/fotboll/osk/forum/1308.aspx/fotboll/osk/forum/1308.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jekl
2014-07-20 11:32
Att Helsingborg väljer att släppa fram alla sina nyförvärv från start oroar mig inte speciellt mycket då ingen av dom är i direkt matchform. Det finns bara en spelare som jag är rädd för som ensam kan avgöra matchen till vår nackdel och det är David Accam. Jag vet inte vem som är bäst lämpad att ta hand om honom men det torde väl ändå vara dajje med sin snabbhet snarare än Hagge. Som sagt han kan avgöra matchen på egen hand, lyckas vi plocka bort honom är mycket vunnet
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gentile
2014-07-19 21:56
i morgon gäller det! en hel del för vissa ,vinna eller försvinna.
AIK Saywee
2014-07-19 19:04
Grixx, 17:25,

jag instämmer med dig.

Förväntar mig alltid 100%
av de som får speltid !!!
Örebro Grixx
2014-07-19 17:25
Saywee alla kan bli bättre genom att springa snabbare, slå bättre passningar, rädda fler baklängesmål....och publiken kan gå på mer matcher och sponsra mer osv :-) Mycket hänger givetvis på träningarna som tex AIK´s upplägg och tränarens order. Jag minns att Porokara var en sådan som löpte med full fart hela vägen och fick därmed in inläggen/passningarna där motståndaren utgick ifrån att bollen skulle rinna ut död...för ingen löper så annars i AS eller i synnerhet ÖSK. Att ge benet in till kaklet ger en massa extrachanser som annars inte skapas. Det talas så mycket om hårda konkurrensen i diverse lag men det är ändå som att alla matcher är " bara en vanlig dag på jobbet" och man ger inte benet utan det är mest att köra balansen för att orka matchen ut utan att bli utbytt. Ibland verkar det som att man ligger på 60-70% för att orka med träningen dagarna efter;-). Tycker själv att passningsspelet är riktigt sunkigt just nu. Så många bollar på ren chansning eller i någon form av VM-optimism att man försöker slå passningar som man inte klarar tex som senast med bla Nordins chansningar. Även en massa pass utan adress där man har en förhoppning att någon kan vara utan att något verkar vara intränat. Hårdare, tuffare, snabbare, oräddare där varje match är VM-semi, aldrig en vardagslunk och det gäller träningar också.
Örebro Bastard on Parade
2014-07-19 17:23
@Benny Böckling:

Jag tror snarare att det är rätt tillfälle att möta Helsingborg om de nu startar med samtliga nyförvärv. Dahlberg är inte någon målspruta och dessutom så är han ju den forwardstyp som Wikström - Berisha bör kunna hantera bäst. Bojanic är en talangfull spelare med intressanta kvaliteter, men han har inte imponerat över huvud taget sedan han gick till IFK Göteborg. Mårtensson var duktig i GAIS, men han har väl inte spelat på ett tag och dessutom har han väl haft skadeproblem i Holland?

Det rör sig alltså om 3 spelare som är matchotränade och ett flertal nya spelare i startelvan. Det är inte en optimal situation för Helsingborg. Om ÖSK är med i första halvlek bör vi kunna nöta ned dem i andra halvlek, eftersom de har en bänk som inte imponerar på mig och matchotränade spelare.
AIK Saywee
2014-07-19 16:55
Grixx, men nog kan väl chipsrövarna jobba lite till, några procent till, med tanke på den lön, de får för mödan ? Jag menar inte att de ska springa i onödan, eller på omöjliga bollar, men ofta ger de upp, alldeles för lätt med fåniga gester. Lite mera ork vore bra, om de har fått en bra träning och är motiverade att jobba.
Benny Böckling
2014-07-19 16:32
Det är fan att vi möter HIF nu när de fått in tre bra spelare. Vass elva har dem att mönstra nu och jag är övertygad om att dem kommer att klättra i tabellen.
Det blir nog jobbigt imorgon. Igen.
Örebro Grixx
2014-07-19 16:08
I mångt och mycket stämmer det väl som Laul säger men det är ju inte mycket tänk från honom utan mer att han spinner på vad AIK berättade om deras sätt att träna för att få ut mer maxlöpning. Utan det så hade han nog inte skrivit.
AIK Saywee
2014-07-19 14:29
Med Berra i backlinjen tror jag det hade blivit noll för skåningarna,
men å andra sidan spelar ju Axén med fyra backar ...

... jag har fortfarande inte riktigt förstått, vad han menade med det uttrycket, speciellt inte, eftersom det läckt så bakåt, sex mål på två matcher är faktiskt ingen bra start för en huvudtränare :(
Örebro berra-z
2014-07-19 14:14
visst blire väll 7-0 (favorit i repris) imorgon!

min elva:
jacke
hagge wickström moberg dajje
yasin mo(1) nordin(1) dg(1)
crespo(2) holmberg(2)
AIK Saywee
2014-07-19 13:31
# brorzan

det ligger nog en hel del tänkvärt i det Laul skrivit ...
Örebro micro_42
2014-07-19 13:11
Dagens sommarvärd i P1, vå svenske VM dommare
Riktigt spännande och bra musik. LYSSNA!
Örebro # brorzan
2014-07-19 12:57
Laul tycker att Nordin är en chipsröv. Vad säger ni?
AIK Saywee
2014-07-19 10:03
Sogen,

GAIS kanske behöver någon,
som kan sätta mål för höstsäsongen ?
Örebro Sogen
2014-07-19 09:21
Alexander Nutt borta resren av säsongen i Degerfors. vi gör ett byte rakt av med dom Hasani mot Ayaz, dom ä större behov av forward än ytter då. Eller vad tror ni om Hasani och Gais?
Örebro berra-z
2014-07-19 01:51
haha han är ju utanför tekniska zoonen hela tiden ;)
AIK Saywee
2014-07-18 23:57
Tänkte inte på det, självklart :)
Örebro Axel Vadd
2014-07-18 23:08
@Saywee:

Då byter de plats
AIK Saywee
2014-07-18 22:53
Dubbelfel :(
AIK Saywee
2014-07-18 22:53
Jepp, det är som Axel Vadd skrev om split vision från läktaren. Men, vad händer om Axel blir "uppvisad" till läktaren ?
Örebro Axel Vadd
2014-07-18 21:47
@berra-z:

För att han sa att det låg ett så högt värde att se matchen från det perspektivet. Man ser saker man inte ser från bänken. Sedan kommer han ned till andra halvlek. Och han står i kontakt med Axel hela tiden
Örebro berra-z
2014-07-18 21:40
förstår fortfarande inte... varför sitter Alec fortfarande på läktaren under matcherna, nu när han till o med är huvudtränare.
Örebro DaSa
2014-07-18 20:00
Jag är imponerad av HIFs värvningar. Nu är vi inte i behov av ngn central mittfältare men jag tror att Mårtensson kommer att bli en succé. Fd. svenska utlandsproffs i den åldern är nästan alltid bra värvningar, synd att vi inte kan få till en ny "Skoog-värvning". Vet inte om det är vårat rykte eller våra ekonomiska erbjudande som är för dåliga men jag hoppas att vi kan vara med och konkurrera i framtiden om dessa spelare.

På tal om konkurrens så tror jag att vi kommer att ha ännu mindre att säga till om nu när flera av våra allsvenska konkurrenter har sålt spelare för mångmiljon belopp. Bara att hoppas att vi får till en försäljning snart, kanske Yasin kan bli aktuell om han smäller in 5-10 mål under hösten?!
Örebro DaSa
2014-07-18 19:55
På tal om skryta så vill jag minnas att jag efter Hasanis drömöppning med mål i nästan varje match sa att han inte skulle göra mer än 10 mål i år och sedan i somras så "undrade" jag vad som var fel då han inte verkade ha tränarnas förtroende. Så nu undrar alla säkert vad min nästa spådom är om Hasani!?!:) Jag tror han kommer att ha lämnat ÖSK innan detta fönster är stängt, antagligen till en SE-klubb. Om han skulle bli kvar så är jag övertygad om att han kommer att ge allt, han spelar ju för sitt nästa kontrakt vilket kanske är den största motivationshöjaren som finns bland fotbollsspelare:)
Örebro Buzz Skywalker
2014-07-18 19:20
@En örebroare:
ok, skjutsar du mig till Vingåker? ;-)
Örebro En örebroare
2014-07-18 18:34
@Buzz Skywalker:

Kom igen nu.. Nog för hockey-Kalle måste skryta i varannant inlägg och trycka ner på människor men ditt beteende själv vinner du inte något på. Tro mig jag vet vad jag talar om. Samtidigt ska man inte bry sig så.. ;-)
Benny Böckling
2014-07-18 17:25
Nej jag tror inte att Yasin tänkt som anfallare, eller jag hoppas i varje fall inte på det. Då har vi ju noll genombrottskraft på kanterna iom att Saeid och DG inte ens kan "peta spring" finten. Yasin är ju verkligen en spelare som kan göra sin gubbe och det betyder ju allt nästan när man är kantspringare.
Djupledsspelare där fram finns redan i Crespo och tillvissdel Holmberg. Lipovac har man ju aldrig fått se men han är väl också rätt hygglig i djupet.
Örebro Asbjörn#10
2014-07-18 17:12
Undrar om vi inte kommer få se Yasin en del som anfallare under hösten. Där får ju Axén en mer utpräglad djupledslöpande spelare än såväl Hasani som Holmberg och Pode. Då kan DG samtidigt inta sin naturliga position, som han knappt fått spela på, som högermittfältare och Saeid ute till vänster. Det var ju faktiskt så vi avslutade mot Häcken när DG kom in i andra halvlek.

Själv ser jag dock hellre Yasin fortsatt som yttermittfältare då han inte känns som någon naturlig anfallare. Jag tycker man såg tecken på det när vi spelade 4-3-3 att såväl han som DG rörde sig mer som yttermittfältare i ett 4-4-2, dvs inte sökte sig in i straffområdet tillräckligt ofta som yttrar i ett 4-3-3 måste göra. Det var ju en av delförklaringarna till att Hasani stundtals kändes så isolerad i straffområdet under våren.

Jaja det var bara en tanke som slog mig angående hur Axén har tänkt formatera uppställningen framöver nu när han så tydligt ger sken av att vilja använda sig av djupledslöpande anfallare.
Örebro Buzz Skywalker
2014-07-18 16:55
@minatankar (för sm-guld):

vem har inte det?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-07-18 16:51
@pemo:

Jag tror de flesta använder smartphone eller platta när de är på resande fot. Ca 7 miljoner svenskar har en smartphone, troligtvis även du?! :-)

Annons: