/fotboll/osk/forum/1285.aspx/fotboll/osk/forum/1285.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sogen
2014-08-13 21:18
tycker det e fel att deppa och måla fan på väggen efter denna match. Denna match visade vi ju att vi inte ä pissdåliga. Crespo i målform kan bära långt. MFF är ju ett klasslag överlägsna i Allsvenskan
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bulten i Boo
2014-08-13 21:17
Om vi åker ur i år så är det inte här och nu ikväll det berodde på
Örebro Sunnanlid (2013)
2014-08-13 21:12
Vi får hålla på Sundsvall i Superettan nu så att de tar direktplatsen för Ljungskile. Vår enda chans till Allsvenskan 2015 är att försöka hålla Mjällby bakom så att vi får kvala, och då mot något annat lag än Hammarby och Sundsvall. För allvarligt talat, vilket lag ska vi kunna gå om från plats 13 och uppåt? Halmstad springer iväg, Falkenberg och Gefle tappar aldrig på hösten även fast man inbillar sig det och Helsingborg är i långa loppet för bra. Med andra ord, vi ska hålla på Sundsvall och Mjällbys motståndare.
Örebro Sogen
2014-08-13 21:09
Orkar inte diskutera matchen MEN jag kan konstatera att en ringrostig Nordmark är vår bädra mittfältare. Han kommer bli sjukt viktig och han ä signad för 2.5år framåt. Härligt! Axen är ingen vidare coach.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-08-13 21:01
Varför backa hem hela andra halvlek? Var det Axéns taktik? Tycker synd om Crespo som gör två mål idag och ändå torska.
Kalmar kapten bölja
2014-08-13 21:00
Nordin skänkte segern till MFF.
Örebro widemarsh
2014-08-13 21:00
Gerzic och dålig coachning som gör att vi tappar. Tråkigt som fan, nästan perfekt första halvlek förutom Gerzic bortklantade friläge. Varför går Nordmark ut? Klockren på mitten. Varför är Yasin kvar hela matchen? Bryr sig ju knappt om att försvara. Varför ett offensivt byte vid defensiv frispark med 2 min kvar? In med Berisha så blir det inte mål där.

Vi har 2-0, och sen gör Malmö 2 mål på situationer som inte ens är målchanser. Så jäkla surt, var ju likadant för några år sen när ÖSK ledde och vips gjorde Malmö två drömmål från icke-målchanser.
Örebro ÖSK-Boldt
2014-08-13 20:59
Jo. Laget orkade inte i andra. Men tyvärr ger vi bort Malmös första mål. Det är där raset börjar. Skit!!!
Örebro ösk boys
2014-08-13 20:57
yasin och nordin kan sitta på sektion vardagsrummet mot aik. faan
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-08-13 20:55
Nordin kostar oss segern tyvärr. Ge bort en straff så där är så fruktansvärt ruttet så att jag inte vet var jag ska ta vägen. Ok om han blev knuffad men jag såg inga indikationer på det på reprisen. Helt oförklarligt.
Örebro Devo
2014-08-13 20:55
Men det brister ju även i taktiken, att man backar hem när man har ledningen. Det är ju ett sätt se på fotboll som är förlegat.. Ursäka ÖSK, jag älskar er, men ni suger så sjukt mycket just nu. Matchen slutar liksom inte efter 45 minuter, det är 90 minuter. Och att de slutar att spela efter 45 är för mig en gåta. Orkar man inte? Kan man inte? Vill man inte?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro jpsvartvitt
2014-08-13 20:52
@Kabia:

Jo just det och vilken liga ligger ni i ? Och hur gick det för er förra året borta mot Malmö??? :O
Halmstads BK Jeppzii
2014-08-13 20:52
Den där Yasin är så jävla dålig!
Örebro Bastard on Parade
2014-08-13 20:51
Spelarna höll vår gameplan enligt Axén. Om det stämmer så var det en vansinnigt dålig gameplan i andra halvlek.

Malmö är riktigt bra. När de spelar som i andra halvlek så är de Sveriges bästa lag, men man får inte ge dem matchen så där som ÖSK gjorde.
Örebro Hahne
2014-08-13 20:51
Varför tar man ut den spelare som var klart bäst i första halvlek? Nordmark kommer bli extremt viktig för Örebro men vafan kan juh inte ta ut han ? elelr va han helt slut ? för fanns juh andra spelare som med var helt slut tex Yasin men inte byts han ut... börjar nästan fundera på om han har de inskrivet i kontraktet att han ska spela så länge han vill typ...Usch o fy för den där Pode han vill jag inte heller se något mer i detta ÖSK totalt osynlig och jobabr gör han än mindre än Gerzic hur nu det är möjligt.
Shom-Mäster
2014-08-13 20:50
Yasin har gjort en mål och en assist denna säsong.
Det är tämligen uselt men han tycks vara väldigt given.
Bedrövligt passivt i andra halvlek. DG får dock plus.

Syrianska FC Kabia
Att tappa 2-0 till 2-3 mot ett gäng hebefildyrkare är riktigt pinsamt.
Örebro Osvaldo
Med en tvåmålsledning mot serieledarna måste anfallen bli längre än vad de varit; så att laget kan flytta upp och motståndarna får en längre väg att anfalla. Jag gillar normalt sett snabbt omställningsspel med smarta stick på djupet, men idag hade en nypa cynism smakat bättre. Det finns så mycket positivt att ta med från den här matchen, men optimism smakar bättre i början av säsongen. (EDIT: Nu när det ändå ska bli lite mer ordning på forumet kan väl någon behörig se till att kasta ut och stänga av de supportrar till andra lag som inte tillför något vettigt.)
Örebro jpsvartvitt
1a halvlek gör vi grymt bra taktiskt.
I 2a skänker Gerzic en straff, VAD I HELVETE GÖR HAN MED HANDEN DÄR UPPE??
Yasin ? Nej ta ut han in med Sobralense i nästa match.
Som sagt Malmö är Sveriges överlägset bästa lag.. Det man får ta med sig är ju 1a halvleken då lyckas Örebro med ALLT för att stoppa Malmö..
Nu har vi väl lite mer "behagligt motstånd" framöver om man säger så.

MOT 3 nya p :)!
Örebro Pedretti
2014-08-13 20:48
Det är så här det går när man backar hem mot ett lag som Malmö. Gå för trean istället!
Fan.
Call For Rain
2014-08-13 20:48
Resultatet är tyvärr inget att säga om, ÖSK vägde för lätt. Men det var iaf spännande i en dryg timme...
Örebro Devo
2014-08-13 20:47
Vill inte se på plan i fortsättningen:

- Yasin
- Nkili
- Gerzic

Varje jäkla match Nkili har spelat så gör han bort sig. Kan inte fatta att Axen inte bänkar dessa nu. Yasin är visserligen snabb, men totalt ofarlig i straffområdet och kan verkligen inte gå på direkt avslut. Öva lite skott i steget övningar?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro En örebroare
2014-08-13 20:45
@Fanz:

Stick iväg din lilla pajas och sluta med ditt p12 beteende.
Shom-Mäster
Inte ett dugg oväntat och äckligt rättvist.
I andra halvlek har vi sett hur stor skilllnad det är på de här lagen.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
Allt är som vanligt. Man tappar en klar ledning.

Fanz
2014-08-13 20:44
Ha Ha jag trodde Axen hade fått ordning på Ösk men han är fortfarande en Pajas :)
Örebro ÖSK-Boldt
2014-08-13 20:43
skulle byt Yasin. totalt slut o dåligt självförtroende.
Örebro En örebroare
2014-08-13 20:43
Avgå
Örebro Bastard on Parade
2014-08-13 20:42
Inte oväntat. Så kastar man bort 3 poäng.
Örebro Pedretti
2014-08-13 20:42
Usch
Annons: