/fotboll/osk/forum/1416.aspx/fotboll/osk/forum/1416.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jpsvartvitt
2014-04-16 11:41
EDIT : Dubbel post! För ivrig!
Örebro jpsvartvitt
@minatankar (för sm-guld):

Helsäker kommer jag inte skriva.. Men kommer lägga en slant på en ÖSK vinst åtminstone.. Sist Malmö var hos oss vann vi med 2-1 och nu har vi ett betydligt mycket bättre lag!
Örebro jpsvartvitt
@minatankar (för sm-guld):

Helsäker kommer jag inte skriva.. Men kommer lägga en slant på en ÖSK vinst åtminstone.. Sist Malmö var hos oss vann vi med 2-1 och nu har vi ett betydligt mycket bättre lag!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-16 11:38
@jpsvartvitt:

Håller med dig. Det känns hur lugnt som helst. Helsäker seger.
2014-04-16 11:38
@Saywee:

Saywee, härligt med din positivitet. Det blir dock ingen skräll i kväll, eftersom det lag som skräller är det som slår ÖSK på sin hemmaplan.
Örebro jpsvartvitt
2014-04-16 11:35
Säg inte att det bara är jag som sitter med en bra magkänsla tills matchen ikväll? Känner mig inte lika osäker som jag gjort dom senaste åren när man mött Malmö..
2014-04-16 11:32
"Jag är gärna favorit i varje match" uttrycker Peo i bifogad länk. Härligt med att klubben sticker ut hakan.

I förra veckans begravningsannons med sponsorernas/partnernas tippande var det enbart 2 av 15 som trodde på ÖSK-vinst. Nu är vi inne i en positiv utveckling eftersom det i dagens Na är 4 av 15 :-)
Örebro Gudjonsson
2014-04-16 11:29
GAMEDAY!
Örebro Gudjonsson
2014-04-16 11:29
Saywwe // Skrällen ikväll är om MFF vinner! och det antar jag att du inte vill... :)
AIK Saywee
2014-04-16 11:28
När Grönlands inlandsis har smält, har havsnivån stigit 6,8 meter, då är Örebro, 25 möh, huvudstad ...
Postat via SvenskaFans-appen
Åges kyss
2014-04-16 11:22
Nu när det plötsligt blev lite godare stämning så är det värt att påpeka att det förekommer ett mindre krig medialt. Extra påtagligt blir det när guldfavoriterna kommer från Sveriges 3 största städer.

Varför gick båda Thern ut med "brottarfotboll" just ifjol? de har spelat likadant sen 2009? Jo de låg i toppen med oss. Det blev ju en höst av lång debatt utav spelstilar och förhoppningsvis tvivlade de någon gång själva på sin förmåga och det kanske sitter i än?

Stockholmsmedia med bristfälliga eller inga källor alls i MFF pumpade ut artiklar under hela hösten både 2012 och 2013 om efterträdare till Norling, ett tag var jag rädd för att vi skulle ha 7-8 tränare året efter eftersom allt var "klart". De hittade helt enkelt på både personer och påstod att de hade "källor". "Tränarturbulens" i förhoppningen att det skulle störa oss.

Varför hörs/syns vi efter 3 raka segrar? för 3 segrar i rad är inget rekord, de kommer rätt många lag mäkta med under 2014 men "vi" passar på att göra det nu eftersom våra värsta konkurrenter på förhand har börjat rätt knackigt. Åge snackar redan om att vi siktar på att skapa lucka ner till övriga....

Men där finns massor av exempel och ni får gärna tro att allt är en slump men då kan ni isåfall ha ögonen öppna för det kommer mera. Lägg även notis om i vilka medieorgan(geografiskt) "nyheterna" kommer ifrån.
Malmö FF Magnus Persson
2014-04-16 11:09
En fråga, vad tycker ni om PO? Förutom bra (?) resultat så tycker jag att han ger ett väldigt bra personligt intryck. Jag ser honom lite som Hasses sega gubbar i Örebro tillsammans med Party-Janne och Kurt-Arne. Tränare som säger vad de tycker och inte bäddar in motgångar (eller framfångar) i en massa metaforer och klyschor.

Blev helt klart positivt överraskad när han intervjuades i 51% fotboll.
AIK Saywee
2014-04-16 11:00
Idag kommer skrällen, sedan framåt kvällen, kan vi läsa de skånska gnällen.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro MMS
2014-04-16 10:43
Åges kyss// Du har rätt! Jag formulerade mig klumpigt , jag menade inte att pådyvla dig åsikter du inte har uttryckt, utan menade mer att man kan tolka ordet hybris på flera sätt.
2014-04-16 10:43
Namn: Åges kyss
Sänt: 2014-04-16 10:37

//

Måste tyvärr göra dig besviken.
Ni må ha ett bra lag. Men trots att vi har fyra nyckelspelare skadade (Berisha, RÅP, Crespo och Atashkadeh) vinner ÖSK i kväll :-)
Åges kyss
2014-04-16 10:37
MMS

"men å andra sidan tycker du att en vinst för er bara är en själklarhet, knappt värd att nämnas."

Jaså det gör jag? Inte någonstans har jag skrivit att det bara är att åka upp till Örebro och hämta 3 poäng.

Däremot är det en självklarhet att vi siktar på 3 poäng med det lag och den form vi verkar ha just nu. Där Hasani/Gerzic måste vi hålla reda på ikväll men du kommer aldrig få mig att skriva att det är en omöjligthet att ta 3 poäng i Örebro.

Örebro fursten
2014-04-16 10:23
Vet nån var man kan få tag på ÖSKs bortatröja?
Malmö FF Peter8689
2014-04-16 09:59
Personligen har jag mycket respekt för ÖSK, och ni har ett riktigt bra lag. Tyckte ni gjorde en stark insats mot AIK. Detta hindrar ju inte att man som MFFare kan få vara lite skämtsamt arrogant, i synnerhet inte efter den säsongsinledningen vi har haft. Ickedestomindre skulle det inte förvåna mig om vi tappar våra första poäng ikväll, även om jag såklart hoppas att vi tar tre. Ser fram emot en bra match!
Lycka till i allsvenskan i år!
Malmö FF Mästargrovjobbaren **
2014-04-16 09:11
@TommyS:

Nog är ni bra men gudar....
Nja...
2014-04-16 08:39
Här är prioriteringsmässigt de lag som jag njuter mest av att ÖSK slår; 1) MFF 2) IFK G 3) AIK Följande lag gillar jag också lite extra när vi slår: HIF, IFE, DIF och IFK N. Prioriteringen bygger på de spelare, tränare, styrelseledamöter, supportrar och lokaljournalister som varit mest stöddiga under årtioenden. Måste samtidigt tillstå att jag på något sätt gillar deras stöddighet. Det får mig att tända till. Tycker ÖSK skulle sticka ut hakan lite mer och bli tuffare i sin marknadsföring. Men jag tror vi är på gång med det. "Stöddighet" med glimten i ögat och som bygger på stolthet och passion är något som varje lag behöver. I kväll vid 21-tiden kommer jag få njuta igen. :-)
Örebro either/or
2014-04-16 07:59
Så var det dags igen! Dagen då laget i mitt hjärta möter laget från staden där jag bor. Jag tillhör ju falangen som inte tycker det är nödvändigt att hata alla våra motståndare på fotbollsplan, och MFF är definitivt ingen klubb jag hatar. Men oj vad skönt det vore att gå till jobbet i morgon med det bredaste av bredaste leenden som en vinnare! Kom igen Sport!!!
Örebro MMS
2014-04-16 07:32
@Åges kyss:
Synonymer till hybris: självförhävelse, förhävelse, övermod, hybris, högfärd, stolthet, dryghet, överlägsenhet, snobbism, förmätenhet, högdragenhet, egenkärlek, arrogans (motsatsord: ödmjukhet) Alltså bör man av det kunna utläsa att varken du eller TommyS har feltolkat ordet. Kan man tycka att du/ni lider (eller njuter) av hybris? jo, det kan man faktiskt, men å andra sidan tycker du att en vinst för er bara är en själklarhet, knappt värd att nämnas. Men det som jag däremot tycker är lite osnyggt är ditt sätt att försöka förminska TommyS genom att försöka få honom verka okunnig när du själv kanske inte fullt ut har på fötterna
Malmö FF Överstegsfinten
2014-04-16 07:17
Älskar att ni är tillbaka i Allsvenskan. Ni hör verkligen hemma här!

Jag brukar vara rätt negativ och är faktiskt sjukt nervös inför matchen!

Ni är ett bra lag! Väl mött!
Malmö FF Amen domaren han står ju på bollen!
2014-04-16 04:29
Svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst men jag ska försöka.
Vi vinner bara med 1-0 i en tät match.

För övrigt är det kul att ha Örebro i AS igen där ni hör hemma, det får gärna gå bra för er men inte mot oss såklart.
Meeeeeeeeeeeeen ni borde odla riktigt gräs faktiskt gillar inte "plastaskit".

ses på matchen !

Malmö FF anopimp
2014-04-16 00:35
Vi har rätt till hybris. Vi var ju nära att slå ut Zagreb.
Malmö FF pågadrul **
2014-04-16 00:30
@pemo:

Vi snittade nästan 2.5p förra året på konstgräs ;)
Örebro pemo
2014-04-16 00:11
Åge// nej , ni har väl inte hybris. Ni är bara ärliga. Hoppas vi slipper höra er skylla på underlaget när ni nu får stryk i morgon. :)
Vi kommer i alla fall att skylla på ......spelsystem, laguttagning, matchstart, klockslag och domaren. Men aldrig på underlaget.
:)
Åges kyss
2014-04-15 23:57
TommyS

Fast du kan ju inte hitta på en egen tolkning av ordet hybris. Eller är du i den åldern du tycker det är kul att hitta på egna ord med eget innehåll?

Har du vunnit 11 matcher i rad men du påstår att du ska vinna även den 12:e så är det knappast hybris. Det gränsar knappast till storhetsvansinne eller är övermod. Tvärtom är det väl en ganska sund målsättning.

Hybris hade varit att hävda att vi kommer vinna ytterligare 11 matcher på raken eller att påstå att vi kommer gå igenom serien obesegrade.
Örebro TommyS
2014-04-15 23:10
@Åges kyss:

Skulle vilja påstå att hybris är precis det du ger uttryck för. Gudarnas bestraffning är nära.
Örebro widemarsh
2014-04-15 23:09
En poäng vore en rejäl prestation i morgon. Malmö ska vinna tämligen komfortabelt på pappret. Men som tur är avgörs inga matcher på pappret :)

Noterar att vi har en huvuddomare från Lund i morgondagen match, får vi en domare från typ Stora Mellösa i returen nere i Malmö då? Förstår i och för sig att man vill ha en domare som behärskar bortalagets språk ;)
Annons: