/fotboll/osk/forum/1309.aspx/fotboll/osk/forum/1309.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2014-07-15 17:35
ÖSK skriver på twitter att anfallaren Gustavo Villalobos finns med på bänken i U21-matchen just nu. Vad jag har läst mig till så är det en amerikansk mittfältare/forward född 1991 som spelar för Ånge IF i division 2. Enligt den statistik jag har hittat så har han gjort 2 mål och 2 assist på 11 matcher samt fått 3 varningar och ett rött kort. Har bifogat länk till lite äldre highlights från USA.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-07-15 17:29
Om Berisha var redo för 90 minuter så borde han klara ca 20-30 minuter idag. Det är ju matcher Berisha verkligen ser ut att behöva! Får ju såklart inte riskera något men då borde 90 minuter i allsvenskan heller inte ha "chansats" med
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2014-07-15 17:18
@Sparkabolleninimål:
Hur tänker du då? Berisha som varit skadad länge spelar nästan 90 minuter mot Häcken och ska några dagar senare lira U21? Nog för att jag också hoppas på att få se Moberg-Berisha i allsvenskan så fort som möjligt men det får väl ta den tid det tar till de båda är 100%
Örebro Sparkabolleninimål
2014-07-15 16:03
Ingen Berisha? Jag tycker det hade varit bra att låta Moberg och Berisha få åtminstone lite speltid tillsammans
AIK Saywee
2014-07-15 15:44
ÖSK har Sveriges bästa målvakter,
Axén har alltid 4 backar,
vi har lånat Nordin Gerzic säsongen ut,
och anfallarna frisknar till,
ingen anledning till värvningspanik :)

Men vi som supportar,
har mycket att förbättra !
Örebro ÖSK FANS
2014-07-15 15:37
Dom flesta lagen i allsvenskan har börjat rusta inför hösten, ÖSK då? Lugnt som vanligt...
AIK Saywee
2014-07-15 15:26
Mr. Milton,

du får rätt, han fick aldrig under drygt 16 års karriär inom "toppfotboll" ett gult eller ett rött kort :)

Vilken lirare !!!
Örebro Mr. Milton
2014-07-15 15:20
@Saywee:

Frånsett att han spelade i Tottenham, vilket enligt mig är unikt i negativ bemärkelse :) så klev han av planen utan en varning under hela sin karriär. Imponerande och värt beundran. Dagens aktörer i "teater-fotboll" har något att se upp till där.
Örebro TommyS
2014-07-15 15:03
Atashkadeh inte med i U21 ikväll. Jaha. Om han inte är spelaren som ska in under dagen men det borde väl snarare vara ett provspel. Bra att Moberg är tillbaka.
Örebro En örebroare
2014-07-15 14:51
@Sogen:

Stämmer. Dock en aningen förvånad när SI gick in och lade pengar på Oscar då det är väldigt svårt att sälja målvakter till utlandet och brukar inte genera några bra pengar. Men spelarinvest kanske tänkte på Örebros bästa istället för en eventuell vinst på spelaren vid en försäljning.
Örebro Sogen
2014-07-15 14:36
att SI var inblandade i kontraktsförlängningen med Jansson är på det sättet att han fick en sign on bonus och då får han inte lika hög lön. så lönen höjs inte lika mycket utan sign on hade oscar inte skrivit på det kontraktet. I fengäld "äger" spelarinvest endel av Oscar och skall ha % kommande försäljningen. enkel matematik dom investerade i Oscar.
AIK Saywee
2014-07-15 14:33
Bara en grej till om Gary Lineker,
är det någon som vet,
vad som gjorde honom,
lite "unik" ?
AIK Saywee
2014-07-15 12:26
Mr. Milton, 11:21,

punkt 4 kan du stryka
Örebro Mr. Milton
2014-07-15 12:21
@Kardinalen:

Ja du har en poäng där. Jag är lite orolig kring vilken affärskompetens som verkligen finns inom ÖSK. Hoppas min magkänsla är fel.

Att Spelarinvest var delaktiga i Kamaras övergång (vilket även nämns i samma artikel) är dock helt korrekt.
Örebro widemarsh
2014-07-15 12:13
I och med Djurgårdens 5-3 borta mot Norrköping så delades tabellen upp i en tydlig topp och botten. 7an Djurgården har 22 poäng, och i alla fall en andraplats inom räckhåll i tabellen. Bakom har dom ett glapp på 6 poäng ner till åttondeplacerade Norrköping som i sin tur bara har 5 poäng ner till degradering. Samtliga lag 1-7 slåss om medaljerna, och samtliga lag 8-16 är inblandade i kampen om att få hänga kvar. Mot dom sistnämnda är det väldigt viktigt för ÖSK nu att ta poäng och helst segrar i de inbördes mötena. Kan vi få 3-4 poäng i dubbelmötet med HIF vore det värt väldigt mycket.
Örebro Kardinalen
2014-07-15 11:49
Vad menas egentligen med att Spelarinvest "hjälpt till" när Oscar Jansson förlängde sitt kontrakt i våras. Någon som VET? Fick Kung Oscar en signeringsbonus för att f-ö-r-l-ä-n-g-a sitt kontrakt? (räcker det inte att han antagligen fick kraftigt höjd lön i och med det förlängda kontraket). För Spelarinvests ordförande säger ju i meningen därefter till NA att "det är ÖSK:s sak att ha råd med löner till sina spelare", så att Spelarinvest skulle betala en del av Kung Oscars lön håller jag för otroligt.
Örebro Mr. Milton
2014-07-15 11:21
På samma uppslag i NA intervjuvas Sköldmark. Han anser att laget är tillräckligt konkurrenskraftigt som det är i nuläget.

Det kan finnas olika förklaringar till detta uttalande:

1. Han vill inte skapa oro i truppen som det alltid blir när det spekuleras kring nyförvärv.

2. Han har ett eller flera nyförvärv på gång och vill inte skada förhandlingen genom att gå ut och medge att affär är nära.

3. ÖSK har inte råd med fler löneposter även om Spelarinvest äntligen vaknat och förstått vad deras namn antyder. Investera i spelare.

4. Han är blind

Jag hoppas det är alternativ 2 som gäller.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-07-15 10:22
@Saywee:

Spelarinvest har skjutit till pengar i våras när Crespo värvades och när Oscar Jansson förlängde sitt kontrakt.

Om ÖSK kommer med bra förslag på spelare så är de villiga att hjälpa till.
AIK Saywee
2014-07-15 10:06
Intressant Krille,
undrar vad som har hänt,
när man äntligen blivit "redo" ?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-07-15 09:57
Ur dagens NA-papperstidning: Spelarinvest: "är redo att investera"
AIK Saywee
2014-07-14 22:34
"Football is a simple game. 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end germans always win". // Gary Lineker
AIK Saywee
2014-07-14 21:48
WFF,

fotbollen kanske inte har blivit "råare",
men definitivt "fulare" ...

Fast jag kan inte beskriva skillnaden mellan de två orden,
men det är dags att straffa de som bör straffas,
så att antalet skador minskar och att fotbollen blir roligare,
dvs mindre handboll, färre tröjdragningar, färre armbågar, färre dobbar på smalbenen, etc etc
Örebro Ösk-groda
2014-07-14 21:45
W F F

Jag kom inte heller ihåg att det var så illa........

Denna länk hitta jag om flera otäcka smällar

Fast nu vill man ju hellre ha riktiga smällar i nätmaskorna bakom Pär Hansson till helgen å matchen därefter :-)
Örebro Willy Foo Foo
2014-07-14 21:35
@ Ösk-groda:
Gick det så illa att han hamnade i Koma? Det minns jag inte. Men det är det råaste jag sett från målvaktshåll (eller ö.h.t på en plan) vilket fall. Tack för länken.
Örebro Hlynur
2014-07-14 21:07
Inga rykten om nyförvärv på g?
AIK Saywee
2014-07-14 20:03
Ja massor av domartabbar och konstiga domslut har man sett under VM-fotbollen, det hör väl liksom till när människor dömer och när "fotbollen" tenderar bli lite råare ...

Det är likadant i Allsvenskan och i Korpen.

Tråkigt men sant :(
Örebro Ösk-groda
2014-07-14 19:40
W F F

Lite info om "smällen" och en länk

Harald Schumacher vs Patrick Battison
Tyskland-Frankrike VM 1982
Ett av de mest kända överfallen i fotbollshistorien. Målvakten Schumacher körde över fransmannen med sin sena tackling att Battiston förlorade medvetandet, flera tänder och senare föll i koma. Det kanske mest chockande var ändå den holländska domarens beslut - inspark till Tyskland
Örebro Willy Foo Foo
2014-07-14 19:31
@Miroslav kuba:
Som någon annan skrev ngt liknande. På linjen har jag inte upplevt att Oscar är bättre än Rinne. Nästan tvärt om. Han är dessutom långsammare att sätta igång spelet. Men det skulle vara för Oscar möjligen har bättre ledaregenskaper och mer pondus - Och jag antar att det inte är att spotta på Apropå målvakter skulle Neuer haft rött i går. Istället får han en frispark! Humor på hög nivå. Men jag fick en flashback från när den tyske målvakten knockade ut en fransman för x antal år sedan på ett sätt som delvis påminner om situationen igår. Har dock glömt alla namn och årtal.....As usual.. Men vilka jävla utkast han hade - Neuer alltså..puh!
Örebro Miroslav kuba
2014-07-14 16:11
När kan Oscar vara tebax i målet ? Rinne har gjort det bra tills igår Oscar är helt klart en nivå bättre hoppas han är tebax snart !!
Lillfisen
2014-07-14 13:53
Forward har våran nästa vänsterback...........Ring mej sen???
Annons: