/fotboll/osk/forum/1533.aspx/fotboll/osk/forum/1533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-29 11:40
@Saywee:
Bäste Saywee, detta har du nu skrivit ett flertal gånger fastän vi är flera som förklarat att spelare under kontrakt nästan alltid uttalar sig på detta sätt. Måhända vill han lyckas i IFK, måhända vill han spela i ÖSK, måhända håller han båda möjligheterna öppna. En spelare vill ju alltid göra sitt bästa för den han representerar och har kontrakt på att göra det. Något annat uttalande utan klubbens medgivande är högst olämpligt. Uttalandet är hur som helst inget du kan dra en säker slutsats av efter ett officiellt svar på en fråga. Minst lika intressant är väl i så fall frågan om ÖSK är intresserad. Men där lär man heller inte få något svar som man kan dra långgående slutsatser av. Detta hör till spelet.
Örebro Kardinalen
2014-01-29 11:04
Självklart är det så att ÖSK använder sin hemsida för att förmedla vad man tycker och tänker utan att säga det. - Så som att man har en spelare i Berger som är på en provträning och får en helt egen nyhet. Slutsats: man vill bli av med honom och gör reklam för honom.... - Men när Marcus Pode utnyttjade sin option (för det var väl inte ÖSK som hade optionsrätten?) så fick han INGEN egen nyhetsblänkare kring detta.....Slutsats: ville man verkligen ha kvar honom??? - Spelare såsom Sigurbjörnsson som, faktiskt tillhör ÖSK, man inte vill ha kvar, tilldelar man inget tröjnummer för publicering på hemsidan i brådrasket inte.....Slutsats: persona non grata....
Benny Böckling
2014-01-29 10:27
@_Adde_:

Av dem som ska föreställa playmakers i ÖSK(Saeid, Nilsson, Berger) så tycker jag han är väldigt mycket bättre på i stort sett allt. Bra skott, hyggligt snabb, dribbler. Frågetecken för passningsspelet/ crossbollarna kanske. Men han med RÅP bredvid tror jag skulle funka bra.
AIK Saywee
2014-01-29 10:27
TommyS, ja, vi skall nog inte räkna med Nordin i nuläget, han har ju citerats att han verkligen vill satsa på en plats i det blåvita mittfältet ...
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-01-29 10:24
pemo, det är nog inte Bergers val. Ur dagens pappers-NA ... "Självklart hade jag helst gått in för, att spela alla matcher i ÖSK i år"
Örebro TommyS
2014-01-29 10:22
Viljan att hitta en ny klubb år Berger är för mig ett tydligt tecken på att man planerar för en central mittfältare in. Angående Nordin skrev Balkander på GP två korta passusar om honom nyligen, ganska ordagrant så här: (i) "utlåning är inte aktuell", och (ii) "han kommer att få chansen fram till 31 mars. 60/40 att han stannar [i IFK, kanske ska läggas till för att undvika eventuella uppföljningsfrågor]".
Örebro pemo
2014-01-29 10:03
Jag tycker det är synd om vi tappar Berger, men utgår ifrån att tränartrojkan gjort sitt val på goda grunder. Eller är det Emil själv som vill flytta på sig?

Holter har jag ingen direkt åsikt om. Såg visserligen några matcher med giffarna, men inte gav han något bestående intryck direkt. Då tycker jag faktiskt att Walker är bättre. Även om han inte är aktuell för ÖSK.
AIK Saywee
2014-01-29 09:37
_Adde_ (Örebro) Aha, är det på så sätt, ja då kan han ligga kvar på divanen. Egentligen vet jag inte hur bra han är, kan inte komma på att jag sett han live. Det du skriver, känns som granvarning, och den är ju plundrad och utkastad. Det vore dock önskvärt om ÖSK snabbt kan hitta eventuellt resterande "pusselbitar", återstår ju lite tid att spela ihop laget. Annars kan man ju oxå avvakta och se var det kan tänkas behövas.
AIK Saywee
2014-01-29 09:28
# brorzan (Örebro) Ja det var snabba "ryck" Kul att flera gamla goa skribenter med allsvensk klass åter dyker upp :)
Örebro _Adde_
2014-01-29 09:28
@Benny Böckling:

Nej tack! Vad kan han tillföra som vi inte redan har i truppen? Dessutom tycker jag att han visat på dålig attityd (läs diva) i de matcher jag sett honom.
Örebro # brorzan
2014-01-29 07:19
Rekordsnabb tränaromsättning i Sverige?
AIK Saywee
2014-01-28 23:34
Accelerazione
Örebro Kardinalen
2014-01-28 22:53
@Benny Böckling:

Fold.
Benny Böckling
2014-01-28 22:29
All in
Örebro utbytt
2014-01-28 19:04
@Marta (hane):

Är benägen att hålla med dig. Det var hög klass på de spelare Nordin hade runt sig 2010 plus att han var mer samkörd med övriga laget då. Kändes lite som att de övriga inte riktigt förstod honom nu i höstas. Nordin har en hög potential och jag hoppas verkligen att vi får se honom i laget snart igen!
Örebro Bastard on Parade
2014-01-28 18:31
Det ser ut att bli ett kort provspel för Berger i GAIS. Beror det på att GAIS redan känner till hans fotbollsmässiga kunskaper och bara vill se hur han passar in i gruppen samtidigt som Berger får bekanta sig med klubben, eller är det för att GAIS kanske inte är så intresserade?

Om det beror på alternativ 2 är det nog inte allt för klokt av ÖSK att släppa iväg Berger på provspel. Genom att släppa iväg honom på provspel till en klubb i en lägre division försämras förhandlingssituationen, eftersom få klubbar låter spelare träna med andra lag om man vill ha kvar honom i laget. Nu är det tydligt att ÖSK inte har några planer för Berger, om det inte rör sig om ett kortare lån, och det är något som en någorlunda vettig förhandlare kommer utnyttja.
Örebro Marta (hane)
2014-01-28 17:39
minatankar/ Ja en paketlösning är ingen dum idé. Många av de som man idag kanske kan se som truppspelare/aspirerande på truppspelare tillhör väl dock mittfältet/def anf, och då kanske det blir svårare för ett lag att ta emot? Vilka kan man tänka sig hänger löst? Pode Berger Lumbana Attack-Wille (vet att han egentligen inte borde va med här) Tobias Nilsson (blir väl kvar) Kvist (ej klar än va?) Missat någon? Vad är realistiskt? Svårt det här... Men Berger är ju ett rätt naturligt val om vi måste banta kan jag tycka det (trots potential).
AIK Saywee
2014-01-28 17:29
minatankar, 16:51, är tveksam till att ÖSK kommer att producera fler mål under 2014 än under 2013, det är ju trots allt skillnad på Superettan och på Allsvenskan. Men jag tror att bl. a. Crespo snart ställt in sitt skeva sikte, att Hasani fortsätter leverera och vetefan om inte Lipovac eller Kvist kommer att överraska :) Jag har som vanligt stora förhoppningar och är optimistisk.
2014-01-28 17:24
@Marta (hane):

I bästa fall kanske ÖSK kan komma överens om att släppa två av de upp till fyra spelare som kan vara aktuella, till en och samma klubb. Det vore en smidig lösning.
Örebro Marta (hane)
2014-01-28 17:17
Jag tror i min enfald att avsaknaden av en djupledsspelare förra året var en stor anledning till att Nordin i vissa matcher körde fast och inte lika ofta fick de ytor/slog de avgörande bollar han tidigare skämt bort oss med. Med Crespo på plan, så tror jag att större ytor kan komma och fler lägen att slå de där passningarna som får det att pirra till i magen. Hoppas bara vi får in en mittfältslösning i tid så att laget hinner spela ihop sig. En försäljning av Berger må smärta, men är nog första steget till att få ihop en sådan lösning. Kardinalen/ Även om nu inte det blir affär med just GAIS, så bör väl Bergers provspel vara en indikation på att man kan tänka sig/planerar att släppa honom även om det inte just behöver bli till GAIS.
Örebro gatutsio
2014-01-28 17:12
hoppas att peo ändrar lite i spelsystemet i år och kör med en diamant på mitten
där skulle nordin passa i en offensiv roll
2014-01-28 16:51
@Saywee:

Deppar inte alls. Ser med tillförsikt fram mot AS.
På vilket sätt tror du att ÖSK kommer att fabricera fler mål i år jämfört med i fjol?
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2014-01-28 15:45
Saywee //

Jag tog ett break från skrivandet under S1 året, har hela tiden läst men inte funnit motivationen till att skriva riktigt. Men nu rackarns är det nya tag! :o)

Just Crespo och RÅP tror jag riktigt mycket på och det är främst dom som mina AIK vänner grämer sig över. DG är dom mer tveksamma till, en kille med grym potential men som inte riktigt blommat ut som de velat/trott... Kanske kan bli en omvänd historia där någon faktiskt blommar ut HOS oss och inte efter de lämnat :)

Och gällande Berra så kommer jag aldrig ge upp hoppet! :)
AIK Saywee
2014-01-28 15:41
minatankar, deppa inte redan nu, 2014 blir bättre än 2013 :) OU
AIK Saywee
2014-01-28 15:39
oroT, 13:33, bra inlägg, kul att du skriver. Extra trevligt är det, att jag hört ungefär samma som dig angående "AIK-trion", solnaiterna är inte speciellt glada för att dessa spelare lämnat ... ... vilket kanske bådar gott för ÖSK. Längtar du fortfarande efter Berra :)
2014-01-28 15:18
@oroT (Berra - Le lion Indomptable):

Delar din uppfattning att varken Nordin och enligt min mening inte heller Berger kommer till sin fulla rätt i ett regelrätt 4-4-2-spel som i fjol, även om vi ibland spelade 4-4-1-1.

Samtidigt gjort vi alldeles för få mål i fjol, även under våren då Crespo fanns med. Han måste få många chanser för att göra mål, eftersom han missar många.

Tror att det är oerhört viktigt för Peo och tränarstaben att finna en lösning på målfabrikationen under allsvenskan. Om det ligger i spelsystem, i individuella insatser från t ex nyförvärv eller i speciella rörelsemönster, kan jag inte säga.
Däremot lär våra tränare inse att något behöver göras. Tror inte att någon supporter vet vad detta blir och hur man t ex kommer att spela RÅP, defensivt eller offensivt.

Därför tycker jag det är svårt att sia om årets spel kontra förra årets respektive vad som kan hända 2015. Vi måste först känna till 2014.
Örebro T8
2014-01-28 13:34
Fast det slog mig nu att han kanske inte mött Gais så mycket pga sjukdom och utlåning.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2014-01-28 13:33
ang Nordin: Jag var en av hans absolut största förespråkare när han var i RIK och diskussionen gick igång kring att han skulle komma till ÖSK och anser fortfarande att han är en helt magiskt bra spelare i sina bästa stunder. Men som läget ser ut just nu ser jag inte att han kan tillföra något till ÖSK. Det smärar mig lite att säga men Nordin håller inte/passar inte för den rollen i ett ÖSK anno 2014. ÖSK ánno 2015 vet vi inget om...än... ang Berger: Förbannat kluven här. Fram till hans sjukdom såg jag detta som ett enormt framtidslöfte. Sen slogs han ut och har haft svårt att komma tillbaka till nivå. Samtidigt ser jag fortfarande många av dom kvaliteer han en gång påvisade i dagens Berger och skulle känna mig bitter när han slår igenom med dunder och brak i Gais. Skulle nog vilja se Berger i ÖSK skruden iaf fram till sommaren och att en ny utvärdering över hans framtid görs då. ang idioter: Det finns gott om sådanna på denna sida, lite tråkigt att det ska vara ett sånt förbannat gnäll och pajkastande. Borde kanske säga att er skit kan ni väl hålla i PM? Men vet att detta sagts så många gånger tidigare utan att få effekt att jag avstår. Jag får helt enkelt hoppas att även ni växer upp och lär er bete er som folk. ang vänsterback: En sån hade jag velat ha in NU! ang AIKarna: RÅP och big-C kommer göra succe! Var ganska trevligt att höra mina AIK vänner svära över att dessa personer tappades när vi var ute och drack öl i lördags! :) DG har lite kvar att bevisa innan han släpps in i mitt svartvita hjärta. Ang idioter: Jag nämnde inga namn. Men om DU tar åt dig så betyder det antagligen att det var just DIG jag riktade mig mot. Väx upp! Ang allt annat: Forza SvartVitt!
Örebro T8
2014-01-28 13:26
Kardinalen: Men de har nog rätt bra koll på Berger. Mötts mycket vet du. Ett provspel i det här fallet handlar nog mer om hur han smälter in i gruppen och Gais spel. Är nog ett stort intresse bakom provspelet. Jämfört med när agenter ringer och erbjuder nån kille och klubbar kan tänka sig att ta en titt.
Örebro Kardinalen
2014-01-28 13:12
När en spelare är på provspel i ÖSK: "hmm, vi får se om han är något bra på detta provspel. Om han är det så kanske vi värvar honom." När en ÖSK-spelare är på provspel till en annan klubb, lex Berger: "hmm, det är redan klart att Berger lämnar oss, så måste det vara, han är ju iväg på provspel. Vem kan vi nu själva värva?".
Annons: