/fotboll/osk/forum/1424.aspx/fotboll/osk/forum/1424.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2014-04-09 20:36
Omvända känslor nu jämfört med efter premiären, om vi "spelar ut" ett allsvenskt mittenlag på hemmaplan så tror jag vi absolut kan placera oss i mitten om/när vi även får tillbaka våra skadade spelare.

Igår kändes lite som 2010 (?) när Bedoya fick chansen tack vare en skada på Nobbe och den gyllende triangeln med Nordin-Bedoya-Kihlen skapades. Dvs att "tack vare" en skada så fick en ny spelare chansen och även tog den. Igår var det dubbelt, både Nkilli som mittback men främst tänkte jag på Mensah. jag tyckte att Sam gjorde ett bra jobb och hans känns mycket mer bekväm med bollen jämfört med Nkill (som central mittfältare) då han har bättre mottagningar och bättre spelförståelse. På tal om mottagningar, finns det ngn annan elitspelare än Nkilli som alltid trampar på bollen när han skall ta emot den?!:) Däremot så tyckte jag att Nkilli gjorde en bra insats som mittback, han har en del att arbeta med men med lite erfarenhet så kan han bli rikitigt bra. Han har de rätt egenskaparna för att kunna komplettera Moberg perfekt.

Angående ett köp av Nordin så tycker jag att absolut att vi skall slå till. OM vi fortsätter spela 4-3-3, jag tror inte att det är en slump att han spelar bättre nu än i höstas då vi spelade 4-4-2. Sen tror jag även att vi kan få ut ännu mera av Nordin om vi får honom att inte springa och ställa sig 2 m från bollhållaren för att få bollen. Hoppas att det beror på taktiska drag som han fått från Peo (som jag inte förstår) och inte för att han är liiiite för bollkär:) Skall bli riktigt intressant att se ett mittfält med Nordin-RÅP-Mensah i sommar, kan bli en ny gyllende triangel:)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-09 20:26
Verkligen kul med de två inledande vinsterna och att spelet var bättre i går än mot HBK. Det bådar gott. Jag har aldrig gillat inställningen att man ska ta vissa poäng mer eller mindre givna mot tippade bottenlag och att man ska vara glad om man får en poäng med mot förväntade topplag. Ödmjukheten och respekten måste man naturligtvis ha inför varje motståndare men när det väl är match ska alla "köras över", oavsett vad det är för klubbemblem på motståndarens matchtröja. Vi har för några år sedan skåpat ut eller klart vunnit mot i princip samtliga topplag i AS. Varför ska det inte gå att upprepa? Var bortrest i går och kunde därför inte se matchen när speldatum ändrades. På söndag är jag emellertid på Friends Arena och vill se ÖSK vinna med 0-4 Lyckas man inte och bara vinner med 0-3 så är det ändå ok :-)
Stugägare Kenneth Lindeman
2014-04-09 20:03
@Stugägare Kenneth Lindeman:

Jag tror minsann att krönikören inspirerades av temat i mitt inlägg från igår. Det där med att "allt att vinna och (faktiskt) ganska lite att förlora". Roligt!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-04-09 20:00
Permanent ÖSK-lösning för Gerzic? ”Vill inte kommentera”.
Örebro Xerzex
2014-04-09 19:59
Förlust för U21-laget i Norrköping med 2-1. Jakob Rinne utvisad i slutet av första halvlek och Marcus Pode målskytt.
AIK Saywee
2014-04-09 18:26
ÖSK- SUPPORTERN Kanske, men det blir nog dyrt ... Gårdagens regn blåste in på alla läktarsektioner kors och tvärs, det var ganska tomt på samtliga nedre bänkrader. Jädra skumt regnväder, men nu lyser snart solen åter över BA :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-04-09 18:11
Kan inte Örebroporten bygga ut taket på västra så ingen behöver stå under regn?
Örebro Tvetov Nato
2014-04-09 16:26
Hej alla sköningar,

Om det är någon som vill ta en öl med ÖSK:are på söndag så tänkte vi (Svartvita i Stockholm) boka platser på Harrys vid södra station, så kan vi ta pendeltåget direkt till Solna när vi känner oss färdiga. De öppnar vid 12.00!

Hör av dig om du har några frågor!

Örebro jpsvartvitt
2014-04-09 14:31
Någon som vet hur mycket pengar det blev till Stefans familj igår?
Benny Böckling
2014-04-09 14:28
Sådär ja, här har vi ett riktigt sammandrag ifrån matchen,
AIK Saywee
2014-04-09 13:21
Jag önskar en annan med bar överkropp, men risken blir då att jag tappar fokus :) ... så jag undrar om det finns några sjyssta ÖSK-relaterade bilder som är något "nedtonade". Vad jag menar är att det inte blir för bjärta färger och stökig bakgrund, får då får man leta efter ikonerna ...
Örebro Gudjonsson
2014-04-09 13:05
Wärlegård // medans du är här och skriver... Jag skulle vilja ha en bild på dig i bar överkropp, som bakgrund på min dator... Kan du skicka över en sån? Jag tror inte jag är ensam!! :D Alla som "GILLAR" vill ha!
Örebro Erik Wärlegård
2014-04-09 11:52
-R- // Kul initiativ! Hoppas du får igång nåt bra. Finns på mailen om du vill bolla idéer. erik.warlegard@oskfotboll.se
Örebro Gudjonsson
2014-04-09 11:40
rirobban // Håller med!
Örebro rirobban
2014-04-09 11:20
Moberg en 2:a av NA var grymt snålt då jag tycker Moberg och Nordin var bäst på plan. Hasani fick en mycket generös 4:a. Tror han fått 2 om det inte vore för att han avgjorde! Moberg var värd 4:an anser jag.
Örebro Svartvitt forever
2014-04-09 11:15
Tänk att sex poäng kan värma så i hundvädret!
Örebro Gudjonsson
2014-04-09 11:14
Måste ge beröm till DG som visar på en jävla vinnarskalle... Potentiellt en ny Bedoya skrev Jonas r, jag är beredd att hålla med!
Örebro Gudjonsson
2014-04-09 10:57
BoP // hahaha Daniel Sjöberg var inte på plats... Tror han ljugit för sin arbetsgivare och istället suttit och druckit öl på något Sthlms hak i väntan på Champions League!
Örebro Bastard on Parade
2014-04-09 10:28
Expressens betyg på Gerzic blev fel. Enligt Daniel Sjöberg, som satte betygen, ska han ha tre getingar i betyg.
Örebro -R-
2014-04-09 10:22
Hej Undrar om det finns fler från Katrineholm Vingåker som håller på Örebro-sk? Funderar på om man skulle dra igång en grupp förening? Katrineholms örebroare? Hör av er till rickard1987_@hotmail.com Mvh Rickard
Örebro Jonas r
2014-04-09 10:21
Ops missa nog att Mensah fick göra ett inhopp i hbk matchen:)
Örebro Jonas r
2014-04-09 10:20
Några funderingar över gårdagens startelva. - Andra matchen i ett helt nytt spelsystem. - Nkili och Dajje gör sin andra allsvenska match ! - Mensah sin första allsvenska match. - DG har potential att bli nästa Bedoya. Avsluten behöver bli bättre men sånt kan man ju alltid öva på.
Örebro Gudjonsson
2014-04-09 10:12
Saywee // Tack detsamma. Gick på lite för hårt... men det kändes som att det behövdes.

Men... är oerhört glad idag! :D
Örebro Jonas r
2014-04-09 10:12
Visst kan man hänga spelare hur man vill. Jag tycker att de bästa laget var på plan. Vilka andra har vi att tillgå som inte spelade ?
AIK Saywee
2014-04-09 10:01
Gudjonsson, Jag har inte riktat något inlägg till dig angående Haginge. Skrev bara lite om hur jag upplever bedömningen av olika spelare från några skribenter. Gillar dina inlägg, du får mina två tummar, även om de inte syns i iPhoneinlägget :)
Örebro Gudjonsson
2014-04-09 09:48
Gamla örebroar´n, bison, Saywee m. fl. //

Jag har inte sågat Haginge. Jag skrev sakligt vad jag tycker att han är dålig på... Så tycker jag att de flesta andra här har gjort också!

Det är lite trist att jag, samtidig som jag detaljerat beskriver hans svagheter, måste lägga till "Men han är en förbannat bra kille som alltid ger hundra och aldrig viker ner sig!", bara för att jag inte ska uppfattas som en dryg jävel som är ute efter att hänga Haginge och har någonting personligt emot honom.

Daniel B, ska spela istället!

PS. Jag tycker verkligen om Haginge som person, och jag älskar verkligen hans inställning...
Benny Böckling
2014-04-09 09:30
@Sparkabolleninimål:

Tack o tack.
Fotbollskanalen brukar ju lägga upp långa sammandrag efter matcherna men när ÖSK lirar är ju det skitsamma...

Gamla Örebroar'n// Nej det fanns inget bättre alternativ på högerbacken igår, och det är ju inte annat än sorgligt.
Örebro Gamla örebroar´n
2014-04-09 09:21
Gott med 3 nya friska poäng. MEN: Hur kan man precis som förra året sluta spela när man äntligen gjort mål. På slutet såg det precis ut som i alla 1-1 matcherna. Det var ytterst nära att att det blivit samma sak nu. Om man spelar ut Mjällby fram till målet borde man väl fortsätta med det, då anfall är bästa försvar.

Till de som klagar på Hagge: Vem skulle ha spelat högerback igår?
Örebro En örebroare
2014-04-09 09:18
@ÖSK FANS:

Hagge spela upp sig i andra men jag håller med dig ÖSK fans, Hagges försvarsspel är skrämmande dåligt. Bättre defensivt igår än Halmstad matchen alla fall.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-04-09 09:12
@Benny Böckling

Här är iaf målet och MAIF chans i slutet.
Annons: