/fotboll/osk/forum/1312.aspx/fotboll/osk/forum/1312.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2014-07-17 20:16
@Buzz Skywalker:

Aha, det är alltså skryt. Men om man som jag och de flesta svenskar jag träffar på i "utlandet" längtar hem till Sverige, är det då enligt dig ändå skryt?
Örebro ÖSK-Karl
2014-07-17 20:11
@ÖSK-hjärtat:

Tyvärr får jag inte in Speedwayen live där jag oftast bor, har du tips så ge mig gärna ett pm.

Asbjörn#10 /
Dock liiite tuffarev att nå shl, eller vad tycker du?

Skitsamma, jag vill att både ÖSK och ÖHK skall vinna SM, är det något problem med det?
Örebro Asbjörn#10
2014-07-17 19:55
@ÖSK-Karl:
Inte för att jag egentligen är speciellt intresserad av att ge mig in i någon pajkastning mellan fotbollen och hockeyn, MEN: Att hålla sig kvar i fotbollsallsvenskan (utan kval) innebär att undvika de tre nedersta placeringarna i tabellen. Att gå till slutspel i elitse.. förlåt SHL... innebär numera att undvika de två nedersta placeringarna i tabellen. 83,3% av lagen i SHL går till slutspel, 81,2% av lagen i fotbollsallsvenskan håller sig kvar utan kval. Rent placeringsmässigt kan man alltså kalla det en större bedrift att hålla sig kvar i fotbollen än att gå till slutspel i hockeyn numera.
Örebro Lekiller
2014-07-17 19:53
Man börjar ju undra om denna stiltje som verkar råda på ÖSK:s kansli angående nyförvärv kan vara en anledning som fick PEO att ta steget bort ifrån ÖSK? Förstod PEO att ÖSK:s styrelse aldrig skulle gå med på, eller köpa de förslag som han hade på nyförvärv under sommarfönstret? Nyförvärv som han ansåg att laget behövde för att kunna undvika en fajt i botten av tabellen. Är ju väldigt tyst på denna front i alla fall.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Buzz Skywalker
2014-07-17 19:52
@ÖSK-Karl:

att du är nästan lika mycke utomlands som ösk-hjärtat o att du går nästan lika mycke som han på speedway o till ica
Örebro ÖSK-Karl
2014-07-17 19:44
@En örebroare:

Sogen har vid flera tillfällen placerat mig i Kumla. Tyckte mest synd om den han namngav vid uppropet här på forumet. Jag är inte bosatt i Kumla, så fråga Sogen vad han menar istället.

Buzz Skywalker/
Vad skryter jag om? Att jag gillar ishockeyn mer än fotbollen i Örebro just nu. Jaja, kalla det skryt, men gamla skribenter såsom Aspen minns vad jag skrev under glansdagarana för ÖSK. Tyvärr fick jag rätt :(

Sedan är det väl nästan att betrakta som ett under att ÖSK eller någon annan klubb i en så stor stad aldrig vunnit SM eller Svenska Cupen. Minns jag skrev att ishockeyn skulle hinna före. Pemo bl.a såg mig då som en idiot när ÖHK låg i AS. Det är andra tongångar nu. ÖSK skall hålla sig kvar och ÖHK skall gå till slutspel. Så mycket har jag fattat efter några dagar i Sverige!!!!

Örebro Buzz Skywalker
2014-07-17 19:38
ÖSK-hjärtat// kul att du stödhjer vårt lag när du är i landet!
Örebro ÖSK-hjärtat
2014-07-17 19:29
Jag vaknade en gång hos en tjej i Glanshammar,, men det var länge sedan. Numera är jag sällan i Glanshammar, lika sällan då för 20 år sedan, men om jobbet tillåter är jag utomlands ibland. Om jag inte är utomlands då är jag alltid i Sverige. Därför tycker jag det är roligare med speedway i Kumla, annars bor jag på väst med gång avstånd till ica.
Men nu när fåglarna kvittrar och olika träder är gröna, t o m gula tycker alla ska till BA.
Jag hejar på sport.
Örebro Buzz Skywalker
2014-07-17 18:55
@En örebroare:

Han skryter väl som vanligt?
Örebro Gurragas
2014-07-17 18:42
HIF värvar stenhårt, ÖSK förlänger med Gerzic, håhåjaja....
Örebro En örebroare
2014-07-17 18:35
@ÖSK-Karl:

Vad hade saken med att du kunde valna upp hos någon brud i Kumla med o göra? Vill kunna förstå..
Örebro Buzz Skywalker
2014-07-17 18:14
c-aktier då??? såna har jag
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-07-17 17:31
@ Willy Foo Foo:

I Sverige har aktiebolag, till skillnad från i andra länder, möjlighet att ha A- resp B-aktier. Då skiljer det i röstvärde. Så är inte fallet i Spelarinvest.
Örebro Buzz Skywalker
2014-07-17 17:30
@ÖSK-Karl:
gör det då! eller ville du skryta med hur mycke "utomlands" du är? vi är alla fjärtar i rymden vet du
Örebro ÖSK-Karl
2014-07-17 17:27
@Sogen:

Ta nu detta via pm. I min ungdom kunde jag ibland vakna upp hos någon tjej i Kumla (över 30 år sedan). Jag bor på gångavstånd från Behrns Arenor. När jobbet tillåter så är jag i Sverige, sällan numera ihop med livematcher med ÖSK. Men jag ser dem på "fulstream" via wiziwig och det man ser är inte kul eller bra. Jag förstår att livepubliken uteblir. Tror och hoppas att allt blir mycket bättre på sikt nu när Jan Karlsson är borta. Kommer dock ta tid att återskapa vad den mannen förstörde hos sponsorer och medarbetare.

Eftersom jag har större möjligheter att se ÖHK live gör jag naturligtvis det och det drag och upplevelse man får där är en extrem skillnad mot ÖSK just nu. Det är min personliga åsikt.

Ps. Läste att någon skrev att Jan Folke bor i Kumla, han bor i Hallsberg sedan många år tillbaks, däremot så ligger hans företag i Kumla. Men var det inte Jan Folke som sa att han egentligen håller på Degerfors?
2014-07-17 17:18
Buzz Skywalker // Jag har skrivit rent allmänt om att det finns en klar tendes att klubbar inte har marknadsmässiga ersättningar till spelare/anställda som kommer från de egna leden och att det kan bli "dyrt" långsiktigt. Det gäller för övrigt i de flesta branscher. Du har säkert hört talas om många som säger att man måste byta jobb för att få en marknadsmässig ersättning. Jag har underlag för denna åsikt även från ÖSKs verksamhet. Att skriva att jag hoppas styrelse och blivande ledning inser EW:s värde för klubben och är beredda att satsa på honom kan jag inte se det minsta sjuka i.
Örebro Buzz Skywalker
2014-07-17 16:30
ok de e väl jag som e dum o ung o rebell (som James Dean) o viftar med svart-röd fana. Tycker bara att de e sjukt sjukt att Eriks lön ska diskuteras på ett forum. Ovärdigt.
2014-07-17 16:25
Buzz Skydwalker // Det finns inget fack som sätter löner i Sverige. I detta land är det fri lönesättning med överenskomna minimilöner. Löner sätts med hänsyn till arbetets art, efterfrågan/utbud, konkurrens och kompetens. Mitt inlägg bygger på lång erfarenhet av lönefrågor, även inom fotbollsvärlden. Jag skrev mitt inlägg enbart för att jag värnar om klubbens bästa. För många år sedan föreslog jag mina styrelsekamrater att vi skulle betala högre ersättning till ÖSK Ungdom när ÖSK Fotboll värvade spelare från ÖSK Ungdom så att pengarna stannade inom ÖSK-familjen och kunde användas till duktiga ungdomstränare. Bra ersättning till duktiga spelare/anställda ser jag i första hand som en god investering.
Länktips: Buzz Skywalker
Örebro Buzz Skywalker
2014-07-17 16:06
@minatankar (för sm-guld):

hoppsan hejsan, så det ska gå till nu för tiden? internet kampanjer föratt se till att få anständiga löner? facket? Såg att iaf MFF anställer SLO med avtalsenlig lön. ÖSK också får man väl tro?
Örebro Aspen.
2014-07-17 13:20
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):
Det är nog bara Du som kallat Jan F.idot här. Men det finns olika tankar inom spelarinvest hur man ska gå vidare. Det var väldigt klart före säsongen. Jan F ville likvidera bolaget och ägarna skulle få tillbaks sin andel av innestående pengar. Om intervjun i NA gav uttryck för en enhetlig strategi eller och det var ordförandes tankar undrar i alla fall jag. Hur mycket man ville satsa framgick inte heller. Ändå är det ett steg framåt då det på senaste mötet inte fanns några signaler om nya satsningar.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-07-17 11:40
Även om Jan Folke verkar vara en förstörare så tror jag ändå att han har något som helst hjärta för Sportklubben. En sådan investering som han har gjort kan knappast enbart vara Business.

Enligt mig så borde han göra det som är bäst för oss men även för hans egen lilla upprättelse.

Vi vanliga supportrar kan inte riktigt göra mer än att spekulera i detta, och att tycka att JF är en idiot lär knappast bidra till hans kärlek till ÖSK. Jag tror att SI kommer inser att ett år till i S1 är dåligt för ÖSK och även för dem och kämpa för att ÖSK ska fixa kontraktet för att sedan se framåt.

KROSSA HEIF
Örebro Willy Foo Foo
2014-07-17 11:00
.
Örebro Willy Foo Foo
2014-07-17 10:51
@minatankar (för sm-guld):
Jag är en nolla på aktier och kapital. Men visst är det väl så att man kan kontrollera en större del av kapitalet än vad man har aktier? Man kan ju ibland läsa att Nisse äger/kontrollerar 40% av aktierna men 80% av kapitalet...typ..och jag har alltid funderat på hur det kan vara möjligt :0S Men som sagt jag kan inget om sådant
AIK Saywee
2014-07-17 10:37
Hockey-Kalle bor i Örebro ...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-07-17 10:00
Vart är alla transferrykten när det gäller ÖSK?
AIK Saywee
2014-07-17 08:42
Välkommen tillbaka till ÖSK Alejandro Bedoya !
Örebro GT
2014-07-17 00:46
@Kex&Skor:
Välkommen tillbaka till ÖSK Valdet Rama !
Örebro Aspen.
2014-07-16 23:50
@Sogen:

ÖSK-Karl är inte bitter bara klarsynt och besviken.
Örebro Sogen
2014-07-16 23:47
Aspen ösk-karl?
Örebro Aspen.
2014-07-16 23:39
Det vore olyckligt om en bitter Kumla-bo skulle blockera kapitalet som många har satsat för att hjälpa ÖSK.
Annons: