/fotboll/osk/forum/1278.aspx/fotboll/osk/forum/1278.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-08-14 08:55
Telle du behövs här :)

Efter en natts drömmar skriver jag följande ...

Tråkigt att ÖSK bara spelade fotboll en halvlek, eftersom det alltid handlar om att kämpa i två halvlekar!

Frågor och funderingar i mitt huvud, då jag efter tips avvaktat med mina synpunkter ...

1. Kanske hade varit bättre för en framtida kontinuitet att Axel hade fått tagit över efter Peo, han verkar stabil, Axén är lite mer medial kanske såsom typ Alven och Nordin, men jag vill nog att den som bestämmer kan coacha mitt ÖSK.

Varför såg inte Axén att Yasin inte orkade med i försvaret i andra halvleken?
Varför bytte han ut en av de två bästa för dagen i ÖSK?
Stort minus till gårdagens coachning, och vad fan sa han till spelarna i pausen?

2. Är Nordin verkligen den stjärna, den publikdragare, den framtidsmotor som bör ingå i ett guldbygge, jag är faktiskt fortfarande tveksam ...

Jag är lite småförbannad, men ger aldrig upp min tro :)
Örebro Gudjonsson
2014-08-14 08:38
Bytet av Nordin var absolut befogat enligt mig. Sen hade jag hellre sett att man bytte in Sobralense, i den fria offensiva rollen istället för en låst position på kanten! Haginge hade stora problem i defensiven hela andra halvlek, så om jag fått bestämma så hade jag gett Pode en uppgift att hjälpa Haginge att stänga den kanten, alternativt bytt in Holmberg med samma uppgift.

Men varför byta ut DG före Yasin?
Örebro Glad
2014-08-14 08:34
Tycker att ÖSK ändå visar på att det finns bra fotboll i spelarna, Crespo grymt bra idag, DG grymt bra idag, Oscar gjorde en bra match mycket att göra, synd att 2an gick in kanske han skulle tagit den men i övrigt mycket bra,Nordmark ser ut som ett tillskott, hösten blir intressant och vi kommer att klättra i tabellen, forza ÖSK
Örebro Miroslav kuba
2014-08-14 03:47
@Lekiller:
Okej hoppas du har rätt !! Jag är inte helt säker . Sen vill jag att Pode typ är avförd från Örebro stad på Söndag !! Han är så kass !! SER DU INTE DET ALEC ?????
Örebro Telle
2014-08-14 03:34
För övrigt känns det väldigt tungt att behöva hoppas på att Norrköping tar poäng nästa match... :-)
Örebro Telle
2014-08-14 03:28
minatankar // Tycker det vore väldigt tråkigt om du slutade skriva här. Dina inlägg känns intressanta, insatta och kunniga, och präglas dessutom nästan alltid av respekt gentemot andras åsikter.

Tycker därför att tonen från dig i kväll verkar ha varit väldigt olik dig, minst sagt. (Förstår däremot om du tröttnar ibland när flera nick här inne verkar tycka att det är roligt att uppenbart försöka provocera dig. Jag tror dock att den bästa medicinen mot dem är att betrakta dem som de internet-troll de är och ignorera dem tills de tröttnar. Ger man dem uppmärksamhet tycker de bara att det är roligt och fortsätter.)

Hoppas ditt sug att skriva här kommer tillbaka så småningom, för du tillför väldigt mycket här inne.

Internet-troll // Ni är några nick som ALLTID är inblandade så fort det blir tjafs här inne. Det är aldrig ert fel, det är alltid någon annan som skrivit något dumt först. Det är alltid någon annan som bryter mot forumreglerna, och som borde stängas av på livstid av Admin. Ni tar aldrig åt er, och verkar ALDRIG känna er träffade, inte ens när hela forumet stängs ner, trots att ni verkar ägna mer inlägg åt att medvetet hacka på vissa enskilda nick än att diskutera fotboll och ÖSK.

Till er vill jag säga tre saker:

1) Skärp er...!

2) Ert omogna bitchande drabbar inte bara oss andra här inne, utan indirekt även ÖSK, om det som förra gången leder till att forumet stängs.
Publikintresset för ÖSKs matcher är redan lågt nog nu under sommaren, utan att vi behöver spä på media-tystnaden ytterligare genom att stänga det största ÖSK-nätforumet över två matcher som senast.

Ska vi inte göra det vi kan för att hålla intresset och diskussionerna runt ÖSKs matcher vid liv?
Eller är det viktigare för er att fortsätta tjafsa?
För mig låter inte valet svårt i varje fall.

3) Skärp er...!
Malmö FF Paradiso
2014-08-14 03:02
Var snudd på 9 man ni hade de sista 20 minuterna. Yasin var slutkörd och orkade inte ett piss samt Pode, MFFare som han är spelade på 40 procent av sin kapacitet.
Örebro widemarsh
2014-08-14 01:56
Måste ändå ge Gerzic viss upprättelse för handsen. Fortfarande ska inte handen åka upp där, men han får en klar knuff i ryggen av Helander när bollen är på väg in och därför hamnar han ur position och slänger upp armen. Helander får tack vare knuffen nicka helt ostört, och givetvis borde vi haft frispark i den situationen. När man ser målet i efterhand är det inget snack om att straffen borde varit en frispark till oss. Trist.
Benny Böckling
2014-08-14 01:10
Svårsmält det här....
Hur kan Axén har kvar Yasin på banan när han ser att han är fullkomligt slutkörd efter minut 55. Han var väl ok i första men andra är han verkligen usel i.
Sobralense måste få spela istället för honom mot Gnaget.
Ponneby - Nytt guld 2014
2014-08-14 00:56
Tack för god match idag.

I första halvlek så är vi någon annanstans rent mentalt, ni spelar ju faktiskt ut oss vissa stunder. 0-2 inte alls orättvist i detta läge och det fanns ju faktiskt bud på fler. Vi hade något giftigt läge med trots allt så det kunde varit fler mål.

Gustafsson löpte arslet av Johansson och Concha på vår högerkant.

Sen tycker jag helt sonika att vi tar tag i det och andra halvlek är mer eller mindre vår rakt igenom.

Tycker vi vinner rättvist tillslut och vi nöter ner er i slutändan.

Men absolut, Gerzic skall ha tack för sitt hjärnsläpp. Det där avgjorde mycket.

Nåväl, jag är inte här för att strö salt i såren utan ville som sagt bara tacka för matchen.

Ni har en fantastisk målvakt, en av seriens absolut bästa.

Lycka till framöver, ni borde inte behöva ramla ur med den kvalitet ni faktiskt besitter i laget.
Örebro Lekiller
2014-08-14 00:47
Kan nog sätta en bra slant på att Nordin är med ifrån start på söndag igen. Krävs nog mer för att det skall skära sig totalt mellan Nordin och Alec skulle ja tro.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Miroslav kuba
2014-08-14 00:36
Asså vart fan tog mitt svar till Pemo vägen ??? Skumt men fan jag skriver om lite mer kortfattat : Jag håller med dig om Nordin klart det är ett stort misstag han gör när han tar med handen men Alec gör ett ännu större misstag när han byter ut samma Nordin och tydligt straffar honom för just det misstaget . Jag tror att det beslutet kan ha kostat oss matchen och i värsta fall en infekterad förhållande mellan Alec och Nordin resten av säsongen som kan sluta i superettan !!
Örebro Miroslav kuba
2014-08-14 00:29
@pemo:

Örebro Lekiller
2014-08-14 00:28
Grymt irriterande också att Thelin kan tillåtas få iväg ett så bra skott också på 2-2 målet. Ramlar ju direkt efter att han får iväg skottet. Svårt för Oscar kanske då bollen får en kanon skruv.
Örebro pemo
2014-08-14 00:24
Funderar lite på 2-2. Borde inte Oskar ha tagit den?
Sedan märks det vilka som har självförtroende. Både Pode och Yasin hade bra första-skott-läge, men försökte passa i stället. Har sett matchen i efterhand och kan konstatera att det trots allt var en rättvis MFF-seger.
Nordins hands ser skum ut, men hjärnsläpp ar bättre spelare fått förut.

Skönt att se Crespo i dag. Och DG. Så jag har inte helt givit upp hoppet. Synd bara att inte Gbg och BP kunde ge oss ett handtag. :)

Så, vad väntas på söndag? Ett tjurigt AIK eller är de slitna? Tror att Crespo kan slå till igen då deras backlinje inte är helt 100. Men då måste vår vara på tårna. Sen är ju frågan vem som skall ta Bahoui ( stavning, sorry )
Blir väl Hagge antar jag.
Örebro Miroslav kuba
2014-08-14 00:10
@Överstegsfinten:

Nja vet fan om jag håller med där . Det kanske var ni som var dåliga i första sen blir det panik från tränarhåll redan vid erat 2-1 Hoppas bara vi tar denna torsk på rätt sätt . Jag menar 0 poäng i Malmö är ingen skam inför matchen men nu när matchen blev som den blev kan det sluta med katastrof !! Skiftet Peo/Alec kan sluta med ett ÖSK i Superettan . Snälla Alec visa mig att jag har fel och förstå att Pode är ingen fotbollspelare av Allsvensk klass !! KROSSA AIK !!!
Örebro Lekiller
2014-08-14 00:07
[QUOTE=Benny Böckling ]Första halvlek fullständigt lysande men vad fan gör det när man lirar som ett gäng jävla amatörer i andra halvlek. Nordins idiotiska hands tar Malmö in i matchen, sen att han slår bort varenda passning det har vi vant oss vid. Yasin helt värdelös som vanligt skicka iväg människan till nån liga i Mellanöstern så kan han få komma närmre alla hans larviga fans. Pode kommer in och visar sitt sanna jag, trög som utav helvete och gör bara allt fel. Plus till Crespo för sina mål, Nordmark för sin fina debut och till DG som för en gångs skull gör en bra match. Fy fan... [/QUOTE] Malmö är ett bra lag, Sveriges bästa just nu kanske, glöm inte det. Dock så måste en del göra saker bättre, helt klart.
Benny Böckling
2014-08-14 00:03
Första halvlek fullständigt lysande men vad fan gör det när man lirar som ett gäng jävla amatörer i andra halvlek.
Nordins idiotiska hands tar Malmö in i matchen, sen att han slår bort varenda passning det har vi vant oss vid.
Yasin helt värdelös som vanligt skicka iväg människan till nån liga i Mellanöstern så kan han få komma närmre alla hans larviga fans.
Pode kommer in och visar sitt sanna jag, trög som utav helvete och gör bara allt fel.
Plus till Crespo för sina mål, Nordmark för sin fina debut och till DG som för en gångs skull gör en bra match.
Fy fan...
Malmö FF Överstegsfinten
2014-08-13 23:59
Ni är mycket bättre än vad tabellen visar!
Örebro Lekiller
2014-08-13 23:55
Små billig frispark Malmö får innan 3 - 2. Pode hinner inte med å rycker i armen. Sen är inte Björnquist vaken på Rosenbergs ryck innan han kan gå upp å nicka in en bra slagen hörna. Surt, surt!
Malmö FF Ztolle
2014-08-13 23:50
Där kom vi undan med nöd och näppe. Tyckte att ni kändes riktigt heta och i första halvlek var vi inte alls med i matchen. Tror på tre poäng för er mot AIK. Lycka till med restan av säsongen!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-08-13 23:50
Jag tror att går man raka vägen är det max en kvart. Rudbecksgatan rakt fram hela vägen från övergångsstället i korsningen med de större husen vid Berhn center till arenan. Inga problem.
Örebro Lekiller
2014-08-13 23:45
[QUOTE=Lekiller]15 - 20 min skulle ja tippa beroende på om man vet raka vägen. Kanske 30 min. [/QUOTE] Avståndet är lurigt, 2-3 km kanske.
Örebro Lekiller
2014-08-13 23:43
[QUOTE=AIKforever94]Ska på matchen på söndag. Jag undrar hur långt det är från Örebro södra station att gå? [/QUOTE] 15 - 20 min skulle ja tippa beroende på om man vet raka vägen. Kanske 30 min.
AIK AIKforever94
2014-08-13 23:42
Ska på matchen på söndag. Jag undrar hur långt det är från Örebro södra station att gå?
Örebro Lekiller
2014-08-13 23:38
[QUOTE=Miroslav kuba]Var det Nordin som gick ut då va? Isof det är ett otroligt BEDRÖVLIGT !! byte . Varför byta Nordin bara för han gör ett misstag o tar med handen !! Nä Alec skärp dig eller byt ut dig själv !!! [/QUOTE] Mmm, Nkili och Pode in och Nordin och Nordmark ut tror ja. Kan nog förstå att de gick ut ändå. Nordmark kan väll knappas ha allsvenskt ork i kroppen och Nordin gör ingen jätte match. Tyvärr finns det ju inga andra super val på bänken centralt än Nkili och Pode. Sobralense verkar ju gå som ytter.
Örebro Stoonken
2014-08-13 23:34
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Personligen tycker jag att Mange var en av de bästa svartvita spelarna ikväll....
Örebro ÖSK-Boldt
2014-08-13 23:33
Tack sektion E. Precis mina tankar över dom spelarna. Dom tillför inte mycket i dagsläget. Visst Malmö är svåra, inte minst borta men dom har inte hittat sig själva på ett tag. 3 pinnar mot gnagisarna det enda som gäller. Mina tankar// Tycker också det är tråkigt om du slutar din tid här. Speciellt med så sakliga inlägg du bjudit på. Jag hoppas hellre på att ditt konto är kapat eller nickstulet. Det är icke likt dig att flippa loss så här.
Örebro Miroslav kuba
2014-08-13 23:33
@Lekiller:

Var det Nordin som gick ut då va? Isof det är ett otroligt BEDRÖVLIGT !! byte . Varför byta Nordin bara för han gör ett misstag o tar med handen !! Nä Alec skärp dig eller byt ut dig själv !!!
Örebro Stoonken
2014-08-13 23:32
Tycker det är SORGLIGT att det inte kan föras diskussion på normal nivå här inne.. Orkar inte ens läsa igenom vad som skrivits om dagens match då man måste läsa igenom all denna skit som skrivs..

Otroligt tungt poängtapp idag. Är det bara jag som är kritisk till de byten som gjordes?
Annons: