/fotboll/osk/forum/1345.aspx/fotboll/osk/forum/1345.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK FANS
2014-05-30 19:46
usel första halvlek..vi sitter i Jacobs knä!! meninglösa Långbollar på Hasani. Vi har två kantspelare som är helt ur form och då blir Hasani på tok för ensam.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-05-30 19:45
Tycker DIF är precis lika tråkiga. Bara rullar runt utan att skapa ett skit. ÖSK har åtminstone skapat några halvchanser
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK FANS
2014-05-30 19:39
ösk anno 2014 är så fruktansvärt tråkiga...
Örebro ÖSK FANS
2014-05-30 19:36
va är det för defensiv jävla skit taktik på hemmaplan?!?! feeegt!
2014-05-30 18:40
Sitter i närheten av Mensah. Stackarn har fått plats precis bakom ett räcke vid en uppgång på billigare sektion. Haha ingen lyx där inte
Örebro Empes
2014-05-30 17:59
Tror det kan vara en god idé att låna ut Rinne till ett bra lag när Oscar är tillbaka. Om det nu går att finna ett lämpligt lag. Kan nog vara bäst för Rinnes utveckling att få stå i ett A-lagsmål. Skönt hur som helst med 2 bra målvakter.
Örebro rirobban
2014-05-30 17:55
@Kardinalen:

Ramsan har använts till alla målvakter som har ÖSK-tröja på sig! Till och med Westman och Sandqvist har fått höra den om sig. Mycket ironi i sig, men på Alvbåge stämde ju ramsan under någon säsong i alla fall. Jansson har ej den ramsan i patent utan den målvakt som står i ÖSK-kassen får höra den :)
Örebro Aspen.
2014-05-30 17:26
@Stugägare Kenneth Lindeman:

Det kom några fler inlägg sedan jag tryckte på startknappen
Örebro Kardinalen
2014-05-30 17:01
Kubanerna har ju kommit på e-n spelarspecifik ramsa sedan klackens start. Vad jag kan påminna mig. Typ. Ramsan om Oscar Jansson, alltså.

Ska man "slarva bort den" genom att använda den också till Rinne?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-05-30 16:58
Sjukt taggad inför match ikväll! Tror det lossnar nu, Djurgården ställer förmodligen upp som senast mot Gefle med tre centrala mittfältare. Funkade mot Gefle rätt bra men våra mittfältare är bra mycket vassare så med lite flax får vi öppna gatan med en Nordin på spelhumör med tid att lägga mackorna. KOM IGEN NU ÖSK!
Stugägare Kenneth Lindeman
2014-05-30 16:52
@Aspen.:

Smaken är väl som baken som man brukar säga. Hur som helst måste man väl också säga att just ditt inlägg inte heller drog något strå till forum-höjar-stacken..

Nåja. Målvakterna diskuterades. Givetvis ska det mycket prövning till innan vi kan kalla någon "Sveriges bästa målvakt" och ärligt vet vi väl att Rinne än så länge (men kanske om fem år?) inte är det. Att sjunga att han är det är inget annat än ett sätt att visa att han har vår hundraprocentiga stöd! För övrigt: Sjöngs det någon gång på Vallen 2012 "Vi har Sveriges bästa målvakt, Jonas Sandqvist heter han"?

Det jag gillar med Rinne är hans lugn, hans trygghet i att värdera situationerna och det sätt som han synes sprida säkerhet i försvaret framför sig.

Oscars räddningar i år, bl a flera borta mot BP har varit fullständigt suveräna. Fantastiskt att vi har två så bra målvakter!
2014-05-30 16:51
Skulle vara intressant att se Lipovac i ett inhopp idag. Tycker det lilla han spelat har varit positivt. 3-0 blir det ikväll. Äntligen lossnar det ordentligt och det blir 3 spelmål. Yasin x2 och Hasani. Rinne får dock göra ett par superräddningar mellan minut 70 och 80.
Örebro Empes
2014-05-30 16:29
Ser fram emot att se vänsterfotade Wiktorsson på vänsterbacken. Man kan ju åtminstone hoppas det blir betydligt bättre offensivt utan att defensiven blir lidande.

Enligt NA så startar Holmberg. Ser jag också fram emot att se. Han är den spelartyp i truppen som passar bäst i den offensiva mittfältsrollen när ÖSK spelar 4-3-3. Är dock lite osäker på om han räcker till, kanske behöver han mer tid. Ska hur som helst bli intressant att se honom där.

Tydligen är det möjligt att Djurgården spelar 4-3-3, de spelade så senast hemma mot Gefle, med 3 ganska utpräglade anfallare framåt. Tror i så fall att det kan gynna ÖSK, kan skapa utrymme på kanterna. Lite som de ytor Danmark fick i första halvlek när Sverige spelade med 3 utpräglade anfallstyper. (Men kanske återgår Djurgården till sitt vanliga 4-4-2 när det nu är bortaplan,)

Pode var inte alls med i NA:s laguppställning. Tryckfelsnisse eller skada?

Har en bra känsla inför dagens match...
Örebro Aspen.
2014-05-30 16:21
Forumet når inga höjder inför matchen
Örebro Kardinalen
2014-05-30 15:56
I min mening är Oskars pass/kommunikation med Moberg inte så mycket att orda om ur Oscars synvinkel. Det är ju ändå Allsvenskan vi pratar om. Om jag ges möjlighet att jämföra med den mest tekniska ligan av dom alla i Europa, La Liga, så skulle Moberg i samma situation blivit utskrattad i omklädningsrummet efter matchen. För att han så tydligt skrek till Jansson att han inte ville ha bollen, alltså. När han fick bollen var motståndaren ännu fem meter bort. Man kan väl inte r-ä-k-n-a med att Moberg ska ha sådana problem som han fick att handskas med boll(uslingen)?
Örebro DaSa
2014-05-30 13:21
Kardinalen/ Vet inte riktigt vad du ville ha ut av ditt inlägg. Men min poäng var i alla fall att jag inte skulle vara orolig att redan nu släppa iväg Jansson om det skulle finnas bud. Kanske inte Rinne är i klass med Oskar ännu men vi har mycket större hål i truppen som måste fyllas än att ha allsvenskans bästa reservmålis:) Angående Rinnes insatser så blev jag lite orolig i början av hans inhopp mot HBK då han såg lite skakig ut. Men sen så har han växt, och tycker inte att det är rättvist att döma en spelare på vilka räddningar han inte fått chansen att göra:) Om vi däremot kollar på t.ex. hur många misstag han har gjort så kan jag inte komma på ngt grovt, t.ex. så har ju Oskar gjort ett (passen/kommunikationen till Mogren). Så han måste ju anses som en "stabil" målvakt. Tycker även att han är bättre än Jansson på sätta igång spelet, kan det t.o.m. vara så att Rinne är den målis i ÖSK under 2000-talet som varit bäst på detta?! :) Sen så tycker jag det är så jävla skönt att ha en diskussionen som denna jämfört med när vi diskuterad vem som var sämst av Tomer och Sankan:) Edit: Rinne har även räddat en straff...
Örebro Kardinalen
2014-05-30 12:04
Neggigt (men nyanserat) inlägg följer: Ursäkta kritiken, men det känns aldrig bra i min hjärna när jag läser saker som att "Rinne vet nu att han håller allsvensk klass" och "har två målvakter av hög klass". Personligen kan jag inte dra en sådan slutsats efter det att Rinne spelat cirka 360 minuter i Allsvenskan. Tre hela matcher och två halva.... Dessutom: Jag stöttar gärna spelare i mitt favoritlag, men när Kubanerna skanderar "Vi har Sverige bästa målvakt, Jacob Rinne heter han" i den senaste hemmamatchen, så känns det inte helt rätt. Den ramsan borde vara förbehållen Kung Oscar. (Bra däremot att Kubanerna stämmer upp i sång, jag gör det inte....applåderar i alla fall klart mer än gemene man, det får vara mitt bidrag). PS. jag tycker väl att det Rinne visat upp hittills så håller han för Allsvenskan. Jag vill bara inte säga det i så klara ordalag som flera andra här på forumet. Men: Rinne har väl gjort e-n riktigt svettig räddning hittills. Kung Oscar har visat upp betydligt större register än så.
Örebro DaSa
2014-05-30 11:07
Min poäng med mitt inlägg som jag inte fick fram var att jag tycker det är dumt att vi har två målvakter av hög klass medan vi t.ex. spelar Wiktorsson och Pode i startelvan... Därför skall vi sälja än vi kanske inte får ngt drömbud.
Örebro DaSa
2014-05-30 11:04
Tycker att na.se startelva ser bra ut med det material vi har speldugligt. Skönt att Kalle får chansen istället för Pode, både därför han är en lokal spelare och yngre men mest för att han är bättre.

Vad tror ni om våra målvakter framöver? Jag tror att vi kommer att ha en ohållbar situation efter sommaren när Oskar är tillbaka. Rinne vet nu att han håller allsvenskklass och Oskar har ett "förstamåliskontrakt". Därför tycker jag att vi skall låna ut Rinne till ett SE-lag (vi vill inte förstärka en AS- konkurrent) och låta Oskar stå i höst. Sen kan vi förhoppningsvis sälja honom efter säsongen och lägga pengarna på ngr nya utespelare.
2014-05-30 10:20
Na trolig ÖSK-elva (4–3–3): Jacob Rinne – Daniel Björnquist, Magnus Wikström, Ayanda Nkili, Christoffer Wiktorsson – Mohammed Saeid, Nordin Gerzic, Kalle Holmberg – Daniel Gustavsson, Shpetim Hasani, Ahmed Yasin. Menar de att DG ska spela till höger? Eller är det bara typo?-
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-05-29 22:47
@Hahne:

Skriver under på din startelva!
Örebro Hahne
2014-05-29 21:58
Rinne Dajje - Moberg(berisha) - wikström - Wiktorsson RÅP(Nkili) - Nordin - Kalle Yasin - Saied Hasani Skulle jag vilja se med saied på vänster sidan och kalle i en offensiv roll då både Gerzic o RÅP skulle kunna ta jobbet defensivt... Samtidigt så skulle vi få en vänstersida med naturliga vänsterfötter och kunna mata inlägg från båda sidor på Hasani. En grej jag skulle vilja testa är att stanna med 2 st offensivt på hörnor och få Djurgården att stanna med minst 3 backar o säkert ngn på halvdistans för att få det lättare inne i boxen och inte lika rörigt...tex Hasani och Yasin där om nu Rinne tar bollen skickar en boll direkt på Hasani och man får direkt ett läga ... man skulle också kunan ge Dajje instruktioner att om vi vinner bollen så ska han ta en (maxlöpning) för att understödja dessa 2 för att kunna få ngn att lägga en boll på ifall man fastnar... Förstår inte varför inget lag testar en sådan variant för att kunna bli övertaliga inne i boxen samt kunan skapa ett bra läge för kontringar.
Örebro Gudjonsson
2014-05-29 21:25
Jag skulle vilja se Nkili tillbaka på mittfältet imorgon. Tyvärr tror jag att Nordin, Moe och Pode kommer att spela... Nkili sitter antagligen på bänken, om inte Moberg fortfarande är skadad.
Örebro Empes
2014-05-29 21:20
Ja, Kalle Holmberg är nog den i ÖSK-truppen som skulle passa bäst i den rollen sett till egenskaper.
Örebro pemo
2014-05-29 20:28
Avsaknaden av offensiva innermittfältare i landsaget och hos andra i allsvenskan, är väl att nästan alla tränare sätter defensiven i första han. Det är väl nästan bara Häcken som försöker göra mål i varje anfall?

Hos oss tycker jag att Kalle Holmberg inte år den tid och chans so innermittfältare på offensiven, som han skulle behöva.
Kvalitet har han, men saknar kanske det sista lilla i självförtroende som behövs. Är vi så försiktiga i Sverige när det gäller ungdomar?

landslaget hade en snittålder på 29 år!!!!

Frågan iför i morgon: törs PEO satsa lite ungt eller blir det samma vanliga uppställning, med någon som får ta en lite ovan placering och återigen spela på trygghet.
Örebro Empes
2014-05-29 17:05
Syftade på triangel.
Örebro Sogen
2014-05-29 16:32
Alex Bedoya what the fuck lixom
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-29 16:20
@Empes:
Diamant brukar man avse 4-4-2 lag som spelar med en offensiv mittfältare och en defensivt samt något indragna yttrar och där ytterbackarna ofta får ett offensivt ansvar. Uppställningen påminner om formen av en diamant. En stor anhängare av det var Lagerbäck som körde så i många år. Sveriges uppställning under brons-VM -94 var också snarlikt. Stuart Baxter var en av de första allsvenska tränarna som körde detta hårt under ett av AIK:s guldår I en 4-3-3 bildar ofta de tre centrala mittfältarna en triangel där spetsen kan vara vänd antingen nedåt eller uppåt. Sixten körde ofta med en triangel och där han under matcher ibland beordrade "vridning" av triangeln av taktiska skäl
2014-05-29 15:15
Vilka ytterbackar blir det imorgon?
Örebro Empes
2014-05-29 14:55
Annons: