/fotboll/osk/forum/1466.aspx/fotboll/osk/forum/1466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro utbytt
2014-03-26 18:58
@Xerzex:

21,4% av de allsvenska tränarna röstade för övrigt, om man ska tro på DN för 21 lag i allsvenskan (!!)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-03-26 18:34
Namn: pemo
Sänt: 2014-03-26 15:25

"I min ungdom hade vi en domare i vårt område som alla skällde och skrek på. Till slut gick han ut till mittlinjeflaggan och ställde sig. Därifrån fortsatte han döma. Då frågade en ur publiken: -Varför står du här? Skall du inte springa på planen?
Då svarade han : -Det verkar ju som om man ser allting mycket bättre här.
:) :) :) :)"
//

Tack för en riktigt rolig historia. Sådana domare skulle vi ha fler utav! :-)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-03-26 18:34
@minatankar (för sm-guld):

Kan man hoppas på att nyförvärv dyker upp framför kulisserna imorgon? :)
2014-03-26 18:25
@Benny Böckling:

Här kan det vara dött. Bakom kulisserna händer mycket.
2014-03-26 18:18
Namn: Svartvitt forever
Sänt: 2014-03-26 16:44

"Och vinner vi kommer jag att skrika och gapa oavsett vad Peo tycker! :)"

//

Du menar väl n ä r vi vinner mot HBK? ;-)
Benny Böckling
2014-03-26 17:39
Jaha, lika dött idag med...
2014-03-26 17:01
@Godzilla Hårddisksson:
Jag har suttit med i en arbetsgrupp utsedd av styrelsen med Björn Åqvist som sammankallande. Vi har bl a föreslagit styrelsen i en policy att informationen ska syfta till att skapa dialog, inte kväva den. En av väldigt många idéer vi jobbade fram genom att lyssna till andra klubbar och genom egna idéer, var bl a ett supporterråd. Det rådet var inte tänkt till att diskutera vilka spelare man ska värva utan alla andra frågor som finns i klubben vad gäller t ex marknadsföring, publikarrangemang, partnerkoncept, medlemsaktiviteter mm. Där kunde man testa klubbens egna ídéer och där kunde man man fånga upp nya. Har inte hört någon föreslå att tränaren skulle träffa supporterrådet. Jag tror det räcker långt med tränarens alla kontakter internt i klubben och med agenter, scouter mfl. Jag menar dock att man inte bör uttrycka sig att supportrarna/kunderna skriker och gapar. Ingen kan låta bli att lyssna till omgivningen om man inte anser sig vara bäst på hela jorden.
Örebro ÖSK FANS
2014-03-26 16:55
ruttet med lån till sommaren!
2014-03-26 16:52
@Godzilla Hårddisksson:
Nu har du också lyckats tolka mig på ett sätt jag inte alls menat. Återigen; att uttrycka sig att kunderna skriker och gapar och att man inte ändrar sig en millimeter handlar inte om att man ska låta sig påverkas i laguttagning av vad supportrar skriver eller säger. Jag pratar om vilken attityd, dvs inställning, man visar sina kunder/supportrar. Ett annat sätt att uttrycka sig vore t ex: "Bra med engagemang och alltid kul och intressant med synpunkter och idéer." Jag tror inte på att säga något sådant bara för att det ska låta bra, jag tror på att man ska mena det. Och då får man inte gör skillnad på kund och kund. Allla, t o m den mest oinsatte, kan komma med en "dum" fråga eller synpunkt, som kan öppna nya tankar. I den stund man anser sig veta bäst och mest, går det förr eller senare utför, vad man än sysslar med. Man behöver inte säga att man tror på det man gör och vill. Det visar man.
Örebro Svartvitt forever
2014-03-26 16:44
Minatankar 14.35//: "Jag delar inte heller Peos uttalande i veckan där han sa att han inte ändrar sig en millimeter på grund av att supportrarna skriker och gapar."

Har Peo uttryckt sig så, är det bristande respekt för dem som faktiskt bär upp klubben, och riktigt klumpigt gjort. Jag har aldrig märkt att några supportrar till ÖSK skriker och gapar, frånsett när vårt lag gör mål. Men sådana supportrar kanske inte Peo vill ha?

Eller vill han ha supportrar som kommer och hejar, men som sen inte har åsikter på ett supporterforum om allt som rör klubben i deras hjärtan? Vi kanske inte ska ha ett supporterforum över huvud taget, eftersom det kommer fram oönskade åsikter där?

Eller kanske han anser att supportrar överhuvudtaget är ett otyg, och att det vore mycket lugnare att spela för tomma läktare? Om han fortsätter med sådana uttalanden, så kan han nog snart att få som han vill.

Ursäkta om jag raljerar lite, men sådana uttalanden "von oben" får mig verkligen att gå igång. Nu håller vi tummarna för en ny innermitt av klass före helgen och tre poäng på söndag, även om inte är optimistisk. Och vinner vi kommer jag att skrika och gapa oavsett vad Peo tycker! :)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-03-26 16:42
mina tankar: jag tycker precis tvärtom. Om en tränare ska förhålla sig till vilka spelare supportrarna vill ha in har vi en härligt kaotisk polsk riksdag.
Visst är det såklart bra med engagemang och idéer men hur skulle det funka om det hela tiden måste få genomslag? Ett supporterråd som tränaren måste träffa med jämna mellanrum? Knappast hållbart.
Örebro pemo
2014-03-26 16:02
Sorry, då läste jag slarvigt. Tänkte mer på AS:s roll förra året som defensiv i EIF och mittback i vårens träningsmatcher.

Örebro Leper
2014-03-26 15:53
Jag tror det blir ett lån av Nordin fram tills sommaren och kontrakt med Ngoma. Ren gissning ;) ;)
2014-03-26 15:45
Namn: pemo
Sänt: 2014-03-26 15:25

"Nordin som Anders Svensson? Då har han rätt mycket kvar att bevisa kan jag tycka..... "

//

Jag skrev också (inga jämförelser i övrigt), Med min skrivning menade jag en offensiv innermittfälltsroll, inget annat. Jag trodde det framgick.

Jag tror sålunda inte på att placera honom på kanten som i IFK eller långt ner på egen planhalva som i ÖSK i höstas.

Men först får vi se om ÖSK vill ha hit honom och om man i så fall lyckas med det.
Örebro pemo
2014-03-26 15:25
I min ungdom hade vi en domare i vårt område som alla skällde och skrek på. Till slut gick han ut till mittlinjeflaggan och ställde sig. Därifrån fortsatte han döma. Då frågade en ur publiken: -Varför står du här? Skall du inte springa på planen?
Då svarade han : -Det verkar ju som om man ser allting mycket bättre här.
:) :) :) :)

Ingen likhet med något annat, men det finns alltid två sidor på myntet vid slantsinglingen.

Nordin som Anders Svensson? Då har han rätt mycket kvar att bevisa kan jag tycka..... Men, återigen, jag bedömmer bara Nordin på vad jag såg förra hösten. Och det var inte "Anders Svensson-klass" precis.

Samtidigt kan det vara svårt att ha åsikter om Nordin när du har en mer nära kontakt än vi övriga, som bara ser honom i matcherna.

Det är kanske så enkelt att 4-3-3 var det utlimata spelsystemet för honom. Därför lyckas han inte i G-bg och inte var lika dominant förra hösten i ÖSK.

Synd att det inte finns någon utförlig rapport från Gefle. Hur var de spelare som tillhör A-truppen. Mensah t.ex ? Vad jag har kunnat utläst så var det väl bara några "ungdomar" som fick ett omnämnande.

Men nu laddar vi för söndag. Eller hur?
2014-03-26 15:08
@T8:
Då måste jag ha uttryckt mig oklart. Inte så jag menade. Jag menar rent allmänt att ett företag knappast säger att deras kunder skriker och gormar. Jag menar rent allmänt att man aldrig kan vara så principfast att man inte lyssnar på sin omgivning. Inte minst gäller det kunderna. Jag menar inte att kunden alltid vet företags bästa, men tyckande och idéer från kunder oavsett om de finns här på SvartVitt, på ett medlemsmöte, på ett partnermöte eller i direkta kontakter med beslutsfattare behöver alltid respekteras. För mig handlar det om vilken attityd man visar upp. Vi har kanske Sveriges bästa tränarstab. Inte desto mindre är det angeläget att hela tiden se supportrarnas engagemang som en tillgång även om det är en självklarhet att chefstränaren tar ut sitt lag och bör ha en tydlig uppfattning om hur han vill ha det.
Örebro T8
2014-03-26 15:03
Minatankar: Fast jag tror ändå att de som lever med truppen är bäst på att ta ut den. Självklart ska vi tycka och tänka. Men en tränare som ändrar trupp efter åsikter på ett forum ger jag inte mycket för.
Postat via SvenskaFans-appen
2014-03-26 14:35
Namn: pemo Sänt: 2014-03-26 14:22 // Det är lustigt. När man tror på Nordin som ÖSKs "Anders Svensson" (inga jämförelser i övrigt) skriver flera att Nordin är för gammal och för långsam. Elfsborgs tränare hoppas att Anders Svensson ska gå mot sin bästa allsvenska säsong någonsin som 38 åring och i en "ny" offensiv mittfältsroll. Samtidigt kan samma personer förorda Hagge gentemot t ex Mensah. Jag förstår inte konsekvensen. Jag köper om man vill ha med Hagge för sin rutin. Jag tänker inte vem som har rätt. Det får du väldigt gärna ha bara vi vinner. Jag har bara skrivit vad jag själv skulle vilja ta ut för lag, inte vad Peo kommer att ta ut. Och det är ju en av vitsarna med att denna sajt finns, just att vi själva ska kunna "leka" laguttagare. Jag delar inte Aliks uttalande i fjol om att man inte lägger sig i en snickares arbete men att tydligen många skulle kunna vara fotbollsspelare eller tränare eftersom det verkar så lätt för alla Forumkungar. Jag delar inte heller Peos uttalande i veckan där han sa att han inte ändrar sig en millimeter på grund av att supportrarna skriker och gapar. För det första gäller det för alla i ÖSK att inse att supportrarna också är klubbens kunder och deras engemang, tyckande och idéer måste man alltid lyssna till. För det andra gäller det i alla verksamhet att man är öppen för förändringar och inte så principfast att man inte är beredd att ändra sig en millimeter. Tror att tränarna ibland känner sig pressade och i hastigheten kan glömma bort att supportrarnas engemang i stället bör uppmuntras, inte kvävas.
Örebro pemo
2014-03-26 14:22
Minatankar // Det var i en tidig TV-intervju ( NA-TV eller ÖSK-TV ) där det framkom att han hade många bra offensiva kvaliteter men att han behövde lära sig lite defensivt tänk. MEN, det kanske är en tolkning jag gjorde, då jag inte har kvar TV-klippet. Hur som, jag föredrar rutin i början av serien och du ( tolkar jag ) ser mer till snabbhet.
Vi får väl se vem som får rätt. ;)

Sen vill jag citera Anders Svensson angående en annan tallang, som var fruktansvärt snabb: -Fotboll handlar inte bara om att springa fort framåt.

Den talangen spelar numera i Varberg , när han platsar.

Men jag tror att både du och jag är väldigt nöjda om ÖSK tar tre poäng i sina matcher, oavsett spelare.
Örebro ÖSK FANS
2014-03-26 14:09
Tror ni ett sportchefs byte i Göteborg hämmar Nordins övergång till ÖSK?
Örebro ÖSK FANS
2014-03-26 13:52
kan ju vara så att ÖSK jobbar med ett annat alternativ en Ngoma? Dom borde
väll ha sett tillräckligt annars?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-03-26 13:30
Ngoma stannar några dagar till.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-03-26 12:45
Kommer det en lirare idag eller?
Örebro Xerzex
2014-03-26 12:26
PEO vill ha 18 lag i allsvenskan och jag är böjd att hålla med. 34 matcher bör spelarna klara och det vore kul om Hammarby/Gais/Degefors/Giffarna var i högsta serien.

Minatankar//

Kan tänka mig vilka några av dem är (Boris, Emil). Men förstår att man lite oroliga att släpppa en innermitt innan något nytt trillat in. Speciellt med RÅP:s skadestatus. Tycker förresten truppen känns lite felbalanserad. Bara två naturliga yttermittar och bara tre naturliga ytterbackar. Samtidigt är det innermittfältare och anfallare vi i första hand siktar på att förstärka med.

2014-03-26 12:12
@pemo:

Har inte hört eller läst Peo uttrycka att Mensah saknar kvaliteter för att ta plats i laget. Med Mensah och Dajje som ytterbackar och Yasin och DG som yttermittfältare, torde ÖSK ligga i topp vad gäller de fyras sammanlagdas tid på 10 resp 100 meter.

Peo sa vid medlemsmöte förra veckan att han kan spela in en ny spelare på några dagar.

Vet vilka 3-4 spelare man under längre tid försökt placera i andra klubbar. Vet dock inget eller lite om sannolikheten för att man lyckas under denna vecka.
Örebro pemo
2014-03-26 11:39
Tycker du att Mensah har visat bättre försvarsarbete än Hagge? I vilken match,i så fall?
Jag tycker att PEO har förklarat ganka klart att han inte riktigt har de kvaliteerna än. Att gå in som startspelare i allsvenskan. Mensah alltså.

Annars har du väl inte så många fel ;)

Fast jag kan inte bedöma Donald än, då jag inte sett honom IRL.
Men många säger ju att det tar nästan ett halvår att komma in i en ny klubbs spelsett. I alla fall de som intervjuas när de kommer till nya klubbar och inte dominerar från början.

Vet du om det blir något med Berger och Boris?
Tycker det var skumt att de spelade i Gefle om de är på väg bort???
2014-03-26 11:07
Vi har följande skadade spelare som förhoppningsvis successivt kommer att gå in i laget: Ilir Berisha, William Atashkadeh, Robert Åhman Persson och Alhassan "Crespo" Kamara. Om man inte planerar för eller lyckas med de två värvningarna av Donald Ngoma och Nordin Gerzic som jag hoppas på, och om flera av ovannänmda spelare inte kommer bli friska, är risken stor att ÖSK får kämpa för nytt kontrakt. Om alla pusselbitar faller på plats är chansen stor att ÖSK redan i år kommer att hamna på övre tabellhalvan, i bästa fall bland de 5-6 bästa lagen för att året därpå kunna konkurrera i den allra översta toppen. Så stor är skillnaden mellan tur och otur, skicklighet och oskicklighet. Det är alla dessa faktorer som gör både de närmaste dagarna och de närmaste månaderna mycket spännande, tycker jag. Med alla ovannämnda spelare i ÖSK och friska vill jag se följande laguppställning: Målvakt: Oscar Backlinje: Mensah, Berisha, Moberg och Dajje Defensiv innermittfältare: RÅP Offensiva innermittfältare: Donald och Nordin Anfall: Yasin, Crespo och Attashkade Två av mina stora favoriter får då vara avbytare, nämligen Nkili och Hasani. Spelsystem: 4-1-2-3 Eftersom det inte är aktuellt med alla spelare till helgen och Peo dessutom uppenbart vill fortsätta på 4-4-2 eller möjligen 4-1-3-2 eller 4-3-1-2 vill jag hoppas på följande premiärlag: Målvakt: Oscar Backlinje: Mensah, , Wikström, Moberg, Dajje Defensiv innermittfältare: Nkili Offensiv innermittfältare: Nordin Yttermittfältare: Yasin och DG Anfall: Donald och Hasani
Fotbollskungen
2014-03-26 10:59
Allsvenskan tippad!
Örebro ÖSK FANS
2014-03-26 10:21
Minatankar

blir full pott...
2014-03-26 10:08
@rirobban:

Det kan mycket väl vara så att ÖSK har klart med vilken eller vilka spelare man vill ha, att det mesta redan är klart men att man väntar på någon avgörande pusselbit innan man kan offentliggöra allt.

Förstår att många är spända och otåliga. Det är jag själv :-)

Jag har tidigare tippat på att man kommer knyta Donald Ngoma och Nordin Gerzic till laget innan helgen. Vi får väl se om jag tippar rätt, jag som aldrig brukar tippa.
Annons: