/fotboll/osk/forum/1434.aspx/fotboll/osk/forum/1434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-04-08 10:33
Så lite fôlk kan de la inte bli vid återkomsten hem(ma) ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK FANS
2014-04-08 10:15
6371 gissar jag på!
AIK Saywee
2014-04-08 09:57
Hoppas på ett häftigt återkomsttifo och en publiksiffra över 8000, trots kylan och makrillvädret ... ... och en ny trepoängare förstås !
Örebro jappel
2014-04-08 08:55
ÖSK-TV levererar som vanligt....
Tagga nu Örebro!!!!
Örebro jappel
2014-04-08 08:03
Upp till bevis att vi behärskar konstgräset till fullo.
Nu kör vi Örebro!
Örebro berra-z
2014-04-07 22:24
Shpetim, Mange och Gerzic sätter dit dem
Örebro either/or
2014-04-07 21:56
@Benny Böckling:

Jag ser nog ens en poäng i de två matcherna som ren bonus. MFF är ganska tydligt bästa laget i serien för närvarande. Stundtals klasskillnad mot IFK idag. Tror vi har klart bättre chans borta mot AIK. De har inte alls imponerat spelmässigt hittills. Men det blir ju tufft det också förstås.
Benny Böckling
2014-04-07 21:50
Hoppas verkligen på 3 pinnar imorgon för att få en bra start i serien.
Efter Mjällby väntar AIK och Malmö och där får väl en poäng räknas som godkänt.
Örebro either/or
2014-04-07 21:50
Nä men en enormt viktig match i morgon. Visst spelet mot HBK var inte mycket att glädjas över, men de tre poängen var väldigt mycket att glädjas över. Så förhoppningen inför i morgon är ju att vi inte bara tar vinsten utan även får till spelet bättre. Skulle ÖSK ha börjat serien med vinst mot HBK och Mjällby så tror jag att det kan vara oerhört mycket värt på både kort och lång sikt. Att slå förväntade konkurrenter i nedre delen av serien redan i början är väldigt positivt.
Örebro either/or
2014-04-07 21:46
Om vi vinner imorgon så är det MFF och ÖSK i topp, som väntat... ;.)
AIK Saywee
2014-04-07 21:36
Riktigt bra med Nordin, tror ärligt att han blir bättre i vår, än han var i höstas.
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-07 21:28
Tur att man knöt till sig Nordin vilket fall i elfte timmen
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-07 21:25
@Saywee:

Ja, "förr i tiden" kom alltid ÖSK på hösten efter ofta ganska svaga vårterminer ;0)
AIK Saywee
2014-04-07 21:23
Men höstens lag kanske blir bättre ... ... å så slutar vi som åtta :) 2015 klättrar vi uppåt !
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-07 21:18
Måste erkänna att jag känner mig rätt pessimistisk runt ÖSK men har gärna fel Laget som helhet ser väldigt slätstruket ut med de spelare man har tillgängliga och jag har svårt att se att ÖSK i skrivande stund är särskilt mycket bättre än BP och Falkenberg. Jag tror på full allvar laget kommer dras ned i bottenstriden under våren. Det skulle väl vara om laget kan gneta till sig en-poängare. Men dessa är ju inte särskilt mycket värda i en tre-poängsserie. Eller om 2-3 spelare får ett genombrott man inte direkt förväntat sig Som sagt jag har gärna fel och att råna Halmstad var ju en bra start.
Örebro Bastard on Parade
2014-04-07 16:13
Om inte Wikström är 100% hoppas jag att ÖSK vilar honom. Vi har inte råd med fler skador just nu och det är inte optimalt att ha Wikström på planen om han undviker en viss typ av situationer, till exempel maxlöpningar för att undvika problem med baksidan.
Örebro jappel
2014-04-07 16:08
Tycker att det ska bli intressant att se vad våra unga och nya talanger kan åstadkomma, nu när andra värvningar gått om intet. och fönstret är stängt.
De senaste skadorna öppnar absolut för en del spännande och förhoppningsvis givande allsvenska premiärer. Hoppas de som får chansen verkligen tar den! ser fram mot ett eller två succéinhopp.

Kan talanger spela i Tyskland, Spanien England, så ska dom väl absolut kunna vara med i allsvensk konkurrens.

Detta sagt utan att ha sett de jag omtalar, har endast följt matchrapporter....
Örebro Gudjonsson
2014-04-07 15:34
TommyS // Vi specialstuderar lite på matchen imorgon, så kan vi ha intressanta diskussioner efteråt :)

Örebro ÖSK FANS
2014-04-07 15:13
på något vis hoppas jag Wilken vilar i morgon.Då får Nkilli chansen på sin riktiga plats och Mensha får ta Nkiliis defensiva mittfältsplats...
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-07 14:06
Namn: pemo
Sänt: 2014-04-07 13:38
//

Tror Wikström spelar ändå. I annat fall tror jag Nkili går ner och Mensah tar hans plats.
Örebro pemo
2014-04-07 13:38
Jo, Oskar har visat att han är en bättre målvakt än de två anddra vi hade 2012.
Nkili tycker jag platsar just nu pga dålig konkurrens.
Mensah har jag sett för lite för att ha djupare åsikt om. Det är därför jag skriver om hans bristande rutin. Men du har kanske sett honom mer på träning och kanske i Östersund? Fast det räcker egentligen att du har sett honom "live" , för jag har bara sett matcherna på TV ( årets alltså )
jag tycker ( som du antar jag ) att man ser mycket mer på plats.

När det gäller Dajje, så tycker jag att han platsar nu, men inte på Hagges bekostnad. Men han går för Wiktorsson som vb. Alla dagar.

Frågan nu är väl vem som hoppar in som mittbacknär nu Wikström verkar vara skadad? Anton ( trots att han är ung och saknar rutin ) eller går Nkili ner? Har han spelat mittback i år? eller är Wiktorsson fit for fight?
Örebro ForzaÖsk
2014-04-07 13:05
Min startelva för imorgon. Oscar Dajje Moberg Wiken Mensah Nkili Mo Nordin Yasin Hasani DG
2014-04-07 12:46
Sänt: 2014-04-07 12:33

"Gudjonsson // Bra svar. Det är en observation som jag inte gjort. Jag har mer reagerat på att de flesta vill ha in två rockies i allsvenskan, som inte ( på mig) direkt visat sig bättre. Men hans dåliga uppspel.....tja, inte vet jag om mittbackarna har varit så mycket bättre heller."

//

Det är just detta som är min stora invändning mot Hagge och det har jag skrivit om flera gånger på detta Forum. Hagge backar och skapar avstånd (precis som Wiktorssson för övrigt). Det skapar hela tiden enkla möjligheter för motståndarna att slå inlägg.

Dajje och Mensah går oftare närmare i ryggen på motståndarna och dessutom oftare högre upp i banan. Blir de då avspelade är de tillräckligt snabba för att springa ikapp nästan alla motståndare. Det är detta som är den stora skillnaden.

Att sedan samtliga backar kan dribbla och slå bra och dåliga inlägg har jag konstaterat men inte kommenterat.

Om du anser Dajje och Mensah inte har tillräcklig kompetens, inkl erfarenhet, av allsvenskt spel för att ta plats i startelvan, så ska väl inte heller Nkili eller Oscar spela?
Benny Böckling
2014-04-07 12:43
Truppen till morgondagens batalj.
Örebro pemo
2014-04-07 12:33
Gudjonsson // Bra svar. Det är en observation som jag inte gjort. Jag har mer reagerat på att de flesta vill ha in två rockies i allsvenskan, som inte ( på mig) direkt visat sig bättre. Men hans dåliga uppspel.....tja, inte vet jag om mittbackarna har varit så mycket bättre heller.

Minattankar// Ja, att Nordin är en startspelare har jag inte heller någon åsikt om. Det finns i alla fall ingen just nu som är bättre. Men det jag menade är att jag håller mer kritiska ögon på honom.

I ärlighetens namn tycker jag nog att både DG och Yasin har kommit undan med samma kritik i år. Där finns det mer att hämta.

Örebro TommyS
2014-04-07 12:29
Gudjonsson, intressant iakttagelse, det ska jag titta på. Det stämmer nog att han ofta tar relativt stort avstånd, men alldeles säkert finns en anledning. Hagge är den klokaste spelaren vi har tycker jag. Skulle gissa att han vill undvika att bli utmanad man man innan försvaret är samlat och därför hellre tar det relativt fria inlägget?
Örebro Gudjonsson
2014-04-07 11:48
pemo // Jag vill gärna gå in i sak på varför Haginge i mina ögon är en dålig spelare. Jag anser att Haginge har det sämsta pressavståndet i Allsvenskan. Om ni kollar på nästa match Haginge spelar så märker ni att han aldrig går upp i press på yttrarna när de utmanar honom. Normalt ska en ytterback upp i pressavstånd (ca 1-2m) och sen backa tills det att han får kontakt med övriga backlinjen. När han ligger så pass nära motståndaren begränsar han deras möjligheter, vilket också gör det lättare för medspelare att anpassa sina positioner. Tyvärr så backar Haginge direkt med ett pressavstånd på ca 3-4m. Detta gör att yttrar ofta ohotade kan motta inlägg, alternativt vika in och ta eget avslut ganska enkelt. Detta är en allvarlig detalj, och jag är förvånad att inte ÖSK har åtgärdat detta... Sen tror jag också att Haginge har en enormt hög felprocent på uppspelen... (ska nog räkna statistik om han spelar imorgon)
Örebro Tvetov Nato
2014-04-07 10:42
Alla ni i Stockholm!

Retro på söder (Bondegatan 25A) visar förstås morgondagens match. Jag har bokat 20 platser klockan 18.00 och framåt. Så det är bara att komma om ni är sugna på att hänga med lite närkingar och njuta av årets andra trepoängare!

2014-04-07 10:22
Sänt: 2014-04-07 09:48
//

Ja så här kan vi ju hålla på. Hasani gjorde flest mål förra året och gör bra och mindre bra saker. Precis som Hagge, Kalle och alla andra.

Delar din uppfattning att kritik mot Hagge och andra spelare kan vara alldeles för hård både i omdöme och i sättet att uttrycka sig.

Jag gillar att du har en egen uppfattning även om de flesta torde tycka att Nordin är given och att Hagge inte är det. I det senare fallet får jag/vi gärna ha fel. :-)

Tyvärr missar jag matchen i morgon p g a att man flyttat den och kan inte heller se den via dator/TV. Det blir jobbigt.
Örebro pemo
2014-04-07 09:48
Och jag försvarar Hagge, då jag tycker att det är alldeles för mycket skit på en spelare som beviserligen gör stor nytta i ÖSK.
Samt att de som han konkurrerar med inte har visat sig vara bättre.
Om det nu finns några. ;)
Den matchen Dajje spelade högerback var väl inget som gjorde större intryck?

Men sen beror det på vad man har för inställning till spelaren. Jag själv har ibland suttit och retat mi på Hasani, när han inte har gjort de "självklara" målen, men kanske missat vilket enormt jobb han gör i defensiven de sista minuterna , när han spelar mittback.

Eller när Nordin dräller med bollen och skapar kontringar, men kanske missar hans peptalk och skavande på motståndarnas hälsenor.

I morgon åker jag i alla fall in och kommer att stötta den startelvan som är på planen. Oavsett vilka. men efteråt vill jag gärna kommentera insatserna.

Sen kan jag tycka att Kalles 10 mål förra året borde ge honom en plats i startelvan. Men han känns mer som en 4-4-2 - spelare kanske.

Så, för att återgå till Hagge. Hur många fler glidtacklingar och skott-täckningar behöver han göra för att visa att det kanske är viktigare än att bara springa ifatt en motståndare, men sedan inte veta var man gör av bollen?
Annons: