/fotboll/osk/forum/1503.aspx/fotboll/osk/forum/1503.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2014-02-15 12:06
...och nu ett fotbollsrelaterat inlägg:
DET FINNS BARA EN CHARLOTTE KALLA!
Örebro ÖSK FANS
2014-02-15 10:36
Sebastian Ericsson nära Göteborg. ..

öppnar det för Nordin till ÖSK??
Örebro Willy Foo Foo
2014-02-15 10:27
@ÖSK FANS:
Egen insats beror väl delvis också på vilken skit man har runt sig. Hur man rör sig, täcker upp varandra , gör sig spelbar och öppnar upp med egna initiativ. Wiktorsson gjorde en fullt godkänd insats större delen av hösten när han spelade med Mange. Sen tycker jag det är fel att använda honom som vänsterback däremot. Men det är ju inte hans fel. Lumbana tycker jag skulle ha fortsatt som mittback - Till syvende och sist tror jag hans möjligheter hade varit bäst där om han hade fortsatts trimma in sin där. Kan aldrig tänka mig att han kan hålla som innermittfältare på allsvensk nivå. Möjligen några inhopp på slutet av matcher för att stärka luftrummet och defensiven framför mittbackarna Nkilis givna plats är för mig mittfältet och har varit det hela hösten men kan agera vikarie på mittbacken så klart om det inte finns andra alternativ
Örebro ÖSK FANS
2014-02-15 09:53
Lyssnar man på PEO kan man höra hans besvikelse över matchen. .Ingen spelare tog väll chansen...

står fast vid att det ser tunnt ut bakom ordinarie 11a och vi får be till högre makter om ett lättare skadeår...

Ni som försvarar spelare som Tobbe, Wiktorsson, Berger och Lumbana vad ser ni hos dom!?!

Tänk på att vi spelar Allsvenskan nu och då duger det inte med spelare som blir utspelade av Sirus!!

Marc Van Heeden är nära ÖSK!
Örebro Karlstruum
2014-02-15 01:34
Jag såg bara den "osända" matchen från Portugal och då var Boris ett positivt tecken.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Jonas r
2014-02-14 23:40
instämmer ang positiva omdömen om Boris
Örebro pemo
2014-02-14 23:32
Intressant måste jag säga. Såg inte den här matchen, men de kommentarer som finns verkar trots allt Boris vara mer värd att satsas på som trupp-spelare. Både den här och den icke sända matchen i Portugal nämns han ju som en av de bättre. Nu har vi ju ganska olika åsikter, men jag tror inte att det är han som ryker först när klubben skall skicka tre spelare..
Om de nu skall göra det. Fast jag har nog haft fel förut också. :)
Örebro Bastard on Parade
2014-02-14 21:30
@DaSa:

Tycker Wille stod för en svag insats, tyvärr. Han för förvisso inte många bollar att jobba med, men han fick inte mycket uträttat. Nkili gjorde det bra defensivt, men det går så långsamt när han får bollen. Wiktorsson var nonchalant vid ett par tillfällen och gjorde en galen rensning som resulterade i 1-1. Berger var ojämn, men gjorde ett snyggt mål. Tycker faktiskt att Lumbana var bäste ÖSK:are, eller i alla fall en av de bästa, när han spelade på mittfältet. Hans passningsspel var mycket bättre än vad man kanske har blivit van med, och han tog en del offensiva initiativ med ett par snygga krossbollar och satte fart framåt med boll själv vid några lägen. Hans arbetskapacitet och defensiva insats var även bra.

Rinne var stabil bortsett från en rensning som kunde ha slutat illa. Holmberg gör en del bra saker, men såg loj och sliten ut.
Örebro DaSa
2014-02-14 21:11
Kul för Gefle!

Såg nyss på målen från dagens match mot Sirius. Skulle gissa att WIktorsson sparkade sig själv ännu närmare en enkel bussresa till Degerfors...
Örebro Willy Foo Foo
2014-02-14 21:05
Och där blev Gefle snäppet bättre
Örebro DaSa
2014-02-14 20:59
Sen vill jag ha fler kommentarer från matchen. Mest nyfiken är jag på Willes insats och hur Nkilli skötte sig som mittback....:)
Örebro DaSa
2014-02-14 20:58
Jag tror inte att May behöver bli en jättedyr affär, alla inblandade parter vet att det är nästa kontrakt som antagligen kommer att göra honom rik. Det jag tror han vill är att vara garanterad speltid, ha en tränare som vet hur han skall komma till sin spets (=Peo) och ett bra fys-team som kan hjälpa honom tillbaka efter skadan. ÖSK har allt detta och kan säkert hosta upp 100 000 kr/mån samtidigt utan att vi riskerar ngt som helst.

Sen så tycker jag att det är intressant att diskutera om man skall låna in spelare eller skriva korttidskontrakt. Jag var t.ex. emot att vi lånade in en talang som Crespo och hjälpte en annan svensk klubb att utveckla en av deras spelare, nu gick det bra i slutändan men det var nog tack vare skadan som Crespo hade när han var i AIK. Att skriva kortidskontrakt med klasspelare är jag däremot för, jag tycker att HeIF har visat att det går bra med t.ex. lånen av Bedoya, Alfred, Nicolaj (?! norrmannen som de lånade för inte då längesedan) och Peter Larsson. Alla är klasspelare som direkt gått in och levererat.

Tror även att marknadföringsmässigt så slår May högre än Nordin. Även vår status i fotbollssverige skulle höjas om vi lyckades få hit honom i konkurrens med typ alla svenska storklubbar. Sen tror jag att som ngn annan skrev så är det inte rimligt att vi skall få hit Nordin till vårsäsongen då han har övertygat i IFK.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-02-14 20:13
Agera ÖSK ;)
Örebro MaLa
2014-02-14 18:49
Vad kan man dra för slutsatser efter en sån här match där ÖSK ställer upp med vad som närmast kan liknas vid ett b-lag? Misstänker att PeO & co såg den här matchen som ett tillfälle för spelarna som står utanför tänkt startelva att visa upp sig.

Blev positivt överraskad av Rinne i mål samt Boris på mitten. Hagge gjorde vad som behövdes men inte mer.

Tycker ingen av de övriga spelarna borde ha spelat sig närmre en startplats efter den här insatsen. Kalle har mycket boll i sig men visar tyvärr gång efter annan att han väger alldeles för lätt i närkampsspelet - tänk om han kunde "buffa" upp sig på samma sätt som Kim Källström gjorde innan han gick till Djurgården...

Benny Böckling
2014-02-14 18:48
Surt...
Örebro Gamla örebroar´n
2014-02-14 18:29
ÖSK FANS
Skaplig frispark med ett träben
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-02-14 18:29
Berger visar frisparkskvalitéer! :)
Benny Böckling
2014-02-14 18:28
Bergerinho kanske börjar vakna till liv trots allt.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2014-02-14 18:28
Berger is back in good old shape!
Örebro Bastard on Parade
2014-02-14 18:07
Nog borde det kunna se bättre ut än så här, även om det är många nya spelare i startelvan? De spelare med mest rutin måste höja sig rejält. Mycket slarv av ett flertal spelare. Jag tycker att det är lite märkligt att Sirius försvar har ett högre bolltempo i passningsspelet än vad vi har, och då konkurrerar 2-3 spelare i allra högsta grad om en plats i en Allsvensk startelva under 2014.
Örebro ÖSK FANS
2014-02-14 17:06
Med Berger och den andra träbenet kommer vi förmodligen inte få låna bollen..Börjar ju inte så bra
Örebro _Adde_
2014-02-14 16:35
Har köpt matchen ikväll.. Som bonusmaterial ligger kommentatorn redan ute i sändning utan att veta om det. Stor underhållning! =)
AIK Saywee
2014-02-14 16:32
Vilka roliga inlägg :))))
Örebro En örebroare
2014-02-14 16:25
@ÖSK FANS:

Tydligtvis tjafsar man när man ställer en enkel fråga. Saywee har ingen aning utan gissar som vanligt vilket börjar bli uppenbart för alla forum medlemmar.
Sorry Saywee men jag gav dig chansen och svara, du kunde åminstone gett en hint eller förklarat på pm. Ena dagen vill du Leper ska berätta för dig vem spelaren kan vara. Andra dagen så vet du vem spelaren.
Tröttsamt.
Örebro Kardinalen
2014-02-14 16:19
@minatankar (för sm-guld):

Ich bin ein lustiger figur.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-02-14 16:04
Namn: Kardinalen
Sänt: 2014-02-14 15:58 Ändrat: 2014-02-14 15:59:54
//

Kul. :-)
Örebro Kardinalen
2014-02-14 15:58
@Saywee:
Jo, kanske det. Men nu är det så att den aktuella spelaren vi vill skriva kontrakt med brände bullar i ugnen igår. Så han fick förhinder att prata med Sköldmark över telefon igår. Var tvungen att vädra ut lägenheten istället. Så d-e-t är anledningen till att förhandligarna tar tid. Annars hade de varit klara så här dags. PS. Angående detta med de brända bullarna, så har jag fått höra det från min hemliga källa. Kan dock inte nämna vem det är.
Örebro Jonas r
2014-02-14 15:49
intressant elva inför ikväll. Ser framemot att se Murad , Lipovac och ekstrand-hamren. Men också se hur Nikili gör sig som mittback.
AIK Saywee
2014-02-14 15:32
Det är faktiskt intressant också, detta med vem/vilka som är informatör(er) dvs vem/vilka som läcker.
Örebro ÖSK FANS
2014-02-14 15:12
Kan ju inte vara så hemligt eftersom så många vet vem mittfältaren är, samma informatör kanske?
Annons: