/fotboll/osk/forum/1527.aspx/fotboll/osk/forum/1527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2014-02-05 13:24
Ska bli spännande att se våra ytterbackar i eftermiddag. Två killar som väldigt gärna går framåt, vi får se hur dom klarar defensiven. Härligt att få se ÖSK spela fotboll igen! Första matchen sen Ljungskile jag ser, dock inte på plats :) En liten fundering: Detta kallas ju Atlantic cup, innebär det att ÖSK kan ta sig vidare från gruppen och få spela ytterligare match(er) i något slutspel? edit, verkar vara en serie utan slutspel.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-02-05 13:09
Namn: Kardinalen
Sänt: 2014-02-05 13:04 Ändrat: 2014-02-05 13:05:46
//

Tack för tips! Bra att det finns andra som kan tänka hehe
Örebro Kardinalen
2014-02-05 13:04
@minatankar (för sm-guld):
Jag VET inte, har aldrig använt Eurosport Player. Men ändå så gissar jag: jodå, självklart ska det gå att få igång matchen från 3 timmar bakåt i tiden "på en gång". Fungerar i alla fall utmärkt på Viaplay (där man för övrigt kan spola 4 timmar bakåt i tiden). Kan ju dock vara läge att redan nu under eftermiddagen testa att spela upp någonting från deras eftermiddagstablå. Jag menar, o-m det är något tillägg som behöver installeras på datorn för att du ska kunna nyttja spelaren som används just i Eurosport Player. Så har du det redan ordnat.
2014-02-05 12:47
Namn: Bastard on Parade
Sänt: 2014-02-05 12:43
//

Relevanta funderingar. Sådant här är bra för oss supportrar om klubben förklarar.
Örebro Bastard on Parade
2014-02-05 12:43
Kompletterar startelvan nedan med bänken:
Ersättare:
Jacob Rinne
Samuel Mensah
Shpetim Hasani
Christoffer Wiktorsson
Emil Berger
Patrik Haginge
Boris Lumbana
Christer Lipovac
William Atashkadeh
Markus Pode
Robert Åhman-Persson

Är det inte lite underligt att inga av U21-spelarna är med? Lukman Murad, Carl Ekstrand-Hamrén, Anton Westerlund och Sebastian Ring bör väl vara aktuella i sådana här tillställningar, eller är det deras studier som gör att de inte är med?

Funderade också lite på varför Berisha och Nilsson inte är med. Nu sägs de köra rehab hemma, men träningsläger är oerhört viktiga för att svetsa samman gruppen. Kan inte tänka mig att det är särskilt kul att stanna hemma och köra på själv, om det nu ens är så att det är ÖSK som har bestämt att de ska stanna hemma. Dessutom kör väl både RÅP och Pode rehab på plats?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-02-05 12:22
NA-tv: ÖSK på svensk mardrömsarena.
2014-02-05 12:03
@Karlstruum:

Bra laguppställning även om jag saknar Hasani. Men har även Kalle som favorit :-)
Missar tyvärr båda halvlekarna.

Är det någon som vet om man på en gång kommer in om man går med på Eurosportplayer.se där man har möjlighet att spola tillbaka 3 timmar. Är hemma vid 20.30 tiden och kan i så fall kanske se en halvlek. Fungerar det eller missar man hela matchen då?
Örebro En örebroare
2014-02-05 11:55
Kalle har varit riktigt het på försäsongen så bör givetvis starta före något överskattade Hasani.
Örebro TommyS
2014-02-05 11:03
Tre byten från Forwardmatchen som inte blev av alltså. Självklart att van Heerden får chansen att visa upp sig direkt, självklart att Nkili kommer in när han frisknat till, intressant att man gjort ett byte på högerbacken där jag tjatat om att det känns väldigt öppet vem som ska ta en tröja i år.
AIK Saywee
2014-02-05 10:42
Det blir samba, Crespo gör första :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Karlstruum
2014-02-05 10:23
Startelvan är riktigt intressant. Oscar Dajje wiken moberg Van Heerden Yasin nkilli Saeid DG Kalle Crespo Synd man missar andra halvlek. Hoppas på samba i första.
2014-02-05 10:18
@TommyS:

Det är naturligtvis lite olika syften och upplägg mellan de två skribenterna.

Vill bara säga att Hagge skrev på ett mycket bra sätt som gör att man känner sig närvarande och småler hela tiden. Hagge har författartalang!
AIK Saywee
2014-02-05 10:15
Äntligen matchdag, det är något speciellt med sådana dagar, har redan klätt mig i ÖSK's färger :) Risk för att matchen blir inställd i sista minut på grund av snöväder 0%. Vilken svartvit elegant gör första matchmålet 2014 ? Sedan kan jag inte låta bli att tro att Marc van Heerden kan bli guld för ÖSK . Heja SPORT !!!
Örebro TommyS
2014-02-05 09:55
Jag tror att Kalle och Crespo bara startat tillsammans på topp en gång, i cupen mot Häcken förra året. Kalle gjorde en match på topp förra våren, mot Örgryte, men då vara inte Crespo med.
Örebro TommyS
2014-02-05 09:20
Hagge är betydligt bättre vän med pennan än vad vår VD är, kan man konstatera efter att ha läst hans portugalblogg denna morgon. Snyggt.
Örebro Kardinalen
2014-02-05 08:23
Nej, är (så gott som) säker att Kalle enbart spelade vänster mittfält under vårsäsongen.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-02-04 22:24
Även Sundin vaktade målet den matchen!
Örebro utbytt
2014-02-04 21:57
DaSa// Svårt att komma ihåg hur det var, men spontant så är upplevelsen den att de aldrig startade ihop under säsongen som gick, Kalle och Crespo. Svårt att leta bland statistiken öht. T ex står det ju att Hasani (likt Oscar) var målis borta mot Hammarby förra våren....!!?
Örebro DaSa
2014-02-04 21:26
Har det släpps ngn startelva?

Skall bli riktigt spännande att se Marc imorgon, hoppas han övertygar och att vi sedan kan lösa honom. Känns som att det kan bli en succévärvning.

En annan som det skall bli spännande att se är RÅP, gärna tillsammans med Saied på det centrala mittfältet. Jag tror att Moe kan växa om han får en trygg bollvinnare bredvid sig.

Sen kommer det självklart att bli kul att se övriga nyförvärv. Eftersom Marc antagligen kommer att få starta på vänsterbacken så vore det kul att se Mensah på högerbacken än jag tror att det blir så att Peo kommer att byta in honom på vänsterbacken. Som jag har uppfattat det så är Mensah förstavalet på vänsterbacken tills vi värvar in ngn ny (t.ex. Marc).

Skall bli spännande att se om man efter dessa tre matcher kan dra ngr slutsatser hur Peo tänkt forma sin startelva mot HBK.

Kommer ngn ihåg om Crespo och Kalle spelade ihop på topp förra året? Känns som de skulle kunna komplettera varandra rätt så bra.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-02-04 20:30
NA-tv i Portugal.
Örebro Marquis de Sade
2014-02-04 20:15
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):

Släpp det där nu
Grahn framstår ju som som ett helgon i jämförelse. Om det är den vägen vi ska gå mot sm-guld... så blir det nog en ganska lång väg.
Benny Böckling
2014-02-04 19:54
@minatankar (för sm-guld):
Nääääe Saeid som ytter tycker jag inte är en bra ide. Varför tror att Peo ser honom som en ytter? Han har väl inte lirat där mer än några minuter under Peo's styre. Som ytter är det ju nästan allra viktigast att kunna "göra sin gubbe" och det är inte Saeids bästa egenskap. Som truppen ser ut nu tycker jag att man ska satsa på Saeid som playmaker med RÅP bredvid sig.
2014-02-04 19:48
@Benny Böckling:
Tror att Peo räknar med att även Moe i första hand ska spela vänster yttermittfältare och vara backup på innermittfältet. Och det ska väl mycket till om två anfallare och två yttermittfältare samtidigt ska vara indisponibla. Visst vore det bra med ytterligare duktiga anfallare och yttermittfältare. Men så länge vi inte har en smart, bollsäker, tempoväxlande och kreativ innermittfältare som klarar tuffa situationer, måste den positionen vara högprioriterad. De som kan spela på två eller ännu fler positioner är i första hand Mensah, Dajje, Hagge, Nkili, Moe och Kalle. Men det finns ännu fler. Därför finns det bra backup på nästan alla positioner, kan jag tycka.
Benny Böckling
2014-02-04 19:37
Om Kalle är tänkt som forward till 100% då är det ju snålt med yttrar istället. Visst, Mensah kan nog göra ett hyggligt jobb där men han har ju lirat back mestadels. Yasin och DG är ju bra alternativ men båda två har ju tendensen att tröttna i andra halvlek, att ta ner en lika trött Kalle från forwardsplatsen till yttern det tycker jag inte är optimalt. Eller ska Murad få chansen som backup?
2014-02-04 19:32
@ÖSK FANS:
Mensah och Hagge kan spela defensivt på mittfältet men jag behåller gärna Berger i det fall man lyckas placera tre andra spelare. Kalle kan spela i kedjan.Till det kommer U-spelare som förhoppningsvis lyfts in i truppen. Oavsett hur många spelare som finns i truppen för varje position fattas en offensiv playmaker på mittfältet. Samtliga nuvarande innermittfältare är för mig i första hand defensiva.
AIK Saywee
2014-02-04 19:18
ÖSK FANS, men tänk om RÅP och Nkili blir skadefria hela säsongen och om man behåller Berger ... Tänk positivt :)
Örebro Bastard on Parade
2014-02-04 19:11
@ÖSK FANS:

Är Hasani skadedrabbad? Tittade igenom hans statistik lite snabbt:
2013: 26 matcher, 7 varningar
2012: 28 matcher, 3 varningar
2011:29 matcher, 6 varningar
2010:29 matcher, 4 varningar
2009: 28 matcher, 6 varningar

Pode och Atashkadeh har däremot en skadehistorik som inte är allt för uppmuntrande, men tror att vi klarar oss på forwardsfronten med Hasani, Crespo och Holmberg.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-02-04 19:06
Värt att satsa på Dulee?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-02-04 19:06
Värt att satsa på Dulee?
Örebro ÖSK FANS
2014-02-04 18:57
Tror knappast att RÅP och Nkilii är skadefria hela säsongen lägg där till att dom vill sälja/låna ut Berger..Räknar med att dom söker en mittfältare till annars blir det ett jobbigt år!!

Samma situation finns även på forwardsidan då William A, Hasani och Pode är skadedrabbade...

Tycker truppen är väldigt tunn om skador uppstår?
Annons: