/fotboll/osk/forum/1531.aspx/fotboll/osk/forum/1531.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jonas r
2014-02-06 00:37
;)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-02-06 00:26
@Jonas r:

Aspen lär ha skojat. Enligt matchrapporten kom han in i 90:e minuten. :-)
Örebro Jonas r
2014-02-06 00:21
wiktorsson kom in i andra och var väl heller inte så delaktig i spelet
2014-02-05 22:57
@Aspen.:

:-)
Örebro Aspen.
2014-02-05 22:49
minatankar (för sm-guld) // Vill bara komplettera alla inlägg med att Viktorsson var felfri och jobbade över hela planen.
2014-02-05 22:34

Har inte kunnat se matchen men nu läst alla inlägg.

Har hela tiden menat att Nkili gör sig bäst som mittback eller defensiv mittfältare om man spelar med en diamant på innermittfältet, inte i 4-4-2-system, där inte heller Berger passar in. Det verkar som fler tycker så nu.

Delar SoccerGG:s synpunkter att man behöver pröva annat spelsystem än 4-4-2.
Jag tror på 4-1-3-2 eller som SoccerGG 4-1-4-1.
Benny Böckling
2014-02-05 22:18
@ÖSK FANS:

Nej det verkar inte finnas någon stream till den matchen. Man får nog nöja sig med NA's matchrapport.
AIK Saywee
2014-02-05 22:13
SoccerGG (Örebro) Tycker om dina tankar 21:23. I första tycker jag att Hasani och Moberg var bäst, I andra var det lite svårare att utse någon, men drar till med Oscar och Crespo.
Örebro SoccerGG
2014-02-05 21:59
Matchen spelas på lördag har jag hört.
Örebro ÖSK FANS
2014-02-05 21:56
Varför sänds inte fredagens match? Kan man köpa eller streama den?
Örebro DaSa
2014-02-05 21:36
Jag tycker att Nkill är för bra för att vara hjälpgumma men för dålig för att vara startspelare på mittfältet. Vill därför se att han används som back och att Berger blir backup till RÅP.
Örebro SoccerGG
2014-02-05 21:23
Tankar efter att ha kollat dagens match:
Sydafrikanen imponerade inte på mig, som landslagspelare och mitt i sin säsong borde han ha visat mycket mer!
Slog bort för mycket passningar, dålig defensivt och för osnabb. Trodde efter rosning i media att jag skulle få njuta av en raket på kanten. Men oj vad jag bedrog mig.
Det är en sak med en känslig vänsterfot när man har tid på sig under träning och ingen smäller på, gäller att fixa det under press även under match.
Får flashbacks från tidigare spelare som visat liknande resultat i klubben. Bra på träning men håller inte fullt ut under match.

Känner spontant att det var fel spelsystem idag, spela istället 4-1 4-1 Nkili spelar då mellan mittfält och mittback. Crespo själv på topp, bakom honom Råp och Hasani. Crespo är nog den snabbaste kedjespelaren i Allsvenskan, dra nytta av det!
Örebro kenya
2014-02-05 21:08
Streama matchen idag och de engelska kommentatorerna hyllade Björnqvist, Saeid, Yasin och Hasani. Var framförallt imponerade av Saeids delaktighet i spelet samt Hasanis första halvlek som target och spjutspets. Gillade inte när han klev ner bakom Crespo.

Den ena kritiserade gång på gång mittbackarna för att de var långsamma. Framför allt Wikström.
Örebro kenya
2014-02-05 21:05
Tycker att man kan använda Nkilli på i stort sett alla defensiva positioner. Han tillför snabbhet och aggresivitet i backlinjen. På mittfältet är han en riktig dammsugare som ofta är den som petar undan bollen framför fötterna på motståndaren. Det som saknas är den offensiva speluppfattningen och lite lugn, men se på Jon Obi Mikel, han har bidragit med mycket till Chelsea utan att vara en poängspelare.

Jag säger inte att Nkilli ska vara en startspelare men tror säkert att han kommer bidra med mer än exempelvs Wirtanen gjorde under sin tid som hjälpgumma.
Örebro ÖSK FANS
2014-02-05 19:58
Nkilli ska spela mittback! Inget annat...

Hittar vi ingen playmaker så köp Chatto och stäng igen mitten totalt med RÅP.
Örebro DaSa
2014-02-05 19:53
En Örebroare/ Jag tror rent teoretiskt att Nkilli inte kommer att bli lika stressad om han har bollen som högerback jämfört med att vara omringad av spelare på det centrala mittfältet och kan då slå bättre passar. Det kommer inte att ta många matcher i allsvenskan innan motståndarna kommer att vara på honom som bålgetingar då han just nu är den svaga länken eftersom han blir så stressad med bollen.

Mitt minne av honom som mittback i hans första match var att han inte slog bort en enda pass, men jag kanske minns fel...:)
Örebro En örebroare
2014-02-05 19:40
@DaSa:

Du nämner att Nkili är slarvig i passningsspel liksom förra förra året men vill ändå se han som ytterback? Skulle säkert vara duktig i defensiven men idag krävs det att ytterbackar ska vara duktiga offensivt o framåt med.
Örebro widemarsh
2014-02-05 19:36
Tycker inte van Heerden imponerade idag. Godkänd insats, men inget mer än så. Å andra sidan var det ju inte många som glänste, förutom vissa korta perioder. Men det är ju februari och andra träningsmatchen så man kan väl inte förvänta sig något bländande spel än så länge :)

Två riktigt snygga mål och en på pappret säker seger ger väl i alla fall en bra känsla inför fortsättningen av cupen.
Örebro Bastard on Parade
2014-02-05 19:20
På NA:s klipp får man bra överblick över 2-1 målet. Hasani står och tittar på utan att ta någon som helst markering, vilket innebär att Saeid får markera två spelare. Saeid följer ena löpningen och målskytten får springa helt ostört. Yasin kan inte släppa sin markering och Nkili, som zonmarkerar, hinner inte ut i tid.
Örebro ÖSK FANS
2014-02-05 19:19
Benny Böckling

håller helt med dig i betygen..

Vi måste ha in en mittfältare av klass annars går detta åt pipan!
Benny Böckling
2014-02-05 19:15
Drar väl iväg lite betyg också då:
Oscar- mycket bra andra halvlek.
Björnquist- ingen vidare insats, dåliga inlägg och dåligt passningsspel.
Moberg/Wikström stabila, Moberg något slarvig i andra.
Van Heerden- stabilt insats, inte lätt att sticka ut som vb men han gjorde det bra.
Yasin- hygglig första, dålig andra. Utmanar för lite.
Saeid- vågar alldeles för lite, händer ingenting.
Nkili- är ingen mittfältare, för trög och seg i passningsspelet.
DG- osynlig precis som vanligt, håller inte att hålla på så en säsong till.
Kalle- gör det ok men behöver fortfarande bygga upp sig.
Hasani- river och sliter, som vanligt.
Crespo- händer någonting varje gång han får bollen. Given i anfallet.
Örebro ÖSK FANS
2014-02-05 19:15
Berger fick inte en minut idag och det birde betyda att han försvinner?
Örebro ÖSK FANS
2014-02-05 19:14
Jag tror PEO och gänget redan bestämt sig för att värva Marc...
Örebro Stravinski
2014-02-05 19:02
ÖSK FANS,
Håller helt med dig ang. innermittfältet, Jag misstänker dock att du inte håller med om min lösning: RÅP och Berger!!. Tyvärr tycker nog inte PEO så heller.

För övrigt tycker jag att den isländske målvakten ska värvas. Det vore väl inte dumt om ÖSK har en OSCar och en OSKarsson i mål. Speciellt i såna hår internationella matcher då alla prickar försvinner.
Örebro DaSa
2014-02-05 19:01
Tyckte det såg helt ok ut för att vara en av de första träningsmatcherna men det är flera av spelarna i startelvan som jag inte tycker håller för allsvenskan. Tror tyvärr att vi gjort ett klassiskt misstag när det gäller ytterbackarna, vi har många halvbra men ingen som håller hög klass.

Oscar - bra insats, gjorde ngr fina räddningar i andra.

Dajja - jag tycker inte hans passar eller inlägg håller. Han har speeden men det räcker inte.
Wiken och Mogren - kommer bli ett stabilt mittbackspar så länge som motståndarna matar inlägg.
Marc - tyvärr så tror jag inte att dagens match räcker för ett kontrakt. Tyckte hans defensiv inte var ngt vidare.

DG - Bra i första halvlek.Var han med i andra? Han måste bli jämnare.
Moe- matchens överraskning, jag tyckte han visade idag att han är med och utmanar om platsen bredvid RÅP.
Nkilli - ger honom samma kritik som förra säsongen. Han kladdar för mycket med bollen, varje gång han får den som måste han lägga den tillrätta med sulan innan han slår en slarvig passning vidare. Jag vill testa honom som högerback...
Yasin - snyggt mål, men även han var rätt så osynlig i längre perioder. Har han tränat skott i vinter?!

Hasani - bättre än Kalle men inte bra.
Kalle - fortfarande valpig, jag börjar tvivla på att han ngnsin kommer att slå. Kanske blir bättre om han får spela med Crespo på topp.
Örebro jappel
2014-02-05 19:01
Härligt ÖSK
Bra start, så många härliga bra insatser, men även en hel del att föbättra. Inte minst inställningen! varje match är viktig, varje steg och spark ska vara full focus. Kändes aningens oengagerat i slutet av andra och första delen av andra.
Men på det stora hela måste det vara i stort sett en perfekt start på säsongen.
Speciellt med tanke på att motståndet spelade 1-1 samt 0-1 mot AIK i cupen 2012...
Örebro Jonas r
2014-02-05 18:59
Ifall jag ska plussa för några spelare: + Nkili (första halvlek) + Oscar + DG. Vill ha boll och vågar utmana. + Crespo . Han har mognat och visar på bätre spelförståelse än tidigare.
Örebro ZebranÖsk
2014-02-05 18:57
Fint med vinst och fyra mål framåt.
Örebro kenya
2014-02-05 18:56
Lite darrigt försvarsspel i andra. Fan va enkelt de fick spela bollarna bakom mittbackarna och ingen av dem är någon speedkula. Tur att vi har Jansson. Sen måste Crespo visa sig bättre, kändes som att firma Holmberg/Hasani hade betydligt bättre samarbete både med varandra och mittfältet.

Som helhet är det dock en riktigt bra insats. Särskilt i första halvlek när man är totalt överlägsna. Sett till hela matchen tycker jag Moe höll högst lägstanivå. Låg nära islänningarna hela tiden, bra på små ytor och serverade några riktigt fina bollar i djupet.
Örebro Bastard on Parade
2014-02-05 18:56
Bra resultat. Helt ok prestation första halvlek, medan andra tyvärr var riktigt dålig under första 35. Med den här effektiviteten vinner vi Champions League på wildcard!
Annons: