/fotboll/osk/forum/1294.aspx/fotboll/osk/forum/1294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Stoonken
2014-08-09 15:31
Visst låter det som att Kjäll antyder att nyförvärv är på ingående i införintervjun?

Framåt ÖSK!

Örebro Bonaventure Maruti
2014-08-09 15:28
STREAM!

Brukar vara bra kvalité där.
Örebro Ståhl
2014-08-09 15:17
Asper är alltid bra mot ÖSK. Hoppas han har en dålig dag :-).
Örebro Aspen.
2014-08-09 15:17
@Sogen:
Vågar inte laget se sanningen i ögat?? Får dom inte höra sanningen från tränarna??
Örebro Sparkabolleninimål
2014-08-09 15:10
Gärna en brakvalitestream, jag lyckas alltid bara hitta kvalité så man knappt kan se vem som tillhör vilket lag.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro En örebroare
2014-08-09 15:04
Upp med en Stream gärna idag, vägrar betala 165 kr för och köpa en match.
2014-08-09 15:02
Start11 Oscar Jansson - - - - - - - - - - - - - - - - - Daniel Björnquist Magnus Wikström Erik Moberg Patrik Haginge - - - - - - - - - - - - - - - - - Ahmed Yasin Nordin Gerzic Robert Åhman Persson Mohammed Saeid - - - - - - - - - - - - - - - - - Marcus Pode Alhassan "Crespo" Kamara
Benny Böckling
2014-08-09 14:58
Oscar tillbaka i mål men samma gamla sketna backlinje.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-08-09 14:58
@kenya:
När man går på krogen, t ex en pub, behöver man inte dricka alkohol. Spelarna tränar och spelar matcher i princip varje dag. Med ditt resonemang skulle de aldrig kunna ta en öl. Viktigt att inte dricka mycket eller ofta om man har elitambitioner och är rädd om sin kropp. Det har också spelarna med i sina kontrakt. Men att en spelare ska ha rätt att gå ut på krogen efter en match tycker jag tillhör de mänskliga rättigheterna. De är ju inga slavar. Så länge de sköter sig, inte dricker sig berusade och är otrevliga mot andra, är det fritt fram för mig i alla fall. Jag tror t o m att de kan bli bättre fotbollsspelare av att kunna vila och/eller ha trevligt mellan träningar, matcher och resande.
Benny Böckling
2014-08-09 14:56
@Sogen:

Alright. Finns ju ändå något så förklarliga anledningar till att det gnälls herr Yasin...
Örebro kenya
2014-08-09 14:49
Kroppen ska inte behöva bryta ner alkohol istället för att bygga upp muskelaturen efter match eller träning. Det finns studier på att skaderisken ökar och samspelet mellan hjärna, nervsystem och muskler påverkas negativt av alkohol. Detta efter endast ett måttligt alkholintag.
Örebro Sogen
2014-08-09 14:45
Yasin i NA: "Kom och stöd oss, då kommer vinsterna. Och sluta snacka så mycket skit!" VI BLIR INTE BÄTTRE AV ATT DET GNÄLLS.
Örebro En örebroare
2014-08-09 14:36
Yasin dricker inte.
2014-08-09 14:20
@Samba Hagge:

Sedan forumet öppnade igen är det ingen, vad jag sett, som provocerat någon annan. Du ligger på gränsen när du skriver att jag inte vågar skriva det jag tycker.

Våga ligger närma mod. Mod behöver bara den rädde ha. Jag är inte rädd för något eller någon men jag har en uppfattning, tar ställning och ger uttryck för vad jag tycker. Bra om jag kan respekteras för det.

Jag ställde bara en fråga om man inte kan gå på krogen efter en bra eller dålig arbetsdag. Konstaterar att du menar att man inte kan göra det efter en dålig arbetsdag om man har en vinnarskalle. Det är naturligtvis ok om du har den uppfattningen. Jag delar den bara inte.
Benny Böckling
2014-08-09 14:16
Vad säger Yasin angående publiken?
2014-08-09 13:59
@minatankar Kan tänka mig att det är svårare att hålla sig optimistisk som elitfotbollsspelare när det går knackigt än det är för oss supportrar! Vi har ju inte pressen på samma sätt. Men ack så viktigt att killarna i laget klarar det! ;)
Örebro Sogen
2014-08-09 13:55
Gillar inte Yasins gnäll på publiken i dagens NA.... Vilka var på krogen? Spontant känns det som nåt som Nordin, DG, DB, Moberg, Rinne skulle kunna göra. Men ksnsje var Yasin eftersom han säger som han gör i NA
Örebro Grixx
2014-08-09 13:53
Tror att Axel Kjäll är i starten inför att bli en riktig demontränare....eller något annat jäkligt bra i ÖSK.

Upplever honom som oerhört smart och genomtänkt. Få om någon i ÖSK är så tydlig och lättförstådd.

Det gäller verkligen att värna om hans fortsättning inom klubben!!!
AIK Saywee
2014-08-09 13:50
En torsk på krogen kan jag beställa,
men icke på BA ...
Örebro Samba Hagge
2014-08-09 13:41
Minatankar

Absolut och jag hade inte räknat med att du sagt något annat. Du skulle aldrig våga säga något annat...Nog om det vill inte tjata med dig..

En riktig vinnarskalle skulle aldrig springa på krogen efter en bedrövlig match..Fråga Rydström,han hämtade hem spelare från Kalmar på krogen och sa att dom borde skämmas...
Örebro Grixx
2014-08-09 13:16
Viktig match för att hålla närliggande lag stången. Det gäller att ta tillvara på chanserna om de dyker upp som i förra matchen...och försvaret får inte var så förbaskat statiskt. Spelar Chippen som är extremt vindsnabb och målfarlig är risken stor att backlinjen enbart står där som träningskoner. Yasin måste kunna hålla bollen innanför stolparna annars är det meningslöst att han skjuter och får enbart passa. Han är likadan som Anttonen var ett tag. Han har ju ett hårt skott men 99% är totalmissar och när han nu skjuter ganska ofta så måste fler sitta mellan stolparna....och UNDER ribban!!!
2014-08-09 13:15
@Sparkabolleninimål:

Kul med optimistiskt tänk! Ska vi har större krav på spelarna att tänka positivt än vad vi har på oss själva som supportrar? :-)
2014-08-09 13:13
dublett
2014-08-09 13:10
Vinst 5-1. Crespo gör hattrick, Nordin lirkar in en frispark och saeid dunkar in en straff! Lätt som en plätt, nu vänder det
2014-08-09 13:09
@Samba Hagge:

Alla kan väl gå på krogen efter en bra eller dålig arbetsdag?
Örebro Samba Hagge
2014-08-09 11:59
Mitt tipps blir 3-1 till Mjällby...Dom är starka hemma och spelade ut IFK Göteborg där nyligen..Lägg där till att Ösk har haft svårt där Historiskt..

Hjärtat säger 2-0 ÖSK
Örebro MaLa
2014-08-09 11:35
Nedräkning till matchstart nu, och det känns precis lika nervöst som vanligt. Mjällby borta ska ju "vanligtvis" inte vara någon omöjlighet - men denna säsong så kan man ju inte räkna hem några poäng innan 90+tillägg är spelade (och tyvärr allt som oftast inte efter det heller). Mjällby har vunnit sina två senaste matcher på hemmaplan, en vänskapsmatch mot Bolton (3-2) samt I allsvenskan mot IFK Götet med 3-0, vilket är ganska imponerande. Men Mjällby känns som ett lag i ungefär samma sits som oss - man har blandat och gett under säsongen. Mjällby är enda laget i allsvenskan som hittills både gjort färre mål framåt än oss och samtidigt släppt in fler bakåt. Hoppas killarna tänder till idag och vänder den negativa trenden vi varit i så länge. Tippar att vi vinner med 4-1, målskyttar: DG 2, Pode och Saeid. Over and out från en svartvit i gurkstaden.
Örebro Samba Hagge
2014-08-09 11:31
Är det inte härligt att vissa spelare springer på krogen och steker när man förlorat pinsamt mot Halmstad hemma?

Hörde att dom fick höra ett och annat och vissa tog åt sig och knalla där ifrån..

Hårt att vara elitfotbollsspelare ;)
Örebro widemarsh
2014-08-09 11:07
Man kan jämföra årets säsong lite med 2007, där vi också var nykomlingar efter att slutat 2:a i superettan. Dock var ju revanschlustan och sammanhållningen kring ÖSK ruskigt stor det året efter att fotbollsförbundet hade pissat på oss med tvångsnedflyttningen. Hur som helst gick det knappast bättre sportsligt det året, och till slut var vi endast 2 poäng från nedflyttning trots att endast ett lag åkte ur det året. Några viktiga segrar på hösten räddade oss kvar det året. Annars var det sportsligt ett helt bedrövligt år.

Men publiken då? Ja, vad sjutton hände där egentligen? Vi snittade imponerande 8818 åskådare per match! Snacka om att staden ställde upp för sitt lag. Inte en enda match under 6000 åskådare, och hela 4 matcher med över 10.000. Och strax där under i den magiska 4-3 matchen mot Helsingborg.
Snacka om kontraster mot i år där vi redan har 4 matcher under 6000, och inte varit uppe i femsiffrigt en enda gång. Skulle tror att det sportsligt går något bättre nu än 2007 till och med.

Härliga tider :)
Örebro Jekl
2014-08-09 10:26
Tillägg till diskussionen om publiksnittet: även om detta kan öka efter AIK-matchen så är det inte bra att vi ligger efter redan nu då det riskerar att bli ännu mindre folk på de avslutande hemmamatcherna om kräftgången fortsätter. Vi har hemmamatcher kvar mot AIK, BP, Kalmar, Elfsborg, ifk Gbg och häcken om jag inte missminner mig. Dessutom fick ju exempelvis alla med spelkort gratis inträde mot Halmstad så där försvinner lite intäkter också. Jag imponeras för övrigt över den hype som hockeyn lyckats skapa i stan för tillfället, 4000 på första isträningen är MYCKET imponerande och jag hoppas att samarbetet kan förbättras och att man kan ta lärdomar av hur man skapar ett högre underhållningsvärde på matcherna. Jag säger absolut inte att hockeyn är bättre eller roligare för det är det sista jag tycker, men, det är spännande att se hur andra klubbar både inom fotbollen och andra idrotter jobbar för att öka försäljningen av sina produkter (dvs sina lag) Edit: Så här skrev Jan Karlsson i sitt "nyhetsbrev" den 26 maj: "Publiksiffrorna är vi givetvis än så länge inte riktigt nöjda över, vi hoppas att vädret och den stigande tempen likväl som en accelererande spänning i tabellen bidrar till publiksiffror åtminstone över 7000 i snitt.". Det är väl därför rimligt att tro att budget ligger på 7000, dock omräknat till kronor som Aspen skriver.
Annons: