/fotboll/osk/forum/1540.aspx/fotboll/osk/forum/1540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-02-03 14:00
oroT (Berra - Le lion Indomptable) (Örebro) 2014-02-03 12:49 Berra värd 1 mille? Pfft, minst det femdubbla borde det vara! INSTÄMMER !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Kardinalen
2014-02-03 13:49
Ha!

Köpte mitt säsongskort på Västra Stå för 1500 kr f-ö-r-e nyåret just för att få det till rabatterat pris. Därefter skulle priset gå upp till 1650. Idag den 3 februari, dvs 34 dagar senare, är priset fortfarande inte höjt.

Lurendrejeri, ÖSK! Vad sysslar Ni med att lura mig på det här viset!?

Skandal DELUXE!

;)
Örebro pemo
2014-02-03 13:36
Minatankar // Är du säker på att de letar efter en innermitt till? Eller är det dina egna önskaemå? Ja, inte bara din förståss. ;)
Vänsterback har jag läst på div sidor och man får väl ta provspelningen av sydafrikanen som ett kvitto på detta.
Nilsson och Pode är väl värvningar vi får leva med. Jag tror inte att ÖSK "erkänner" felvärningarna ( som jag tycker ) och gör sig av med dem.

Trodde aldrig att Boris skulle bli kvar, men det verkar som om hans kvalite är något som bara PEO ser.

Nåja, spännande blir det. Och kul att få se matchen på onsdag.
Eurosport 2 17.00
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2014-02-03 12:49
Berra värd 1 mille? Pfft, minst det femdubbla borde det vara!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-02-03 12:13
Jag funderade också som flera av er på uppgiften i dagens Na som spelartruppens storlek. Om det idag finns 22 spelare kontrakterade och om man vill rekrytera en vänsterfotad vänsterback och en playmaker som innermittfältare samtidigt som spelare ur U-truppen behöver lyftas in, krävs det att minst ytterligare tre spelare avvecklas. De spelare som torde vara aktuella för andra klubbar hoppas jag i prioriteringsordning är Lumbana, Nilsson och Wiktorsson. Berger ser jag gärna stannar kvar som backup till RÅP som defensiv mittfältare, även om både Nkili och Mensah kan spela där, liksom Hagge. Vi har 3-4 mittbackar i Moberg, Berisha, Nkili och Wikström beroende på om Berisha blir frisk eller inte. Dessutom kan Hagge och Mensah också spela där. Kunde tidigare tänka mig Wiktorsson som reserv i denna grupp men föredrar nu hellre någon av talangerna från U-truppen. Vi har mittbackar så att det räcker och som vänsterback räcker Wiktorsson tyvärr inte till (trots fin vänsterfot) p g a bristande snabbhet och antagligen också kondition, då Peo vill använda ytterbackarna frekvent både i defensiva och offensiva roller. Det är alltid jobbigt med konkurrens och "utslagning" i elitsammanhang inte minst eftersom alla spelare tycks vara mycket trevliga och sympatiska. Tyvärr är det ändå inget som har något avgörande inflytande när man ska spela i något av Sveriges 16 bästa fotbollslag av de 2.556 herrlag som 2013 fanns i svenskt seriesystem. Som människa kan man sålunda känna allra största sympati och empati med de som inte platsar. En ansvarig tränare och sportchef kan ändå inte ta hänsyn till det i elitsammanhang eller tävlingssammanhang där man har ambitioner. Detta är, som tur är, spelarna väl införstådda med när de är med och konkurrerar.
Örebro TommyS
2014-02-03 11:00
@Kardinalen:

Ekstrand-Hamrén kanske räknas in? Han har A-lagskontrakt men tillhör spetsgruppen ändå, eller hur det nu ligger till. Jag vill minnas att Sköldmark sagt att han vill ha 21 utespelare i truppen, vilket är vad man har idag enligt samma mans beräkningar. Två ut och två in, i så fall?
Örebro Kardinalen
2014-02-03 10:49
Har jag missat något, eller räknar Sköldmark annorlunda på truppens manskap denna säsong jämfört med förra? Sköldmark säger till pappers-NA att man har 23 spelare kontrakterade. Vilket stämmer, o-m man räknar in Sigurbjörnsson, som ju lär vara utlånad resten av 2014. Fast förra säsongen räknade inte Sköldmark in för nuvarande utlånade spelare när han till NA informerade om truppens storlek. Så, enligt mina beräkningar vill man ha 20-21 spelare tillgängliga i truppen, tillgängliga för Peo. Vilket i så fall innebär 22 spelare minus 21 alt 20 = 1 till 2 spelare ska bort ur den NUVARANDE truppen som man betalar ut lön till. (Även om ju ÖSK kanske betalar en del av Sigurbjörnssons lön till dennes isländska klubb, vad vet jag. Eftersom Tobias Nilsson är långtidsskadad och knappast kan vara aktuell för att lånas ut till någon klubb, så är min gissning att de 1 till 2 spelare ÖSK är intresserad av att låna/sälja ut för att få rätt antal, är: Boris Lumbana och Emil Berger. Fast, om vi sedan ska förstärka truppen behöver vi göra oss av med ytterligare spelare. Då tror jag att Wiktorsson ligger mest pyrt till. Nilsson kan så klart bli aktuell för avpolletering n-ä-r han blir skadefri. Marcus Pode tror jag inte vill bli utlånad/såld nu när han nyligen har bestämt för att satsa på ÖSK de kommande två åren.
Örebro Kardinalen
2014-02-03 10:39
Senaste UPPDATERINGEN: Eidur Sigurbjörnsson, utlånad till IB Vestmannaeyja under 2014.

Nuvarande truppen har just nu 22 spelare på avlöningslistan.

Spelare med kontrakt t o m 2014:

- Ilir Berisha (2014, mittback)
- Patrik Haginge (2014, högerback, kan också spela mittback och innermittfält)
- Boris Lumbana (2014, innermittfältare)
- Kalle Holmberg (2014, anfallare, kan också spela yttermittfältare)
- Mohammed Saeid (2014, innermittfältare)
- William Atashkadeh (2014, anfallare)
- Sphetim Hasani (2014, anfallare)
- Emil Berger (2014, innermittfältare)
- Magnus Wikström (2014, mittback, kontraktet förnyat med ett år)

Spelare med kontrakt t o m 2015:

- Tobias Nilsson (2015, innermittfältare)
- Christoffer Wiktorsson (2015, mittback, kan också spela vänsterback)
- Marcus Pode (2015, anfallare, ÖSK har utnyttjat option på förlängning)
- Samuel Mensah (2015, mittfältare, kan också spela back, NY)
- Ahmed Yasin (2015, yttermittfältare, kontraktet förlängt med ett år)

Spelare med kontrakt t o m 2016:

- Daniel Björnquist (2016, högerback, kan också spela vänsterback)
- Jacob Rinne (2016, målvakt)
- Erik Moberg (2016, mittback, NY)
- Daniel Gustavsson (2016, yttermittfältare, ÖSK har utnyttjat option på förlängning)
- Alhassan ”Crespo” Kamara (2016, anfallare, köpt från AIK, NY)

Spelare med kontrakt t o m 2017:

- Oscar Jansson (2017, målvakt, kontraktet förlängt med två år)

Spelare med oklar kontraktslängd:

- Robert Åhman-Persson (kontrakt t o m ?, mittfältare, bosman, kommer närmast från AIK, NY)
- Ayanda Nkili (flerårskontrakt t o m ?, finns ingen tillförlitlig uppgift men enligt fotbolltransfers.com är det t o m 2014, enligt annan källa är det tom 2015) (mittfältare, kan också spela mittback)

Just nu ej med i ÖSK:s trupp, utlånad:

- Eidur Sigurbjörnsson (kontrakt tom 2015, mittback, utlånad till IB Vestmannaeyja under 2014, IB har option på köp)

Spelare i ÖSK 2013 som inte kommer spela för klubben 2014:

- Samuel Wowoah (vänsterback, kontraktet med ÖSK gick ut, har nu skrivit på för Karslund som spelande assisterande tränare)
- Ludwig Bergström (målvakt, högst troligen ingen fortsättning)
- Peter Samuelsson (anfallare, lämnat klubben för Degerfors)
- William Kvist (yttermittfältare, verkar som att ÖSK inte tänker utnyttja sin köpoption, tränar med klubben under januari månad)

Uppgifterna om kontraktslängd är läst på ÖSK:s officiella hemsida samt från NA
AIK Saywee
2014-02-03 10:36
Vilket lag kan tänkas vilja låna en spelare med ryggproblem ...
Örebro Kardinalen
2014-02-03 10:35
Benny Böckling:

Signaturen "Det ryktas om örebro" försöker slå griller i huvet på oss alla.

1) Gårdagskvällens inlägg var dennes allra första.
2) Forumnamnet i sig är en ledtråd att allt "inte står rätt till".
3) Tobias Nilsson har varit heltidsskadad sedan i september månad. Fem månader, alltså.
4) Står i dagens pappers-NA att Nillson skyndar långsamt med återhämtningen.
5) Vi vet ju redan sedan tidigare att Nilsson varit skadad i fem månader och inte skulle följa med till Portugal. Varför skulle någon klubb praktiskt taget "redan ha gjort klart med lån". Skulle vara helt sjuk klubbledning i så fall i just den klubben. (Med förlov sagt om Tobias Nilsson.)

Jag misstänker starkt att "Det ryktas om örebro" är någon som skriver rätt flitigt på detta forum i annat namn, som nu behagar driva med sina forumkompisar.

PS. Var det något mer ni ville? DS.
Örebro pemo
2014-02-03 10:26
Det finns tydligen hopp. De som inte kan spela åker inte med. Eftersom det bara är Nilsson och Berisha som är hemma, så måste det betyda att "Wille attack" är spelbar.
Eller?

Nilssons ryggproblem är väl inget nytt. Har för mig at jag läst tidigare att han inte kunde spela 2011 pga detta. Eller har jag missförstått något?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-02-03 09:19
@Det ryktas om örebro:

När en kontrakterad spelare får besked om att han inte passar in i planerna för det allsvenska seriespelet, lär han bli intresserad av att alla hjälper till (spelare, agent och klubb) för spel i annan klubb. Den processen pågår för flera spelare i ÖSKs trupp.

I den stund ny klubb och spelare verkligen är intresserad av varandra, handlar det oftast just om att lösa det ekonomiska mellan klubbarna. Ofta missbjuder den nya klubben i första läget och då blir det ingen affär. ÖSK kan ju inte fortsätta att betala nästan hela lönen om spelaren har en annan arbetsgivare som inte vill göra rätt för sig.

Därför är inte en sådan här affär klar på någon sätt förrän även alla ekonomiska detaljer är klara.

Med tiden sjunker naturligtvis priset för en aktuell spelare (som för allt annat), men då ökar också konkurrensen om honom. Det talar för att den nya klubben inte kan vänta för länge om man är angelägen att knyta spelaren till sig.

Denna angelägenhet är ju något som en proffsig köpare gör allt för att dölja, eftersom det påverkar priset. Det hela är ett affärsspel som kring köp och försäljning av alla varor och tjänster, inkl människors arbetskraft.

ÖSK är å sin sida intresserad av en så snar lösning som möjligt eftersom processen omfattar flera spelare och man vill använda löneutrymmet till att värva ytterligare 1-2 spelare.

Tror som du att de klubbar du nämner utgör några av de som kan vara aktuella för de 3-4 spelare som omfattas av den aktuella processen.

Benny Böckling
2014-02-03 07:45
@Det ryktas om örebro:

Riktigt bra om det stämmer. Åtvid lär det ju inte vara eftersom de var dom som skeppade iväg han till ÖSK. GAIS är ju så fattiga så dom vill väl helst slippa betala hans lön ifall det ska bli något. Jag tippar på Falkenberg.
AIK Saywee
2014-02-03 07:05
NA skriver att Nilsson och Berisha är kvar hemma på grund av skador och att Kvist, som är hemma i Helsinborg, inte ingår i ÖSK's planer för 2014. "Truppen nu är 23 man stor .... ... vi kommer nog att ha 20-21 spelare kontrakterade." Detta innebär att "nog" att 2-3 spelare skall bort.
Örebro Det ryktas om örebro
2014-02-02 23:11
Ryktet säger att Nilsson skall vara klar för lån och att man bara diskuterar om vem som skall betala dittan & dattan :D

Klubb kan vara GAIS, Åtvidaberg eller Falkenberg ...
Örebro DaSa
2014-02-02 19:41
Vi kanske borde stjäla HBKs provspelare?! Ngn som sett honom spela, bra meriter i alla fall...

Benny/ Kan vara förhandlingstaktik också, tror inte att en kostnad på 20 000 kr (vad kostar ett läger?) är ngn större summa jämfört med vad vi begär för honom. Jag skulle tippa att vi begär 200 000 kr.

Undrar om vi har ringt Falkenberg och erbjudit dem Nilsson?! Känns som tjänstefel om vi inte har gjort det.

Efter ha sett intervjun med Axen och Crespo så börjar jag svänga om ang. RÅP. Jag trodde han skulle bli en Nilsson-värvning men han har fått goda vitsord så jag tror han kan bli riktigt bra. En annan som jag tror på är Crespo, bara hoppas att vi kan slipa till honom ytterligare, då kan vi ha en skytteligavinnare.
AIK Saywee
2014-02-02 19:27
Kostar man på Berger en Portugalvistelse, kan vi nog räkna med honom i den svartvita truppen, annars är det väl förvånande.
Benny Böckling
2014-02-02 18:45
Berger är med till Portugal. Blir inget med GAIS då antar jag.
Benny Böckling
2014-02-02 17:37
Det hetaste på länge vad gäller nyförvärv in.
Örebro utbytt
2014-02-02 09:38
@Saywee:

Tätting och mes....
Örebro 36310099B
2014-02-02 09:03
Markus Rosenberg är med stor sannolikhet på väg tillbaka till Malmö FF. Bara läkarundersökning kvar vad det verkar. Väldigt roligt för Allsvenskan tycker jag!
AIK Saywee
2014-02-02 03:45
Nästa månad är det allsvensk premiär :) Sitter en tidig söndagsmorgon och bara njuter över en plusgrad i mörkret, funderar över när de så kallade aftontidningarna utkommer med sina fotbollsbilagor och hur det skall gå i Portugal. Vore läckert om Marc van Heerden får godkänt och kan ansluta på riktigt. Av någon oförklarlig anledning tror jag att det i så fall kan leda våra giganter närmare ett "mål", självklart tillsammans med andra lirare, ett lag, som agerar som ett lag, på och utanför arenorna. Hoppas dessutom på att Kubanerna växer i kvantitet och kvalitet, ännu mer, vi är på gång, vi blir bara bättre, år efter år:) Vad jag har i ugnen och vem som är tyst utanför fönstret vågar jag nog inte skriva, inte ens med en smiley ;) Det luktar dock redan ädla metaller, så jag vågar mig på ett ... Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2014-02-02 01:19
Berra :)
Örebro utbytt
2014-02-02 01:18
F ö var det ett skämt, BoP. Men, skämten förlorar ju helt totalt sina värden om man alltid måste "förstöra" dem med en sketen "smiley"...
Örebro utbytt
2014-02-02 01:14
Haha, Värva Jidsjö o Grahn då vettja. Rea på dom nu! För att inte tala om Sandqvist, går att få för mindre än 2 mkr...
Örebro Bastard on Parade
2014-02-02 01:08
@utbytt:

Jovisst. Samma "källa" listar följande marknadsvärden:
Michael Jidsjö £100 000
Tobias Grahn £175 000
Jonas Sandqvist £175 000
Markus Pode £175 000
Patrik Haginge £225 000
Brunet Hay Pino £275 000
Armend Alimi £450 000
Henri Belle (minns ni honom?) £825 000
Benny Böckling
2014-02-02 01:02
@utbytt:

Han verkar ju ha lagt ner den professionella fotbollskarriären sedan länge så att han skulle vara värd så mycket pengar det känns väl ganska så tveksamt.
Legend i ÖSK i vilket fall som helst!
Örebro utbytt
2014-02-02 00:23
Berra värd en miljon på transfermarknaden....
Benny Böckling
2014-02-01 23:12
@utbytt:

Berra superstjärna i Frankrike?
Örebro utbytt
2014-02-01 20:52
"kanske för vek /.../ mentalt"
Kanske det var det du reagerade på, Jonas? När jag läser mitt inlägg är jag benägen att hålla med dig. Vem är jag att uttala mig om Kvists mentala eventuella styrka/svaghet?
Annons: