/fotboll/osk/forum/134.aspx/fotboll/osk/forum/134.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen.
2017-05-08 09:50
Historisk tillbakablick
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-05-08 09:49
Jag måste nog ändå försvara Axén lite nu... Jag var själv på plats på gårdagens presskonferens och upplevde inte riktigt samma saker som en del andra här inne.

Visst, han svara lite drygt på frågorna, men det gjorde han på samtliga frågor oavsett vem som ställde dem.

Ovanpå det hade hans lag precis fått däng med 0-4 på hemmaplan och han var uppenbarligen upprörd över det.

Det var ju ganska uppenbart att Axén slängde fokus på hanteringen av Kennedys avstängning för att flytta fokus från den usla insatsen på plan. Det är strategiskt klokt i mina öron.

Sågning av det egna spelet förväntar jag mig sker internt idag eller imorgon.

Jag tycker Axén skötte det bra.
Örebro Sieverto
2017-05-08 09:42
Tycker framförallt att Axen gör det väldigt lätt för sig efter en 0-4 förlust och lägger 97% fokus på Kennedys avstängning. Kennedy skulle ändå vart avstängd även om det skulle bli reducerat straff till kanske 2 matcher.
Facit senaste matcherna är väldigt oroväckande 0-3 0-0 1-2 0-4
Våga peta Besara!
Örebro Snö
2017-05-08 09:37
Att Axen inte kan bete sig mot journalister är bara pinsamt, kanske läge med en uppsträckning av Simon, Axen är en skön kille men han går i fällan för lätt och brusar upp eller svarar med trams, lite profession skulle nog inte skada, nu gäller det att fylla spelarna med mod och passion och JÄVLA ANAMMA, och vi supportrar gör vad vi kan för att stötta, heja ÖSK
Örebro Brandao
2017-05-08 09:19
Vi kan konstatera att spela anfallare i ÖSK är det tråkigaste man kan göra. Helt själv och ca 30 meter till närmaste medspelare.
Örebro Sweet Leaf
2017-05-08 08:39
Gällande situationen när Sema behåller bollen så är det ju vi som har bollen när spelet stannar. Ring får ju antingen hjärnsläpp, felträff eller tror det är avblåst när han nonchalant bara sparkar ner bollen i ingenmansland istället för till inkast. Varav Isaksson får chansen att lägga ut den. Sema stod ju med armarna i luften när han fick bollen frågandes hur han skulle göra.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-05-08 08:34
@D. McGrain Jag vill ha Plessis från start och det skrev jag före matchen. Men trots det sagt tycker jag inte direkt Brendan blir bortgjord vid 1-0. Han får faktiskt stopp på spelaren, utan det är hans pass till andravågen som avgör och lite svårt för Brendan att stoppa den passen. Det som avgör matchen är Rings kladdande vilket är signifikant för hur mycket mer energi DIF spelade med. Sedan måste ÖSK fortsätta spela 4-5-1 vilket jag hoppas blir 4-3-3 med boll eller tom 3-4-3 och Loren kliver upp. Sköld må jaga skiten ur backlinjen men det gjorde Paulino II också under Sixten och i båda fallen ledde det nästan aldrig till poäng. Ser inte direkt att han öppnar upp för andra heller. Jag har legat lågt med kritik mot Axen men att lägga all tjurig fokus på att han inte fick spela med Kennedy under TV intevjuer och på PK istället för att lägga fokus på dem som faktisk spelade är oprofessionellt och allt annat än ödmjukt . Han säger att han fick veta kl 10 att Kennedy inte skulle få spela men i ärlighetens namn så vet vi ju alla att det är väldigt svårt att vinna i överklagande och han och övriga borde mentalt och praktisk varit 100% fokuserad på att spela utan Kennedy. C-mores Bikommentator sa att ÖSK emellan åt såg ut som pojklagsspelare. Lägg fokus där istället. Det är ett mycket större problem än att Axen fick reda på kl 10 att Kennedy inte fick spela (fast alla vi andra förstod att han förmodligen inte skulle få det) Sedan polariserar Axen och anser att nu kommer alla tränare sitta och lus-se matcherna för att anmäla till höger och vänster. Det tror jag inte alls på
Örebro Brandao
2017-05-08 08:07
Axén är som en grinig unge på presskonferensen, bedrövliga svar när Elena ställer frågor!

Bedrövligt!
Örebro D. McGrain
2017-05-08 06:37
Många sågningar i affekt nu (med all rätt). Här är min:
Jag tror inte Axén blivit en dålig tränare under vintern. Besara är inte så dålig.

Det här är det jag tycker är problemen: Vi har ingen vänsterback sen flera år tillbaka. Logi håller inte och Ring är helt ärligt katastrofdålig - visst är det charmigt att han är ung men det kostar mål bakåt (0-2) i nästan varje match.

Hines-Ike håller inte för Allsvenskan. I alla matcher (jag sett) i år gör han grova missar som leder till mål bakåt. Att han sen nickar bort ngt kompenserar inget. Igår vänds han enkelt bort (0-1) & spelar fast Ring (0-2). Vi har värvat en mb - men han sitter på bänken. SPELA HAN I MATCHFORM DÅ!!! Hur svårt kan det vara för en som spelat fotboll proffesionellt i över 10 år att komma i form....?
Eller om han inte är bättre än H-I så ska man riva kontraktet omedelbart och istället sätta en egen junior på bänken.

Viktor Sköld är en till som inte håller för Allsvenskan.

Alltså: en mb (som vi redan värvat?), en vb, en forward (som iofs är avstängd just nu), mer fart i spelet så kan det bli bra.

Alltför ofta går passningarna till stillastående spelare - skapar ingen fart.
Örebro Empes
2017-05-08 02:13
Skulle vilja få in två nya mittbackar och en vänsterback. Och en forward som kan avlasta Kennedy.

Men som jag varit inne på tidigare – det kanske inte spelar någon roll om truppen förstärks när laget är så här energilöst. Det finns ingen fart, lust, glädje. Vi har en svag trupp, men den presterar ändå inte maximalt. Och då kommer man ju osökt att tänka på antingen fel spelsystem eller ledning.
Örebro Empes
2017-05-08 02:11
Om man tittar på Djurgårdens lag och jämför med vårt – vilka av våra spelare skulle platsa i DIF? Jag kan inte hitta någon. Den som ligger närmast tänker jag är Kennedy. Men det skulle i så fall vara på bekostnad av antingen Mrbati eller El Kabir och det tror jag inte Özkan är intresserad av.

Det här säger något. Idag var det toppen mot botten. Och kommer det inte till några sommarvärvningar för oss så tror jag vi får vara mycket glada för nytt kontrakt.
Örebro Empes
2017-05-08 02:06
@pemo:

Har tidigare uttryckt avvikande åsikt i den här frågan. Dels har jag tänkt att han nog behöver mera tid innan han på allvar kan konkurrera prestationsmässigt, dels vill jag inte att Brorsson kommer in för tidigt så att han riskerar att misslyckas.

När det gäller det kvalitet så är jag nog beredd att ändra mig. Mittbackarna idag - inte roligt att se... Men skulle nog fortsatt vilja vänta lite med Brorsson - för hans egen skull, för att jag är rädd om honom. Skulle vilja ha andra mittbackar - skulle vilja byta ut båda - men tyvärr ser jag inga bättre alternativ i truppen. Jo, Haginge kan jag tänka mig om han kommer i form.

Och det är klart att en sådan som Plessis borde närma sig en startplats. Är dock inte alls övertygad heller om honom. Men vill se honom mot AIK - han passar då eftersom det lär bli mycket inlägg. Men framför allt för att vi lär ha ett lågt stående försvar. (Då blir hans långsamhet inte till samma nackdel.)
Örebro Empes
2017-05-08 01:58
@BornBlue:

Håller med. I just den här situationen har jag väldigt svårt att tro att Sema avsiktligt skulle ha valt att behålla bollen inom laget. Han måste bara ha missat vad det handlade om. Han kanske redan har bett om ursäkt? Har inte hunnit ta del av artiklar och efter-matchen-kommentarer ännu.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-05-08 00:47
"Förra säsongen blev AIK:s Carlos Strandberg avstängd tre matcher för sitt struptag. Här var det ytterligare en match för att vi såg det som allvarligare och större skaderisk."

Disciplinnämndens ordförande, Kerstin Elserth.

Med den logiken så ska tacklingar med raka ben bestraffas med typ 10 matchers avstängning. Får se hur det blir nu med Rasmus Lindgren i Häcken.
Örebro Aspen.
2017-05-08 00:23
I anfallet som ledde fram till 0-3 bestämde jag att specialgranska Besara. Satt bra till på läktaren. Besara jobbade utan varken fart och engagemang och hamnade på efterkälken. Obegripligt att Besara får uppträda så i match efter match. Noterbart var att Omoh inte fanns med i truppen på ÖSKs hemsida men han kom in som första avbytare.
Örebro Aspen.
2017-05-08 00:15
Axén har tagit på sig för mycket i ÖSK. Alla värvningar bär hans stämpel genom uttalande ala "honom har jag vela ha i 10 år". Vad är Sköldmarks roll? Allt snack om Kennedys avstängning ska skötas av Sköldmark och VD. I uppsnacket inför matchen hade VD en annan syn på hur klubben bör hantera situationen än Axén i PK. Axén bemötande av kvinnliga kunniga journalister är bedrövlig. Simon bör se till att Axén fokuserar på laget och poängen. Eller ....
Örebro Osvaldo
2017-05-07 23:27
@BornBlue:
Håller med dig i princip. Det jag är ute efter är att jag skulle vilja se någon som säger att de inte spelar ut boll; och om motståndarna gör det är det deras förlorade innehav. Cyniskt, kanske; samtidigt lämnar man inte öppet för godtycklighet. Då slipper vi saker som i länktipset. (Om det vore mitt lag som drabbades hade jag givetvis buat; en av få möjligheter att från läktaren på något sätt påverka utgången.)
Djurgården BornBlue
2017-05-07 23:18
@Osvaldo:

Spelare och domare ska strunta i hur mycket supportrar skriker, är det uppenbart inte en allvarlig skada eller en huvudskada så ska inte spelet blåsas av eller för den delen att bollen spelas ut av motståndarna.
Minst av all det sista, domaren dömer!
Men det som hände idag är kort sagt inte mer än fult gjort, får man en fin gest så återgäldar man den gesten. Simpelt.
Örebro Osvaldo
2017-05-07 23:14
@BornBlue:

Det jag är ute efter är att ha en policy som gör att dessa diskussioner inte behöver uppstå.
Örebro Erkan
2017-05-07 23:12
.........varför får Besara spela match efter match på den positionen??? Han uträttar ju inte ett skit om man ska vara ärlig!! Omoh MÅSTE få misslyckas o ändå få spela, så bra är han!
Djurgården BornBlue
2017-05-07 23:11
@Osvaldo:

Instämmer men både era spelare, ledare och ni supportrar hade inte slutat gnällt om vi fortsatt spela istället för att Isak´spelade ut bollen.
Ligger ju åt båda hållen, man kan inte EFTER gesten getts ignorera "fair play".
Örebro Erkan
2017-05-07 23:11
Axen upplevs som arrogant ibland, ibland väldigt saklig.
Tycker det är svårt få grepp på karln o hur han är som person o tränare.
Han har sina idéer o det är tråkigt att utomstående inte kan få fråga nåt utan att han blir upprörd o dum rent ut sagt.
Kom igen Alex!! Du kan mycket fotboll, försök bli lite mer tillmötesgående!
Örebro Osvaldo
2017-05-07 23:07
@Prutten Pettersson:
Lite jävla nivå tack. Att kritisera utan att vara saklig gör att kritiken missar sitt mål.
Örebro Prutten Pettersson
2017-05-07 22:57
@pemo:

Helt rätt. Sure jävla besserwisser. alla som har en åsikt är dumma i huvet. Vi föder dig med våra biljettpengar, medlemsavgifter m.m. Skärp till dig! Visa lite respekt mot publik, fans och medlemmar. Dags att varva ner i Rynninge?
Örebro pemo
2017-05-07 22:41
Man ska inte skriva av sig direkt efter en match, men något är ruttet i ÖSK. Hur kan Besara och Sema få vara kvar på planen?
Spela in Brorson som mittback. Kan inte var sämre än de vi har.l

Enda glädjen i att få stryk med 0-4 är att det inte är orättvist. Är fortfarande fundersam hur det kunde bli 0-0 mot Häcken.

Jag skrev en drapa för ett tag sedan, där jag ifrågasatte Axén som ledare och antydde att han kan uppfattas som spydig. Naturligtvis kom det motsatta åsikter. Men det jag menar återigen är ju hur han hanterar motgångar. Min sjuåring är inte ens så där tjurig.

Två exempel:
1. I NA live frågade Lövholm hur avstängningen på Kennedy påverkade laget. Då börjar han raljera om tape och nummerordning. Uruselt.
2. På pk frågades om bytet Nordin Naah. Vad blev svaret? -Vad tror du.
Är det vad man ska begära av en tränare för ett lag i allsvenskan?

Nä, om Axén inte kan ta jobbiga frågor får han väl skicka fram Axel i stället.

Laget ? Undrar hur han tänker när han byter ut Logi mot Ring? Omoh var inte ens med i truppen till Malmö. Men här går han in i första bytet , medans Ayaz inte får en minut? Som istället fick spela i Malmö?

Finns det ingen konkurrens på högerbacken? Varför värvades unge Ajdarevic?
Finns det en möjlighet att vi kommer upp i tvåsiffrig poängskörd innan uppehållet?

Nä, nu får nog Simon prata allvar med Axén, så han låter seriöst arbetande journalister få ställa frågor utan att spela allan. Sen kan ju Simon också ta ett snack med de värvningsansvariga och fundera på vilken hylla de har fyndat vraken på i år?

Två¨värvningar får godkänt av mig. Rogic och Kennedy.

Kan det bli sämre? Att vi får pisk av AIK med 4 eller 5 -0 behövs väl ingen Einstein för. Markanen kommer att fira julafton på alla smarta inlägg.

Sen Sundsvall hemma. Ett verkligt boogieteam.

Nä, det är väl snart dags att lägga ut en årskort på blocket och se om det finns någon lättlurad stackare.

Är jag för hård? OK, överbevisa mig då. Tack o gonatt
Örebro Osvaldo
2017-05-07 22:34
I övrigt är jag rätt trött på snacket om fair play och spela ut bollen. Ser fram mot den första tränaren som säger att vi inte spelar ut bollen bara för att en spelare ligger ner; och att vi inte ger tillbaka den bara för att en motståndare spelat ut den. Varför? För att fair play missbrukas kraftigt och att i alla andra lägen är det domaren som gör bedömningen.
Örebro öörebrooo
2017-05-07 22:34
Har länge tyckt att Axén inte är rätt man att leda ÖSK, det säger jag inte nu bara för vi har torskat rejält, utan för att det är aktuell fråga. Hans spelsätt håller inte för att vi ska nå de mål vi har satt upp inom klubben. Tror nog att vi alla är trötta på "Astrit rollen", som nu Besara har fått. Vi är så uddlösa och sönderlästa så det finns inte. Det är så mycket spel i sidled och inget hotande spel alls. När vi är bra offensivt så är det oftast Omoh som gör sin gubbe och spelar in bollen. Och det är för dåligt. Tycker klubben ska avvakta med förlängning med Axén, och se hur resten av säsongen utspelar sig. Nu ligger vi 12:a,och vi har underpresterat. Det kan vi inte blunda för. Jag tror alla här,samt folk inom klubben, älskar Axén som människa och person. Men som tränare så kanske han inte är rätt person för ÖSK.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Alltid Örebro
2017-05-07 22:33
Öhman (som Kennedy armbågade) har nu blivit utvisad 2 gånger inom loppet av 7 matcher (!) Han spelade fult mot Kennedy innan dennes hjärnsläpp också, skillnaden var att när vi mötte AFC så fick han hållas utan att domaren gjorde nått... fram till att Kennedy tappade huvudet och gav igen.
AIK Saywee
2017-05-07 22:32
Vet inte om man vill skylla förlusten på att Igbo var avstängd, men å andra sidan hade väl Djurgården bl.a. Olsson och Källström utanför truppen. Bra ändå att ta upp avstängningen, men jag försvarar fortfarande inte överfall bakifrån. Däremot skall regler och bestraffning, ske likvärdigt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Prutten Pettersson
2017-05-07 22:28
Nu är det dags för räfst:

1. Spelarna, d v s 10 st + Nahir "alibi-spelar" Besara.
ställ er frågan: "Vad kan jag göra för klubben", snarare än "Vad kan klubben göra för mig". Stolthet för fan. det är ÖSK ni spelar i för tusan. Det är ta mig tusan bara Nordin (och kanske Jansson) som verkar jobba för klubben och inte för sig själva. Mera örebroare i laget, bort med 08:orna.

2. Tränaren
Ett enda sätt att anfalla (via Nordin som skall sprida passningarna)
Noll sätt att försvara. Backarna duger helt enkelt inte. Läcker som ett såll.

3. Sportchefen
Vad är det för jävla stolpskott till nyförvärv vi fått 2016 och 2017. Jämför med vissa av dem vi tappade (Daniel Gusatfsson, Kalle Holmberg, Crespo Kamara, Erik Moberg)

4. VD:n
För att vi skall kunna komma framåt så MÅSTE vi öka vår ekonomiska omsättning och det rejält. Det skulle fixas med Lagardere som skulle dra in sponsorpengar från nationella företag. Resultat: 0 Kr från den nationella nivån, samma nivå från regionala. Alltså rent nonsens-företag man har avtal med. Ren tur att vi fick in miljoners från försäljningar förra året men de pengarna har vi slösat bort på panikvärvningar.

5. Styrelsen
Det är ert ansvar alltihop. Jag hoppas ni tar och avgår snarast, inkl herr ordförande, och tar med er huvudtränaren. Det är fanken inte OK detta. Skäms!
Annons: