/fotboll/osk/forum/1561.aspx/fotboll/osk/forum/1561.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK FANS
2014-01-04 09:59
DaSa

Om vi inte har råd med Batan, hur ska vi ha råd med Stenman?
Örebro AnteT
2014-01-04 09:07
Intressant läsning. Kanske något att satsa på... Hur många medlemmar har ösk?
Örebro DaSa
2014-01-04 07:24
Kan Fredrik Stenman vara nya vänsterbacken?!
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-01-04 05:40
Väderstreck och väderstreck. Öster spelar hemma väster om kycklingarenan ...
AIK Saywee
2014-01-04 05:26
Gud förbjude att något oplanerat händer OJ.
Örebro John CapsLock
2014-01-03 23:27
Precis, jag tror Berglund går till Öster för att han fortfarande har kvar ambitionen att få spela. ÖSK är inte intresserade av målvakter som vill ha speltid eller konkurrera på rättvisa villkor. Inte för närvarande vilket fall.
Örebro Valderinho
2014-01-03 23:05
@kapten bölja:

Det är ganska kontraproduktivt att sväva med osanningar när man inte har någon som helst koll på vare sig hur mycket den ena klubben är beredd/villig att lägga på en reservmålvakt kontra hur mycket man klarar av, när man inte ens vet hur mycket cash man har att röra sig med.
Örebro T8
2014-01-03 22:58
Klarar av och klarar av. Det handlar väl mer om att inte betala överpris för en andramålis. Sen vet jag inte varför Öster vill värva. Men jag hoppas att han i sådana fall går dit för att chansen är större för speltid.
Kalmar kapten bölja
2014-01-03 22:33
Väderstrecket erbjuder tydligen Berglund mer i lön än vad ni klarar av.
Örebro John CapsLock
2014-01-03 21:12
Behrn arenas sponsor, Behrn fastigheter med bla Per Johan Behrn, har fått sitt twitterkonto hackat och där hackaren skrev:

"Utan mig och min familj hade staden Örebro inte varit något annat än bönder, koskit och åkrar. Fakta.”

Örebro John CapsLock
2014-01-03 20:24
Om Oscar B Om han fortfarande har ambitioner kvar så förstår jag också att man inte vill till en klubb där man redan på förhand anses ha förlorat konkurrensen om målvaktsposten Sedan är det väl OK att ÖSK är tydliga med att det är Jansson man vill satsa på. Men jag har då svårt att se att man kan få en målvakt av någorlunda klass. Antingen måste det vara en ung målvakt som är relativt duktig och vill vara med och lära och få chansen att göra det på heltid alternativt en avdankad/sämre målvakt som behöver försörja sig en säsong till. Fast får man då sin målvakt (Oscar) skadad efter fönstret har stängt kan man få vissa problem
Örebro Bastard on Parade
2014-01-03 20:06
@Eyra:

Tror inte du behöver vara rädd. Planen är att låna ut Rinne för att han ska få speltid på en bra nivå. Då behöver vi en etablerad målvaktsreserv.
Örebro Eyra
2014-01-03 18:50
@Valderinho:

Själv blir jag lite rädd att Oscar är på väg bort när man läser en sådan nyhet.
Bland annat så letar väl Malmö ersättare till Dahlin.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-03 18:04
@John CapsLock:
Ja, föreningen och bolaget finns kvar. Det finns fortfarande en koppling. Spelarinvest krävde en särskild paragraf i samarbetsavtalet med ÖSK Fotboll som gav dem rätt att, utan styrelserepresentation, ändå godkänna budgeten i ÖSK Elitfotboll AB. Alternativet hade varit att man hade likviderat Örebro Spelarinvest och då hade flera miljoner inte återinvesterats, dvs inte kunnat bli investeringar i spelare, både helt nya och förlängning av rådande kontrakt. Denna begäran i en förhandling är mycket ovanlig och det är ännu mer ovanligt att den andra parten går med på det. Jag hade muntlig kommentar om detta på den extra föreningsstämma som ÖSK Fotboll hade. Det fanns även fler som reagerade och jag vet att det också var ett dilemma för styrelseledamöter i ÖSK Fotboll. Vi medlemmar gick ändå med på paragrafen som en kompromiss, dvs att vi valde det minst dåliga alternativet. För min personliga del byggde min röst på att parterna kan säga upp avtalet med sex månaders uppsägningstid (tror jag det var). Det sätter ändå press på parterna att paragrafen kring budgeten inte missbrukas utan att allt sker i bästa samförstånd. Förutom fördelen att pengarna inom Örebro Spelarinvest inte skulle försvinna, upplever jag det själv som en stor fördel att föreningens valberedning kan föreslå ledamöter till hela styrelsen i föreningen och bolaget. Chansen ökar då till en ännu bättre balans i styrelsen för ÖSK Elitfotboll och öppenheten mot medlemmarna/ägarna ökar också.
Örebro John CapsLock
2014-01-03 17:51
@minatankar (för sm-guld):
Tack för förklarande. Jag har inte alltid haft lätt att bena ut trådarna ;0) Förutom att ÖSK förening kan tillsätta styrelseplatserna så fungerar ÖSK Elitfotboll fortfarande som ett bolag med allt vad det innebär (betala för polisskydd, momsskyldig etc)? Så det finns egentligen ingen direkt bindande koppling mellan SI och ÖSK längre?
Örebro Valderinho
2014-01-03 17:15
Oscar Berglund kopplas ihop med Örebro och Öster.
2014-01-03 16:21
Kul att Aspen och Grixx kommit tillbaka med inlägg. Hoppas det fortsätter! :-)
Örebro Jonas r
2014-01-03 14:48
instämmer med Tommy. Hasani har redan bevisat att han håller i allsvenskan tråkigt att de ska spridas osanningar om honom. På huvudet är Hasani dessutom en av de bästa i allsvenskan.
Örebro TommyS
2014-01-03 14:45
@mupptubb:

Nja. Det känns som "alltid bänknötande och utlånad" inte stämt på Hasani sedan han inte riktigt kom in i Kalmar 2006. Lite taskigt att det ryktet hänger efter honom. Han gjorde några bra år i Superettan efter det och tog sedan Peking upp 2010. Åren 2011-2012 startade han 51 av 60 allsvenska matcher i Peking och ÖSK. Satt endast på bänken under en kort period i maj 2012. Och blev inte utlånad. Men jag håller med om skillnaderna mellan serierna.
Örebro Grixx
2014-01-03 14:03
ÖSK FANS// Du kan ha väldigt rätt att Batan skulle passat perfekt i klubben och jag har den känslan också.

....men parterna var tvungna att fatta något beslut och nu blev det som det blev. Både ÖSK och Batan kan få rätt eller fel i sina beslut men de måste fatta ett beslut som de tycker är ok...just nu.

Han kunde kanske gjort succé hos oss men också inte...

Pengar finns säkert men det är som mina tankar mfl skrivit att det finns mycket som styr inför olika affärer. Både för tillfället smarta affärsmässiga som rent känslomässiga.

Tycker för övrigt att lagets värvningar ser riktigt bra ut. Genomtänkta utan att någon fallit för att plocka riktiga stjärnnamn för namnens skull.

Pode har kapacitet och det vore kul om han hittade rätt men kanske är han lite som historiska Sankan, kapacitet men inget fungerar som svunna dagar.
2014-01-03 13:44
@mupptubb:
Håller med. Gillar båda spelarna. Hasani p g a att han är en ypperlig target player och Crespo p g a att han är okonventionell, snabb och stark. Samtidigt ligger det en del i det du skriver. Mot den bakgrunden är vi flera på detta forum som menar att det krävs ett starkare namn än Pode i det fall Atashkadeh inte blir spelbar.
Örebro mupptubb
2014-01-03 13:41
Inte hängt med här men ÖSK borde ju inte förlita sig på crespo ( som är relativt o prövad ) i allsvenskan . Och hasani som ALDRIG har hållit i allsvenskan utan alltid varit bänknötande och utlånad till superettan. Det är stor skillnad på serierna..
Örebro ÖSK FANS
2014-01-03 13:24
Eremenko skulle utan tvekan vara allsvenskans bästa mittfältare..Tror inte han är sugen på spel i ösk... ;) har vi inte råd med Batan så lär vi inte ha det med Eremenko. .

Jag tror på en sådan värvning, men när jag ser vart ambitionsnivån ligger hos ösk så är det stört omöjligt ;)
2014-01-03 13:03
@minatankar (för sm-guld):
Har nu fått information om att man har flera personer, anställda och ideellt arbetande, som var och en för sig genom sina kontakter bedömer värdet av en potentiell spelare och som sedan tillsammans bildar ett beslutsunderlag.
Örebro S&V is the shit
2014-01-03 12:46
Aleksey Eremenko Jr.

Här har ni en offensiv mittfältare och kreatör. Kontraktlös sedan 2 dagar. Vill helst till Skottland men är öppen för det mesta, bara det är en hög nivå.

Tror att Sixten gärna vill ha honom till HJK, tex.

Hellre Eremenko än Borg....
Örebro TommyS
2014-01-03 12:09
Minatankar, naturligtvis förenklade jag, det jag ville få fram var att ÖSK gör klokt i att inte betala mer för Batan än vad han ursprungligen ansågs vara värd bara för att Bajen lägger ett högt bud, och att fotbollssverige säkert förstår att det troligen var Assyriska och inte Batan som valde Bajen framför ÖSK på grund av ett bättre bud. Nu törstar vi inte ihjäl i en vänsterbacklös öken som läget är. Vi har råd att avvakta tills vi får in rätt kvalitet, kanske med en större möjlighet till förädling och till rätt pris. Ska vi göra en något större monerär investering bör den läggas på det centrala mittfältet. Jag tror att vi är överens om det.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-03 12:07
En örebroare

Var det idag eller på måndag det skulle bli klart med han som hade bestämt sig?
AIK Saywee
2014-01-03 11:16
minatankar, tack för ett tydligt svar. Jag undrar även hur många styrelsemedlemmar SI har och möjligtvis vem som är ordförande, det brukar ju av någon anledning ofta vara en sådan som "fattar" besluten.
2014-01-03 11:05
@Saywee:
En styrelse som arbetar med investeringar inom fotboll, behöver ha god kunskap om vilka mekanismer som påverkar sportslig och ekonomisk utveckling i en fotbollsklubb. Man behöver dessutom veta när man ska adjungera experter som kan bidra till ett bra beslutsunderlag. Inom fotbolls- och underhållningsbranschen behöver det sistnämnda ofta ske skyndsamt, eftersom s k affärsmöjligheter ofta dyker upp med kort varsel och framför allt kräver snabba beslut i vissa situationer. Som en av många aktieägare i Örebro Spelarinvest, efterlyser jag information om hur detta fungerar i praktiken.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-03 11:05
En utebliven satsning kommer visa sig..var så säkra..
Annons: