/fotboll/osk/forum/1426.aspx/fotboll/osk/forum/1426.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-15 08:25
@Bäst när det gäller:
Ungefär så de försökte möta Sixtens ÖSK. Särskilt med press mot Wowoah också då uppspelen ofta gick den vägen. Åtminstone uppspelen med kvalitet. När ÖSK:s mittfält var som bäst med Kilen, Bedoya och Nordin var man rätt skickliga i att hela tiden vrida triangeln under press vilket gjorde det svårare att få fast ÖSK:s mittfält. Dock skall spelarna ha mer cred för det än Sixten, som sällan sade något om pressen utan lät spelarna sköta sådant själv enligt Kilen. Dock kanske dagens tre-manna ÖSK:s mittfält ännu inte nått den mognaden utan behöver fast handledningen av tränarna
Örebro either/or
2014-04-15 08:00
Jag tycker man ska låta bli att kasta skit mot olika politiska partier på ett ÖSK-forum, om det inte rör sig om partier som har ideologier som står direkt mot vad klubbens värdegrund är. Vad andelen som röstar på ett visst parti i Degerfors har med något som helst fotbollsrelaterat att göra övergår mitt förstånd...
Örebro Bastard on Parade
2014-04-15 07:20
På länken finns en del highlights med Ahmed Yasin. Båda straffsituationerna finns där bland annat.
Örebro kubas_mustasch
2014-04-15 00:11
98% var att ta i. 51% + menade jag. Samma slutsats.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro kubas_mustasch
2014-04-15 00:03
"ÖSK-Karl (Rensa mer) (Örebro) Bästa beskrivelsen av Degen jag sett :) 98 % VPK.... Tvi för bövulen!!
AIK Saywee
2014-04-14 23:41
pemo 23:32, klockrent !!!
Örebro pemo
2014-04-14 23:32
Bäst när det gäller// Lättlästa är väl alla lag? Det hela handlar mer om självförtroende och disciplin. Att spela som tränaren vill och inte alltid som publiken. ;)

Dessutom tycker jag att man kan jämföra PEO:s filosofi med den svenska modellen. Laget är större än jaget. Ett bra kollektiv är alltid svårare att möte än ett lag med några toppstjärnor.

Fast å andra sidan så är ju inte PSG så lyckade när inte Zlatan spelar. Hmm....svår nöt det där.

Men den där drömmen om en "kreativ" spelare som tar egna beslut och hittar lösningar som "inte finns" är nog mer en romantisk dröm om hur det kunde vara förr i tiden. Alla lagen är numera maskiner. en del bättre en del med lite för gamla delar och en del med undermålig ( men billig ) materiel.

Var du vill placera ÖSK är din slutsats.

Sen kan man tycka ett IFK G inte använder Nordin så att hans bästa kommer fram, men samtidigt är det lite underligt att HeIF släppte en sådan tränare som PEO? återigen, ett ,mycket spännande möte på onsdag.
Dock har vi ett sylvasst trumf på handen. PLASTMATTAN!!
Alla skåningars skräck. ;)
AIK Saywee
2014-04-14 23:23
Glöm inte bort att vi har Sveriges bästa målvakt, han räddade en poäng till ÖSK igår :) Kung OSCAR !!!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-14 23:17
Namn: Bäst när det gäller
Sänt: 2014-04-14 23:07 Ändrat: 2014-04-14 23:08:48

//

1) Vi spelar 4-3-3, vilket gör att både Nordin och övriga innermittfältare mer kommer till sin rätt.

2) Vi har 3-4 nya, yngre och snabbare spelare med i laget eller så har de fått nya positioner, som t ex Nkili som mittback.

3) Vi har innan AS startat varit underskattade.

4) Sist men inte minst tror jag att vårt proffsiga tränarteams insatser ger ett allt bättre utfall.
AIK Saywee
2014-04-14 23:14
Jag som optimist, är inte speciellt förvånad, över att en underhund går bra inledningsvis och det kommer att räcka långt, väljer jag att tro. Jag trodde innan säsongen, på en plats på övre halvan (åtta) och tänker fortsätta med det. Vad jag inte visste var att några av våra bästa lirare skulle hamna i eländeslistan under våren. Men det verkar inte spela så stor roll, för vi har bra tränare, effektivitet och bra flyt vår klubb :)
Örebro Bäst när det gäller
2014-04-14 23:07
Måste säga att jag är positivt överraskad över ÖSK:s framfart så här långt. Hade tänkt mig 2-4 poäng så här långt. Frågan jag nu ställer mig är vi lättlästa och kan få problem på sikt? Mycket förenklat skulle jag möta ÖSK med följande, hög och hård press på framförallt Nordin så han tvingas spela hem eller i sidled. Stoppa kantomställningar på våra yttrar, DG och Yasin, och sätta full fart framåt vid bollerövring där. AIK:s 1-0. Störa ut ÖSK:s passningsspel i uppspelsfas. Offensivt skulle jag sätta hård press, hela tiden utmana, våra ytterbackar så de utsätts för press som leder till misstag. Och så klart gnaga Shpetim på hälarna, lätt handpåläggning i ryggen vid upphopp så han störs vid nickdueller. Inte rocket science precis och vi lär väl vara scoutade på mycket av våra styrkor så min fråga är helt enkelt, varför går det så bra?
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2014-04-14 22:58
@go_osk (We are on the road again!):

Ok, då är jag med, tack!

En örebroare /
Ser fram emot ditt pm om mina skrivsvåriheter, eller kanske det som du ser som svårigheter, är så spänd att jag hoppas du inte väntar för länge.

AIK Saywee
2014-04-14 22:52
minatankar (för sm-guld) (Örebro) 2014-04-14 22:01 "Människor som slåss, ägnar sig åt skadegörelse och hat mår inte bra och behöver hjälp och vård. Utgör de en fara för andra behöver man naturligtvis sätta tydliga gränser." Dessa människor har ofta inte fått tillräckligt med kärlek och fostran i unga år ! Vart har föräldraansvaret tagit vägen ?
Örebro Bäst när det gäller
2014-04-14 22:50
@minatankar (för sm-guld):

Är det verkligen så hög andel fans som mår bra och har en bra skälvkänsla som 98-99 %? Skämt åsido så håller jag med dig till fullo, en välmående supporter vare sig hatar, skriker skällsord ("idiot" på sin höjd) eller utövar våld, men dessvärre tenderar rötäggen att synas och höras mer än vad de förtjänar.
Örebro En örebroare
2014-04-14 22:50
@"ÖSK-Karl (Rensa mer):

Problem med det? Har en hel del problem med ditt sätt o skriva men det kan vi ta på pm.
2014-04-14 22:46
@minatankar (för sm-guld):

Jag skulle normalt köpt dina tankar här, men detta gäller inte Degerfors. Det har blivit bättre, men hatet mot Örebro överstiger just här långt, långt mer än 2%.

Utan jämförelse i övrigt så har v'äl VPK ensam majoritet i Degerfors, det hittar du heller inte vad jag vet någon annanstans i Sverige? Ola Toivonen sa ju för några år sedan att han aldrig skulle spela i ÖSK oavsett pengar, var kommer sådant hat ifrån? Kanske länken ger en vink av var de befinner sig?

Men det är ändå märkligt, Tjerna var väl den som bröt lite is, men detta hatande?
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-04-14 22:39
"ÖSK-Karl (Rensa mer)// Willy Foo Foo syftar sannolikt på Blåvitt i och med att de ägnade sig åt en del skumma affärer för några år sedan.
2014-04-14 22:28
2014-04-14 22:27
@ Willy Foo Foo:

Måste ha missat något, vem är skattesmitare? Trodde bara Fusksand kallades det?
2014-04-14 22:25
@En örebroare:
Nää, enbart skrockfull och har alltid varit en oduglig tippare, annars hade jag i vanlig ordning skrivit vad jag menar, problem med det?
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-14 22:17
Vilken smäll Degen åkte på - Och Skattesmitarna klarade bara en pinne mot BP
Örebro En örebroare
2014-04-14 22:12
@"ÖSK-Karl (Rensa mer):

Är du så pass osäker att du alltid måste försvara din pessimistiska sida för ÖSK med att du tippar förluster? För jag antar du tippa förlust mot Halmstad för du trodde på en förlust.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-14 22:01
@"ÖSK-Karl (Rensa mer):

Människor med bra självkänsla har svårt för att hata andra människor.

Jag undrar hur många av Degenfansen som verkligen uppger sig hata ÖSK.
Tror inte det är så många. Tror att förhållandet mellan "äkta" fans som mår bra och de som inte gör det, är ungefär lika stora i lilla Degerfors som i Stockholm. Kanske pratar vi om 1-2 procent av fansen, men de kan göra sig väl hörda tyvärr.

Människor som slåss, ägnar sig åt skadegörelse och hat mår inte bra och behöver hjälp och vård. Utgör de en fara för andra behöver man naturligtvis sätta tydliga gränser.
Örebro Gudjonsson
2014-04-14 21:55
ÖSK-Karl// Jag tror att det är den energin som håller samhället levande!

Sen har jag märkt väldigt mycket av samma hat bland äldre herrar från Örebro... Det sitter djupt dessa känslor! :)
Örebro Gudjonsson
2014-04-14 21:51
rirobban// Johannesson verkar har läst mitt inlägg tidigare för han ställde upp i en intervju efter och pratade om situationerna.

På första så läget (som han blåste straff på) ändrade han sig när Linjedomaren sa att Elm gjort en förseelse precis innan.

På handsen, där bollen studsar upp på Johan Larssons hand, väljer han att blåsa för en knuff i situationen innan.

Jag respekterar båda åsikterna från honom (även om jag inte håller med) och hoppas att alla domare kan medverka nästa gång!
2014-04-14 21:49
@Benny Böckling:

Det var ju tråkigt, eller nej, de står väl där med en minibuss skyltad med hata ÖSK och en publik som även skriker det när vi inte ens möter varandra.

Undrar vad det hatet kommer ifrån? Halva deras trupp är väl snart ifrån Örebro eller bor här. Var ju samma hat mellan BIK och ÖHK men det försvann när ÖHK gick upp i shl. Undrar varför det lever kvar i Degerfors?
Benny Böckling
2014-04-14 21:02
Degen har det jobbigt:)
Örebro rirobban
2014-04-14 21:02
Såg slutet av Kalmar-Elfsborg... återigen har domarna problem gällande att döma straff eller inte göra det. Kalmar fick en straff av Johannesson, men assisterande kallade till sig honom och straffen togs bort. Helt korrekt iofs, hade varit en mycket billig straff, speciellt med tanke på våra uteblivna straffar igår. Men det sista som händer i matchen är en solklar hands på en Elfsborgsspelare innanför straffområdet, men trots att domaren står och ser situationen bara några meter ifrån så får Elfsborg frispark pågrund av att han tror att bollen tar på en Kalmarspelare.

Sjukt dåligt av domarna i avgörande lägen! Dom måste helt klart vässa sig!
Örebro Xerzex
2014-04-14 20:59
IFK och Stahre kör med Gustav Svensson och Philip Haglund på innermitten borta mot BP. Det tycker jag säger en hel del om deras filosofi och varför inte Gerzic får chansen.
2014-04-14 19:37
Märkligt att Nordin inte har en ordinarie plats i Göteborg så som han spelat i alla tre matcherna för oss, kan det bero på mer än spelsystem, t,ex att Nordin trivs så bra i Örebro?

Ps. Fortsätter att tippa förluster så länge vi inte förlorar ;)
Annons: