/fotboll/osk/forum/1414.aspx/fotboll/osk/forum/1414.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Överoptimistiska raljeraren
2014-04-16 15:59
@Bastard on Parade:

Jämfört med 08-klubbarna är vi ingenting när det gäller bråkighet. Väl mött!
Örebro Matta
2014-04-16 15:51
Tycker det ser ut som om biljettförsäljningen verkar gå så där.
Tippar 7 300 åskådare.
Örebro Bastard on Parade
2014-04-16 15:19
@Överoptimistiska raljeraren:

Ett av få bråk där Malmö-supportrar är inblandade är det knappast. Det har t.ex. funnits ett antal incidenter mellan ÖSK och Malmö med start hösten 2007 om jag inte missminner mig. Med det sagt så vill jag betona att det finns rötägg i Örebro också som har varit högst delaktiga i incidenterna.
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-16 15:17
Kom igen nu flickor - Nu fyller vi BA!
Malmö FF Christian (fd surfbengan)
2014-04-16 14:48
Vårt skambesök hos er var väl -11? Har gjorts förut och behöver göras igen; -Ber Örebro, ÖSK och alla berörda om ursäkt. Ett verkligt lågvattenmärke från vår sida.

Har inte läst er inför-artikel men kan ändå besvara frågan i dess överskrift:
-Nej.

Väl mött.
Malmö FF Överoptimistiska raljeraren
2014-04-16 14:11
@Häståvagn.:

Den incidenten är en av få när det gäller "Malmösupportrar" och bråk. Otroligt pinsamt. Kan lova att vi kommer uppföra oss, fan, kom ner till vår abonnerade pub och ta en bira med oss innan matchen! Bara kul att gnabbas lite, något ni i gnällbältet gör bra utan att vara meningen ;)
Örebro Bastard on Parade
2014-04-16 14:07
Jag tror det blir tufft ikväll. Malmö har den bästa offensiven i Allsvenskan och de har inlett bra. Det har ju inte gått ut över deras defensiv heller. Vi har tidigare haft problem med den typen av fotboll som Malmö spelar och jag tror inte att vi har blivit bättre på den fronten. Vi hade stundtals stora problem mot AIK och då är Malmös offensiv klasser bättre!

Jag hoppas att vi inte backar hem mot Malmö, för då kommer de skapa tillräckligt många chanser för att få in bolljäveln. Men å andra sidan funderar jag på om det är naivt att försöka föra matchen och spela offensivt mot ett så bra lag som Malmö? Gillar inte de ytor som Rosenberg och Molins kommer att få i sådana fall. Jag litar på att Peo hittar rätt taktik mot Malmö. Jag tror att det är viktigt att hålla tätt inledningsvis för Malmö är skickliga på att hålla bollen inom laget vid ledning.
Örebro Häståvagn.
2014-04-16 14:01
Kul att det är en massa Malmösupporters här inne och bidrar till bra rivalitet! Hoppas bara att vi slipper en massa bråk ikväll, vill inte ha en repris på 2010(?) när Mff var här.
Örebro jappel
2014-04-16 13:45
Åges kyss
Det är just dom oddsen som kan göra att ni slappnar av och tror att det redan är klart om ni gör första....men som sagt, jag önskar hellre se det senare alternativet.
Malmö FF Ofrälse
2014-04-16 13:30
Spännande match ikväll! Hur är plastmattan nuförtiden på BA, visst har de bytt ut den gamla utskällda? Liknar den Elfsborgs eller är det mer som den på Strömvallen?
Örebro Play Fair
2014-04-16 13:18
Ikväll vinner SvartVitt med 3-1. Malmö FF är ett betydligt bättre lag än AIK.
ÖSK blir sämst sexa i Allsvenskan 2014. Djurgården vinner över AIK.
Hög tid för ÖSK att köpa loss Nordin Gerzic från IFK Göteborg.
Blir det över 10.000 åskådare i kväll på Berhn Arena ?
Åges kyss
2014-04-16 13:09
jappel

Nja jag vet inte om vi har så mycket nytta av att vara svenska mästare men däremot att vi är serieledare är väl hyfsat tungt även om det bara är omgång 4 vi går in i.

Utan att ha kollat upp det så tror jag nog att ni inte bör hoppas på att vi gör första målet och sen hoppas att ni vänder. Något säger mig att isåfall har ni helt fantastiskt dåliga odds att vinna matchen.

Chansen för er att vinna ligger nog i att neutralisera vårt spel med att själva försöka äga bollen, göra 1-0 och få oss stressade så vi är tvungna att spela med stora risker både framåt och bakåt. Vill vi inte ha ett böljande spel utan ett spel som är rytmiskt på våra villkor.

För vår del kommer det inte vara en dans på rosor direkt, det gäller att ha skärpa, tålamod och att spelarna är redo att göra ett jävla jobb.
Malmö FF Mästargrovjobbaren **
2014-04-16 13:00
@TommyS:

Jo, jag vet! Försökte bara vara lite rolig!
AIK Saywee
2014-04-16 12:38
Gudjonsson (Örebro) Tänkte inte på det :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro jappel
2014-04-16 12:34
Som regerande Svenska mästare och nuvarande ligaledare måste MFF hållas som favorit i kvällens drabbning.
Hoppas och tror dock att ÖSK kan överraska.

kan/vågar/vill/bör man hoppas på ett tidigt ledningsmål för malmö så att dom tror att saken är biff?? och så maler ÖSK maskinen vidare och vänder till 2-1 mot slutet? Lite som matchen mot AIK, fast med utdelning på ÖSK chanserna...
För nervernas skull ser jag dock hellre att ÖSK tar ledningen tidigt, och utökar så att vi kan gå till halvtidsvila med tvåmålsledning....

Oavsett

Focus och kämpaglöd i 90+ tillägg ÖSK!
Malmö FF Doctor Disco
2014-04-16 12:05
Lägger jag en slant på ÖSK-seger ikväll så kommer MFF vinna lätt. Jag är nämligen en usel tippare av allsvenskan, riktigt jävla usel. Bundesliga däremot är jag bra på.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-04-16 12:02
Magnus Persson//
Personligen tycker jag att han har många företräden. Han känns väldigt pragmatisk. Ett tydligt exempel nyligen var när Crespo gick sönder och han direkt justerade "systemet" utifrån tillgången på spelartyper. Ett annat företräde är att känns rak och ärlig i sin kommunikation. Fråga något och han svarar rakt upp och ner. Ett tredje är att han verkar jobba väldigt hårt. Att lämna något åt slumpen ligger ev inte för honom. Ett kap såhär långt i mina ögon. Tillsammans med övriga ledare känns det också dynamiskt vilket gör det än roligare.
Örebro jpsvartvitt
2014-04-16 11:53
@h@rnis**:

Absolut kommer ÖSK verkligen få kämpa ikväll det är en sak som är säker.. Ni har den bästa truppen i Sverige. Men har ändå en liten segerkänsla i magen inför ikväll :).
Malmö FF h@rnis**
2014-04-16 11:50
@jpsvartvitt:
Samtidigt har MFF också ett klart bättre lag än sist! Skulle vilja säga att denna elvan (med Halsti istället för Johansson) är den bästa elvan jag sett i MFF på många år. Där är flera av Allsvenskans bästa spelare på flera positioner i elvan. Så det blir kamp om seger ikväll, var så säkra! ;-)
Örebro TommyS
2014-04-16 11:46
Mästergrovjobbaren: du missförstår mig. Min hänvisning till gudarnas bestraffning syftar till det etmylogiska och mytologiska ursprunget till ordet hybris och konsekvensen därav: när hjältarna (se där, en liten komplimang till MFF) upphöjer sig till gudastatus (det jag hävdar att ni eller vissa av er gör) kommer gudarna att bestraffa hjältarna. Högmod går före fall och allt det där. Det är bara att hoppas att gudarna låter ÖSK (på sin höjd refererade till såsom "giganterna" på detta forum) utföra bestraffningen ikväll, och även om ni har visat upp fullt fokus hittills ser jag tendenser till underskattning i vissa förhandskommentarer. Ni har en lång segerraka men vi har inte fått stryk i tävlingsmatch sedan augusti och inte förlorat hemma i seriespel sedan september 2012. Så det vi vet är att en imponerande rad kommer att brytas ikväll, er eller vår. Ni är favoriter men vi går in med högt huvud.
Örebro jpsvartvitt
2014-04-16 11:41
EDIT : Dubbel post! För ivrig!
Örebro jpsvartvitt
@minatankar (för sm-guld):

Helsäker kommer jag inte skriva.. Men kommer lägga en slant på en ÖSK vinst åtminstone.. Sist Malmö var hos oss vann vi med 2-1 och nu har vi ett betydligt mycket bättre lag!
Örebro jpsvartvitt
@minatankar (för sm-guld):

Helsäker kommer jag inte skriva.. Men kommer lägga en slant på en ÖSK vinst åtminstone.. Sist Malmö var hos oss vann vi med 2-1 och nu har vi ett betydligt mycket bättre lag!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-16 11:38
@jpsvartvitt:

Håller med dig. Det känns hur lugnt som helst. Helsäker seger.
2014-04-16 11:38
@Saywee:

Saywee, härligt med din positivitet. Det blir dock ingen skräll i kväll, eftersom det lag som skräller är det som slår ÖSK på sin hemmaplan.
Örebro jpsvartvitt
2014-04-16 11:35
Säg inte att det bara är jag som sitter med en bra magkänsla tills matchen ikväll? Känner mig inte lika osäker som jag gjort dom senaste åren när man mött Malmö..
2014-04-16 11:32
"Jag är gärna favorit i varje match" uttrycker Peo i bifogad länk. Härligt med att klubben sticker ut hakan.

I förra veckans begravningsannons med sponsorernas/partnernas tippande var det enbart 2 av 15 som trodde på ÖSK-vinst. Nu är vi inne i en positiv utveckling eftersom det i dagens Na är 4 av 15 :-)
Örebro Gudjonsson
2014-04-16 11:29
GAMEDAY!
Örebro Gudjonsson
2014-04-16 11:29
Saywwe // Skrällen ikväll är om MFF vinner! och det antar jag att du inte vill... :)
AIK Saywee
2014-04-16 11:28
När Grönlands inlandsis har smält, har havsnivån stigit 6,8 meter, då är Örebro, 25 möh, huvudstad ...
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: