/fotboll/osk/forum/1375.aspx/fotboll/osk/forum/1375.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro either/or
2014-05-08 20:52
Det här är för dåligt...
Call For Rain
2014-05-08 20:50
En poäng mot Falkenberg är inte så tokigt!
Örebro Pedretti
2014-05-08 20:50
En kort sammanfattning av matchen!
zzzzzzzz
Benny Böckling
2014-05-08 20:27
Fattas bara ett 0-1 mål nu så är kvällen komplett...
Örebro Nikkiz
2014-05-08 20:27
Missing people söker efter hasani. Han har inte sets till sen matchstart 19:00.....
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Nikkiz
2014-05-08 20:23
Bruten hans tror man enligt tv... Pinsamt att de bara blev gult
Örebro Mr. Milton
2014-05-08 20:20
Ok så mordförsök på målvakt är bara värt en varning numera? Bra domarn......

Vuxet att som lagkapten attackera motståndarnas målvakt. Seriösa killar i FFF!
Örebro Nikkiz
2014-05-08 20:18
Sen in i situationen och sparka på Janssons hand..
Örebro Pedretti
2014-05-08 20:08
Neej! Vad gjorde dem med Oscar!?
Örebro Nikkiz
2014-05-08 20:00
Sömnpiller....
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-05-08 19:49
Segt spel. Måste få in lite speed i spelet. Nordin inte alls lyckad idag tyvärr. Kom igen nu sport!
Örebro Pedretti
2014-05-08 19:41
Tycker inte Nordin Gerzic har varit bra den här halvleken, kan förbättra mycket tills andra halvlek börjar!
AIK Saywee
2014-05-08 18:59
FFF ser ut som Degerfors, det här kommer att bli bra :)
AIK Saywee
2014-05-08 18:43
Jag har en oförklarlig känsla av att vi vinner rätt stort ...
Benny Böckling
2014-05-08 18:07
Skulle inte bli förvånad om Rodevåg sänker ÖSK ikväll men spelar ÖSK som mot Åtvid i första då blir det utskåpning.
AIK Saywee
2014-05-08 17:24
Alla spöken skall bort !!!
Örebro Svartvitt forever
2014-05-08 17:18
Mjällbyspöket är dött. I kväll är det dags att ta död på Falkenbergsspöket också!
AIK Saywee
2014-05-08 16:49
Regnet har upphört och temperaturen stiger :) Alla till BA !!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-05-08 16:30
Falkenberg är ett lag vi ska vinna över, i alla fall på hemmaplan. Jag tror på vinst ikväll och tror den blir odiskutabel. Heja SportKlubben!
Örebro widemarsh
2014-05-08 16:13
Håller med, oerhört viktig match ikväll som skulle kunna definiera resten av säsongen för oss. Vinst och vi har häng på toppen samtidigt som vi skapar en fin lucka ner till botten. Förlust och vi kan bli indragna i de nedre regionerna. Dessutom en match vi "ska" vinna, alltid läskigt med såna matcher.

Beroende på övriga resultat ikväll kan vi vara allt från:

3 poäng till serieledning/9 poäng till kvalplats
till 8 poäng till serieledning/4 poäng till nedflyttningsplats.

Alla till vallen, nu skrämmer vi bort det lilla FFF-spöket!
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-05-08 16:02
Dagens match är extremt viktig. Vid vinst har vi bra utgångsläge och bra häng på toppen. Om det däremot blir poängtapp är vi fast förankrade i mitten. Hoppas ÖSK förmår att hålla spelet uppe under hela matchen!
Örebro Sparkabolleninimål
2014-05-08 15:54
Bara jag som väntar på inför artikel?!
Örebro Bäst när det gäller
2014-05-08 15:47
TommyS: Jag tycker det är intressant att du ställt frågan till SvFF, om så bara för att markera.

Samtidigt tycker jag detta är en ickefråga. Detta har i mitt tycke mycket lite med de principer som bärs upp av EU-rätten att göra. Nordins fria rörlighet som fotbollsproffs begränsas inte av att han inte spelar mot IFK om det var en förutsättning för att lösa ett lån. Sen måste så klart EUFA ge uttryck för en hållning som sätter den fria rörligheten i centrum men det är något helt annat.
Örebro Aspen.
2014-05-08 15:47
Är det match i kväll ? Eller är det någon typ av förhandling?
Örebro TommyS
2014-05-08 15:15
OK, kan inte hålla mig helt borta.

1. ÖSK FANS. Varför skulle detta försvåra en övergång? Ska IFK Göteborg säga till ÖSK att nja, vi vill nog inte sälja Nordin till er eftersom ni har en supporter som bad SvFF att titta på en klausul i vårt tidigare låneavtal? Förefaller orimligt. Snarare ökar det väl sannolikheten för att Nordin säljs snarare än lånas ut igen.

2. WFF, angående Gentlemen's agreement. Farligt att ingå och ännu farligare att stå fast vid avtal som befunnits strida mot tävlingens integritet. Kan leda till sanktioner. Se på UEFA:s uttalande.

Hur jag än vrider och vänder på detta kan jag inte se hur mitt agerande skulle skada ÖSK. Antingen händer ingenting/SvFF säger att klausulen är ok (svårt att se hur de motiverar det, men ändå) och då har vi ett nollsummespel. Eller så säger SvFF något mjukt och då kan ÖSK låta bli att spela Nordin för att upprätthålla förtroende med IFK, eller välja att spela honom och möjligen reta upp IFK men utan sanktion. Då har ÖSK ökat sina valmöjligheter men omöjligen hamnat i en sämre sits. Eller slutligen så säger SvFF som UEFA att den här klausulen är solklart ogiltig och får inte förekomma och vi kommer att sanktionera dem som upprätthåller en sådan överenskommelse. Då har ÖSK inget skäl att bänka Nordin och IFK kan inte lasta ÖSK för att man följer en tydlig markering från SvFF på fråga som uppkommit utan aktion från ÖSK:s sida.

Örebro Marquis de Sade
2014-05-08 14:43
@ÖSK FANS:
Måste faktiskt hålla med här. En orkan i ett vattenglas - och är det verkligen hela världen om de nu kommit överens om detta och det är en knäckfråga om vi skulle få låna eller inte? Lägg ner.
Örebro ÖSK FANS
2014-05-08 14:03
TommyS

Det blir ju inte lättare att få hit Nordin efter sommaren om förbundet är på Göteborg i frågan.....Förstår inte varför vi ska lägga oss i saker som ÖSK och Göteborg och ÖSK kommit överens om...

Bra jobbat.....
Örebro Tom Hell
2014-05-08 13:25
@ Willy Foo Foo:

Nej, det tror inte jag heller. Och det är klart att om nu SvFF kommer fram till att man inte får skriva in sådana här klausuler så kan de förstås ske utanför pappret i fortsättningen.

Men i övrigt är det klart att det finns ett problem; klubbarna sätter ju hinder för spelaren, motståndarklubben och arrangemanget. Det bör man inte ta lättvindigt på även om det i de flesta fall inte har den stora betydelsen.
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-08 12:53
@Tom Hell:
Det är ju inte direkt en miljonaffär man tar i hand på utan en sidoöverenskommelse medan själva utlåningen så klart måste ligga i avtal. Om uppgörelser är icke är godkänd juridisk så¨har man nog inget mer att gå på en handskakning. Det finns inte på kartan att ÖSK skulle kasta in Nordin om klubbarna och Nordin har en muntlig överenskommelse att inte spela den matchen. Allt annat är bara massa OM spekulationer och juridisk tjafs i detta fall. Det finns inga problem för någon part i detta mål utan att vi måste skapa dem Gentlemen's agreement: Gentlemen's agreement är en överenskommelse (avtal) utan skriftlig bekräftelse och som bygger på ömsesidigt förtroende. Wiki
AIK Saywee
2014-05-08 11:53
WFF, 11:34, instämmer !
Annons: