/fotboll/osk/forum/1355.aspx/fotboll/osk/forum/1355.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-06-03 14:04
Sköldmark kanske har en välbehövlig semester ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK FANS
2014-06-03 11:56
Godzilla Hårddisksson

Har tipsat skölmark ang Ogbu via mejl...fick inget svar...
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-06-03 11:39
Var på Sirius-Hammarby igår och kan konstatera att ÖSK borde värva Moses Ogbu som lirar i Sirius. Imponerade något enormt i anfallet med styrka, snabbhet och ett bra passningssinne. Kan även lira mittfältare som jag förstått det som.
Örebro widemarsh
2014-06-03 11:25
Gudjonsson // Vilket inte är så märkligt då ÖSK håller en högre nivå än Degerfors :)

Ayaz ser spännande ut, lite liknande Yasin i spelstilen med ett bra ryck och vågar utmana med fart. Saknas väl en del fysik gentemot Yasin dock. Rätt bra skott emellanåt.
Örebro Gudjonsson
2014-06-03 11:14
Jekl // Nej tyvärr har jag inte bättre koll på honom än dig... Men du nämner ju det jag tycker är intressant, och det är ju att OM en spelare är bra i Degerfors så funkar det sällan bra i ÖSK. Är spelaren dålig i ÖSK är det nästan förutbestämt att denne kommer spela magiskt bra i Degerfors. :)
Örebro Jekl
2014-06-03 11:08
Nån som sett mycket matcher med Degerfors och kan uttala sig om Ferhad Ayaz? Han har gjort fem mål på tio matcher nu i år, teknisk, hyfsat snabb (rätt lik Yasin i spelstilen det lilla jag har sett), 19 år, är från Örebro och spelar ytter vilket är en position där vi skulle behöva förstärkning. På minussidan är väl att han är spelar i Degerfors vilket inte har varit ett speciellt lyckat lag att värva ifrån senaste åren ;) Dessutom är han högerfotad och spelar på högerkanten, det är snarare på den andra kanten som vi främst behöver förstärka.
Örebro Gudjonsson
2014-06-03 11:06
Är jag ensam att känna stark tilltro till RÅP. Ska vara en riktigt skön snubbe, som jag tror är en vinnare och har fått bra kemi med Nordin vid sidan av plan.

Kan känna att ÖSK ofta har värvat hyfsade spelare, men tyvärr är det ju som Nikkiz nämnt nedan att nästan alla spelare som ÖSK värvat är "rejected" från något annat Allsvenskt lag. Även RÅP, men som är 26 år (?) och varit skadedrabbad, likt Almebäck.

DG (rejected AIK)
Crespo (rejected AIK)
RÅP (rejected AIK)
Nordin (rejected IFK)
Pode (rejected)

Vinnarkultur och vinnarmentalitet är något som inte alla har, och är svårt att få in i ett lag. I mitt tycke är det för många i Allsvenskan som bara är vinnare i medgång, vilket jag tror beror på den svenska Jantelagen. Det är inte så vanligt bland spelare att se sig själva som vinnare om man "de facto" inte vinner.

I ÖSK ser jag följande spelare med vinnarmentalitet:

Oskar
Rinne
RÅP
Crespo
Nordin
Faktiskt också Haginge

Jag förstår att detta är en väldigt subjektiv bedömning av ett löjligt begrepp som kanske bara jag funderar kring... :)
AIK Saywee
2014-06-03 10:17
Handlar om känsla inför framtiden, svårt att tänka mig en billig pension ;)
Örebro ÖSK FANS
2014-06-03 10:10
saywee

jasså du vet att Nordin är för dyr?

sluta upp med ditt ordbajseri!!
AIK Saywee
2014-06-03 09:38
Glad (Örebro), 23:05, jag har precis samma känsla som du, men vet inget om framtiden ... MEN, sportklubbens guldbygge måste vara väl genomtänkt och Nordin är för dyr.
Örebro Nikkiz
2014-06-02 23:40
Klart man måste leva upp till sitt rykte ;) Nä men att värva en spelare som inte platsar i andra allsvenska lag känns inte som en supertaktik... Menmen ekonomi har la en stor anledning till det tyvärr...
Benny Böckling
2014-06-02 23:30
@Nikkiz:
Så talar en äkta närking! Fast du har en och annan poäng.
Örebro Nikkiz
2014-06-02 23:18
Tidernas formsvacka..... Vi har ett lag som är byggt på spelare som inte platsar i andra allsvenska lag. Pode, crespo, DG, Hasani ( visst gjort massa nickmål mål men är nästan alltid osynlig i spelt)... Killar som hoppas flera div senaste året och gör en hel del felbeslut. Björnqvist nikkili. Sen fattar jag inte hur folk kan hylla en kille som Haginge så in i helvete ? Fel pass fel pass ständigt hot i försvaret, han kan inte göra mål när han har öppet mål. Han kan endast ta i mot 1 av 10 crossbollar och 1 av 100 inlägg hamnar där han tänkt... Wikström kungen stabil men han börjar bli gammal och det märks. Och så tappar vi våran motor i spelet nu när Nordin lämnar. Seid är inte ens i närheten av den klass Nordin har.. Kommer inte bli en rolig höst.
Örebro Glad
2014-06-02 23:07
Självklart ska spelarna ha 10 dagar ledigt, behöver nog flytta fokus några dagar, för att sedan komma tillbaka taggade
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Glad
2014-06-02 23:05
Jag vidhåller nog att ÖSK inte ska köpa loss Nordin, han har gjort det betydligt mkt bättre än förra året men de sista matcherna har han inte glänst speciellt mycke, bättre att bygga för framtiden, vi kommer att hålla oss kvar i AS utan Nordin så lägg pengarna på några andra, för med hans lön och kostnad för köp så lär ÖSK få 2-3 nya unga spelare.
Nu kommer jag få skit av några på forumet men men,,,
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Saywee
2014-06-02 22:01
Går det dåligt, kanske man får skippa semestern, om inte skattebetalarna fixar relaxen ...
Örebro AnteT
2014-06-02 21:55
Detta är ganska intressant och kanske överraskande statistik för alla som tycker att domarna inte gillar Yasin. Han är den som fått näst mest frisparkar i hela allsvenskan 2014. Dock skulle han ju fått några straffar också!
Örebro AnteT
2014-06-02 21:52
@Call For Rain:

Skulle ni jobba hela eran semester för att företaget ni jobbar på går lite små hackigt?? Seriöst, 10 dagar kan ni väl unna grabbarna? de har väl ca 25 dagar att fixa till formen efteråt. Tror nog det skulle försämra motivationen att ställa in spelarnas enda semester mer än vad det skulle hjälpa!
AIK Saywee
2014-06-02 21:38
Call For Rain (Örebro) 20:49, kan nog tycka detsamma som du ...
Benny Böckling
2014-06-02 21:16
Bra resultat ikväll. Fortfarande en liten lucka neråt och Peking passerar vi efter seger mot dem efter VM.
Call For Rain
2014-06-02 20:49
Känns märkligt att Ljung ger spelarna tio dagar ledigt, mitt i tidernas formsvacka? Borde man inte passa på att träna hårdare och gnugga detaljer, gärna med dubbla, dagliga pass?

Skickar fel signaler, typ "det går ju lysande detta, ta en pizza och ett par kalla"...
Örebro Bäst när det gäller
2014-06-02 20:45
@Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro):

Att köparen inom kort tillträder bostaden:)

Men så klart även att Nordin fått indikationer på att IFK är beredda att släppa honom om ett rimligt bud kommer...
AIK Saywee
2014-06-02 20:25
Någon som aldrig trivits i sillastaden, det var bara pengarna som lockade ... ... har ÖSK råd med en alltid hemlängtande spelare, när laget bygger för guld ???
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2014-06-02 19:50
Att städa ur en såld lägenhet i Göteborg tyder på.......? :-)
AIK Saywee
2014-06-02 11:15
Tack Benny !
Benny Böckling
2014-06-02 09:19
@Saywee:

Ja
AIK Saywee
2014-06-02 09:15
Är det några träningsmatcher inplanerade under VM-uppehållet ?
Örebro Matta
2014-06-02 08:50
Mitt lag efter VM-uppehållet (4-4-1-1):

Rinne/Jansson
Haginge - Berisha - Wikström - Björnqvist
Yasin - Gerzic - Åhman-Persson - Said
Hasani
Kamara

AIK Saywee
2014-06-01 22:18
Målsituationen är snabb och tilltrasslad, ingen hinner hänga tvätt :)
Örebro either/or
2014-06-01 22:08
Ska inte älta det uppenbart trista i att ingen av dem spelat i ÖSK, utan i stället glädjas över att Kumla-Pierre Bengtsson och Örebro-Jimmy Durmaz är två av de bästa spelarna i kvällens landskamp. Ett svenskt landslag som jag dock mest lider av att se allt som oftast...
Annons: