/fotboll/osk/forum/1280.aspx/fotboll/osk/forum/1280.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Ztolle
2014-08-13 23:50
Där kom vi undan med nöd och näppe. Tyckte att ni kändes riktigt heta och i första halvlek var vi inte alls med i matchen. Tror på tre poäng för er mot AIK. Lycka till med restan av säsongen!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-08-13 23:50
Jag tror att går man raka vägen är det max en kvart. Rudbecksgatan rakt fram hela vägen från övergångsstället i korsningen med de större husen vid Berhn center till arenan. Inga problem.
Örebro Lekiller
2014-08-13 23:45
[QUOTE=Lekiller]15 - 20 min skulle ja tippa beroende på om man vet raka vägen. Kanske 30 min. [/QUOTE] Avståndet är lurigt, 2-3 km kanske.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2014-08-13 23:43
[QUOTE=AIKforever94]Ska på matchen på söndag. Jag undrar hur långt det är från Örebro södra station att gå? [/QUOTE] 15 - 20 min skulle ja tippa beroende på om man vet raka vägen. Kanske 30 min.
AIK AIKforever94
2014-08-13 23:42
Ska på matchen på söndag. Jag undrar hur långt det är från Örebro södra station att gå?
Örebro Lekiller
2014-08-13 23:38
[QUOTE=Miroslav kuba]Var det Nordin som gick ut då va? Isof det är ett otroligt BEDRÖVLIGT !! byte . Varför byta Nordin bara för han gör ett misstag o tar med handen !! Nä Alec skärp dig eller byt ut dig själv !!! [/QUOTE] Mmm, Nkili och Pode in och Nordin och Nordmark ut tror ja. Kan nog förstå att de gick ut ändå. Nordmark kan väll knappas ha allsvenskt ork i kroppen och Nordin gör ingen jätte match. Tyvärr finns det ju inga andra super val på bänken centralt än Nkili och Pode. Sobralense verkar ju gå som ytter.
Örebro Stoonken
2014-08-13 23:34
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Personligen tycker jag att Mange var en av de bästa svartvita spelarna ikväll....
Örebro ÖSK-Boldt
2014-08-13 23:33
Tack sektion E. Precis mina tankar över dom spelarna. Dom tillför inte mycket i dagsläget. Visst Malmö är svåra, inte minst borta men dom har inte hittat sig själva på ett tag. 3 pinnar mot gnagisarna det enda som gäller. Mina tankar// Tycker också det är tråkigt om du slutar din tid här. Speciellt med så sakliga inlägg du bjudit på. Jag hoppas hellre på att ditt konto är kapat eller nickstulet. Det är icke likt dig att flippa loss så här.
Örebro Miroslav kuba
2014-08-13 23:33
@Lekiller:

Var det Nordin som gick ut då va? Isof det är ett otroligt BEDRÖVLIGT !! byte . Varför byta Nordin bara för han gör ett misstag o tar med handen !! Nä Alec skärp dig eller byt ut dig själv !!!
Örebro Stoonken
2014-08-13 23:32
Tycker det är SORGLIGT att det inte kan föras diskussion på normal nivå här inne.. Orkar inte ens läsa igenom vad som skrivits om dagens match då man måste läsa igenom all denna skit som skrivs..

Otroligt tungt poängtapp idag. Är det bara jag som är kritisk till de byten som gjordes?
Örebro Lekiller
2014-08-13 23:29
Halv ser reprisen på matchen nu. Varför byter man in Pode igenligen? Han är ju varken snabb är speciellt stark på huvudet.
Malmö FF Fermat
2014-08-13 23:28
Tack för god match. Ni var klart bäst i första. Se till att lägga HIF efter er så ses vi nästa år.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-08-13 23:27
Trist om du, minatankar, inte har lust att skriva här mer tycker jag. Även om jag kan förstå det eftersom du, möjligtvis, upplever att diskussionen är trist och osaklig emellanåt. Däremot blir jag förvånad över hur du skriver ikväll. Tråkigt. Ang matchen så tycker jag att det var ett fall framåt. Crespo och DG stora utropstecken! Nordin och Yasin blev jag besviken på. Blir mer och mer tveksam till deras varande i elvan. Inte minst nu efter två sena förvärv. Tror också att Kapten ska börja fundera på pensionen.

Oavsett så finns det inget annat lag än Sport.
Örebro ÖSK-hjärtat
2014-08-13 23:21
Väldig tveksam om den här ÄR minatankar, kan hans kontot vara kapat.
Örebro Lekiller
2014-08-13 23:21
Jaså, där ser man. Skriver ju inte allt för ofta här inne så.. Men om du nu tycker det så ok, är absolut inte min mening att vara otrevlig mot någon..
Örebro Lekiller
2014-08-13 23:10
Surt surt! Men ärligt, hur många hade räknat med max 1 pinne idag? Sjukt onödigt av Nordin. Men detta vet han säkerligen själv om, så inte mycket att gråta över. Dock känns det inte helt otroligt med poäng i nästa nu mot AIK. Otroligt att just Gefle är nästa motståndare för Malmö, med Rosenberg avstängd och champion League kval ännu närmare inpå. Gefle kommer säkert att knipa minst 1 pinne på hemmaplan. ........................................................................ För övrigt så har ja tröttnat på en del frekventa skrivare på detta forum för länge sedan. Kommer inte gråta blod om vissa som hotat med att sluta skriva faktiskt gör det. Förövrigt så måste man faktiskt inte gå en fajt med alla inlägg man inte håller med om hela tiden.
Malmö FF Tin Roof Café
2014-08-13 23:04
Kamara, alltså, är han ofta så här bra? Fy fan, vad svettigt.

Nordins hjärnsläpp gav oss tack och lov den kickstart som krävdes för att vi skulle börja tro på det igen.
Örebro Sweet Leaf
2014-08-13 22:57
Snälla, stäng nu INTE ned forumet igen. Stäng av dessa pajasar som ständigt tjafsar istället! Om 3-4 personer börja bråka inne på krogen så inte fan slänger man ut alla och bommar igen stället utan man slänger ut bråkstakarna och låter resten av folket ha det fortsatt trevligt!
Örebro En örebroare
2014-08-13 22:56
Och han har inte hotat mig Heller. Normala människor gör inte de nämnligen.
Örebro Gentile
2014-08-13 22:49
ingen skam att förlora mot ett bättre lag, som någon skrev tidigare " åker vi ur beror det inte på den här förlusten"! bara att komma igen! tycker det finns goda intentioner!
IFK Göteborg Mr Anderson
2014-08-13 22:43

Ni kommer igen, ryck upp er lite, begravningstämning, är ju bara ett forum o man får ha åsikter o skämta och tycka olika.

Hug it out, de är oftast så när de går dåligt så gnälls det lite. Bit ihop nu och kom igen nu gubbar,
Örebro Asbjörn#10
2014-08-13 22:35
Härligt att idag se Crespo agera med en helt annan pondus än vad han har gjort i tidigare matcher efter comebacken. Tycker inte man sett prov på varken hans explosivitet eller styrka på sista tiden men idag var dessa egenskaper tillbaka med råge! Segermålet senast kanske lyfte honom?

DG gör en kanonmatch rakt igenom! Det kändes ju på förhand som en match som skulle passa hans egenskaper väl men han lyckades med betydligt mer än att bara löpa idag. Han kändes mycket mer bekväm med bollen än vad han vanligtvis gör och tog sig förbi Concha vid flertalet tillfällen.

Som många andra vill jag även plussa för Nordmarks debut, att han är både spelintelligent och bekväm med bollen syntes tydligt idag. Han kommer göra nytta i vår klubb!

Surt som fan att förlora som vi gör men det är bara att ta nya tag till helgen. Det är inte många lag som har gjort det bättre i Malmö i år än vad vi gjorde i första halvlek, det ska vi ta med oss till söndag när gnaget får åka hem tomhänta!
Örebro widemarsh
2014-08-13 22:23
Att Nordmark presterar så pass bra efter endast en träning med laget lovar väldigt gott. Jag gillade det jag såg! Men varför byttes han ut så tidigt? Såg väl inte direkt trött ut? DG lär starta även nästa match, Crespo kunglig i första.
Malmö FF Blå i exilen
2014-08-13 22:22
Jag har sett MFF sedan 1964 och första halvlek var bland det sämsta jag sett och vändningen är nog vår mest oförtjänta i den kategorin.

Lycka till under resten av säsongen och se till att hålla HeIF bakom er.

Framför allt: bättre lycka i nästa match. Ju fler poäng ni tar där desto bättre.
IFK Göteborg Mr Anderson
2014-08-13 22:13

Gnällbältet, ni bara gnäller o gnäller.

Man måste få skämta lite, det är bara fotboll trots allt, inte liv o död...

Folk dör i cancer, o ni gnäller på fotboll...kom igen, lite perspektiv.
Finns ingen anledning att bli gnälliga :) Är bara fotboll.
Örebro Grixx
2014-08-13 21:44
Möjligen kan Nordin totalt förlorat ögonkontakten med bollen....annars är det uselt.

Känns inte klockrent med Alec

...båda måste revanschera sig.

Trots att Nordin haft en ganska lång usel period så tror jag mest mest att det är han som klarar det!

Alec upplever jag är lite för mycket som en tonårig fotbollssupporter.
AIK Saywee
2014-08-13 21:42
Tung hemresa från Malmö :(

Riv sta'n !!!
Örebro Gudjonsson
2014-08-13 21:37
Jag har skrivit det förut och nu skriver jag det igen - Anledningen till att jag kollar varje match och hoppas, är ju för att jag VET att spelarna kan spela underbart bra!

Att analysera matchen nu är som att knipa när man börjat kissa...

1. Första halvlek spelade alla med en underbar rörelse.
2. Effektiviteten från Crespo kommer att fortsätta nu när självförtroendet har kommit.
3. Kylan och känslan saknas från de flesta spelarna i avgörande lägen. Ett bevis är Yasin som enbart gjort 1+1 hittills.
4. Nordmark är ett riktigt bra nyförvärv.
5. Alecs "misstag" att byta ut DG istället för Yasin hade han aldrig gjort om han sett matchen från läktaren... eller från TV:n.
6. Som vanligt känns det som att spelarna inte är tillräckligt förberedda rent fysiskt. Hoppas det beror på ett energikrävande spel, dvs backa hem och stå i klunga är kanske jobbigare än det ser ut.
7. ...men kanske beror det på de många skadorna.
8. Jag kan nu räkna ihop det till 6 poäng som vi haft om vi inte gjort extremt allvarliga "misstag".
9. Misstag kommer när man är trött.
10. Nordin anser sig själv vara väldigt bra tränad.
11. Mot AIK hemma måste vi orka spela hela matchen.
12. Vi hade behövt pensionera Wickström för ett år sedan. Han är så långsam att det inte är någon idé att flytta upp backlinjen.
13. Första halvlek spelade vår vänsterkant DB & DG "Like a boss".
14. Yasin behöver en back som styr honom. Han får varken hjälp av Haginge eller Wickström. Alldeles för många gånger är spelarna osäkra på vem som ska kliva upp i press (tydligt exempel vid Thelins mål).
15. Ge kaptensbindeln till RÅP. Han kommer växa med rollen. Som Crona ungefär sa "Wikström behöver fokusera på sig själv".
Örebro Sunnanlid (2013)
2014-08-13 21:34
@Sogen:

Sådär sa alla (inklusive jag själv) efter varje omgång förra säsongen. Kvalplats är det vi får rikta in oss på. Och självklart är det inte idag säsongen förloras, men det är så typiskt ÖSK. Det går inte att bara förlora, man måste se till att bygga upp hoppet så att det sedan totalt kan krossas.
Örebro Glad
2014-08-13 21:26
Surt med förlust, Nordins bjudning på straff var inte så kul, jaja my match på Söndag forza ÖSK, Så här ser expressens betyg på våra spelare ut

ÖREBRO SK

Oscar Jansson 3
---
Patrik Haginge 2
Magnus Wikström 2
Erik Moberg 2
Daniel Björnqvist 2
---
Daniel Nordmark (ut 64) 2
Nordin Gerzic (ut 64) 2
Robert Åhman Persson 2
Daniel Gustavsson (ut 88) 3