/fotboll/osk/forum/1289.aspx/fotboll/osk/forum/1289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2014-08-11 13:58
Daniel Nordmark klar för ÖSK!
Örebro En örebroare
2014-08-11 13:57
Ännu en gång förvånas jag vilka spelare folk tror vi skulle kunna få in,
Raneige lyfter över 350 tusen kronor i månaden i Watford och är dessutom 3 striker. Vi har inga pengar knappt och plocka in spelare för, då är inte Petter Andersson, Raniegie,Magnus Eriksson eller Avdic realistiska namn speciellt inte när vi ligger i den tabellpositionen vi gör. Spelaren jag nämnde från danska ligan är just nu 4-5 alternativet om jag förstått det rätt.
Gamla örebroaren/ Hur ofta har man inte hört den från sportchefen? Ett sätt o mana till lugn för spelaretruppen antar jag
Örebro Bastard on Parade
2014-08-11 13:21
@pemo:

Samtidigt har Helsingborg tappat 3 spelare från startelvan i form av Gashi, Khalili och Sadiku. Det är inga dåliga spelare. Om jag inte räknar helt fel så har de 6st nya spelare. Det är så klart inte optimalt att spela in så många nya spelare mitt i säsongen, men när de är tidigt ute så har de lite mer tid på sig jämfört med om de värvar spelare samma dag som transferfönstret stänger. Flera av deras nyförvärv har väl fått 3-4 matcher nu och börjar rimligen närma sig matchform och inspelning i spelsystem osv.

Jag vill inte att ÖSK ska värva 5-6 spelare till startelvan. Däremot vill jag ha in någon eller några spelare som gör skillnad och är bättre än de alternativ som vi har. Vi har även för få offensiva alternativ på bänken, speciellt med tanke på att Lipovac inte verkar vara aktuell över huvud taget samtidigt som Murad har lånats ut. I skrivande stund har vi DG och Holmberg. I nästa match har vi antagligen bara Holmberg eftersom Saeid väl åkte på sin tredje varning? Mensah verkar vara på gång efter sin skada, men det tar väl tid innan han är redo för spel igen. Dessutom känns inte han som ett jättebra offensivt alternativ, även om han klarar av att spela på flera positioner.
Örebro Conjuration
2014-08-11 13:05
Mathias Ranegie eller Denni Avdic på lån för resten av säsongen hade varit trevligt.

Jag ser gärna någon etablerad anfallare som producerat tidigare i Allsvenskan kommer in innan midnatt. Ett lån på någon bänknötare i en annan allsvensk toppklubb kan vara intressant beroende på vem det är.

Hursomhelst skulle jag bli förvånad om sommarfönstret stänger och vi inte har fått in någon spelare (mer än förlängt lån på Gerzic)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-08-11 12:54
Om det ska värvas så är det en anfallare av hög klass. En start spelare. Annars får det vara.

Gärna en bomb :).
Örebro Samba Hagge
2014-08-11 12:39
Ska vi värva måste den spelaren göra skillnad och bidra med kvalité direkt..Hoppas verkligen det inte kommer in något komplement om något skulle hända med våra forwards..

Värva klass!!
Örebro Gamla örebroar´n
2014-08-11 12:26
Kan någon förklara för mig varför ÖSK jagar förstärkningar, när man enligt Sköldmark är nöjd med den befintliga truppen.
Örebro Häståvagn.
2014-08-11 12:26
Vi behöver en ersättare till Hasani. Sjukt konstigt att vi gav bort honom bara sådär... Men en anfallare som kan kliva in och förändra matchbilden är precis vad som ska in. All heder åt Crespo och Pode, känner mig helt ok med att dom startar, men får vi en skada har vi inte många alternativ. En huvudstark spelare som vi kan mata inlägg till skulle vara grymt, alternativt en Crespokopia som aldrig slutar springa.
Örebro TommyS
2014-08-11 11:48
@munken:

Jag skulle snarare säga att ÖSK blandat och gett i sommarfönstren. Olsen/Alvbåge 2008, Ajdarevic 2010, Hasani/Crespo 2012 (lite försent förvisso), Gerzic, DG, Pode, Björnquist förra sommaren fick i alla fall mycket speltid. Men jag håller med om att chansvärvningar på sommaren sällan fallit väl ut, det finns säkert ett dussin misslyckade sista-minuten-höftskott under samma tidsperiod som inte fallit väl ut. Så jag oroar mig lite över ryktena att ÖSK har fått lägga om riktning helt och VD-Karlssons "arbetet har intensifierats sista veckan".
Örebro Sogen
2014-08-11 11:33
pemo hif har oxå sålt bra spelare så dra inte förhastade
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2014-08-11 11:27
Visst är det väl bra med en förstärkning i laget, men det blir ju inte automatiskt bättre på en gång. Kolla Helsingborg. De har fem nyförvärv i laget ( med hyfsat bra meriter ) ändå får de inte till det. Fem oavgjorda på raken och kvalplats.

Ett starkt kollektiv av motiverade spelar kan gör nog så bra ifrån sig, som att lägga allt ansvar på enstaka fixstjärnor.
Örebro Samba Hagge
2014-08-11 10:22
Munken

Min källa som förövrigt läser och skriver här inne, vill inte att jag nämner några namn..Dels för att det inte är många som är inblandade i processen. Att bli avslöjad är inget bra ;)

Nu har jag dock ingen aning om vilka/vilken spelare dom förhandlar med då min kontakt är på jobb utomlands...
Örebro munken
2014-08-11 09:51
Samba Hagge// Stämmer säkert det du skriver. ÖSK har väl aldrig någonsin lyckas få in en stark förstärkning under sommarens transferfönster. Dock blir jag nyfiken. Vem var det klubben fick nobben av? Om du inte vill avslöja. Motivera gärna varför du tycker det inte passar att skriva ut namnet.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-08-11 09:30
Från veckobrevet "I skrivande stund håller vi som bäst på med att se över våra möjligheter att komplettera truppen innan transferfönstret stänger. Detta arbete har självklart intensifierats senaste veckan, där Sköldmark och fotbollsrådet har täta kontakter, dagligen." Fotbollsrådet verkar finnas kvar, vilka som ingår är dock okänt. Kontakt verkar de iallafall ha även om det är semester. Nästan så att man tror att VDn Jan har varit här inne o läst!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-08-11 09:04
@Samba Hagge:

Det finns åtminstone två aspekter på detta. Har man tillräckligt med pengar kan man lägga ett bra bud tidigt och begära besked av spelaren inom kort eller välja annan spelare. I det läget skaffar sig klubben ett övertag.

De bästa spelarna har emellertid själva oftast ett övertag och kan vänta in i det sista med att ge besked till minst två klubbar som gör allt för att rekrytera honom.

I vilken utsträckning och intensitet ÖSK söker nya kreativa lösningar för att även vara med och konkurrera om de bästa spelarna vet jag inte.

Benny Böckling
2014-08-11 09:01
@Samba Hagge:

Vem blev vi nobbade av? (Inte fan kan det skada att avslöja det iaf)
Örebro Samba Hagge
2014-08-11 08:52
Att Ösk måste vänta till sista stund? Men det är ju klart,vi får ta skiten inga bättre klubbar vill ha. Bästa nyförvärvet hade varit en sportchef med pondus..

Joe Sise?? Ännu en spelare som alltid är skadad..

Synd att vi blev nobbade av en hyfsad striker...
2014-08-11 07:39
Det är 36 poäng kvar att spela om. Vi ligger på samma poäng som Helsingborg som är på kvalplats. Vi har fyra poäng ner till Mjällby som ligger på nedflyttningsplats och fyra poäng upp till Djurgården som ligger på sjunde plats.

Många faktorer kommer påverka hur AS slutar. För lagen som slåss i toppen och botten av tabellen (vilket alla gör i dagsläget), är i längden tillgången på friska nyckelspelare i form avgörande.

Den ende positionen i vårt lag där jag känner mig lugn på den fronten är målvaktens, där vi har två duktiga spelare som presterar på hög nivå i de flesta matcher.

Övriga nyckelspelare har av en eller annan anledning spelat för många matcher på låg nivå eller inte spelat alls.

Jag hoppas på att vi får ett nyförvärv idag, att Berisha tar plats, att Nordin kommer i traditionell höstform, att Atashkade blir en joker längre fram och att målgörandet lossnar för bl a Crespo och Yasin.

Örebro # brorzan
2014-08-11 01:07
Woho! En stjärna bakom mitt nick. Vad kul! :)
Örebro Lekiller
2014-08-11 00:52
[QUOTE=# brorzan]Dansk på lån på väg till IFK Gbg. Samma som vi jagar? [/QUOTE] ja i så fall kan vi ju glömma honom. hehe
Örebro # brorzan
2014-08-11 00:38
Dansk på lån på väg till IFK Gbg. Samma som vi jagar?
Örebro Axel Vadd
2014-08-10 23:41
25 142 pers på en superetta match är rätt skapligt. Bajen behövs i AS
Örebro Bulten i Boo
2014-08-10 23:03
@minatankar (för sm-guld):
Javisst, jag är helt med på resonemanget. Men, det blir så många "om inte" inblandat i det hela och vad jag menar är att fem poäng på de där fyra matcherna faktiskt inte är så dåligt. Man kan ju vända på det och spekulera kring att ett snabbt och ogenomtänkt nyförvärv som hade slängts in i startelvan kanske hade utmynnat i bara, säg tre poäng? Den upplevda "senfärdigheten" kanske snarare kan vara ett tecken på klokskap. Säger inte att det är så, men skulle ju kunna vara?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-08-10 23:03
Grahn har gjort klart med en ny klubb idag.
Örebro Hahne
2014-08-10 22:54
Någon av dessa kanske ?
Dusan Djuic?
Joe Sise?
Petter Andersson?
Viktor Lundberg?
Örebro En örebroare
2014-08-10 22:49
@AFM:

Han har ju lagt av så nej tyvärr ;-)
Kim Olsen övertalad till comeback.
Örebro AFM
2014-08-10 22:43
@En örebroare:

Ska Grahn tillbaka?! :D
Benny Böckling
2014-08-10 22:29
@En örebroare:

Härligt! Blir att uppdatera officiella hemsidan var och varannan minut imorn.
Örebro En örebroare
2014-08-10 22:23
Vi ska ha en offensiv spelare ifrån danska ligan på gång, handlar om ett lån.
2014-08-10 22:19
@Bulten i Boo:

Man kan aldrig veta hur en kommande match ska sluta. Men självklart bör man göra allt som går för att öka chanserna till vinst. Aspen skriver inte att vi skulle vunnit med nyförvärv utan att uteblivna nyförvärv i dessa viktiga matcher k a n komma att kosta oss en allsvenska plats nästa år.
Annons: