/fotboll/osk/forum/1340.aspx/fotboll/osk/forum/1340.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mr. Milton
2014-06-30 19:01
Kommunikationen börjar tära på mitt intresse för ÖSK. Det är grymt låg nivå och ÖSK kan knappast förvänta sig att vi supportrar skall fortsätta följa laget med samma intresse.

Att locka nya supporters lär väl inte heller vara prioritet ett av allt att döma.

Det är locket på inte bara kring Peo:s egentliga avgångsskäl.

BK Mussla!!!
AIK Saywee
2014-06-30 18:31
Nja, man behöver naturligtvis inte ge alltför detaljerade beskrivningar om vilka sjukdomar eller skador som olika spelare lider av, av integritetsskäl.

Men en liten hint om att lirarna snart är på G,
brukar sällan skada, för att väcka intresse och förhoppningar hos ivrigt väntande supportrar.
Stugägare Kenneth Lindeman
2014-06-30 17:54
Kan tänka mig att det kan handla om integritetsskäl. Klubben har ett arbetsgivaransvar vilket innefattar skydd för personliga uppgifter om den anställde. Inte alla gånger ok att lägga ut uppgifter om de anställda till allmän betraktelse, orsak till sjukskrivning o s v. Kanske något vi får acceptera?
AIK Saywee
2014-06-30 17:26
Även jag tycker, (och har gjort det ganska länge), som Benny och minatankar.

Men detta med kommunikation och att man kritiserar klubben lite, för sådant som kan förbättras är inte alltid så populärt.

Ibland är det bäst att vara tyst,
det känslor är något hemligt över detta,
"Eyravallen" verkar ändå ha lite koll ...
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-06-30 17:01
@Benny Böckling:

Jag håller med dig. Mycket är bra eller mycket bra med informationen kring träningar och matcher, intervjuer etc. Men just detta kring alla som varit och är skadade är informationen näst intill obefintlig. Även om det kan vara svårt att bedöma skador kan man ge oss supportar bättre information om detta!
Benny Böckling
2014-06-30 16:36
Tycker ÖSK är förjävla dåliga gentemot oss fans med att redovisa hur skadeläget förändras i truppen. Aldrig ett ord om en spelare om han saknas inför match.
Skärpning.
Benny Böckling
2014-06-30 15:35
Ingen Nkili. Ingen Berisha. Ingen Moberg. Se till att få dem friska till Pekingmatchen snälla för annars blir det jobbigt med Hagge-Wiktström-Wiktorsson-Björnquist.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-06-30 13:48
I brist på annat.

Här är ett videoklipp på en av kvällens provspelare, Bruno Zanelli.

För dom som är intresserade.
2014-06-30 11:43
ÖSK testar lokala talanger i kväll.
2014-06-30 10:33
@widemarsh:

Ett mycket intressant anfallspar måste jag säga/skriva. Kul att de är på gång i alla fall. Kan bli en kul höst om alla får vara friska och hela.
Örebro widemarsh
2014-06-30 10:03
William och Crespo från start i kvällen U21-match!
AIK Saywee
2014-06-30 09:47
AIK Saywee
2014-06-30 09:45
Mitt "fotbollsmål" i livet är fortfarande ett SM-guld för ÖSK :) Jag stöder klubben på olika sätt och tänker fortsätta med det. Undrar om detta mål är något klubben snart vill och kan uppnå ?
2014-06-30 08:42
Jag hittar just nu inte källan, men minns att jag läste det på ÖSK:s hemsida plus i NA. Precis som minatankar vill minnas vill jag också minnas att det var ÖSK:s styrelse/ledning som uttryckte detta. Jag förstår fortfarande inte varför detta synes vara ett "problem"?
Tyvärr kan jag inte göra något åt att du upplever "min debattstil" som ett problem. Uppfattningen om att jag hittar på saker för att misskreditera får stå för dig. Vad menar du att jag hittat på? Hur menar du med "misskreditera"?
2014-06-30 08:27
@Aspen.:

Jag vill minnas att ÖSKs styrelse och ledning uttryckt att klubben ska bli etablerade i AS. Någon målsättning om att man ska vinna SM har jag inte sett på flera år.

Peo uttryckte innan säsongen att målsättningen fram till sommaruppehållet var att ligga i mitten av tabellen för att man under sommaren skulle sätta upp ny nålsättningen för resten av säsongen.
Örebro Aspen.
2014-06-30 08:17
@Stugägare Kenneth Lindeman:

Ja, problemet är att klubbens företrädare inte sagt det Du säger om målsättningen för årets allsvenska. Ange referens till det Du säger. Jag har angett referens till det jag framfört.

Att "etablerar sig i allsvenskan" innebär det att inte åka ut?

Ett annat problem är din debattstil med att hitta på saker för att misskreditera andra.
2014-06-30 07:21
@Aspen.:

Ursäkta om du kände dig träffad. Om det är så att du bara skrivit ett enda inlägg i ämnet, så, nej isf tillhör ju du inte de ältandes skara i det ämnet, så då hade du inte behövt känna dig träffad!

Faktum kvarstår: ÖSK:s mål för 2014 är att laget i år etablerar sig i allsvenskan och når (minst) en mittenplacering. Har vi något problem med det?
Örebro Aspen.
2014-06-30 00:37
Hej hopp!! Ett inlägg på några veckor är det ältande? ÖSK hade ett icke uttalat mål fram till uppehållet. Innan DIF-matchen hade Axén en tolkning av målet i ÖSK tältet. Efter matchen hade PEO en annan tolkning. Axens tolkning var icke godkänt, PEO:s var målet uppnått. Någon målsättning för hela säsongen har jag inte sett uttalat. Vad jag mins sade Axen vid samma tillfälle är det inte aktuellt att sätta en målsättning före man sett utfallet av sommarens transferfönstret är stängt. Kan Du referera till ett uttalande om målsättningen för hela året? Blir man beskylld för ältande efter inlägg är väl det tänkt att man inte ska göra några inlägg mer. God natt
AIK Saywee
2014-06-29 22:12
SKL, 21:29,

Inte fan vet jag,
du får la kolla med Aspen,
det var han som tog upp det.
2014-06-29 21:39
@Benny Böckling:

Hela historien är ju närmast obegriplig. Är helt på samma linje som Eyravallen i detta: "Om Ljung väljer ett ekonomiskt och sportsligt totalhavererat GAIS före ÖSK handlar detta inte bara om Ljungs långa arbetspendling. Det måste ligga någon slags konflikt bakom uppbrottet i så fall. Hade det varit Landskrona BoIS (som också har det kämpigt i de flesta avseenden) hade jag förstått ett uppbrott med tanke på att Ljung tidigare spelat för klubben och att han fortfarande bor i Helsingborgstrakten. Men GAIS – varför skulle någon vilja gå från en hyfsat stabil allsvensk klubb som ÖSK till GAIS?"
2014-06-29 21:29
@Saywee:
Jäddra ältande här från ett antal skribenter när det gäller ÖSK:s mål för 2014. Jag vet inte hur många gånger det i olika sammanhang upprepats att målet är att laget i år, 2014 etablerar sig i allsvenskan och når (minst) en mittenplacering. Ni som ältar: Förnekar ni det (som jag skriver ovan, att klubbens uttalade mål är att laget i år, 2014 etablerar sig i allsvenskan och når (minst) en mittenplacering)? Hur som helst: Vad är syftet med ert ältande? Vad kan ni tänkas vilja uppnå med det?
Benny Böckling
2014-06-29 20:02
@go_osk (We are on the road again!):

Inte så att man tycker synd om honom direkt.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-06-29 19:24
Jag undrar om Peo fortfarande är nöjd med klubbytet. Inte nog med att han fick en kraftigt reducerad lön. Efter dagens matcher ligger Gais sist i Superettan..
2014-06-29 13:03
usch. Även om allt är historia nu kan jag inte låta bli att uppröras...
AIK Saywee
2014-06-29 12:42
minatankar, 10:35, har ingen aning, höll bara med WFF
Postat via SvenskaFans-appen
2014-06-29 12:27
@DaSa:

Det jag skrivit nedan har sin upprinnelse i ovanstående inlägg om att tränarna skulle ha börjat titta på alternativ.

Jag vet att de året om har flera externa alternativ. Det måste alla professionella tränare ha och ÖSK har proffsiga tränare. Följer man inte det s k marknadsutbudet och har bra kontakter är man förr eller senare körd som tränare. Sixten är ett bra exempel på detta även om det i hans fall också handlade om bristande kommunikationsförmåga.

Tror inte alls på att en sportchef ensam ska sköta detta över huvudet på tränaren eller att man låter styrelsen lägga sig i detaljer i spelarrekrytering.
2014-06-29 12:14
Namn: Valderinho
Sänt: 2014-06-29 11:09
//

Visst kan det vara så som du skriver. Men jag vill ändå inte tro det. Hela laget spelade mindre bra under maj månad. Hasani är bra på nickar, att hålla bolllen, att fördela den och på att göra mål. Få spelare ligger på topp en hel säsong igenom.
I den stund han gör 2-3 mål i en match blir de flesta mer positiva helt plötsligt.

Ett bra exempel är Kalle som både i fjol och i år gjort många mål och kan göra toppmatcher. Däremellan blir det bottennapp. Även kring honom växlar omdömena något enormt. Detsamma gäller flera andra spelare.

Det är bara att konstatera att laget innehåller för få spelare av absolut allsvensk toppklass och då blir det ofta så att variationerna i insatser dyker lägre än de gör hos toppspelare. De senare har högre lägstanivå och är ofta bra 4 av 5 matcher medan en ordinär AS-spelare är bra 3 av 5 och den som inte ska platsa i ett AS- lag som har toppambitioner bara är bra 1-2 av 5 matcher.
2014-06-29 12:07
@minatankar (för sm-guld):

Med alternativ menade jag i detta sammanhang externa spelare. Men tränarna måste naturligtvis i första hand ha interna alternativ på de olika posterna.
2014-06-29 12:06

Tränarna vill je alltid ha en eller flera spelare rekryterade och uppvaktar ledning och styrelse för att få pengar. När dessa inte finns får tränarna gör det bästa av den trupp man har som kan vara lite i obalans när det gäller typer av spelare.
I sådana lägen prövat de olika alternativ i träningsmatcher. Det är så jag tänker.

Jag drar med andra ord inte slutsatsen att det måste vara något problem med Hasani därför att han inte är med i en match.
Örebro Valderinho
2014-06-29 11:09
Det känns ganska förlegat att ha en spelare som Hasani som känns rätt bra som target men otroligt begränsad åt det andra hållet. Då ser jag hellre att man värvar Moses Ogbu som är bra både som target och i djupet. Hasani har visat att han som target visst kan ta emot bollar och nicka ner. Men det är ungefär hälften som når fram till rätt adress allt som oftast. Ska vi spela ett snabbare spel är Hasani ute ur leken. Han är inte vidare snabb och han går osynlig och har på senaste matcherna/tiden visat att han är ur form.

Vad skapade Hasani själv mot mål i Djurgårdsmatchen!!. Det var en klar målchans som han inte skapade själv utan det var Yasin som spelade in bollen då. Jag tycker Hasani var bra i början på säsongen där han hotade på egen hand också. Men har gått ner sig otroligt mycket sen motståndarna tagit honom hårdare. Det är inte Superettan längre!

En anfallares uppgift i första hand är att göra mål, i andra att skapa chanser på egen hand. Där har Hasani varit under isen allt för länge och har varit en del i kräftgången under maj månad. Men Hasani är heller ingen spelare som ska spela själv längst fram i ett 4-5-1. Där går mycket av energin att täcka ytor och stressa motståndarna. Men jag tycker hans självförtroende inte är på topp och har heller inte klaffat med Crespo när dom spelat heller. Jag tror att Hasani nått sitt bäst före datum och har varit på väg ner sen en tid tillbaka..
Annons: