/fotboll/osk/forum/1387.aspx/fotboll/osk/forum/1387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro either/or
2014-05-03 21:53
Hehe! Jag tycker en sådan ultra-bitter inställning som Ring har snarare blir komisk än något annat!. Kom igen grabben, det är idrott det handlar om! Släpp det och gå vidare. Mest synd om honom själv som ska behöva bära så mycket bitterhet och agg inom sig. Sen kan jag i och för sig känna, utan att ta ställning i sakfrågan om det var rätt eller fel att släppa Ring till Värnamo i det läget, att det är väldigt synd att en Örebrokille blommar ut i Kalmar i stället för i ÖSK.

Hur som helst, är mycket spänd inför imorgon. Tror det blir en mycket svår match och får vi med oss en poäng så känns det så här på förhand fullt godkänt. Men självklart hoppas jag på vinst!
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-03 21:41
Tuff match blir det nog. Har inte sett Kalmar i år och vet inte riktigt hur bra de är, mer än vad tabellen säger. Oavgjort måste vara klart godkänt som jag känner det. Kan tänka mig att de ändrat i spelet lite med tanke på att Nanne lämnat och det är kanske en "Falkenbergs-modell" numera vilket kanske inte bådar så gott för en ÖSK:are ;0)
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-03 21:35
@Stugägare Kenneth Lindeman:

Hehe
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-03 21:29
Dubbel
Call For Rain
2014-05-03 21:15
@kapten bölja:

En favorit som betalar 4.20 hos Svenska Spel? Jo, jag tackar!
AIK Saywee
2014-05-03 20:48
ÖSK är alltid mina favoriter :)
Postat via SvenskaFans-appen
Kalmar kapten bölja
2014-05-03 20:37
Ni är klara favoriter imorgon.
Örebro En örebroare
2014-05-03 18:43
@Xerzex:

Sett han hålla på sådär i flera på Facebook, extremt bitter faktiskt.
Örebro rirobban
2014-05-03 18:20
Ring måste ju visa att han är från Närke och därmed gnälla lite :) Han bevisar ju bara att han är en tväräkta närking, och jag skulle inte bli förvånad om han ändå spelar i ÖSK om några år :) Fast vi har nog bättre alternativ kvar här i länet!
Örebro Xerzex
2014-05-03 18:16
Barnsligt av Ring helt klart. Känns som en 5-årings uttalande och . "Dumma, dumma ÖSK..".

Nåväl, får hoppas att Haginge inte tar några fångar i morgon och ger denna lilla gnälleröv en läxa.
Örebro Marta (hane)
2014-05-03 17:58
Var inte Ring en av dem som sparkades ut när U-laget lades ner efter Sixanders "mobbning" av detsamma?
Stugägare Kenneth Lindeman
2014-05-03 17:32
Upplevelsen av att aldrig riktigt få chansen att visa vad man egentligen går för är väl en i grunden sund utgångspunkt i en tuff bransch vilken fotbollen ju är. Motsatsen vore väl värre, typ; " - jag förstår inte riktigt varför jag fick chansen, så dålig som jag är". I takt med ökad mognad och erfarenhet så lär man sig dock av livets hårda skola. Om alla som tycker att de "borde få chansen" i ÖSK också skulle få det så skulle vi väl isf behöva spela med flera hundra spelare på planen. Bita ihop, bita ihop och bita ihop och gång på gång, på gång svälja förtreten, det är elitidrottarens lott. Ödmjukheten en dygd.
Örebro ÖSK-Boldt
2014-05-03 16:42
Risk för övertändning o rött kort för denna långsinta unga man. Han har väl rätt att vara grinig men förhoppningsvis slår det tillbaka.
AIK Saywee
2014-05-03 16:12
Om Ring inte trivdes i den svartvita miljön, så gjorde han det inte. Det kan bero på olika orsaker , men det är ingen vits att älta nu. Dagens tränartrojka skrämmer nog inte bort några spelare :)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-05-03 15:45
Av allt att döma så verkar ju Ring vara en riktig snorunge. Inte konstigt att Lasse Z kanske säger ifrån med begränsad speltid isf
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-05-03 14:28
Bastard on Parade (Örebro) // Min erfarenhet i livet säger mig tyvärr att om någon upplever sig varit illa behandlad på en arbetsplats eller som kund, så sitter det i mer eller mindre under hela livet, oavsett om det kommer in nya människor. Däremot bör man ju inte offentligt ge uttryck för det efter så många år.
Benny Böckling
2014-05-03 14:06
Ah sorry. Dålig koll från Böcklingen.
Örebro Bastard on Parade
2014-05-03 13:55
@Benny Böckling:

Nej. Lars Zetterlund var tränare i ÖSK Ungdom och hade en tendens att byta ut Jonathan Ring oavsett hur bra han var. Minns när han bytte ut honom innan halvtid en gång och hörde att det hade skett vid fler tillfällen.

Jag tycker det är riktigt tråkigt att Jonathan känner som han gör. Jag förstår att han är besviken, men det är ju inte något smidigt uttalande. Stora delar av den organisation som Jonathan har all rätt att vara besviken på är borta och ersatt med något nytt. Jag tror inte att hans yngre bror hade valt att gå över till ÖSK om inte han var övertygad om att en gigantisk förbättring har skett inom ÖSK-organisationen med vår tränartrio och U-lag.
Stugägare Kenneth Lindeman
2014-05-03 13:31
@Bastard on Parade:

Otroligt omoget. Inte utan att man skulle kunna önska killen att han förlorar och därtill gör självmål i alla matcher han spelar framöver
Benny Böckling
2014-05-03 13:28
@Bastard on Parade:

Antar att du menar Lars Mosander?
Annars ett inte alltför vacker uttalande från herr Ring. Hoppas att Haginge kan ge han en rejäl bröstvärmare som tack.
Örebro Bastard on Parade
2014-05-03 13:05
Jonathan Ring är inte särskilt förtjust i ÖSK. Tack för det, Sixten Boström och Lars Zetterlund! Låter inte som att ÖSK har skött själva övergången till Värnamo jättesnyggt heller, trots att han var amatör.

- Det här är säsongens viktigaste match för mig. Jag gillar inte alls Örebro och hoppas att de förlorar alla matcher de spelar.

Vad grundar det sig i?
- Nä, jag tycker inte att jag blev behandlad särskilt bra när jag var där. Jag fick aldrig chansen och när Värnamo visade intresse för mig var jag plötsligt "Örebros största talang genom tiderna".
Örebro PELLE LKPG
2014-05-03 12:44
William i truppen igen!
Nkili sjuk.
Samma startelva som mot ÅFF???
Eller går Mensha in istället för Mo/Kalle?
Berisha?? Poder?
AIK Saywee
2014-05-03 09:07
Mycket intressanta nattinlägg och välkommen Empes :) Det du och WFF skrivit handlar om några företeelser som jag ofta klurar över. Spelvändningar - snabbt ställa om, jag har inget eget recept, men sådant chockar ofta och leder till "målet" titt som tätt. Inte stå och titta på som "ståplatspublik" typ när ÅFF reducerar till 3-2 och erbjuda lite spänning, men också nervåkomma, för stor del av publiken. Titta på boll - och försöka lista ut var den kan hamna - här gäller det att spelarna kan läsa och känna varandra, samt själva placera sig. Vi skall inte vara sönderlästa, utan kunna överraska vilket lag som helst. I morgon tar vi Kalmar :)
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-03 04:45
@Empes:
Gjorde man aldrig misstag skulle man förmodligen aldrig förlora en match. Se vilka misstag våra motståndare gör när vi själva gör mål. Jag har sett ruskiga. Utan att gå in på dessa situationer så tycker jag ÖSK generellt lidit av för mycket bolltittande rätt länge. Samuel Wowoah var väl en av de värre senaste åren. Om jag ändå skall prata om Åtvid och BP så blir väl spelarna lite bortvända också. Har man inte understöd i pressen och lite långt lag öppnas ofta ytor. Tror jag räknade till 5-6 man som lunkade långsamt tillbaka vid ett av Malmös mål. Och den räkningen tog jag innan de målade. Så även mot Åtvid 5 man som låg kvar högt vid spelvändningar och kvarlämnade högt. Ytterst beror det på att man inte får till någon tidsfördröjande press när motståndarna vinner bollen, utan hela linjen spelas förbi eller man tappar boll på helt fel plats. För även om du fokuserar på de sista gjorda misstagen har det ofta legat fler tillkortakommanden i momenten innan. Det är hela kedjan som måste hålla hop. Läs lite om Dortmund i länktipset så får man en uppfattning om att sätta press snabbt. I.e modern fotboll
Örebro Empes
2014-05-03 04:13
En annan sak: jag upplever att ÖSK sammantaget fått bra kritik för sitt försvarsspel. Lite för bra kritik enligt min mening. Owoeris båda mål för Åtvid föregås av 2 tveksamheter i försvaret, och det gäller i synnerhet hans första mål där (lilla) han får nicka ostört mellan våra 2 (betydligt större) felplacerade och bolltittande mittbackar. Tycker att ÖSK-försvaret åter blir bolltittare vid Malmös båda mål. Vid Molins mål så är enligt min mening försvarares viktigaste uppgift att se till så att spelaren inte når bollen. Men man glömmer Molins - han var väl den enda man behövde markera? - och blir bolltittande. Redan i sekvensen innan brister det i försvarsspelet när Björnqvist kommer ut i press på Rosenberg alldeles för sent, vilket gör att Rosenberg ges gott om tid att måtta inlägget. Vid Janssons andra mål så får han rulla in bollen relativt ostört. Ser återigen ut som att man i alltför hög grad ägnar sig åt att titta på var bollen är och på situationen runt bollen, i stället för att ta bort spelaren (Jansson). Mot BP gör Nkili ett mistag som orsakar straffen, men det har redan ventilerats så det lämnar jag. Men även vid det första BP-målet finns brister. Försvaret har förstås också gjort mycket bra och förtjänar beröm. Man har förhindrat många mål. Och målen man släppte in mot AIK och HBK tycker jag inte heller är så mycket att säga om. Men det finns också utvecklingsområden. Såsom att vara närmare den spelare som i nästa sekvens kan tänkas komma till avslut. Och att bli mera "spelartittande" i stället för "bolltittande".
Örebro Empes
2014-05-03 03:48
Funderar på hur ÖSK kommer att ställa upp mittfältet. Jag tror att det blir Gerzic och Saied, och sedan någon av Mensah och Nkili som utpräglat sittande mittfältare. Mensah har ju varit bra i den positionen, och Nkili gjorde i vissa delar en tveksam insats i sin senaste match (som mittback). Å andra sidan var ju Nkili Ljungs förstaval på den platsen innan Wikströms skada. Är båda hela och friska så går min röst till Nkili. Sedan är Gerzic given. Saied? Ja, jag tror att han går före Holmberg i den offensivare mittfältspositionen i en tuff match som Kalmar borta. Saied är bättre i defensiven. Man får en okej balans i laget. Holmberg kommer säkert att spela mycket i den offensiva positionen hemma på Behrn Arena. Han är dessutom väldigt bra att ha som inhoppare om ÖSK behöver balansera om mer offensivt. Med Holmberg från start - och med Atashkadeh skadad - saknar ÖSK ett riktigt bra sådant alternativ. Ett alternativ skulle ju kunna vara att balansera laget ännu mer defensivt genom att vända mittfältstriangeln. Exempelvis genom att sätta Nkili och Mensah (eller Saied) som sittande mittfältare och med Gerzic framför. Men jag tror inte att det är aktuellt. Ljung har ingjutit stor självkänsla i laget och pratar ofta om att föra spelet även i till synes tuffare matcher. En så defensiv uppställning kanske sänder motsatta signaler till spelarna, något jag inte tror Ljung är intresserad av. Alltså, förutsatt att alla är 100 % speldugliga: Nkili, Gerzic och Saied på mittfältet.
Örebro Pedretti
2014-05-02 23:08
Måste säga att Jämtkraft Arena är riktigt läcker (Östersunds FK's arena)
AIK Saywee
2014-05-02 20:58
hv_robban (Kalmar) vi spelar inte hemma på Behrn Arena :)
Kalmar hv_robban
2014-05-02 20:54
Välkomna till Sveriges finaste arena på söndag!
Örebro rirobban
2014-05-02 18:20
@Saywee:

Hehe nej då, jag var där på JSM i en annan sport och då sov vi i ena läktaren där. Var någon pingislokal där.

Olympia har dock långt gående planer för en rejäl renovering. Så Olympia kommer att lyftas det också. Tycker svenska arenor överlag har blivit mycket bättre på de senaste 6 åren!
Annons: