/fotboll/osk/forum/1346.aspx/fotboll/osk/forum/1346.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-06-13 12:01
Den nya tränarkonstellationen blir bra. Nu har vi två tränare med lokal anknytning som dessutom känner klubben utan och innan.

Vad som däremot oroar mig är konstellationen på kontoret. Behovet av en riktig sportchef är stort!
Örebro Xerzex
2014-06-13 12:01
Vidare var det som någon skrev på twitter. Det är väl lika många mil mellan Örebro och Helsingborg som det var för två månader sedan då han gladeligen förlängde med tre år. Något måste ha skett i maj som förändrat allt. Frågan är vad.
Örebro Xerzex
2014-06-13 11:59
"Att vi hittade en lösning med både Peo och Örebro är något vi är väldigt stolta och nöjda med." /Gais hemsida.

Återstår att se vad lösningen med ÖSK går ut på. Trodde de hade en riktig kass ekonomi så lär väl knappast vara många kronor i något slags transfersumma.

Örebro Kex&Skor
2014-06-13 11:48
Det här kom som en blixt från klar himmel. Är det någon som vet någon mer anledning än personliga skäl?
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-06-13 11:45
Att "bryta kontraktet i förtid" går nog bara om båda parterna är överens om det. Så då finns det två alternativ för ÖSK. 1. Inte lyssna på Peos vädjan och behålla en tränare som egentligen inte vill vara kvar. 2. Lyssna på Peos vädjan och få betalt av hans nya arbetsgivare. Personligen tycker jag att det är rimligt att släppa honom och ta betalt av Gais. Men jag hade hellre sett att han var kvar. Sen tycker jag att "personliga skäl" ska tas på allvar. Ingen vet exakt hur han känner och jag tror att han gärna hade varit kvar om allt runtomkring hade varit finemang.
Benny Böckling
2014-06-13 11:43
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):

En tränare som håller på att ta Trelleborg till div2? Nej tack...
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-06-13 11:42
Namn: Telle
Sänt: 2014-06-13 11:36
//

Först och främst ska vi tacka Peo för fina insatser och gratulera Alec till det nya ansvaret.

Delar din uppfattning om konsekvenserna av Peos avhopp. Vi står väl rustade med Alec, Axel och övriga i teamet runt laget. Viktigt är emellertid att Peo skaffade sig en positiv auktoritet i klubben som gjorde att organisationen och besluten blev något "enklare/tydligare".

Alec har emellertid goda möjligheter att inta motsvarande roll med sin erfarenhet och tyngd.

Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-06-13 11:40
Kanske ta in Conny Karlsson i en trojka? Samma filosofi som Peo.
Örebro Telle
2014-06-13 11:36
Rent sportsligt sett sitter vi nog i en betydligt bättre position än vad många andra klubbar skulle göra om förstatränaren skulle lämna med kort varsel. Finns det ens någon klubb i Sverige som har tränare med samma potential som Alec och Axel att kasta in som back up på det här sättet?

Tror snarare att det största frågetecknet är den organisatoriska biten. Sen P-O kom hit har jag för första gången på länge känt att utvecklingen gått åt rätt håll igen, och att klubben har tagit kliv framåt ju längre tiden gått. Det har funnits tålamod, en tydlig linje och en konsekvens i vilken typ av spelare/personligheter man har velat haft i truppen som saknades innan. (Att jämföra med läget under framför allt 2011-2012, då i princip varenda nyhet om klubben och truppen fick en att ta sig för pannan...)
Med en styrelse som till stor del fortfarande fortfarande saknar fotbollsbakgrund, och fortfarande utan en uttalad sportchef, känns läget på lång sikt inte lika stabilt längre om man blickar framåt.

Minatankar, Ante T etc... Tack förresten för de vänliga kommentarerna senast, även om jag är några dagar sent ute.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-06-13 11:30
@widemarsh:

Troligen familjen som ställt ultimatum. Men vi får avvakta till eftermiddagens presskonferens..
Örebro Gudjonsson
2014-06-13 11:27
"För att understryka detta har klubben nu också förlängt de båda tränarnas utgående avtal så att det gäller till och med säsongen 2015."
- Björn Åqvist till NA.

Kommentar:
Åh, vad skönt att ni förlängde deras avtal. Då kan man andas ut, för det finns väl ingen som bryter ett avtal i förtid?!?!
Örebro widemarsh
2014-06-13 11:24
Känns väldigt skumt att bryta kontraktet pga "privata skäl" och sen nästa sekund vara klar för GAIS. Att man vill pendla lite kortare kan väl knappast vara skäl nog att bryta ett avtal?
Örebro pemo
2014-06-13 11:18
"privata" själ.
Hmm....fan trot , sa Bull
Örebro Gudjonsson
2014-06-13 11:14
Som vanligt finns det mer att önska av ÖSK när det kommer till kommunikation... Som jag skrev tidigare så är jag inte orolig över att P-O lämnar. Jag är dock mer orolig över att ÖSK fortfarande inte har lärt sig att klubben är fler än bara styrelsen ... För att citera en känd hejaramsa "Det är vi som är ÖREBRO"
Örebro Gudjonsson
2014-06-13 11:11
Det blev GAIS, och nu är det officiellt...
Örebro Häståvagn.
2014-06-13 10:59
Galet trist att PeO lämnar, han har fått mig att tro på laget på ett sätt jag inte har gjort på flera år. Känner dock inte att man kan såga honom för det här, precis vad som helst kan ha hänt, sjukdom, dödsfall eller annat, det är dumt att spekulera. Vi får ta nya tag med Axén helt enkelt, tränarmässigt är vi i grymt bra händer, jag är mer oroad för sportchefsfrågan.
Örebro Telle
2014-06-13 10:54
Axén? Vad synd, jag som hade sett fram emot Sköldmark som t.f tränare också... ;-)
Örebro widemarsh
2014-06-13 10:48
Axén blir huvudtränare, bra!
Benny Böckling
2014-06-13 10:40
Om allt stämmer är det ju jävligt dålig stil av Ljung att bara bryta kontraktet så där så ÖSK inte får någon ersättning för honom.
Örebro Gudjonsson
2014-06-13 10:33
OK. Jag har funderat väldigt mycket och kommer fram till detta...

Tack P-O för defensiven, nu kan vi detta och du kan flytta hem.
Nu kör vi full fart a la 2010, och Axén vet hur det ska gå till... Denna defensiv och den dåvarande offensiven är värdig ett Champions league kval!

NU TAR VI MALMÖ!
Örebro widemarsh
2014-06-13 10:32
Kan knappast vara några allvarliga familjeproblem om man hoppar på ett nytt jobb direkt. Ingen jätteförlust, Peo har gjort det okej men knappast fantastiskt.
Örebro ÖSK FANS
2014-06-13 10:29
ÖSK har varit jävligt tråkiga under PEO...Nu hoppas vi Axen fixar Nordin och det blir lite fart och finess i spelet..
Örebro Roswall
2014-06-13 10:14
Tror inte vi ska ta Axén förgiven, åtminstone inte som permanent lösning!

Sixten är väl klubblös? ;)
Örebro pemo
2014-06-13 10:05
Jo, visst råder det avtalsfrihet. Men det känns väl så där, om man "skyller" på privat orsak, och sedan helt plötsligt gör klart med en ny klubb.

PEO har gjort ett bra jobb i alla fall och fixade till så att sejouren bara blev ett-årig. Nu hoppas jag på att Axel är redo.
Att han är bra visar väl resultatet han gjorde med Forward. ??
Benny Böckling
2014-06-13 09:51
GAIS? Vafan??
AIK Saywee
2014-06-13 09:50
Familjen bor väl i Göteborg?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bäst när det gäller
2014-06-13 09:47
Pemo, avtalsfrihet råder och de två parterna P-O och ÖSK kan alltid ändra/bryta deras avtal i samförstånd.

Sen undrar jag hur man kan känna i mars 2014 att långpendling är helt OK för att dryga två månader senare känna precis tvärt om. Nä ÖSK och P-O gå ut med en PK och ta död på spekulationerna omedelbart. Annars ser i vart fall jag en mindre förtroendekris torna upp!
Örebro Bastard on Parade
2014-06-13 09:45
Landskrona känns troligare än GAIS. Dessutom har han ju en historik där.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro pemo
2014-06-13 09:39
Men, får/kan man bryta kontrakt för att gå till en annan klubb?
Jag förstår om det inte är hållbart med långpendlingen, och att han förstås måste ha ett jobb.
Skönt om det är SE då, och inte en klubb i samma serie.

Vem sticker sedan? Pode?
Örebro Roswall
2014-06-13 09:36
Vad kan det bero på att ÖSK inte går ut med något? Är något inte klart? Kan det ha med ersättare att göra?

Håller med minatankar att det är synd att ÖSK inte äger nyheten, men förstår att det är svårt.
Annons: