/fotboll/osk/forum/1468.aspx/fotboll/osk/forum/1468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Glad
2014-03-25 17:53
Den som lever får se:) otroligt vad minatankar går igång på mina inlägg, tur vi hejar på samma lag:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro utbytt
2014-03-25 17:43
@En örebroare:

Håller med er! Man kan undra varifrån detta baktalande av Nordin kommer? Vore perfekt att knyta honom till truppen nu. Sedan ska givetvis han som alla andra få kriga om att ta en plats i startelvan.
Örebro T8
2014-03-25 16:55
Mina tankar: Spännande. :) Nu vill man att det ska smälla alltså. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Aspen.
2014-03-25 16:55
@Glad:

Upprepning tre gånger = störande upprepning. För oss som är läskunnigar och har normal fattningsförmåga räcker det med ett inlägg.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-03-25 16:53
Tidigare kunde det vara så att styrelseledamöter, inkl representanter för Spelarinvest, hade stort inflytande på val av spelare. Senast på förenings- och bolagsstämman uttryckte Björn Åqvist att "numera är det ingen i styrelsen som påtvingar tränaren någon spelare han inte vill ha". Självklart ska det aldrig gå till så, men så har ändå inträffat under Sixtens tid som tränare i ÖSK.

Enligt min uppfattning sätter styrelsen ramarna för investeringar och Spelarinvest tar ställning till om de vill vara med och finansiera specifik spelare. Fotbollsrådet används för att samla in så mycket fakta och underlag som möjligt.

Sportchefen verkställer därefter chefstränarens beslut. I praktiken har de säkert pratat sig samman först.

Peo tar naturligtvis stort intryck av vad Axel och Alik säger, liksom när man lyssnar på spelarrådet.

Med andra ord spelar det mindre roll om någon enstaka styrelseledamot är för eller emot någon spelare och därmed faller resonemanget som flera för här.

Vilket eller vilka nyförvärv vi får se här är helt avgörande av vad Peo själv vill.
Måhända får vi dessutom aldrig veta vilken eller vilka spelare man lägger bud på och där affären inte går i lås.

Örebro Bäst när det gäller
2014-03-25 16:48
@minatankar (för sm-guld):

Den informationen uppskattar jag vilket i så fall betyder att ÖSK inte är rädda för en spelare med lite stjärnstatus men med stort (ÖSK-)hjärta!
Örebro En örebroare
2014-03-25 16:38
T8/ Ja.

För övrigt håller jag med dig Minatankar, rent skitsnack om att Örebros styrelse och tränare inte vill ha Nordin.
2014-03-25 16:35
[
Örebro Bäst när det gäller
2014-03-25 15:37
@Glad:

Jag delar, dessvärre då jag vill ha in Nordin, din känsla att Nordin är en svår fråga för ledningen. Killen tar plats i omklädningsrummet och med tanke på erfarenheten från 2012 och de krafter som finns i klubben är man försiktiga med att ha "stjärnstatus" i laget tror jag.

Personligen anser jag Nordin tillför men jag är inte beslutsfattare heller...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-03-25 13:08
Upptaktsträff sågas: "Skandal! Avgå alla!".

"Och flera av lagen, däribland Åtvidaberg och Örebro, fick inte komma upp på scen överhuvudtaget."
Örebro DaSa
2014-03-25 12:46
minatankar/ Jag hade faktiskt hellre sett att vi spelade Rinne än tog in en nödlösning under våren om Oscar skull skada sig. Vi kommer aldrig att kunna värva en målvakt i Oskars klass och Rinne är jävligt lovande.
Örebro T8
2014-03-25 12:40
En örebroare: Men du vet alltså vilken spelare det handlar om?
Örebro En örebroare
2014-03-25 12:19
@ÖSK FANS:

Haha du borde sadla om till journalist. Vi är nära en spelare och det är inte Ngoma jag pratar om för där har jag ingen aning om hur det går.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-03-25 12:06
Jag tror man värva Ngoma och en innermittfältare till.

Anledningen till det är att Crespo blir borta ett tag, Ngoma ligger närmast till hands och att ÖSK vill förstärka innermittfältet med en som håller hög allsvensk klass.

Om det blir Gerzic eller någon annan återstår att se.
Örebro ForzaÖsk
2014-03-25 11:44
Har svårt att se att man skulle värva Nordin. Han har stort hjärta för klubben men jag blev inte imponerad av hans insats i Superettan. Ngoma blir förmodligen den man värvar och använder honom på mittfältet. Hoppas på en värdig ersättare av Crespo också. Samt en YB.

Som ni andra säger så har Wikström inte sett så stabil ut, den bästa kombon vore Berisha - Moberg, ev Nklili - Moberg. Borde väll inte dröja hur allt för länge innan Berisha är tillbaka då han tränade lite lätt i portugal?
Örebro ÖSK FANS
2014-03-25 11:34
Minatankar

ska jag tolka det som du tror/ vet att Nordin är nära ÖSK?
2014-03-25 11:28
Namn: ÖSK FANS
Sänt: 2014-03-25 11:05

Namn: Glad
Sänt: 2014-03-25 11:03

//

Självklart kan man skriva vad man vill inom Forumreglerna. Och s k magkänsla/intuition som i grunden bygger på kunskap och erfarenhet, ska man inte förakta.

Själv håller jag mig till att uttrycka tro på något när jag har fakta som ger denna tro stor sannolikhet. Sedan kan man naturligtvis skriva vad man tycker.

Jag vet vad jag vet, jag vet vad jag tycker och vad jag har anledning att tro, men går inte in på bakgrunden till det.

Örebro ÖSK FANS
2014-03-25 11:05
Minatankar

jag bygger den tron på att jag tror :)

jag har ingen aning men det är en magkänsla jag har...

Svaret får vi denna vecka med all säkerhet.

Tycker man ska ge ÖSK kritik för att man inte har truppen färdig snabbare! visst skador kan bli men mittfältare och ytterback har dom ju sökt länge..
Örebro Glad
2014-03-25 11:03
minatankar

Du kanske får börja ge upp tanken på Nordin, jag säger det för minst (3 ggn) tror inte spelare eller ledare vill ha hans typ av "energi" i nuvarande kanongäng.
2014-03-25 10:52
ÖSK FANS (Örebro) 2014-03-25 10:23 BoP sant! men jag börjar tro att Nordin inte är aktuell utan ÖSK jobbar med andra spelare... Wilton F? // Vad bygger du den tron på?
Örebro ÖSK FANS
2014-03-25 10:23
BoP

sant! men jag börjar tro att Nordin inte är aktuell utan ÖSK jobbar med andra spelare...

Wilton F?
Örebro Bastard on Parade
2014-03-25 09:45
@ÖSK FANS:

Behöver inte alltid stämma. Det har hänt förr att klubbarna har spelat vissa spelare i betydelselösa matcher för att det har varit klubbar på plats för scoutning, t. ex. U21-matcher. Det ligger ju i IFKs intresse att ha en spelare i så god form som möjligt om de vill sälja/låna ut honom innan transferfönstret stänger eller ha honom redo för en bänkplats.
Örebro Tvetov Nato
2014-03-25 09:35
Axel Kjäll var i Stockholm igår fick jag uppgifter om. Vet inte vad det innebär, eller om det ens innebär något alls. Kan det ha något med att någon spelare från Stockholmsregionen skriver på möjligtvis? Eller att han mötte upp någon som kom med ett flyg?
Örebro ÖSK FANS
2014-03-25 09:31
om Nordin är på väg till oss tycker jag det är konstigt att han spelar match idag. Vid ulåningar/försäljning brukar spelaren inte vara med på match och riskera något...

Nä börjar tro att Nordin blir kvar i Göteborg och någon annan är på väg in.
Örebro Aspen.
2014-03-25 09:29
@ÖSK FANS:

Han skulle åka hem i dag, bra om han blir kvar
2014-03-25 09:12
@Svartvitt forever:

Bra, då kan jag finansiera skosnörena och skoputsmedel :-)
Örebro Tvetov Nato
2014-03-25 08:43
Örebroare i Stockholm! Skam och synd för alla oss som inte kan ta oss till Halmstad nu på söndag. Som tur är har vi som vanligt styrt upp så att Retro (bondegatan, söder) visar matchen. Så slut upp och se den tillsammans med oss andra närkingar. Det kommer bli nästan lika mäktigt som att se matchen live! Dags att visa att både väst- och ostkusten ligger efter, och att det är NÄRKE som är den del av Sverige som är bäst inom allt, och så även fotboll. Och, nyheter för i år: Alla som vill kan nu bli medlemmar i Svartvita i Stockholm för den ynka summan på 50 kronor (eller mer om man så vill sponsra det vi gör eller bara har fått en väldigt bra lön) Vad ingår när man blir medlem? 1) Man får ett jättefint medlemskort. 2) 15% på all mat och icke-alkoholhaltig dryck på Retro. 3) samtliga pengar återanvänds i oss medlemmar och något vi gör gemensamt. Kanske bekostar den hela pubrundan inför AIK-matchen på friends i vår? Kanske styr vi upp någon fin borta-resa med minibuss? Kanske någon fet avslutningsfest när vi vunnit guld i höst? Det visar sig. Om du vill bli medlem kan du antingen: 1) komma till retro och njuta av vår första trepoängare nu på söndag och prata med den skrikiga killen med högt hår dvs. jag. 2) skicka ett meddelande till mig här eller på facebook (se länk) så ordnar jag det. NU KÖR VI!!!
Örebro ÖSK FANS
2014-03-25 08:17
Ngoma med i u21 ikväll..tror ni han spelar forwards? ;)
Örebro ÖSK FANS
2014-03-25 08:14
Idag blir en bra mittfältare klar enligt en Örebroare...spännande!
Örebro Svartvitt forever
2014-03-25 08:02
Aspen// Jag är absolut med. Tyvärr räcker väl min del bara till vänsterskon, så kan du ta högerskon. :)
Annons: