/fotboll/osk/forum/1433.aspx/fotboll/osk/forum/1433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-04-03 21:15
Utbytt, 21:06, jag har ingen aning, men det jan tänkas att man vill ha diskussioner kring fotboll och ÖSK, som de flesta önskar. Själv har jag tagit åt mig av kritiken, och försökt att bli "annorlunda". Då kan det bli ett forum där fler kan trivas och vågar skriva ...
Postat via SvenskaFans-appen
Nick Nolte
2014-04-03 20:50
Några verkar intressera sig för sådant som strider mot efterforskningsförbudet av någon anledning.
AIK Saywee
2014-04-03 19:55
minatankar, Tack för ett tydligt svar, det är precis det jag upplever !!! Men det finns mycket att diskutera om detta, vilket tyvärr blir obekvämt för många, så det kan vi skita i och låta forumets skribenter skriva om det som är väsentligt ..,
Örebro utbytt
2014-04-03 19:53
@minatankar (för sm-guld):

Helt rätt!! Vissa pengar kan man självklart inte ta i med moralen i behåll!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-03 19:45
@Saywee:

Det betyder bland annat det jag skrev, nämligen att man inte ägnar sig åt det som är omoraliskt och oetiskt. Nästan alla idrottsföreningar har hög moral och etik med undantag för att det tyvärr förekommer svarta pengar inom idrotten i en del föreningar och idrotter.
AIK Saywee
2014-04-03 19:37
minatankar, instämmer troligtvis (?) med dig, men vilka idrottsföreningar är "seriösa"? och vad betyder det EGENTLIGEN?
AIK Saywee
2014-04-03 19:33
Måste rätta mitt föredetta inlägg Innan felletarna letar fel " där inget BORTAlag skall knipa poäng" eller hur jag skrev, om det är noga ..,
2014-04-03 19:27
@ÖSK FANS:
Så kan inte en seriös idrottsförening resonera. Inga jämförelser i övrigt men Berth Milton Jr som äger/ägde Private har varit god för så mycket pengar så att Fahlanders i en jämförelse ter sig som fickpengar. Milton har som barn spelat i Rynninge IK och skulle säkert ha stöttat ungdomsverksamheten om han blev kontaktad. Men inte gör klubben det. Moral och etik är viktigare än finansiering av fotboll.
AIK Saywee
2014-04-03 18:31
Varför drabbas bara vårt kära ÖSK av skador, är det det förbannade konstgräset, eller har man gjort någon utvärdering, och varför, eller varför inte, av det konstgräs som lyser så grönt, på vår hemmaborg ... ... där inget lag skall knipa poäng !!!
AIK Saywee
2014-04-03 18:20
BB, förlåt om du kände sig träffad som deppad, Det var egentligen inte mitt syfte med mitt inlägg, om nu alla sådana skall vara så perfekta och inte innebära eller föranleda att någon mår dåligt. ÖSK har äntligen förstått (vår tränartrojka främst) att vi behövde låna en mittfältskreatör (Nordin), varför i helsike skall vi gnälla vidare? Kan vi aldrig bli nöjda ? Värva, värva värva .. Skit i kontinuitet !!!
Benny Böckling
2014-04-03 17:46
@Saywee:

Deppa? Jag deppar då inte jag är snarare realistiskt.
Vi har i nuläget 3 naturliga innermittfältare i truppen om ens det(Saeid, Nordin, Nkili) och tränartrojkan verkar ha bestämt sig för att spela ett 4-3-3 nu till Crespo frisknat till sig.
Kan du då förklara hur vi ska klara oss i Allsvenskan med den obefintliga bredden på mittfältet?
Örebro Sparkabolleninimål
2014-04-03 17:45
Det hade varit skönt att ha Berger här nu, tycker jag.
Örebro Häståvagn.
2014-04-03 17:38
Vår trupp känns oroväckande tunn, begriper inte vad spelarinvest håller på med. Sparar dom tills vi har råd att köpa Messi tro?
Det positiva är att vi lär bli tvingade att ge våra egna talanger chansen, får helt enkelt hoppas på att dom tar den!
AIK Saywee
2014-04-03 17:30
Men, Benny Böckling 17:08, lugna dig lite, vi har ju lånat Nordin, han är väl ganska rörlig på mitten ... Jag vill bara inge lite lugn, vi är på övre halvan, bra start har vi fått, lite skador finns i alla lag, vår tränartrojka har koll, nästa match är i vår hemmaborg. Det finns ingen anledning till panik, 6 pinnar efter MAIF-matchen. Att ni bara orkar deppa, redan nu ... Tro på ÖSK och jobba för klubben !!!
Benny Böckling
2014-04-03 17:16
Finns flera lovande juniorer i klubben utom just på det centrala mittfältet känns det som. Ekstrand Hamrén , Westerlund på mittbacken och Murad, Lipovac på yttern/anfallet.
Det går alltså inte att värva kontraktslösa spelare efter den sista mars? Känns som det skulle behövas.
Örebro ÖSK FANS
2014-04-03 17:12
spelarinvest har jag jag absolut inget förtroende för... Kan vi inte värva Fahlander? Mpste vara den bästa värvningen någonsin?!

och jag skiter fullständigt i vart han får sina pengar ifrån, bara vi får ett slagkraftigt lag... ;)
Benny Böckling
2014-04-03 17:08
Men dra åt helvete... Nu har vi inte många mittfältare kvar.
Jättebra att Berger och Nilsson skeppades iväg utan ersättare.
Beröm till spelarinvest som inte lyckades få in Ngoma.
2014-04-03 17:08
Lumbana* Går ej att redigera inlägg i appen? :x
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-04-03 17:07
Nu är Lumbana också knäskadad.
Linbana knäskadad. Borta 6 veckor enligt inspark
Örebro ÖSK FANS
o där gick Lumbanas ledband nästan av och blir borta runt en månad...

varför värvades inte Ngoma?

En tunn trupp blev ännu tunnare ;)
2014-04-03 17:06
Boris knäskadad. Rehab i flera veckor.
AIK Saywee
2014-04-03 16:21
Willy Foo Foo 11:41 11 enkla regler att leva upp till, det kan dock bli problem med de som skriver på, men ändå struntar i reglerna. Vart är vårt samhälle och vår så kallade civilisation på väg egentligen ?
2014-04-03 16:01
Nu lär alla medlemmar i ÖSK Fotboll i brevlådan fått medlemstidskriften "Sportklubben".

Tidskriften innehåller många läsvärda reportage och har snygg layout. Redaktionsgruppen har gjort ett fint arbete! Rekommenderar dig som inte är medlem att bli så genom att kontakta ÖSK via länken.
Örebro pemo
2014-04-03 15:15
Håller med dig Widemarsh.
Men HBK:arna kände sig nog rånade. De är säkert lika "opartiska" som vi.
Men det var det jag skrev tidigare. När jag så matchen i efterhand ( utan hög puls ) så var det som vilken jämn bottenmatch som helst.

Den stora skillnaden var väl att HBK:s chanser avstyrdes närmare mål ( av vårt försvar ) medans ÖSK:s fastnade redan på mitten. Eller rann ut i sanden på kanten. Visst, 13 -3 i hörnor till HBK känns säkert som ett bastant övertag, men det var ju inga direkta farligheter som kom ut av dem.

Örebro widemarsh
2014-04-03 14:29
Visst att resultatet var lite orättvist sett till matchbilden, men något RÅN var det väl knappast? Inget jätteövertag i bollinnehavet, och 3-2 i skott på mål till HBK. Rinne behövde ju inte göra en enda svettig räddning i andra halvlek. Samtidigt hade ÖSK ett mål till inne som blev bortdömt, finns den situationen att se i repris någonstans förresten?

Nej, vi ska inte be om ursäkt för att vi med starkt försvarsspel och bra effektivitet tar 3 poäng i en svår bortamatch som nykomlingar.
Örebro _Adde_
2014-04-03 13:29
@"ÖSK-Karl (Rensa mer):

GÄSP!
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-03 11:41
Ska du se på fotboll på Olympia i framtiden måste du skriva på ett kontrakt först
2014-04-03 11:21
@Emma_82:
// Intressant idé. Jag tror det finns väldigt många som är intresserade av att prata både positiv supporterkultur och annat kring fotbollen som är gemensamt mellan de olika klubbarna. Erfarenheten säger dock att det alltid på en öppen chatt med jämna mellanrum kommer kränkande inslag om spelare, tränare och andra supportrar och då faller i alla fall din idé till stor del, tyvärr. Tror ändå att det finns två lösningar på detta. Den ena är svår att genomföra över hela landet och den handlar om att ha ett forum där men rekommenderas att få delta, dvs att den inte är öppen för vem som helst. Men jag tror dettta är svårt att administrera. Det andra sättet är att en administratör läser alla inlägg och på en gång, så fort ett kränkande inlägg publiceras, tar bort det och även möjligheten att skicka fler inlägg från samma dator. Ytterligare ett alternativ till din goda idé är ju att man går in på varandras forum på Svenska Fans och för debatt under viss tid eller använder annat existerande chattforum som inte är klubbspecifik. Lycka till med din idé!
Örebro utbytt
2014-04-03 11:13
@Gudjonsson:

Intressant fråga, hörru som jag nog måste fundera mer kring. Iofs tycker jag att Nkili och Moe är spelartyper som rätt bra kompletterar Nordin. Nkili i form av dammsugare bakom och Moe som jobbar runt som en vinthund. Får be om att återkomma till den frågan eftersom vi inte vet riktigt vilket spelsystem som kommer att gälla...
Annons: