/fotboll/osk/forum/144.aspx/fotboll/osk/forum/144.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brandao
2017-05-01 14:52
Helvete vilket offensivt lag Malmö ställer upp med !! Idag finns det bra chans till omställningar..

AIK Saywee
2017-05-01 14:48
pemo och ni andra, jag och Axén tror att detta kommer att bli bra! Återkommer ... Värm upp nu ÖSK, fysiskt och psykiskt och kämpa som attan!
Postat via SvenskaFans-appen
malmisto
2017-05-01 14:36
Stream
Örebro Ö.S.K Krille
2017-05-01 14:30
Hoppas vi gör en klockren defensiv insats idag och med lite tur kanske lyckas sno med oss en poäng. Hoppas naturligtvis på vinst men Malmö borta med många utbytta från start 11:an så kan det här bli en jobbig dag. Kämpa ÖSK!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-05-01 14:20
Malmö har ju Rosenberg och Jeremejeff på topp så Plessis huvudspel lär hursomhelst behövas.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-05-01 14:18
Mot AFC kom ju Dajje runt Logi och Plessis hela tiden i första halvleken. Är det inte tätare där idag så kan det bli många mål i baken.
Örebro Trivseltorsten
2017-05-01 14:17
Sema var ju osynlig sist, varför?
Örebro pemo
2017-05-01 14:09
Aj fan. Två nya byten i backlinjen mot mästarna.
Lovar inte gott.
Suck !!!
Örebro pemo
2017-05-01 14:08
Kan det vara så enkelt att Axén sagt till Omoh: -Vi ska parkera bussen framför målområdet, så du kan lika gärna se matchen på TV.

Det är väl klart att det är hans dåliga defensiva jobb som gör att han få stå över. Kanske också en fingervisning om att det kan roteras i truppen?

Fast jag hade hellre "roterat" Besara och Ayaz . För tillfället har de inte vista mig att de ska vara startspelare eller ens i truppen, på Omohs bekostnad.

Nu är det snart avspark, så jag litar på tränarna och att rätt inställning infinner sig.
Så överlägsna ska väl inte MFF vara?

Gäller bara att hålla tätt de första 93 minuterna.
:=)
Örebro Brandao
2017-05-01 14:05
Almebäck skadad.. blir värre och värre det här..
Örebro Restalundsv
2017-05-01 14:03
Nu är elvan släppt. Plessis fråm start. Iron är skadad. Jansson Lorentz plessis BHI Logi Sema Nordin Mårten Rogic Kennedy Besara Bänken: Naah, Brorsson, yannis, Fagerström, ring, Ayaz och Sköld.
Örebro LeChiffre
2017-05-01 13:35
Heja Sport!
Örebro Aspen.
2017-05-01 13:20
@Brandao:
Klart att problemen måste sköta internt. Men dom blir officiella via laguttagningar, intresserade fans, media. Vi lever inte i NordKorea. När man inte är öppen så sprids rykten och till och med falska nyheter.
Örebro Aspen.
2017-05-01 13:14
Det är ÖSK som skapar massa spekulationer. Det är ingen som tror att Omoh är hemma av fotbollsmässiga skäl. Att han är hemma är officiellt meddelat av klubben. Det är självklart tomrummet fylls med spekulationer från närmats sörjande fans. Normalt borde journalisterna också dregla, men NA:s nära relation (reklam i baken) till ÖSK gör att dom inte gör sitt jobb och undersöker saken. Indiansk ordspråk "ingen rök utan eld"
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-05-01 12:48
@Restalundsv:
Sköld är med i den 19-mannatrupp som åkte ner till Malmö. En spelare kommer således inte få plats i matchtruppen, antingen chansade NA där på Sköld av någon anledning eller så har de kännedom om att han är tveksam och antog därför att han ställs utanför.
AIK Saywee
2017-05-01 11:41
öörebrooo Det kanske beror lite på vad de röker, hur ofta och när, i förhållande till match och träning ...?
Örebro Restalundsv
2017-05-01 11:33
Verkar som att förutom Omoh så är inte heller Sköld med i truppen. Tycker detta börjar bli märkligare hela tiden
Örebro öörebrooo
2017-05-01 11:29
Vad tycker ni om fotbollsspelare som röker? Är det okej eller är det absolut förbjudet enligt er?
Örebro Hertig_Karl
2017-05-01 09:51
Min Fifa-spådom visar att Kennedy gör 2 mål, Besara 1 mål och att ÖSK vinner stenaäkert med 3-0 idag. (Eller att jag bör öka svårighetsgraden ett par snäpp)
AIK Saywee
2017-05-01 09:30
Brandao, jepp, problem bör skötas internt, om det finns sådana. Men det finns alltid en risk, att "eventuella" problem sprider sig snabbt i supporterled. Vill man undvika sådant, kan man vara mer eller mindre öppen, om det ingår i "policy'n". Eller mörka och förklara i efterhand, när alla har facit ... Nåväl, kämpa ÖSK, kämpa !!!
Örebro Brandao
2017-05-01 08:33
Problem i truppen sköts ju intern så ÖSK har absolut ingen skyldighet att skriva ut om det är någon disciplinär petning mot Omoh. Vi kan konstatera att kvalitetsmässigt borde absolut Omoh ingå i den matchtrupp som är i Malmö.

Att man petar Ring och Omoh bevisar bara att man har alldeles för stor respekt och ÖSK har redan gett bort initiativet till Malmö redan innan matchen börjat.

Örebro Karlstruum
2017-05-01 07:54
Brunnsborrare: Nej inga dubbla budskap från mig. Bara sa att andra saker kan ha skett. Och att jag inte dömer förrän man får någon av de berörda parterna uttalar sig. Innan det så är det bara så att Omoh är utanför truppen och det känns lite trist som att han känns som ett offensivt hot. Men jag tänker inte halshugga varken tränarna eller Omoh innan. Btw, såg ni Kennedys inslag? Låt han göra sex mål till innan uppehållet så säljer vi sen för fina pengar. Eller en Olungautväxling till hösten. Dollares ska in.
AIK Saywee
2017-05-01 07:40
Varför klaga och gnälla så nu, ÖSK ligger ju sexa i tabellen, där resultat räknas, inget annat, typ underhållningsvärde och kringarrangemang. Vinst i Malmö och lika poäng som serieledaren (?), allt kan hända i en mycket jämn Allsvenska. Vägra torsk!!!
Örebro Hitta avslut!!
2017-05-01 07:19
@Gubben i stubben:

Är det så märkligt att vi fans spekulerar om sånt här på ett forum för just fans? Det tycker inte jag iaf. Att kalla det ryktesspridning känns sådär faktiskt...
AIK Saywee
2017-05-01 07:02
Är klubben fortfarande lite småhemlig, eller finns det en rak, tydlig och ärlig förklaring. Länken mellan Klubben kanske kan hinta något och dess supportrar ivrar efter ett svar innan match. Men jag tror förklaringen kommer efter det att domaren blåst av. Blev det rätt, eller blev det fel och varför var inte Omoh med? Man kanske inte innan match vill förklara varför, kan vara något taktiskt eller något som svartvita supportrar får svar på i efterhand, MFF ska inte ha en chans mot vår taktik! Så många svårgooglade frågor ... ... men i eftermiddag chockas fotbolls-Sverige !!! Sköna maj välkommen :)
Örebro Grohl
2017-05-01 06:23
Omoh är den enda spelaren som producerat framåt, det bara måste vara några interna stridigheter som gör att han inte ens är med i truppen. Annars hade han varit på bänken.
Örebro Empes
2017-05-01 02:53
Apropå inför-artikeln, se länk. Artikelförfattare Ohlsjö önskar Plessis i stället för BHI. Det är nog inte särskilt aktuellt då Axel Kjäll i intervjun på hemsidan säger att BHI och Almebäck är före i konkurrenssituationen. Reagerar på en sak. Det står: ”Däremot är Michael Omoh, den spelare som sparkade igång vår offensiv mot Häcken inte med i truppen. Och det kan nog ha mycket att göra med att Axén inte tål slarv i försvarsspelet från våra yttermittfältare.” Vad jag vet så har vi inte fått någon förklaring till varför Omoh är borta. Det kan handla om det Ohlsjö skriver. Men det kan även bero på en mängd andra saker. Att dra den slutsats som görs i den andra meningen ovan är därför att gå för långt. (Visserligen finns ett ”kan” med som mjukar upp meningen något, men den är ändå alltför stark. Särskilt när det saknas en mening som säger typ: ”Men någon förklaring till varför Omoh saknas har inte kommit, det nämnda är därför endast spekulation.”)
Örebro Empes
2017-05-01 01:03
@Gubben i stubben:

Visst, finns vissa som uttryckt sig lite tveksamt så att det insinuerats åt det hållet. Men har för mig snarare känts som svårigheter att formulera sig eller spekulationer än dömanden. Och såvitt jag minns det har alla som insinuerat/spekulerat även lagt in en brasklapp om att "man inte vet".
Örebro Gubben i stubben
2017-05-01 00:12
@Empes:

Ja, jag tycker att flera av er har dragit iväg åt det hållet. En himlans massa antydningar om att han inte följt direktiv, vi vet inte vad som sker bakom stängda dörrar, ingen förtjänar särbehandling osv. Det har spridits en massa rykten här nu på bara några timmar.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-30 23:37
@Empes:
Stod i NA (tror de dömde efter hur träningen såg ut)
Annons: