/fotboll/osk/forum/1557.aspx/fotboll/osk/forum/1557.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-01-15 20:05
Tror ÖIS har budat 10 millar på Oscar
AIK Saywee
2014-01-15 19:36
Så kan det vara, men känns lite kryptiskt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bäst när det gäller
2014-01-15 19:33
@Saywee:

Det första inlägget som talade om "en bra spelare från oss" kanske pratade om ÖSK-familjen i vid bemärkelse, dvs. även tidigare spelare i klubben?!
AIK Saywee
2014-01-15 19:09
T8, det är helt ok, under sillasäsongen blir även jag förvirrad, det liksom hör till, när alla gissar hit och dit :)
Örebro T8
2014-01-15 19:05
Sorry. Total sinneförvirring råder tydligen hos mig. :(
Örebro T8
2014-01-15 19:02
24:e kanske det är internmatch då?
AIK Saywee
2014-01-15 19:01
Internmatch mot Brage ? Hade det varit mot Kumla hade jag förstått, där finns ju många interner :)
AIK Saywee
2014-01-15 18:59
Medlemsavgiften betald för länge sedan, men brevet/kortet har inte kommit ännu. Fast fotbollspulsen stiger :) Snart är det VÅR !
Örebro T8
2014-01-15 18:58
@Saywee Matchen 25:e är väl internmatch? Men match som match.
Örebro Kardinalen
2014-01-15 18:44
Idag låg säsongskortet på hallmattan när jag kom hem. Dala Dahlqvist på omslaget och allt....Västra Stå, förstås.
AIK Saywee
2014-01-15 18:16
Men nu blir jag åter lite förvirrad, ÖIS plockar snart en bra spelare från oss, det kan väl inte vara vilken örebroare som helst. Ni får faktiskt ursäkta, men jag vet inte vem jag vill gissa på, Men vilken bra spelare vill gå till division 1. Alla dessa frågor ...
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2014-01-15 17:28
@Eyra:

Ja inte tror jag att Wille går till Div1, så det är nog Stellan.
Örebro Eyra
2014-01-15 17:17
På Öis-forumet spekuleras det i om det är Robin Ingvarsson eller Stellan Carlsson som nyförvärv... örebroare alltså..inte ÖSKare.

Jag vill ha kvar William A, låt han få en sista chans!
AIK Saywee
2014-01-15 17:17
Men ÖSK SUPPORTERN, du har ju redan svaret, fast snö och kyla kanske sabbar festen.
AIK Saywee
2014-01-15 17:15
Lysande inlägg Kardinalen :) Sedan vintersolståndet har dagen blivit 50 minuter längre. Undrar om BA's gräs fortfarande är grönt och var det inte en match inplanerad den 25:e redan, eller har jag bara drömt ...
2014-01-15 16:54
Första träningsmatchen är Brage den 25e
Örebro pemo
2014-01-15 16:28
Kvist menar jag. Det tog sin tid, men sen dök det bara upp..
:)
Örebro Kardinalen
2014-01-15 15:39
Off-säsongen mellan seriernas spel är "i år" 147 hela dagar. Idag har vi precis överstigit halva den tiden, dvs inne på den 74:e dagen. Det är på mer än ett plan vi går mot ljusare tider!
Örebro pemo
2014-01-15 14:31
Wiktorsson blir jag inte riktigt klok på. Han har en härlig vänsterfot, men efter Degen-matchen borta blev han ett rundningsmärke.
Frågan är om han var nevös mot Degen och spände sig, eller om de avslöjade hans brister.
Däremot tycker jag att han gjorde bra matcher som mittback. Jag såg att självförtroendet steg för varje match. Där känns han inte så långsam heller.
Om han nu är det. ;)

Island glömde jag bort. Men det är säkert en spelare som blommar ut under rätt ledning. Tyvärr passar han kanske inte i ÖSK.

Nåväl, första träningsmatchen är väl 31 januari mot Forward . Då får vi väl en första indikation.

Vem vet, då kanske den unga talangen från Kalmar är med. Han som jag just nu glömt namnet på, men som skulle träna januari ut.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-15 12:55
@pemo:
Delar många av dina sypunkter. Berger kan jag fortfarande tro på i en defensiv roll i ett 4-3-3- eller 4-1-3-2-spel efter att ha sett hans kvaliteter när han kom till klubben. För mig spelade han då som Tobias Linderoth, dvs gjorde stor nytta i det "tysta". I ett renodlat 4-4-2-spel platsar tyvärr inte Emil Berger enligt mig. Wiktorsson har bra vänsterfot, men saknar snabbhet som vänsterback (kanske även kondition) och nickförmåga som mittback, enligt mitt förmenande. Har inte sett honom överraska i dessa avseenden ännu, men möjligen kan han göra det som mittback ändå. Om Berisha blir frisk platsar emellertid inte Wiktorsson som mittback och inte heller som vänsterback om vi får tag i någon ny, eftersom vi då har både Björnqvist och Mensah som också kan inta den positionen. Vill minnas att även Nkili gjorde det i någon match i fjol. Nilsson är för mig en medelgod spelare som saknar snabbhet, hårdhet i närkamperna och som slår alldeles för långsamma passningar som medspelarna får stanna upp för att ta emot. Med en playmaker som nyförvärv platsar tyvärr inte Nilsson längre enligt min uppfattning. Behövs det ytterligare en innermittfältare och klubben inte kommer värva mer än en, så föredrar jag i så fall att man behåller Berger. Detsamma som Nilsson gäller tyvärr Lumbana. Sigurbjörnsson fick så få matchchanser så honom tycker jag det är svårt att bedöma. Kan bara konstatera att han uppenbarligen inte har tränarnas förtroende. För mig blir ovanstående redovisning 4-5 spelare, förutom de som redan lämnat truppen. Är dessutom tveksam till Pode, men tydligen ser våra tränare möjligheter i honom som han ännu inte visat i matcher. Kanske kan han vara en backup i en offensiv mittfältsroll.
Örebro pemo
2014-01-15 12:04
Vilka är det då i SE-truppen som inte kan lyftas i allsvenskan?
Mycket svår fråga, då jag bara ser matcher.
Vad skall man gå efter? Tidigare avsaknad av speltid? Ålder? Kontrakt?

I dagens trupp så ser väl jag nästan bara Boris som ( kanske ) för begränsad.
Men samtidigt fick han ju många chanser av PEO.

I Backlinjen får kanske Wiktorsson svårt då de finns ( om alla är friska ) fyra mittbackar som är bättre. Wiken , Berisha , Nkili och Moberg ( ? ÅFF)
Hagge tycker jag är förstaval just nu pga erfarenhe. Dajja har visat bra saker. Mensha har jag inte sett.

Mittfältet är svårare. DG , Yasin , RÅP självskrivna. Holmberg talang som skall få chanser. Moe är jag mindre säker på. Väger lite för lätt och är v ä l d i g t vänsterfotad. Nilsson saknade tempot, men kanske led mer av skador än jag vet. Berger hoppas jag på, då han har ett bra tillslag och är tuffare i kroppen än Moe. Har jag glömt någon?

Framåt har vi Crespo och Hashani som givna. Holmberg kanske räknas till forwards? Pode verkar ju också få vara kvar. William är ett nyförvärv om han blir frisk.

Det ända som känns riktigt säkert är Oskar i mål. Och det tackar jag verkligen mycket för.
2014-01-15 11:29
@Kardinalen:

Självklart kan inte alla börja spela matcherna. Med byten, skador, avstängningar och spelare ur form behöver man betydligt fler spelare av hög kvalitet än de elva som startar matchen. Och då gäller det att de som kommer in på planen har allsvenska kvaliteter eller är mycket lovande unga talanger.

Spelare som aldrig spelat i AS och/eller har haft svårt att ta plats i ÖSK i SE och som inte har en positiv utvecklingskurva, får svårt att platsa i konkurrensen i ett lag som ska vinna SM inom några år. Eller vad tror du?
Örebro Kardinalen
2014-01-15 11:05
"ÖSK har inte råd att ha flera spelare i truppen som inte förväntas ta plats i det allsvenska laget som med tydliga steg ska ta oss till en SM-vinst inom några få år."

Minatankar: vad du egentligen menar måste väl ändå vara följande:

"ÖSK har inte råd att ha flera spelare i truppen som inte förväntas ta plats i den allsvenska trupp som med tydliga steg ska ta oss till en SM-vinst inom några få år."

För det blir nog svårt att vi ska ha spelare på plats (låt os säga) 9 till 24 i en framtida trupp som slåss om det allsvenska guldet som ALLIHOPA är EXAKT lika bra? Några spelare är ju sämre än andra.....
2014-01-15 10:34
Hoppas på Pode till Öis :)
Örebro pemo
2014-01-15 10:06
BoP // Jo visst har du rätt. Men om man alltid har spelat höger har man kanske inte lagt ner någon större energi på "fel" fot.
Nu när Dajja fick chansen till vänster så är det väl bara att intensifiera sin vänsterträning.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-15 10:02
Minatankar

håller med och jag hoppas Örebros sportsliga ledning gör det...En utebliven satsning kan göra att vi trillar ner direkt och då kan det ta år att komma tillbaka till finrummet..

tycker det ser sådär ut just nu om jag ska vara ärlig och tror inte dagens ösk klarar sig kvar tyvärr..

Våga satsa!!
Örebro Bäst när det gäller
2014-01-15 10:00
@En örebroare:
En bra sådan absolut men jag har svårt att se att han skulle få speltid i ÖSK anno 2014 vilket jag dock tror och hoppas att Atashkadeh får.
2014-01-15 09:55
@ÖSK FANS:
// ÖSK har inte råd att rekrytera dåligt scoutade spelare. ÖSK har inte råd att ha flera spelare i truppen som inte förväntas ta plats i det allsvenska laget som med tydliga steg ska ta oss till en SM-vinst inom några få år. ÖSK har inte råd att inte samtidigt lyfta in 1-3 unga talanger från U-lagen i A-truppen. ÖSK har inte råd att ha en trupp på närmare 30 man. ÖSK har inte råd att inte ha en stark centrallinje med målvakt, mittback, en playmaker som innermittfältare och en målgörare som forward. ÖSK har inte råd att inte ha en bra backup till samtliga ovannämnda nyckelpositioner. ÖSK har inte råd att avstå från att rekrytera en och annan högklassig spelare där man får investera stora pengar. ÖSK har inte råd med duktiga framtidsspelare som har kortare tid kvar på kontraktet än 1,5 år. ÖSK har inte råd med mediokra sportsliga insatser som inte ökar publik- och sponsorintresset. Detta vill jag tro att samtliga ansvariga inom klubben inser och också tar konsekvenserna av den insikten. Så upplever jag att det i stor utsträckning varit sedan vi varit nere och vänt i Superettan. Hoppas nu det fortsätter.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-15 07:51
Då måste det in en anfallare och då kan vi glömma en playmaker tror jag..tycker bi har spelare som kan lira vänsterback..det stora problemet är att vi bara har en innermittfältare som håller i Allsvenskan...

en Örebroare

kommer det in något i veckan?
AIK Saywee
2014-01-15 07:33
Oscar är bättre än bra.
Annons: