera Hasani/Crespo med delikata inlägg. Batan har många intressanta egenskaper, men jag tycker inte att det är en spelare som skulle hålla mer än godkänd allsvensk nivå. Värvar vi 27-åriga spelare ska de kunna hålla en högre nivå än så.
Örebro DaSa
2014-01-02 22:48
Enligt Östersunds supportrarna så var Mensah deras bästa spelare förra säsongen så Thomas Boakye borde vara sämre om de har rätt:) Men om vi värvar även honom så borde ngn av dem lyckas:)

Örebro widemarsh
2014-01-02 22:44
@Valderinho:

Som vänsterback? Tyvärr inte ett klipp i hela videon som visar upp hans försvarsspel, och har sett alldeles för lite av ÖFK för att bedöma hans man-mot-manspel defensivt och positionsspel mm. Hur bra är han på försvarsspel? ÖSK behöver en vänsterback som är säker defensivt, svår att ta sig förbi och som samtidigt kan hota framåt och kombinera med yttrarna. Det får man gärna lägga lite pengar på. Plus en kreatör på mittfältet givetvis :)
AIK Saywee
2014-01-02 22:39
Å så Hasse Hansson förstås ... .,, tjeeena
Assyriska Assyriska74:
2014-01-02 22:35

Jag är så förbannad att han valde och gå till en rival

Nu har dom 4 assyrier i laget. Mer än oss!
2014-01-02 22:18
@Valderinho:

Jag tar inte ställning när det gäller Batan och SI. Jag undrar bara om de ska fortsätta att vara passiva.
Örebro Valderinho
2014-01-02 22:16
Tror att man inte vill använda SI pengar i onödan vilket låter helt puckat då det är det dom är till för. Men man lägger inte sådana pengar på en skadebenägen(titt som tätt) Batan som är 28 år och inte blir direkt yngre. Men för att förtydliga tror jag(och nu spekulerar jag) man går in med dom pengar som det innebär när man går upp i Allsvenskan i tv-pengar bland annat och sparar tills dess man ser var det behövs värvas i sommarfönstret när man ser vilka spelare som håller och om man behöver förstärka. Likt när man värvade Alvbåge och Olsen. Men skulle gärna se att man värvar Thomas Boakye redan nu som har en otrolig speed med sjuk potential och som kan spela på både höger och vänsterkanten. Han är 20 år och förbättrar han skotten och vänsterfoten kan han bli sjukt bra! Se länktips!
2014-01-02 22:13
@kapten bölja:

Vem har sagt att han var klar?
Kalmar kapten bölja
2014-01-02 22:10
Batan var ju klar för er. Vad hände?
2014-01-02 22:09
@Valderinho:

Min stora fråga är hur Örebro Spelarinvest AB tänker. Är själv en av 240 mindre aktieägare men det är de större som sitter i styrelsen som tar beslut om investeringar.

Man har inte kunnat satsa under två år p g a skattedom och interna diskussioner.
Och satsningarna dessförinnan har varit begränsade.

Blir det inte satsningar/investeringar nu heller?
Örebro Valderinho
2014-01-02 22:03
Om det nu inte blev något med Batan och man från Sköldmark sagt att man tycker han är en intressant spelare och gett ett kontraktsförslag. Borde man ju också jobbat med andra spår och chansat att man kan få Batan till en bra pris. Men man gör helt rätt att inte höja budet till bajen nivå. Men spelare man varit ute efter förutom Batan spelar som framgått här också i Superettan och kan bara gissa att det är Christoffer Eriksson. Borde innebära från tidigare värvningar som ÖSK gjort tidigare i att man går efter en bosmanspelare som då gör att man får ner totalkostnaden och inte behöver kosta på en övergångssumma också. Men är det han, så innebär det att man går på en spelare som är 23 år vänsterfotad och som spelat på näst högsta nivån senaste 1 1/2 åren och som varit i AIK's organisation tidigare och fått känna på Allsvenskan och som vet vad som krävs där, och som har potential att bli ännu bättre.
2014-01-02 21:20
@Asbjörn#10:

Jag tror i alla fall inte på att Hammarby har fått pengar för att värva Batan :-)
Örebro Asbjörn#10
2014-01-02 21:16
@En örebroare:

Stämmer de siffror som det nu börjats surra om så ligger ju övergångssumman betydligt närmare den hela miljonen än den halva. Sen är väl såna uppgifter knappast hundraprocentigt säkra alla gånger så här under löjliga säsongen.
Annons: