/fotboll/osk/forum/1362.aspx/fotboll/osk/forum/1362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-05-24 16:01
Sådärja, matchen är igång, snart blir det mål !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-05-24 15:58
Det ska bli intressant att se våra ytterbackar i nya positioner.
Den spelare jag skulle vilja ha sett på planen är Kalle i stället för Pode, men den senare får gärna visa att jag har fel. Pode har bra blick för spelet. Tycker dock att han löper för lite.
AIK Saywee
2014-05-24 15:55
Äntligen lite drag, nu laddar våra giganter i Borås !!!
Örebro either/or
2014-05-24 15:28
Här var det ju väldigt tyst, trots matchdag.

Startelvan:

30. Jacob Rinne
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
12. Daniel Björnquist
3. Ayanda Nkili
4. Magnus Wikström
2. Patrik Haginge
8. Mohammed Saeid
25. Nordin Gerzic
11. Marcus Pode
9. Ahmed Yasin
16. Shpetim Hasani
90. Daniel Gustavsson

Säga vad man vill om Peo, men man kan inte anklaga honom för att hatta runt med laget... Jag hade dock gärna sett ett par förändringar sen senast.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-05-24 15:25
OT Idag litar jag på att ni jobbar in 3p utan mig. Har ingen möjlighet att följa på något sätt. Det är ju sol, 25grader, inte ett moln på skyn och ELITLOPPSHELGEN!! Nu undrar ni såklart vem som vinner imorgon! Det blir Ludde :) men håller en tumme för shaq också :)
Örebro pemo
2014-05-24 15:25
Genomlider Sverige - Ryssland. Ingenkul historia. Skall bli skönt att slå över på Elfsborg - ÖSK och se på lite riktig sport.
Kan ju knappast bli sämre. Eller?
Väntad uppställning. Hur långt hinner matchen innan Nkili är framme och fixar den första straffen?
AIK Saywee
2014-05-24 15:21
Kom igen nu ÖSK, ge mig en bra kväll bland alla boråsare :)
Örebro Kardinalen
2014-05-24 12:41
Senaste UPPDATERINGEN: Ludwig Bergström är tillbaka i ÖSK.
Näst senaste UPPDATERINGEN: Emil Berger bryter kontraktet med ÖSK för vidare spel i Kongsvinger.
Tredje senaste UPPDATERINGEN: Nordin Gerzic lånas från IFK Göteborg t o m 31 juli.

Nuvarande truppen har 23 spelare på avlöningslistan.

Målvakter
1. Ludwig Bergström (2014)
2. Jacob Rinne (2016)
3. Oscar Jansson (2017)

Försvarare
1. Ilir Berisha (2014, mittback)
2. Patrik Haginge (2014, högerback)
3. Magnus Wikström (2014, mittback)
4. Christoffer Wiktorsson (2015, mittback/vänsterback)
5. Daniel Björnquist (2016, högerback/vänsterback)
6. Erik Moberg (2016, mittback)

Mittfältare
1. Nordin Gerzic (31 juli 2014, innermittfältare)
2. Boris Lumbana (2014, innermittfältare/mittback)
3. Mohammed Saeid (2014, innermittfältare)
4. Ayanda Nkili (2014 eller 2015?, innermittfältare/mittback/högerback)
5. Samuel Mensah (2015, innermittfältare/försvarare)
6. Ahmed Yasin (2015, yttermittfältare)
7. Daniel Gustavsson (2016, yttermittfältare)
8. Robert Åhman-Persson (?, innermittfältare)

Anfallare
1. William Atashkadeh (2014, anfallare)
2. Sphëtim Hasani (2014, anfallare)
3. Christer Lipovac (?, anfallare)
4. Marcus Pode (2015, anfallare/mittfältare)
5. Alhassan ”Crespo” Kamara (2016, anfallare)
6. Kalle Holmberg (2016, anfallare/yttermittfältare)

Just nu ej med i ÖSK:s trupp, utlånad:

1. Tobias Nilsson (2015, innermittfältare, utlånad till Husqvarna under 2014)
2. Eidur Sigurbjörnsson (kontrakt tom 2015, mittback, utlånad till IB Vestmannaeyja under 2014, IB har option på köp)

Uppgifterna om kontraktslängd är läst på ÖSK:s officiella hemsida samt från NA.
Örebro Pedretti
2014-05-24 11:39
Synd att Crespo är borta till dagens match, hans spel lade till en ny dimension i offensiven istället för dessa konstanta inlägg på Sheptim som vilket storväxt försvar som helst kan ta hand om.

Sheptim ska väl spela men då ska det vara som släpande targetplayer eller understöd till Crespo, det fungerade bra i en halvlek mot Gefle och då skulle det nog fungera bra i en hel match mot Ellos!
Örebro Empes
2014-05-24 02:17
Skönt att det inte var allvarligare med Crespo.

Med Crespo borta så blir det säkert en liknande uppställning som sist, med Hasani som ensam topp. Men det finns en hel del om och med när det gäller uppställningen i övrigt. Åtminstone hos mig:-), PO har säkert mer klart för sig. Kan Moberg spela? Haginge? Wiktorsson eller DB? Ska Nkili få fortsatt förtroende som mittback om Moberg inte kan spela? Ska PO ställa upp med ett mer defensivt balanserat innermittfält nu när det handlar om en bortamatch mot ett starkt lag?

PO brukar inte (till skillnad mot exempelvis Gerhardsson i Häcken som kör med en hemma- och en bortauppställning) ändra sin uppställning efter motstånd eller bortaplan, därför antar jag att det blir samma innertrio som senast, dvs. Gerzic, Saied och Pode. Jag gissar att det även i övrigt blir exakt samma lag som senast om alla är skadefria, PO brukar välja kontinuitet. Men det hade varit intressant att få se Saied på DG:s plats.
AIK Saywee
2014-05-23 21:56
Aspen, ja, varför betalar vi för att se en massa veklingar halta runt ;)
Örebro Aspen.
2014-05-23 21:49
Fotbollsspelare är en hög djävla kär.../veklingar. Åka till USÖ för en liten blodutgjutning. Och sedan sjukskriva sig i två veckor och missa jobbskatteavdraget. En handbollsspelare hade rest sig upp och spelat vidare och kvitterat ut jobbskatteavdraget. Se bara på Dajje gå av plan och hulka senast, vekling. Zlatan och Messi hulkar på planen och spelar sedan vidare. P.S Skönt att det inte var värre än en liten blåtira på knät.
Örebro GT
2014-05-23 20:56
Inget brutit i Crespos knä, tillbaka efter VM. Hoppas vi.
Benny Böckling
2014-05-23 20:47
Skönt att Crespo klarade sig någorlunda bra men han hade behövts imorgon.
Örebro Aspen.
2014-05-23 20:39
Lång text om Rinne i Elfsborgs IInför match
Örebro Hockey-Kalle
2014-05-23 20:39
@Marquis de Sade:

Samma skadeskit i alla klubbar jag håller främst på i länet, ÖSK, ÖHK och Indianerna.

Det är ofattbart många och långa skador, eftersom det handlar om tre olika klubbar kan det inte hänga på tränarteam eller läkarteam, men hur kan ett helt landskap ha så mycket otur?
Örebro Aspen.
2014-05-23 20:36
Besked om Crespo, huv ligen
Örebro En örebroare
2014-05-23 19:36
@Saywee:

Som vanligt plockades de andras inlägg bort så såg inte vad personen i säg kommentera mot dig.
Rota i tråkigheter? Jag tyckte det var ett kul minne att med spelare som inte lyckades i Örebro av en och annan anledning.

Men vet du vad? "sedan barnsben hejar jag på ÖSK" (no shit?) herregud.
AIK Saywee
2014-05-23 19:18
Skrev bara vad jag tyckte, men förstår att mina inlägg främst bemöts pga mitt nickname, kanske bäst att ta en ny kort timeout, men sedan barnsben hejar jag på ÖSK !!!
AIK Saywee
2014-05-23 19:11
//En örebroare (Örebro) 2014-05-23 17:37 @kenya: Haha just de ja. Christian Johnsen var ju samtidigt hos som PFO (han var riktigt bra hos ÖSK) även Mambo Mumba hade vi då. Någon som minns någon mer lirare som aldrig gjort riktigt några framträdande direkt. Minsn ni Nikola Budalic? Knappt jag heller. // Varför skall vi rota i och minnas gamla tråkigheter, när så många supportrar laddar inför morgondagens bortamatch och när ÖSK laddar för ett framtida guld ... ... jag väljer att minnas Leffe Wendt, Tore Lennartsson och Kuba, denna underbara kväll :) ... och tror fanimej på ett GULD under min livstid !!!
AIK Saywee
2014-05-23 18:27
Allt som händer är så slumpartat, eller är det det ? Det är väl iallafall inte planerat ? Guld 2016 !!!
Örebro Aspen.
2014-05-23 17:43
Det hade varit bra behålla den sydafrkanska forwarden som var med hem från Portugal. Men SI var väl inte intresserade.
Örebro En örebroare
2014-05-23 17:37
@kenya:

Haha just de ja. Christian Johnsen var ju samtidigt hos som PFO (han var riktigt bra hos ÖSK) även Mambo Mumba hade vi då.
Någon som minns någon mer lirare som aldrig gjort riktigt några framträdande direkt. Minsn ni Nikola Budalic? Knappt jag heller.
Örebro kenya
2014-05-23 16:57
Vi har haft skador på forwards tidigare också. Fast på gräs. Jon Lundblads korsband m.m, Marutis stressfraktur i vaden/vaderna, Gawelins knä (även om han bara starta på topp ett par matcher som jag minns det). Sen hade vi väl en norsk som hette Christian Johnsen (?) som blev skadad efter varje inhopp han fick.

Skriver inte för att jag är förälskad i plast men man måste vara nyanserad i kritiken mot underlaget.
Benny Böckling
2014-05-23 16:50
Hoppas verkligen inte på en alltför allvarlig skada på Crespo.
Fan alltså...
Örebro kenya
2014-05-23 16:35
Ingen skillnad när det kommer till plast vs gräs gällande knäskador. Dock bara en snabb googling. Sista källan pekar dock på fler skador på ljumskar och vader.

http://ostergotland.svenskfotboll.se/arkiv/2011/1/ar-det-farligt-att-spela-fotboll-pa-konstgras/

http://www.gih.se/Documents/CIF/Tidningen/2010/4_2010/SVIF%20104%20s8-10%20Kristenson.pdf

http://www.kristianstadsbladet.se/sport/article932352/Ingen-oumlkad-skaderisk-paring-konstgraumls.html

http://www.gih.se/Documents/CIF/Tidningen/2013/2013-3/SVIF-133-s22-25-Kortnyheter.pdf
Örebro Matta
2014-05-23 14:47
Widemarsh//

Skulle snarare säga att det är spelaren som är skadebenägen. Crespo har en tung, muskulös kropp samtidigt som han är enormt explosiv. Utan att heller vara någon medicinsk expert, är jag inte förvånar mig att han ofta är skadad. Det är liksom lite typiskt för denna typ av spelare. Han var också skadad under sin tid i AIK.

Örebro widemarsh
2014-05-23 14:23
Jag är knappast någon medicinsk expert, men när en spelare två gånger om blir skadad genom att bara springa på planen, ja då känns det som att underlaget kan vara skurken i dramat. Jag anser dock att ÖSK ska spela på riktigt gräs, oavsett hur många som skadas på plasten.
AIK Saywee
2014-05-23 14:18
Undrar om man utvärderat den senaste plasten ?
Örebro Matta
2014-05-23 14:16
Ingen av oss vet hur stor inverkan konstgräsetet har på vårt skadeläge. Det är lätt att skylla allt på det, men det har funnits år när ÖSK (och andra klubbar) drabbats av många skador innan konstgräs ens existerade.
Annons: