/fotboll/osk/forum/1275.aspx/fotboll/osk/forum/1275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kalmar kapten bölja
2014-08-16 22:02
@Aspen.:

Perfekt. Råttgift mot gnagarna borde vara effektivt.
Sawadee
2014-08-16 21:00
@Saywee:

Säkert satt i karantän av Anticimex personal
AIK Saywee
2014-08-16 20:57
Blir Gary Sundgren bänkad ;)
Sawadee
2014-08-16 20:04
@Aspen.:

Bra, då får vi hjälp med att jaga bort ohyran på BA imorron! ;-)
Örebro Aspen.
2014-08-16 19:26
Anticimex blir morgondagens matchvärd
Örebro Aspen.
2014-08-16 19:22
Efter sommarens avslöjande om spelmissbruk, med den pågående behandlingen och omtalade abstinensbesvär har Nordin inte verkad f100% fokuserad på planen så någon match vila kan göra gott. DN är ett gott alternativ.

Nu har vi DG, DB, DN och DS
Örebro Lekiller
2014-08-16 15:42
[QUOTE=Saywee]Ni får ursäkta, men jag tycker nog att Nordmark redan är en av "startelvorna" ;) Nordin och Yasin behöver nog vila lite, bland många "lovande" mittfältare. Alla tillsammans, hösten blir vår :) [/QUOTE] Jag kan nog också tycka Nordin kanske borde få vila. Men han har en stark status i laget och normalt sett kanske bästa innermittfältare, svårt för Axen att inte starta med honom då.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2014-08-16 13:47
@Sawadee:

Intressant statistik, men var det inte tvärtom före uppehållet? Jag vill minnas att vi gjorde ganska många mål i andra halvlek? Tänker spontant på Halmstad borta, Mjällby hemma, Gefle hemma och BP borta. Vill minnas att Csports hade någon statistik om att vi gjorde flest mål efter den 70:e minuten inledningsvis. Har ÖSK skippat konditionsträningen under under sommaruppehållet eller börjar det täta matchschemat ta ut sin rätt på givna spelare?
AIK Saywee
2014-08-16 13:17
Ni får ursäkta, men jag tycker nog att Nordmark redan är en av "startelvorna" ;)

Nordin och Yasin behöver nog vila lite, bland många "lovande" mittfältare.

Alla tillsammans, hösten blir vår :)
Örebro Lekiller
2014-08-16 13:05
[QUOTE=Benny Böckling ]Han har ju knappt lirat något under året så det tar nog ett tag innan han är en spelare för startelvan match efter match. Han kommer säkert in under matchen. Men skönt med Yasin på bänken, det har han gjort sig förtjänt av. [/QUOTE] Stämmer nog bra angående Nordmark. Ser man det krast också så är det väll Nordin eller RÅP han skall peta. Kanske ev. Pode. RÅP flyttar nog inte Axen i första taget heller. Men Nordmark lär komma in. Sobra såg intressant ut på kanten. Ska bli kul att se imorgon hur det går.
Sawadee
2014-08-16 12:50
Roade mig med att kolla lite statistik över ÖSK:s senaste sju allsvenska matcher, de efter VM-uppehållet.
Målskillnad första halvlek: 6-4
Målskillnad andra halvlek: 3-9
Vad kan vi dra för eventuella slutsatser av det?
Notabelt är att om sedvanlig poängutdelning (3, 1, 0 alltså) hade givits för vardera halvlek hade våra första halvlekar i dessa sju matcher givit 11(!) poäng och de andra halvlekarna 9 poäng (3 st 1-0-vinster i andra mot HeIF x 2 samt Mjällby)
I själva verket fick vi i slutändan, vid full tid bara med oss 6 poäng från de här 7 matcherna..
AIK Saywee
2014-08-16 12:47
Benny,

ja Yasin måste vila, för tröttare lirare var det länge sedan jag såg i en andra halvlek,

Nordmark då, hur fan kan han vara då jädra bra, så länge i "svartvit premiär" utan att ha lirat speciellt mycket under 2014?

Kanske bra fysik och vältränad :)
Benny Böckling
2014-08-16 12:29
@Godzilla Hårddisksson:

Han har ju knappt lirat något under året så det tar nog ett tag innan han är en spelare för startelvan match efter match. Han kommer säkert in under matchen.
Men skönt med Yasin på bänken, det har han gjort sig förtjänt av.
AIK Saywee
2014-08-16 12:22
pemo, dä dära svaret om fysik, är nog inget att gräva ned sig i, för jag förstår ändå inte vad han "menade", egentligen. Men i övrigt är han rätt tydlig. Många bra svar av Axén, mera sånt, jag gissar, OBS gissar, att han intar en ödmjukare inställning till supportrar och forumister, när han nu är lite mera "ytterst" ansvarig ?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-08-16 12:06
Om det stämmer att Nordmark är petad blir jag lite putt. Tyckte att han var riktigt bra mot MFF.
Sawadee
2014-08-16 12:05
@pemo:

Jomen, då blir det ju också ett icke-svar. Ingen vinner ju på ENBART fysisk styrka eller ENBART taktisk sådan eller teknisk skicklighet eller mental styrka. Frågan Erik ställde var väl huruvida vi är tillräckligt tränade för att stå upp i uppåt 96 minuter. Bl a med tanke på hur det sett ut i många matcher under senaste tiden med bra första halvlek och sedan genomklappning, t ex Norrköping hemma, Häcken borta och nu MFF...
Örebro Lekiller
2014-08-16 11:37
Yasin och Nordmark petade och Sobralense och Pode in ifrån start som det verkar efter dagens träning. Nordin tar Nordmark plats och Sobra tar Yasins.
Örebro pemo
2014-08-16 11:21
VSK, under Listons vingar, gick från div 2 ( gamla ) till allsvenskan på ren fysik på 70-talet. Sprang över allt motstånd. Väl i allsvenskan blev de avslöjade och såg ut som rena statisterna på planen.
Det är kanske så som Axén menar, att man inte vinner eller förlorar på fysik enbart. Men självklart måste man orka 93 minuter. Men det är väl ett typiskt Axén-svar. Som en del tycker är stöddigt. Vet inte vad jag tycker, men han har ju trots allt rätt i det han säger.
AIK Saywee
2014-08-16 10:31
Lekiller, Instämmer, å samtidigt förstår man att detta forum har betydelse, säkert läser både Axén och Erik här ibland. Klubben kan ju knappast isolera sig från vad fans och supportrar tycker och funderar över. Det är ju vi "alla tillsammans" som gör jobbet. Bra jobbat, nu går vi för en åttondeplacering eller bättre :)
Örebro Lekiller
2014-08-16 01:20
All Cred till Axen och svaren han ger på frågorna. Kastar alltid ljus på saker när man har alla fakta på hand. Kanske borde den info på ett eller annat sett ges tidigare och oftare för att undanröja missnöje och frågetecken.
Sawadee
2014-08-15 23:37
@Saywee:

Den förstod inte jag heller. Om ÖSK vinner mot Sköllersta med 17-3 (eller var det 17-0 exkl bonus-straffar?) så är det väl på ett flertal områden vi straffar dem. Mot Sköllersta vann vi på fysik, taktik, individuell skicklighet, teknik, you name it.
Visst kan fysiken avgöra när två lag i övrigt är jämbördiga på andra områden?
AIK Saywee
2014-08-15 23:20
Bra och tydliga svar av Axén, intressant :)

Men ett enda uttalande förstår jag mig inte helt riktigt på ...

"Man vinner inga matcher i Allsvenskan på fysik, men förlorar inga heller"
Sawadee
2014-08-15 22:36
@pemo:
Tolkade det som en diplomatisk beskrivning av att han tyckte att Nordin hade gjort en dålig match
AIK Saywee
2014-08-15 22:35
Axén ska inte planera in några straffar åt våra motståndare ...
Örebro pemo
2014-08-15 22:34
Fast visst var han väl lite kort angående bytet på Nordin. Eller sprang han sig trött? I o s var det ju en ny placering för honom. Och han slet ju på rätt bra i första. Men. återigen, inget konstgräslag har orkat hela matchen i Malmö.
AIK Saywee
2014-08-15 22:30
pemo, Benny och Sawadee

Tackar för svar, det förklarar det hela,
som såg så oförklarligt ut från läktaren.
Sawadee
2014-08-15 22:28
@pemo:
Så sa han, ja. Tyckte det lät lite roligt, ungefär som att det skulle ha varit förutbestämt att det skulle bli straff i 60:e minuten, " - eller hur grabbar, vi gör bytet innan straffen, va!?" :-). Tolkade det som att bytena var på gång just då, runt 60:e men att straffen kom emellan och därför skedde bytena först i 64:e..
Benny Böckling
2014-08-15 22:19
2:a på bollen... Kom före pemo iaf.
Örebro pemo
2014-08-15 22:19
Saywee // Två byten var planerade innan straffen. Daniel, som inte har matchat på länge och Nordin som hade gjort sitt och skulle bytas mot Pode.
RÅP var väldigt sliten, men fortsatte. Så det tredje bytet fick vänta. Dvs, när han gjorde dubbelbytet ( planerat ) så kort där på ville fyra byta.
Att det till slut var DG berodde på att han inte kunde ta ett löpsteg till. Nordmark hade kramp redan efter 35 minuter.
Ungefär så sa han. Väldigt bra förklaringar. Dessutom förklarade han Yasins löpningar.
Men försök att få in intervjuen. Den var verkligen bra.
;)
Benny Böckling
2014-08-15 22:18
@Saywee:

Tydligen spelade RÅP halvskadad och DG med kramp i andra halvlek så tränarna vågade inte göra det tredje bytet förrens i slutet av matchen. Annars var det ju risk för att lira med 10 man på plan sista kvarten.
Även om det kändes som vi var 10 på plan hela andra halvlek...
Annons: