/fotboll/osk/forum/1343.aspx/fotboll/osk/forum/1343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pedretti
2014-06-01 21:59
Nu är sommarpausen här, på vilka positioner ska vi värva spelare? Och isåfall vilka?
Jag säger att vi värvar en vänsterytter så att vi har hot på alla tre fronter igenom Yashin på höger sida och igenom Crespo centralt.
Örebro Glad
2014-06-01 21:33
Solklart att Rinne hänger tvätt, när han tillochmed själv säger detta så är det väl inte mycke mer att prata om, Rinne har gjort det fantastiskt bra och kommer att vara grym 2a när Oscar är tillbaka
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Sparkabolleninimål
2014-06-01 21:31
Pierre Bengtsson vore nåt för ÖSK! Vilket driv killen har! Bara att handla!! Känns som att DB är liknande spelartyp så får väl hoppas att han utvecklas till Pierres höga förmåga! ;)
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-06-01 18:11
Det är väl inte solklart att det enbart är hans fel att det blir mål, bara för att han har ödmjukheten att inte skylla på medspelare ?
Örebro Jekl
2014-06-01 17:53
Det är väl solklart att han ska ta på sig målet, det säger han ju till och med själv efter matchen i NA. Han kommer inte upp mot bollen som han ska helt enkelt och gör en felbedömning. Tror en del av förklaringen är att han får putta undan en djurgårdsspelare precis när hörnan slås tappar då värdefull tid.
AIK Saywee
2014-06-01 16:58
Ni som tycker att Rinne helt skall ta på sig målet, går gärna förklara varför ...
AIK Saywee
2014-06-01 16:24
Det var stökigt och tokmycket spelare på några få kvadratmetrar, utrusningen som skulle värderas och planeras och på några tiondels sekunder ageras efter, på några få meters utrusning, jaja, inte lätt alla gånger, och vad hjälper det med kommunikation, när ljudets hastighet är c:a 300 m:s ?
Stugägare Kenneth Lindeman
2014-06-01 14:42
Svårt att säga. Rinne hamnade hur som helst mitt emellan att stå kvar och att gå ut och ta alternativt boxa bort bollen. I det "hänga tvätt"-läget han hamnade i gjorde han ingen nytta alls. Kan finnas flera skäl till att han hamnade i det läget: 1. En total felbedömning som gjorde att han startade sin utrusning för sent för att hinna ut till bollen samtidigt som han signalerade till lagkamraterna " - målvaktens boll!" 2. Han hade inte riktig koll på att löpvägen var fri när han startade sin utrusning 3. Han hölls fast av en DIF'are på mållinjen i någon tiondels sekund vilket försenade hans utrusning 4. Han hindrades av (någon/några) DIF'are på vägen i sin utrusning 5. Han hindrades av ÖSK'are (någon/några) på vägen i sin utrusning Huruvida andra ÖSK:are också "hängde tvätt", dvs var passiva med att få bort bollen är avhängigt huruvida Jacob ropade att "bollen är min" eller inte (" - målvaktens boll!"). Hänger likaså ihop med punkt 5 ovan. Om målisen är urtydlig med att han vill ha löpvägen fri så ska lagkompisarna ge honom det. Jag håller nog, efter att ha sett reprisbilderna på att han hölls fast av en DIF'are (Jawo) på mållinjen (punkt 3 ovan alltså) och att det borde ha varit frispark för ÖSK. Höie fick ju nån sådan när en ÖSK:are (Hasani) knappt nuddade honom i motsvarande situation. Eller annars var det helt enkelt som i punkt 1, en ren felbedömning?
AIK Saywee
2014-06-01 13:05
Det var några utespelare som hjälpte Rinne att hänga tvätt, onödigt kanske ...
2014-06-01 00:41
@rirobban:
Kanske för att Rinne var ute och hängde tvätt vid 0-1-målet? I övrigt en fullständigt suverän insats, jag håller med.
AIK Saywee
2014-05-31 22:46
Rinne är kung, oavsett vad andra tycker !!!
Örebro rirobban
2014-05-31 21:30
@Bastard on Parade:
Jag väljer nog att skratta, så löjligt. Hur kunde Djurgårdens målvakt få högre betyg än Rinne!? Rinne var absolut bäst på plan. Tror inte han som satt betygen har sett matchen i huvudtaget. Höie fick i första halvleken inte ett enda skott emot sig, i andra var det väl Hasanis chans som var det han fick göra något åt. Rinne gjorde ena monsterräddningen efter den andra!
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-31 20:49
Ser att Rinne har näst bäst räddningstatistik (delad andraplats) i AS på sina sex matcher. Han har 81%. Bäst har Marcus Sandberg i Göteborg med 83%. Oscar ligger på sjätte plats med 77%
Örebro Bastard on Parade
2014-05-31 20:06
Expressens betyg från matchen. Ska man skratta eller gråta?

ÖREBRO
30 Jacob Rinne 3
---
12 Daniel Björnqvist 2
3 Ayanda Nkili 1 (UT 71)
4 Magnus Wikström 2
21 Christoffer Wiktorsson 3
---
25 Nordin Gerzic 1
17 Kalle Holmberg 3 (UT 87)
8 Mohammed Saeid 2
---
9 Ahmed Yasin 2
16 Shpetim Hasani 2
90 Daniel Gustavsson 3 (UT 71)
AIK Saywee
2014-05-31 19:23
Efter VM--festen där Tyskland vunnit finalen med 1-0, kan vi se fram emot ... att vi inte är ett bottenlag att flera skador har läkt att vi har två av av Sveriges bästa målvakter att vi har Sveriges bästa tränartrojka att publiken kommer och stöder ÖSK att kubanerna bara växer och jobbar för laget att konstgräset gynnar oss i höst att hörnen byggs in etc etc etc och att alla jädra pessimister blivit optimister :)
Örebro Bastard on Parade
2014-05-31 18:07
U19 besegrade Luleå på bortaplan idag med 3-2. Imponerande med tanke på att lagets kanske 3 bästa spelare var kvar i Örebro efter att ha blivit uttagna till A-truppen igår. Dessutom fanns endast 3 spelare på bänken. Enligt SvFF gjorde Carl Jägerhill 2 mål och Andreas Klingström 1 mål. U19 ligger 5:a i en serie med 14 lag.

U17 verkar ha stått för en riktigt stark insats idag när de besegrade Häcken med 4-1. Häcken ligger 3:a i en serie med 12 lag och ÖSK är 4:a nu även om några lag har spelat färre matcher. Insatsen imponerar ännu mer med tanke på att fem spelare från U17-truppen verkar ha fått åka med U19 till Luleå. Enligt officiella hemsidan fylldes U17-truppen med 5 spelare från U16-laget. Ebrima Jaiteh är en av dessa och han passade på att göra två mål. Enligt SvFF fanns bara 4 spelare på bänken.
Örebro Pedretti
2014-05-31 16:27
Verkar som att det gick vilt till för Djurgårdarna ikväll...
Örebro Bastard on Parade
2014-05-31 13:44
Jag noterade att vi ligger 3:a i fair play-ligan efter 11 omgångar. Vi bör få skapligt med poäng i den 12:e omgången med tanke på att vi inte drog på oss några varningar.
Örebro pemo
2014-05-31 13:11
Med Gefle hemma som senaste match, så tycker jag att gårdagens var ett steg framåt. Bra tempo och tendens till anfallsfotboll. Dock får jag mer vatten på min kvarn i det ständigt tjatande om at vi gör för lite mål. Visst är Hasani en bra target, men då måste innermittfält fylla på. Annars kan vi lika gärna ge bort bolen direkt. Men när Berisha och RÅP kom in fick jag i alla fall tillbaka hoppet om hösten. Min summering av våren. De är inte så lätt att komma från superettan/div 1 och gå in i allsvenskan. Då tänker jag på Nkili, DB och Mensah i första hand. Inte för att de är usla, utan att det tar sin tid att spela in sig. Målvakerna håller klass. Tack för det. Ytterbackar? Ja vad jag sett är det bara Hagge som är stabil. DB är snabb, men det hjälper inte alltid. Wiktorsson skulle vara ett fynd för Degen, men tyvärr så är han inte tillräckligt bra för allsvenskan. Trots kanonfrisparken igår. Mittbackarna? Ja, ingen slår Wikstöm i defensiven just nu, men jag hopas verkligen att Berisha går in där nu. Om sen Erik eller Mange skall spela, så tror jag att en frisk Erik går före. Ytterspelet tycker väl jag som de flesta. Det var bra fart på DG i går i första, men det utmynnar inte i något. Yasin skulle också behöva mer fart, men samtidigt har han blivit någon form av hatobjekt för de allsvenska domarna. Varför fick ha inte straff i går när Djurgårdaren bara sparkade undan benen på honom? Visserligen var han inte bollförare just då, men du får väl inte fälla en motståndare för det? Kalles plats vet jag ännu inte, men han behöver kanske en tuffing bredvid så han få mer utrymme. ler några kilo till på kroppen. Nordin och Moe fortsätter sitt spel ( enligt tränarorder? ) och stoppar allt som oftast upp farten. Men jag ser just nu inga andra alternativ, så min förhoppning stå till RÅP. Resten av truppen har jag ingen direkt åsikt om, då de oftast spelat för lite. Så, om man fick önska inför hösten, så skulle jag vilja se en spelare där framme, som törs trycka till bollen lite oftare och inte alltid ska lirka in den mellan mittbackar , eller valla sig igenom. Samt bättre hörnor. De måste alltid slås med focus och inte plockpotatis till motståndarnas målvakt. Som 80% känns vara. Nu drar jag mig tillbaka och kollar fotbolls-VM och så hoppas jag på en härlig höst. Med en godkänd 10:e plats i november.
Örebro DaSa
2014-05-31 12:37
Jag kanske syftade på en okänd backtalang som heter Mogren!?:)
Benny Böckling
2014-05-31 12:12
Han heter MOBERG
Örebro DaSa
2014-05-31 11:49
Följer upp med ett förslag på "ny" startelva/trupp efter sommaruppehållet.

Mv: Jansson/Rinne

Vb: Ny
Mb: Berisha (se till att förläng direkt innan han gör "succe" igen)
Mb: Mogren
Hb: Hagge/Daniel

DM: RÅP (han borde kunna klara den defensiva rollen själv.
MM: Nordin
MM: Saied (jag tror på honom fortfarande)

HY: Yasin/DG
T: Hasani
VY: Ny

Ut:
- Wiktorsson (om/när vi värvar ny VB)
- Nilsson (om det går, för att få loss löneutrymme)
- Pode (jag försöker se hans "storhet" men hittar inget positivt förutom att han kan slå bra instick/lyftningar om han får stå ngr sekunder helt själv och tänka)

Kommentar: Alla tre är spelare som inte är "lokala" och är för gamla för att sitta på bänken. Dessvärre så tror jag att Pode kommer att bli svår att bli av med så kan kommer nog bli kvar i höst.

Utlåning:
Jag ser gärna att vi lånar ut Murad till ngn SE-klubb eller lägre för att han skall få spela riktiga matcher.

Efter säsongen så vill jag även att följande spelare lämnar:
- Wille (tyvärr, han är antagligen den mest talangfulla spelaren som varit i klubben under 2000-talet)
- Boris
- Hasani (om vi kan hitta en bättre ersättare)
- Wiken (nu måste han ha gjort sitt, känns som Mogren är värvad som hans ersättare)
2014-05-31 11:47
@DaSa:

Jag går en kurs på mitt jobb där vi lär oss att alltid skylla motgångar på andra än oss själva. Är det inte Putin så är det nån jäddra jordbävning eller, ja blind domare man kan skylla på. Skitbra kurs, njuter varje minut där! ;-)
Benny Böckling
2014-05-31 11:46
Är fortfarande irriterad och förbannad efter gårdagens förlust.
Varför värvades öht DG in inför säsongen efter sin mediokra höst i superettan? Han har varit så bedrövlig under våren så det finns inte men om det nu till trots är så att han ska spela varenda match då kan man väl sätta människan på högerkanten så han slipper använda sin miserabla vänster. Yasin kan ju åtminstone göra sin gubbe och driva in i banan så sätt honom på vänstern istället och DG på högern.
Kalle Homberg kommer undan kritik här på forumet tycker jag annars. Han har gjort en bra halvlek mot Åtvid annars har det varit DG klass på den karln under våren.
Att man sen inte vågar ge Murad eller Lipovac chansen det är bedrövligt. Astvald var väl 18-19 när han slog igenom och fick förtroende? Nä men vafan vi slänger in supersub Pode på slutet så ordnar det upp sig!
Nej det är inte så att jag sörjer att det är uppehåll nu direkt...
Nu håller jag på Åtvid och Kalmar resten utav dagen.
Örebro DaSa
2014-05-31 11:39
Går en kurs på jobbet där jag fått lära mig att man aldrig skall skylla på OM-ständigheterna. OM vi hade fått en straff så hade vi kanske fått en poäng igår men samtidigt så är de inget vi kan påverka nu. Problemet under våren har inte varit domarinsatserna utan att vi inte haft nog bra kvalite på våra inlägg, instick och avslut, vilket tyvärr beror på att våra offensiva spelare inte är bra nog. Har ingen aning om hur mycket pengar vi har till transfers i sommar men nya spelare måste in. Min prioslista på värvningarn:
1. Säkra Nordin
2. Ny vänsterfotad ytterback
3. Ny ytter (högre klass än befintliga, om vi inte har råd så värva ingen ny på denna position)
4. Ny Crespo-anfallare (om vi vill kunna spela 4-4-2 så måste vi ha in en till så vi inte är helt beroende av honom)
2014-05-31 11:24
Nåja, jag vet. Vi får inga straffar. Noll hittills i år och tre(?) emot oss. Vi skulle ju ha haft två mot AIK. Offside dessutom på AIK:s mål i den matchen. Grymt sa grisen.
2014-05-31 11:20
Shpetim säger att han fick en tackling i skottögonblicket och därför missade att placera bollen bredvid Höije. Något man också kan se på reprisen. Borde det inte vara straff då? Är tacklingar numera tillåtna i fotboll? Djurgårdsbackens tackling träffar Hasanis ben, inte bollen.
AIK Saywee
2014-05-31 11:00
Ur dagens NA "Vårens målsättning är infriad. Men helt nöjd är inte ÖSK-tränaren Peo Ljung. "Jag skulle vilja ha några fler poäng", säger han."
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-05-31 10:33
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

För jävligt.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-05-31 10:27
"Djurgårdssupportrar orsakade under natten mot lördag kalabalik i centrala Örebro. Ett tjugotal män kastade flaskor, skrek “sieg heil” och öste okvädningsord över poliser och ordningsvakter."
Annons: