/fotboll/osk/forum/156.aspx/fotboll/osk/forum/156.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hertig_Karl
2017-04-20 21:51
@Hertig_Karl:

Man får glädjas år det lilla. Kanske inte plattmatch då båda lagen kändes ganska kalla tycker jag. Tyckte att Besara kom igång rätt skapligt i början på andra. Hoppas han är på väg att hitta formen. Och väldigt skönt att vi skrapat ihop 7 poäng på de tre inledande matcherna och förhoppningsvis slipper drabbas av panik de närmaste matcherna iallafall.
AIK Saywee
Kalle Teodor Jag förstår! Hur många inlägg är tillåtliga per tidsperiod? Bara så att alla vet? Jonas r och minatankar är väl rekordunnehavare i vår. Jag tar ledigt ett tag och hoppas att jag inte behöver besvara eller bemöta något! Hoppas på en god debatt ich Gina diskussioner framöver ... ÖSK
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Hitta avslut!!
KalleTeodor - Matematiker 5 av 16 blir i runda slängar var tredje inlägg :)
Örebro Benny Böckling
2017-04-20 21:46
Försöker redan luska ut en startelva till Häcken men slås av vilket spretigt och svårförståeligt lag vi har alltså. Vet inte vem som ska lira var längre..
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-20 21:45
@öörebrooo:

Ok! Inte van vid att de lägger ut den, så jag kollade inte ens där
Örebro öörebrooo
2017-04-20 21:42
Sitter på min telefon,men PK finns på ÖSK hemsida.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-04-20 21:41
Saywee: du har nu skrivit 5 av de senaste 16 inläggen. Det är i runda slängar var femte inlägg som kommer från dig. Vi har pratat om det där med spam tidigare. Behöver jag påminna dig igen?

För övrigt så har jag läst igenom de flesta inlägg sedan matchstart och visst finns det både berg och dalar, men jag har inte hittat något som är extra över någon gräns.

Vid match får forumet tåla lite mer än övriga tid. Det känns ganska naturligt.
2017-04-20 21:40
@öörebrooo:

Har du länken till PK:n?
Örebro Brandao
2017-04-20 21:36
Igbo blir alldeles för ensam där uppe, han får jaga ihjäl sig och när väl lägena kommer är han trött.

Hur kommer vi till rätta med det? Jo slopa Besaras Astrit-roll och spela en renodlad anfallare brevid.

Örebro öörebrooo
2017-04-20 21:35
Rogic är borta i 10 dagar enligt Axén på presskonferensen. Fan, då missar han minst BK häcken på onsdag, hans defensiva arbete och krigarhuvud behövs.
AIK Saywee
2017-04-20 21:31
Kalle Teodor Kämpa, nu har redan de icke forbollsrelaterade inläggen skickats. Några döljer sin förklarliga ilska i att klämma in något fotbollsrelaterat. Jag tar ledigt ett tag, orkar inte med torsk:(
Örebro Snö
2017-04-20 21:21
haha straffen är ett skämt, men så har vi också fått straff, heder är inget som kännetecknar en fotbollspelare:) en sport för fjantar kolla handboll där smäller det o ingen ligger ner i onödan
Örebro Hitta avslut!!
2017-04-20 21:21
@jp (fd jpsvartvitt):

Nä men hoppa över det. Men låt gärna bli att skriva korkade inlägg till mig som du inte kan backa upp.
AIK Saywee
2017-04-20 21:17
Tackar Sweet Leaf Det är inte ofta du skriver här, men när du skriver, blir det så eftertänksamt ! Orkar inte kommentera torsken, skall deppa och försöka komma igång:( Kämpa !!!
Örebro Sweet Leaf
2017-04-20 21:10
Jag hoppas de tidigare återkommande hyllningarna till Hines-Ike lugnar ner sig lite nu framöver. Någon snygg sista-minuten-glidtackling här eller nån offensiv räd där kan inte försvara hans ständigt passiva försvarsspel.

Elfsborgs första mål idag är verkligen ett skolboksexempel på alibiförsvarande. På exakt samma sätt som vårt baklängesmål mot Åtvid. På exakt samma sätt som vårt baklängesmål mot Häcken. Fler liknande situationer därtill där han bara räddats från baklängesmål av ren tur.

Det är exakt samma typ av försvarsspel som Eidur visade upp. Det spelar ingen roll om man först gör två-tre bra saker om man i nästa sekvens får ta på sig ett baklängesmål.

Det finns inget som sprider mer oro i en backlinje än alibiförsvarande!!
AIK Saywee
2017-04-20 21:09
OK
Örebro Brandao
2017-04-20 21:07
Saywee

Sluta fjanta dig!!
AIK Saywee
2017-04-20 21:06
Brunnsborrar'n Förlåt, jag är nykter, men var galet taggad:( Förlåt än en gång, deppar :(((
2017-04-20 21:05
Omoh--------Nordin------Mårtensson/Rogic--------Besara
---------------------------Naah-------------------------------------
--------------------------Kennedy--------------------------------

Kanske
Örebro Brandao
2017-04-20 21:03
Vi får stryk mot ett bättre lag idag. Vi har alldeles för få avslut på mål för att ens vara i närheten..

Nästa match vill jag se 2 anfallare och Besara längre ner i plan.

Örebro jp (fd jpsvartvitt)
2017-04-20 21:02
Hitta avslut: Skulle aldrig be dig om ursäkt bara så du vet.
2017-04-20 21:01
@Saywee:

Det där tycker jag är onödigt att lyfta så fort vi förlorar
Örebro Sunnanlid (2013)
2017-04-20 21:00
Med lite lite distans till det hela hade det ju lika gärna kunnat sluta 2-1 om Sema satt sin chans eller Besaras dykskott gått in. Rättvis seger för Elfsborg men en del positiva tecken, tänker främst på Sema. Nordins och Besaras bästa matcher den här säsongen vilket tyvärr inte säger någonting.
Örebro Empes
2017-04-20 20:57
@Laul32:

Är egentligen helt enig med dig i ditt resonemang. Hade också gärna sett en lång mittback. Men är som sagt inte alls övertygad om Plessis... Är inne på att det man eventuellt vinner i höjdspelet går förlorat i det övriga spelet. Men jag hoppas förstås jag har fel.

Är dock inte säker på att längden på Brendan och Mike är det stora problemet. Som idag. Chanserna att förhindra förstamålet hade varit betydligt större om Brendan hade markerat Prodell. Det är det första jag skulle vilja rätta till, inte byta spelare, borde kunna räcka ganska långt bara det.
Örebro Benny Böckling
2017-04-20 20:53
Obegripligt för mig hur Axén resonerar när han kör Mårtensson i nån slags forwardsroll i andra havlek. Sista 10 får han sen en lysande idé och sätter in en forward istället. Sema tycker jag var pigg även om det märktes att han är väldigt rostig när lägena dyker upp.

Känner igen större oro heller av nån konstig anledning, vi rullar ut Elfsborg i stora delar av andra halvlek men är fruktansvärt fumliga framåt idag.
AIK Saywee
2017-04-20 20:50
Att vara tvåa i AS-tabellen är OK, men att ha minusmål i statistiken oroar. Kan Axén greja detta? Tiden börjar bli knapp och stressen för ett välavlönat jobb i Gamla fina ÖREBRO? OBS kräver ingen avgång, men det är nog dags för Alexander arr börja fundera, för jag misstänktes att många andra klurar på både det ena och det andra?
Örebro Snö
2017-04-20 20:48
Ring o Jansson är godkända, undrar hur.många lägen Besara behöver för att göra mål? Väldigt begåvad långtidssigna direkt;) Ny match nya möjligheter på onsd heja ÖSK
Örebro Empes
2017-04-20 20:48
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Håller med i allt utom när det gäller Ring. Han missar markeringen på andra målet och är även fel ute ytterligare ett par gånger i positionsspelet. Däremot var han ju väldigt bra i det offensiva passningsspelet. I min värld sammantaget ”okej” eller ”godkänd” men inte ”bra”.

Elfsborg borta – svår match för alla lag. Normalt ska vi inte ta några poäng.

Besara såg bättre ut när han droppade ner och blev mer delaktig i spelet. Och han gör då en hel del bra saker i speluppbyggnaden som bollhållare och passningsläggare. Ett steg åt rätt håll.

Sema tycker jag också såg bra ut i sitt inhopp. Han visar att han höjer kvaliteten på vårt lag. På gång, bra.

Oskar bra, Kennedy ursäktad (tycker att han fortsatt ser bra ut).

Vi hade ett stort bollinnehav. Och några chanser på slutet. Tycker trots allt inte att det här var ett totalt bottenapp. 2-1 tycker jag hade speglat matchbilden bättre än 3-0.

Örebro zxcv
2017-04-20 20:44
Jag såg matchen från minut 55 ungefär och är inte särskilt orolig av det jag hann se. Jag tycker man trummar på hyffsat. Vi är lite slarviga med sista passningen men står upp helt okej. Bra injektion med Mbombo som fick med sig Kennedy. Vi trycker på med allt vi har och då är det logiskt med ett till mål i arslet mot Elfsborg borta. Jag kan dock konstatera att vi har lite att jobba med i försvaret. Med lite flyt och skärpa så kunde Sema gjort 2 och Besara 1 mål. In med Mbombo från start nästa match!
Örebro Hitta avslut!!
2017-04-20 20:43
Brunnsborrare, Jag ser gärna två anfallare. Men inte om det är Mbombo som tar ena platsen. Vill du det (tvivlar jag på)? Åter till ståplats, Kanske inte bokstavligt talat... Men ungefär så, ja. Det är nog ganska vanligt. Eller? jp, Det vet jag inte. Jag tror inte Mbombo besitter kvalitet nog att bli "het" och kunna göra skillnad. Vafan babblar du om sen? Det utesluter väl inte att jag är rädd för förändringar? Ser gärna Naah, vill spela 4-3-3, önskar att vi står högt upp i banan m.m Be om ursäkt eller knip igen i fortsättningen. Förutom första 30min så tycker jag att det är helt ok överlag. Men starten... mot ett superoffensivt balanserat Elfsborg måste man störa högre upp i banan än idag. Aja, nya tag!
Annons: