/fotboll/osk/forum/1429.aspx/fotboll/osk/forum/1429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gudjonsson
2014-04-14 13:06
Intervju med Yasin....
Örebro Gudjonsson
2014-04-14 12:03
Sammanfattning och reflektioner av mina sista 24 timmar, som spenderats mycket ÖSK- läsande (forumet) och tittande: Nervositet? Wickström petad? Positivt spel mot Mjällby senast och positivism inför AIK borta, eller... sen är det ju AIK borta också. tufft. Matchen är igång, AIK är igång! ÖSK står på hälarna och slarv i uppspel. Fan, 1-0. Det här kan sluta illa... men snyggt mål eller dåligt av spelarna. Vi har bestämt oss, dåligt av Nkili som sparkar i luften. Värsta pressen är över. Har stormen lagt sig? utjämnat spel, eller... Solklar straff, Nisse Johansson får aldrig en straff emot sig. Osäkerhet, håll ut! Domaren blåser, 1-0 till AIK i halvtid är ändå ok. Samla kraft. Vad händer(?) Nordin börjar hålla i bollen och vänta in motståndare SJÄLVFÖRTROENDE!!!. Flyttar upp spelet. Nordin frispark, ribba, JÄVLA **** **** ****** *****, MÅL!!!! "Hasini gör mål när han vill!" Yasin straff igen JÄVLA **** **** ****** ***** 1-1 slut! Måste läsa analyser av matchen... Va, står inget om ÖSK? Har någon sett matchen... Sthlms-forums-språk! Inget vi vill ha. Ursäkter, alla vänner. Kanon-analyser, reflektioner och kommentarer! Men, är Nordin för bra. Vad händer när skadade spelare är tillbaka? Orolig igen, men skit samma. Alla till Behrn på måndag. Vi blir säkert mellan 6 000 och 10 000. Världens bästa forum! :D
Örebro pemo
2014-04-14 11:20
Jag har lovat mig själv att inte skriva kommentar direkt efter matchen, så i går var jag väl lite yr. ;)
Visst förstår jag att man vill skriva "klapprutten" efter DG:s miss under matchtid. Och han tog väl på sig det också. Men det hade varit skönt om hans vänsterskott i början hade resulterat.

Det viktigaste tycker jag, är att man reder ut och inte belastar spelarna hela säsongen, för enstaka missar. ( Hagge , DG , Holmberg osv ) alla jan ha en dålig dag och jag tror på tränarstabens klokhet där.

Sen har jag ett problem med Nordin. Han är för bra just nu!!!
Så, är det pga 4-3-3 eller .......har han haft långa skadeperioder innan. ;)
Det tråkiga i det hele är väl att G-bg vill ha tillbaka honom om han fortsätter så här. För deras träben på mitten är ju inte en fröjd för ögat precis.

Nu ser vi fram mot onsdag och hoppas att Björnqvist springer i fatt alla och slår bort bollen. Och att inte Nkili eller Moe åker på sitt tredje gula.
Moe förresten, får han starta nu också? Som jag känner är han lite för tunn och enbent. MEN, om han får kliva fram högre i bana borde hans teknik och snabbhet vinna över de andra svagheterna.

Äsch, oavsett vilka PEO ställer upp med på onsdag så ger jag mitt fulla stöd.
Det blir återigen en match med mindre hjärtklappning, då vi inte är skyhöga favoriter. Eller är vi det?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-04-14 10:55
”DG” om missen: ”Struligt”.
Örebro Kardinalen
2014-04-14 10:32
Av de allsvenska storlagen så drar Malmö "bara" tredje mest folk enligt min känsla. 1. AIK drar flest folk år efter år i genomsnitt (10.000) 2. Göteborg (9.000) 3. Malmö (8.000) 4. Norrköping 7.700) 5. Djurgården (7.600) 6. Elfsborg (7.200) 7. Helsingborg (7.000) Så: nej, jag tror inte det blir några 10.000 åskådare. Enligt väderprognosen blir det uppehåll, men min gissning är ändå "bara" 8.200. Det är ju inget behagligt väder att stå utomhus i två timmar utomhus i 9 plusgrader.
AIK Saywee
2014-04-14 10:31
Bäst när det gäller (Örebro) 09:17 Instämmer !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Aspen.
2014-04-14 09:49
Sixten pratade om vinnarkultur. Peo bygger vinnarkultur vare dag.
Läste att endast 2 av 15 sponsorer trodde på ÖSK vinst igår. Det kan vara en försäljningsidé för ÖSK att sälja Peos tankar hur man bygger vinnarkultur till bolag (sammarbetspartners på VD språk)
Örebro Bäst när det gäller
2014-04-14 09:17
Kul med seger igår, förlåt; poäng menar jag men sättet det togs på känns som en seger!

Mindre kul med någons val av uttryck och omdömen om spelare här inne igår. Få kanske håller med mig men i tider av fotbollsvåld är en verbal attack som man senare inser var för grov för mig detsamma som att utöva ett fysiskt våld som är/går över gränsen. I min värld kan alltså en person som "skriker ut" skällsord om en annan människa i stundens allvar vara en person som lika gärna hade kunnat utdela en slag, en spark e dyl i en annan situation. Båda två för mig helt oacceptabla.
Örebro Xerzex
2014-04-14 09:16
@Call For Rain:

C More hare tagit in Stefan Wittberg (ex-linjeman) som bollplan och kollade med honom om några situationer under gårdagen. Bl.a. Yasins andra straff och det röda kortet på Olympia. Föga förvånande tyckte han att Hamlin gjorde rätt i Yasin-situationen, något ingen annan (Granqvist, Fjellström, Backe) i studion gjorde. Tror det kan bli lätt urhorkalt när de han så uppenbart håller sina kollegor om ryggen. Men den som lever får se.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-14 08:52
...är ingen ursäkt för mig.
2014-04-14 08:52
Benny Böckling (Örebro) 2014-04-14 07:58 Men sådana "fruktansvärda" kommentarer var det väl inte mot DG? Visst jag kanske också gick över gränsen med ett onödigt inlägg i stundens hetta men ni kan ju kolla in på Stockholmslagens forum under match, det blir ju skottpengar på spelarnas huvud om de gör en passning á la Haginge. Men men, dumt inlägg av mig i vilket fall. // Byfåne, sopa och fa'nskapet är att gå för långt för mig. Att Sthlms-suppoutrar uttrycker sig ännu värre är ing
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-14 08:45
@Mr. Milton:
Hehe - Jag har ju själv varit pessimistisk före säsongen efter att RÅP och Crespo försvann. Tyckte laget såg svagt ut på papperet och jag måste säga att laget ändå kan hålla i bollen på det sätt man gör har varit en väldigt positiv överraskning på mig, även om målchanserna kanske inte haglat. Jag tyckte det såg ut som om vårt mittfält skulle knäckas. Men självklart har lånet av Nordin i elfte timmen hjälpt till väldigt plus att laget gick över till tre centrala mittfältare. Det ändrade ju rätt mycket. Synd om Blåvitt tar tillbaka Nordin i höst. Fortsätter han så här är väl risken uppenbar. Särskilt om Blåvitt inte kommer gå så där gnistrande bra eller får skador. Annars skulle det vara roligt att se RÅP & Nordin samtidigt på banan i höst. Frågan är om tränarna vill gå tillbaka till 4-4-2 när Crespo är tillbaka om detta fortsätter väl. Övertaget på mitten med tre mittfältare är precis vad ÖSK behöver Jag är ändå luttrad och svävar inte i väg. Jag ser det som att ÖSK får en poängbuffert som kan vara väldigt mycket värd senare och som kan skilja mitten från botten. Men överraskad är jag. Det erkänner jag. Positivt överraskad. Och jag hoppas folk sluter upp på onsdag nu. Jag tror inte på 10 000 men hoppas på 9000 vilket fall. Givet att vi inte får dåligt väder när de ska spela i vanlig ordning
Call For Rain
2014-04-14 08:40
Robert Laul: "Nykomlingen hade ”tjänat ihop” till kvitteringen genom chanser som Patrik Haginges nick över öppet mål från nära håll, och Nordin Gerzic frispark i ribban (Stamatopoulos svarade sedan för en vaken räddning på returen)."

Herregud, den fjösningen hade ju tom Stevie Wonder räddat...
Call For Rain
2014-04-14 08:37
Varför ställs aldrig domarna till svars efteråt av media? Det hade varit intressant att se hur de såg på vissa situationer, som exempelvis de två, i mina ögon, straffsituationerna igår?
Många gånger skulle det skingra tvivel, och vi skulle få se domare som är mänskliga, som helt enkelt förklarar att "jag såg inte", osv. Tror att det skulle öka förståelsen för att även rättskiparna gör misstag ibland, precis som spelarna och alla andra människor.
AIK Saywee
2014-04-14 08:33
Ingen kan veta något om framtiden, det är totalt omöjligt, vi kan bara tro och hoppas. GOK Jag hoppas på vinst mot Malmö FF :)
Örebro josud
2014-04-14 08:26
Noterar att ÖSK skulle haft 2 poäng efter tre omgångar om matcherna bara varit 80 minuter långa.

Det kan man ju välja att se på två sätt. Klassiskt närkingskt kanske är att säga att man haft tur som gjort mål i slutet. Ett annat angreppssätt är att konstatera att ÖSK gör det där som är karakteristiskt för många storlag, dvs. maler på och avgör i slutminuterna.

Jag tycker vi anammar det sistnämnda alternativet! =)
Benny Böckling
2014-04-14 07:58
Men sådana "fruktansvärda" kommentarer var det väl inte mot DG?
Visst jag kanske också gick över gränsen med ett onödigt inlägg i stundens hetta men ni kan ju kolla in på Stockholmslagens forum under match, det blir ju skottpengar på spelarnas huvud om de gör en passning á la Haginge.
Men men, dumt inlägg av mig i vilket fall.
2014-04-14 07:35
Jag skrev också innan matchen att det var viktigt att inte såga lag eller spelare om man inte lyckas. Några uttalanden i går kväll är under all kritik. Jag anser att man ska skriva det som man kan säga direkt till en person. De som skriver kränkande om andra på ett ovärdigt sätt, skulle verkligen riskera att åka på storstryk om de möttes mellan fyra ögon. Men det törs de väl inte. Nu tror jag nog inte att en ÖSK-spelare tar till våld men om man säger det till någon annan på sta´n riskerar man både åtal och styrk. En riktig ÖSK-supporter stöttar sina spelare, både i med- och motgång. En elitspelare måste tåla att betygsättas både av supportrar, publik och massmedia. Men alla är vi människor och rena oförskämdheter ska ingen behöva höra eller läsa. Vill sluta med något positivt. Tycker som de flesta att hela laget gjorde en mycket fin insats mot AIK och är övertygad om att vi slår MFF hemma på onsdag.
Örebro Tvetov Nato
2014-04-14 07:34
Jahapp.

Då var det dags igen alla i Stockholm. Match på onsdag mot Malmö, och givetvis visas den på Retro på söder.

Alla ska dit!
2014-04-14 07:02
Vet inte hur många det är här som sagt att Nordin aldrig blir i samma form som 2010. Det har jag hört även ÖSK-representanter säga. Jag har hela tiden undrat hur de kan veta det. Man kan ju tro, men hur kan man vara så säkra? Måhända får de rätt när säsongen är över men är det kul att ha rätt om negativa saker?

I dagens Na säger han själv: "Folk tror mig inte när jag säger att jag är i samma form som 2010. Det är väl bara att kolla. I den andra halvleken sa jag till killarna att ge mig bollen så kör vi, säger han".

Det är just detta självförtroende jag saknade bland många supportrar och partners/sponsorer före matchen, där endast 2 av 15 sponsorer tippade ÖSK-vinst, något som inte var långt borta. Jag upplevde sponsorannonsen med tippningen som en ren begravningsannons.

Nu finns det de som skriver att vi ska skrälla mot MFF. Så ser jag inte det. Vi ska slå dem klart och de lag som skräller är de som slår oss på hemmaplan.

För mig handlar det inte om att vara stöddig eller orealistisk. Det handlar om att ha vad "Alik" kallar "vinnarskalle".

Örebro jpsvartvitt
2014-04-14 00:09
Håller med er! Alla fotbollsspelare har dåliga dagar! Ber om ursäkt på nivån på mitt inlägg ang DG när han missade sin chans! Så ber om ursäkt om folk tog illa upp! Oavsett så skulle vi ha vunnit idag i mina ögon. 1 straff skulle vi haft , hade det varit på Behrnabeu så hade straffen varit vår! Sen minst 1 mål till! Haginges miss framför ett öppet mål eller DGs miss .. Synd att dom inte gick in för oss!
Örebro Häståvagn.
2014-04-14 00:02
Skönt att han ändrar sina inlägg efter att folk klagar. Tidigare stod det "Nordin Gerzic isolerades och syntes egentligen bara när han drog en frispark i ribba".
Han såg nog repris på matchen lite senare...
Örebro Mr. Milton
2014-04-13 23:09
Som sagt.......

En tiondel av säsongen har nu gått. Fortsätter vi så här slutar vi på 70 poäng vilket historiskt sett alltid inneburit SM-guld. Dessutom lär Hasani vinna skytteligan om han petar in 30 baljor. Så varför ändra ett vinnande koncept :)

Keep it up boys..........
Örebro rirobban
2014-04-13 23:09
Jag tycker många underskattar Saeid. Hans löpkapacitet och hans förmåga att driva upp anfallen och sätta Nordin i spel är grymt viktigt! Jag tror ej på Kalle i den rollen, i alla fall inte på bortaplan mot AIK! Expressen har fel med mycket, men Saeids 3:a i betyg är helt korrekt. Han var en av våra bättre spelare idag och jag tycker många underskattar honom å det grövsta.

Sa redan efter Mjällbymatchen att DG inte kommer vara med i någon skytteligaledning eller liknande, han har för dålig förstatouch på bollen, men han skapar mycket och hur som helst viktig att driva bollen framåt. Däremot behöver han träna kyla och avslut, eller så får han passa någon lagkamrat när han kommer fram i straffområdet :)

Hela laget ska helt klart hyllas! PeO är också grymt viktig för laget. Nu går vi för 3 poäng på onsdag, jag längtar!!!
Örebro Hahne
2014-04-13 23:02
Skulle någon sagt vi skulle få 7 p efter 3 matcher innan serien hade ja tagit de alla dagar i veckan oavsett vilka vi mött....

Som ja ser det skulle jag vilja ha in Kalle i rollen som Moe haft för att sedan flytta ut Moe på kanten för att få en naturlig vänsterfot på vänstersidan vilket jag tyckt saknas då både Dajje o DG är väldigt begränsade med fel fot... Med Kalle skulle man även få ngn med bra spelsinna och bra passningar som skulle kunna hota ännu mer förhopningsvis...och även kunna vara lite offensivare i sin roll mot vad Moe har varit.

Men emn en Mycket bra start på säsongen iaf !
Örebro rirobban
2014-04-13 22:59
@TommyS:

Fast i år blir det nog "bara" silver av det hela ;) Malmö ser ut att gå rent i år :(
Örebro En örebroare
2014-04-13 22:44
@pemo:

1. Tycker inte det är på något sätt konstigt om man säger att man vart klapprutten i en match, det är ens jobb och där ska man alltid leverera på sin arbetsplats, precis som på ett jobb har du inte varit bra så kommer du få höra de från din chef eller kollegor.
2. Jag delar din uppfattning om Moe tyckte inte han var speciellt bra förra året heller i SE och därav kanske han var bänkad en hel del. RåP och en fortsatt bra Nordin får mig att drömma.
3: Tycker Nkili är så sjukt bra på backen och vill hellre se han där än Mitfältet då hans skott och passningsspel lämnar en hel del att önska.
När Berisha & o Wiken är tillbaka vill jag se Nkili på höger backen.
Örebro TommyS
2014-04-13 22:43
Vår bästa allsvenska start sedan... Wait for it... 1994. Då hade vi också 7 p efter 1-1 mot AIK borta (men den gången två hemmavinster). Med det här poängsnittet tar man guld. Visst kan vi synpunkter på mycket men en stor eloge till hela laget för sättet de genomfört de första 10% av säsongen på.
Örebro Bastard on Parade
2014-04-13 22:43
@widemarsh:

Du har rätt. Jag såg reprisen på situationen först nu från en annan vinkel dessutom. Upplevde situationen annorlunda första och andra gången. DG har tillräckligt med tid för att göra det mycket bättre där.
Örebro pemo
2014-04-13 22:26
Nu har jag sett tre matcher. Två på TV och en "live" och tycker verkligen att ÖSK har presterat. Visst, HBK var ingen höjdare, vilket man sedan tog igen med råge mot Mjällby. Men det skönaste tycker jag ändå är att man reser sig och börjar spela sitt spel mot AIK trots den frustrerande starten. Trodde nog på ett ras efter 15 minuter.

Om nu AIK verkligen kommer att vara ett topp-tre-lag så finns det rätt bra chans i alla fall för ÖSK. Trots alla farhågor hos vissa på forumet. Och där vill jag också haka på de som förfasar sig över tonen på de egna spelarna.
Visst, det finns en del dåliga passningar och missade chanser, men att skriva att man är klapprutten en sådan här match tycker jag är tråkigt.

Min kritik på truppen efter dessa matcher blir att MOE tyvärr inte håller i allsvenskan. Eller också spelar han efter instruktioner. Tycker han blir bättre när han går framåt, som de sista minuterna innan han byttes ut. Mensah gör ett jobb i det tysta och spelar på säkerhet. I övrigt sköter sig spelarna bra.

Dock är det lite oroligt i mittförvaret i bland. Där saknar jag Nkili på mitten.
Han gör en helt godkänd match idag, men det är också lite väl "snällt" agerande av honom vid målet. Frågan är nu hur de gör mot MFF? Är Wikström redo eller kör vi med samma lag?

Till sist , om fällningen av Yasin hade skett utanför straffområdet hade domaren blåst 10 gånger av 10. Varför fega ur nu?

Men va fan, vi ligger tre efter tre omgångar!!!!
Annons: