/fotboll/osk/forum/1418.aspx/fotboll/osk/forum/1418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gudjonsson
2014-04-17 10:13
Namn: Benny Böckling
Sänt: 2014-04-16 23:01 //

Är lite inne på samma spår om att byta plats på Haginge och Björnqvist.

Haginge gjorde verkligen en bra match mot MFF. Kanske berodde det på att Molins har en friroll och därför inte spelade på vänsterkanten som en utpräglad vänsterytter. Defensivt 1 vs 1 är Haginges största brist anser jag!

Jag tror samtidigt att vi skulle få igång DG bättre med en vänsterfotad vänsterback. Jag tycker rent av synd om DG & DB. På försäsongen var DB överlägsen på högerbacken. DG var ruskigt bra när han hade "Vanheden" bakom sig som hade en riktigt bra passningsfot.

Tyvärr finns det då en risk att förstöra en bra högerkant med Yasin och Haginge. Men jag tror ändå att den kanten kommer att bli bättre. Tänk bara Yasin och DB :s fart. Speedy Gonzalez kanten nr 1!!!
Örebro Oskinaldo.
2014-04-17 10:10
Hedersam förlust igår. Vi har gjort det bra hittilts efter förutsättningarna!
Malmö spelar jättebra fotboll och har enorm kvallité. Säljer de inget i sommar så är det inget som kan stoppa MFF från att ta guldet. Yasin går från klarhet till klarhet i vårt lag och Hasani kämpar på men ändå känns det som att det vi saknar är en riktig striker då Cresbo och William-A går skadade. Nu har Hasani levererat ordentligt men ser honom fortfarande inte som någon stiker

Det enda jag är besviken på under gårdagen är agerandet efter vårt 1-2 mål. Vi Borde vara ordentligt desperata och lyfta in mer bollar. Att Pode sitter kvar på bänken och vi bara gör ett byte är för mig en gåta. Annars är jag precis som alla andra, nöjda med inledningen av säsongen. Hoppas det håller i sig till det är dags för Grimsta IP på Måndag!
Örebro Aspen.
2014-04-17 09:21
@Söderstadion Först:

Det är de mindre orterna som utvecklar talanger. Det gäller alla sporter fotboll, ishockey, tennis,,

Det större orterna Stockholm, Göteborg, etc bedrar mest med BMI stinna supporters från intelligensreserven. Vilket har varit tydligt des senaste veckorna.
Malmö FF Rörläggaren (fd StarForLife)
2014-04-17 09:12
Tack för en god kamp i går! Ser fram emot när ni kommer till stadion i höst. Vore trevligt om ni blev många och ligger i topp. Ettan mot tvåan? På återseende!
Örebro Aspen.
2014-04-17 09:11
@minatankar (för sm-guld):

Hagge har helt klart vuxit i mina ögon. Mycket tack vare löpvillighet och förmåga att vara på rätt plats vid rätt tillfälle.

NA:s betygsättning ger alltid frågetecken, hur tänker man?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-17 08:14
Två saker gjorde särskilt intryck på mig igår. Det ena är den enorma positiva respons som ÖSK fått under och efter matchen på MFFs forum och på vårt eget.

Det andra är Hagges insats. Har alltid tyckt att han inte har bollkänsla av AS-klass och inte heller tillräcklig snabbhet för att vara ytterback. När det gäller inställning och val av löpningar är han ändå ett föredöme. Tycker han gjorde en verkligt fin insats igår, inte minst offensivt, där han var framme i flera situationer. Förstår inte att Na inte ger honom högre betyg för den insatsen.
Hammarby Söderstadion Först
2014-04-17 07:34
Fortsätt jobba med er supporterns på det här viset. Ni går från klarhet till klarhet.
Support your local team.
Det är framtiden för svensk fotboll att våra större städer sluter upp. Örebro, Norrköping, Västerås, Jönköping, Uppsala mfl har kapaciteten att en gång för alltid radera ut styggelser som Falkenberg, Mjällby mm
Malmö FF Blå i exilen
2014-04-17 07:19
Jag har sett Örebro sedan mitten av 1960-talet och tycker att laget under 2000-tyalet har genomgått en av de trevligaste förändringarna av sitt traditionella spelsätt som ett svenskt lag har gjort. Från att ha varit ett defensivt försvarande lag av Geflestuk är ÖSK nu ett lag som verkligen försöker spela. Gårdagens match var välspelad och trevlig. Vi möter ofta lag som spelar ungefär 8-1-1 och det är jättetråkigt.

Med den spelstilen ni har önskar jag att ni tar mycket poäng i år.
Malmö FF Joe Strummer
2014-04-17 02:56
Tack för en trevlig batalj och välkommen till Skåne i höst. Topp-5 inte helt omöjligt för er del.

Men dagens stora mysterium är hur ni kunde komma efter Falkenberg förra året?
Örebro widemarsh
2014-04-17 00:58
Vill även lyfta fram Yasin som börjar växa in i den allsvenska kostymen. Det var inte vilket försvar som helst han kämpade mot idag, men gjorde det riktigt bra. Är lite besviken på DG och Kalle, och även på att Dajje inte får ut lika mycket i offensiven som Hagge, med det rycket han har borde han kunna utmana sin back oftare och få in fler vassa inlägg/inspel. Märks dock att han hämmas av att spela på fel kant. Ny miss i kanonläge av Hagge, sånt har vi inte råd med! Den chansen han får ska bara sitta.
Örebro Bastard on Parade
2014-04-17 00:55
Vi har tyvärr problem på vänsterkanten. Jag gillar inte att både DG och Dajje är så extremt högerfotade. De gör det jättebra fram tills de ska spela in bollen. Det är för hög felprocent när de försöker använda vänstern och när de stannar upp för att slå inlägget med högerfoten istället så kommer övriga spelare fel i boxen. Jag skulle vilja se Lukman Murad göra ett inhopp. Det är en joker som kan lyfta rejält om han får förtroende av tränartrion!
Örebro widemarsh
2014-04-17 00:54
På det stora hela tycker jag vi ska vara stolta över grabbarnas insats. I stort sett är detta samma lag som med nöd och näppe klarade av att ta sig upp i allsvenskan i fjol, och vi håller ikväll relativt jämna steg med svenska mästarna. Detta trots skadelistan, med 4 startelvaspelare borta och ett spelsystem som man började jobba in bara dagar innan premiären. Vilken otrolig skillnad det är på Gerzic nu och i höstas, ber till högre makter att han är less på blåvitt och hellre stannar kvar här hemma även i höst och kanske karriären ut. Vi tvingar Malmö FF att backa hem, satsa på kontringar och maska för att få med sig 3 poäng hem. En hyfsat stor del i detta har Nordin. Men vi förlorar, och det är aldrig kul. Sett över hela matchen så hade oavgjort speglat insatsen på plan bättre, men Malmö har kvalité i de avgörande lägena. Samtidigt känns försvarsspelet från vår sida inte helt ok vid vare sig 1-0 eller 2-0. Att vi bara gör ett byte (Kalle inte särskilt lyckad tyvärr, väger för lätt idag) trots 2-0 underläge tycker jag inte om. Mer aktiv coachning på slutet där vi inte får det rätta trycket hade varit önskvärt. Flytta upp Moberg bredvid Hasani? Eller byta in Wikström och ha honom och Hasani på topp. Tycker synd om den backlinje som får stångas mot dom giganterna i luften. Varför inte chansa mot slutet, Peo? Domaren var inte bra, många helt obegripliga beslut, som till exempel världens klaraste hörna som blev inspark. Eller kapningen av Yasin som borde varit varning men inte ens blev frispark. Märkligt att förbundet tillsätter en domare som bor inom cykelavstånd från Malmö, tror dock inte den svaga insatsen berodde på det utan på att han helt enkelt var dålig. Som sagt, i returen vill vi ha en domare från Stora Mellösa!
Örebro Pedretti
2014-04-17 00:23
Tycker även att vårt inläggsspel inte funkade idag, speciellt på DG's och Dajjes kant.
Örebro Pedretti
2014-04-17 00:13
Vill först och främst säga att vi ÖSK'are inte ska vara besvikna, vi mötte Sveriges överlägset bästa lag rent spelmässigt var vi bra men saknade i de avgörande momenten skärpa och det menar jag både offensivt och defensivt.
Malmö FF har ju som sagt klass på alla positioner.
Vi ska vara glada över att vi spräckte Malmös nolla (det kunde ju inte Blåvitt göra)
Vi får helt enkelt ta ut vår ilska på Brommapojkarna på söndag!
Ponneby - Nytt guld 2014
2014-04-17 00:12
Tack for god match ikvall.

Sitter utomlands och sag matchen pa stream.

Jag har nyss last vad Jansson sa om er och jag haller med, ni visar fina kvaliteter och ni bor absolut sluta en bra bit ifran allt som heter nedflyttning.

Vi har tur ett tag I forsta, dar kunde ni tagit ledningen.

Haller med mlmc har under, det var jamnt.

Gerzic var grym hos er, igen tycker jag.

Valkomna ner till Malmo Stadion I host och lycka till tills dess!
Benny Böckling
2014-04-17 00:07
Kommer inte bli lätt när alla avstängningar pga gula kort kommer. Mittfältet är galet tunt.
Örebro pemo
2014-04-16 23:58
Ska inte ge någon kritik i kväll, men jag är impad av MFF. De har en klasspelare på varje plats. Och de har en vänsterfotad högerback och en högerfotad vänsterback, men det klarar de av.

Målen är ju också klass. Första målet kommer från två skapliga utlandsproffs. Perfekt inlägg och one-touch i mål. När vi får liknande chanser ( och andra lag ) så försöker man alltid att ta emot bollen.

Trots allt är jag lite besviken, men det går nog över.
Satte och funderade på ett byte vid 0-1 , men kunde inte komma på vem som skulle kunna ändra på spelet. Så vi får väl hoppas att denna 11:a inte åker på några skador, för det ser tunt ut bakom.

Sist vill jag bara "försvara" . Det var någon som skrev: -Varför är det alltid Hagge som får lägena och missar? " Ja, det beror på att han alltid vill.
Nästa match sitter bollen.

Annars håller jag helt med Minatankar , det du skrev efter matchen.
Malmö FF Misantropen
2014-04-16 23:50
Trodde att det skulle bli en relativt enkel seger mot er idag, men icke.
Tvärtom blev ni det klart tuffaste motståndet hittills. Fortsätter ni som idag blir ni en plåga för många lag och placerade högt upp i tabellen.
Malmö FF mlmc
2014-04-16 23:37
Ni förtjänar en bra gräsplan! Annars respekt, ni spelar bra fotboll.
En jämn kamp.

Väl mött!
Malmö FF Passa Höiland
2014-04-16 23:33
Jag blev väldigt imponerad av ert spel idag. Lycka till nu i serien.
Örebro Empes
2014-04-16 23:27
Till att börja med: Jag är stolt och besviken. Stolt att vara ÖSK:are för att vi spelat jämnt mot 2 tippade guldlag. Besviken att vi idag förlorar. Det som enligt min mening gör skillnad är att ÖSK-försvaret går bort sig och blir bolltittande vid MFF:s 2 mål. Vid första målet tycker jag att Daniel Björnkvist flyttar ut i press mot Markus Rosenberg alldeles för sent, sedan missar övriga försvarare att bevaka Molins vid bortre. Vid andra målet missar man att markera Jansson. Det här gör mig lite kritisk, för det känns lite som "juniormisstag". När detta är sagt må man också berömma MFF:s offensiv med 3 klass-spelare. Tyckte om att se Yasin utmana, och även att han sökte sig inåt planen - som vid målet - för att kunna hota med avslut. Något ÖSK använde sig av framgångsrikt förra året. Gerzic ser bra ut, att han inte fick chansen i Blåvitt säger mer om deras spelsystem än om Gerzic. Tycker även att Mensah var bra, även det också märks att han har sidor att utveckla. Men det kommer han att göra, bra nyförvärv. Nkili tycker jag hade vissa problem idag, men jag är likväl mycket glad att ha honom i vårt lag. Han kommer bara att bli bättre, underbar inställning. Tycker över huvud taget om att se ÖSK-spelarnas "shining"/utstrålning (för att använda en Hamrénsk vokabulär) - deras attityd är inte en nykomlings utan mera ett lag som vet de kan vinna mot alla. Det här tror jag vi kan tacka Ljung och tränarstaben för - för övrigt Sveriges bästa tränartrojka enligt min mening. (Ljung går nog så småningom vidare till större uppgifter om han vill.) Apropå "shining" - en som saknar det i nuläget är DG. Det är synd, så mycket som han har i sig. Tyvärr är jag inte säker på att det går att fram det i honom, men jag hoppas jag har fel. Hoppas det kommer. Ja, det var lite reflektioner.
Örebro En örebroare
2014-04-16 23:18
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):

Inte DG heller.
Nordin var bra men låg bakom 1-0 målet bakåt. Dålig passning till Yasin som borde vart till Hagge. Felpass kontring och mål..
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-04-16 23:11
Björnkvist kan INTE använda sin vänsterfot alls.
Malmö FF Petrovic Petar In Bollen
2014-04-16 23:07
Är mycket imponerad av vad jag sett från ÖSK denna säsongen. Såg er match mot AIK och dagens match mot oss. Ni spelar en rolig fotboll med fint passningspel. Kommer titta på fler ÖSK matcher framöver. Lycka till så ses vi i Malmö i augusti. Och vem vet kanske blir toppmöte även då.
Örebro MMS
2014-04-16 23:02
Kul med Havanna, kändes bekvämt med en något "mognare" klack, bra stämning, hög intensitet och närvaro. Kommer definitivt att sitta där fler gånger!
Benny Böckling
2014-04-16 23:01
Lite spelartankar också.
*DG totalt under isen de två senaste matcherna, hoppades länge att han skulle bytas ut istället för Kalle under matchen men Kalle var ju lika dålig han när han kom in.
*Att Björnquist försöker använda sin höger vid varenda jävla anfall gör att alla anfall längs vänsterkanten stoppas upp. Byt plats på Hagge och Björnqust för inläggsspelet kan omöjligt bli sämre av det.
Örebro either/or
2014-04-16 22:58
@Matta:

Håller med. Nordin är i fantastisk form nu. Nästan lite jobbigt att vi redan är så beroende av en spelare som är på lån bara till sommaren. Jag hoppas verkligen att alla (inklusive Nordin) jobbar bakom kulisserna med att vistelsen i ÖSK blir permanent.
Benny Böckling
2014-04-16 22:55
Hatten av för Sportklubbens insats idag men ska man slå/ta poäng av MFF då gäller det att prestera på Max och det gjorde inte ÖSK ikväll.
Domarjäveln ska väl också nämnas, MFF spelarna faller som vantar runt om vid mittcirkeln matchen igenom men när ÖSK spelarna gör detsamma flera gånger om då blåser inte domaren en enda gång. Att han missade Yasins solklara frispark vid straffområdeslinjen+en hörna det får en att undra vafan blindstyret sysslar med.
Örebro Matta
2014-04-16 22:46
Glad//
Nordin ingen höjdare?
Förstår inte. Han var ibland i det mesta offensivt, gjorde knappt ett misstag
och jobbade hårt hela matchen. Det är som om Nordin skall bedömmas efter en annan skala än alla andra i ÖSK.
Örebro either/or
2014-04-16 22:38
Finns väldigt mycket rent spelmässigt att vara nöjd med idag och i matcherna mot Mjällby och AIK. Men något som oroar mig är lagets ineffektivitet. Det måste förbättras om vi ska försöka hänga med på övre halvan av tabellen. Idag kanske vi inte hade lika många direkt 100 %-iga målchanser som vi hade mot både Mjällby och AIK, men det känns stressat i avslutningslägena alltför ofta även idag. Från vissa enskilda spelare mer än andra, men jag skulle säga att det gäller allmänt också.
Annons: