/fotboll/osk/forum/1273.aspx/fotboll/osk/forum/1273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2014-08-29 17:18
@pemo:

Du får nog dock räkna med att någon kan komma att kalla dig "julgran"..
Örebro Bastard on Parade
2014-08-29 17:13
Håller med och reklamen. Jag har börjat använda adblock-tillägg till mina webbläsare pga reklamen på Svenska Fans. Det är lite synd samtidigt för jag gillar ju forumet och sajten, men när det förstör användarvänligheten helt så orkar jag inte med reklamen längre.

Jag har för övrigt en bra känsla inför dagens match. Det brukar gå åt helvete när jag har en bra känsla så jag hoppas jag får en dålig känsla innan jag är på Vallen! ;)
Örebro Bulten i Boo
2014-08-29 16:54
@Axel Vadd:

Håller med. Vi minns väl alla Brage hemma ifjol. Men, vi är bättre i år.. Men, BP är väl iaf lite bättre än vad Brage var då?
Örebro Bulten i Boo
2014-08-29 16:51
@Axel Vadd:
Håller med dig. Trycker bort denna förb...ade reklam stup i kvarten o så poppar den upp igen...
Örebro CaféNational
2014-08-29 16:49
Inför bortamatchen med BP kände jag mig rätt lugn men den matchen var jobbig. BP förde ju spelet, ÖSK såg tagna ut (av ödsligheten på Grimsta?) och den där onödiga straffen på slutet kändes som grädden över laxen...

BP är ett bottenlag i år men de kanske passar ÖSK illa helt enkelt. Inte första gången vi varit passiva mot svaga lag men mot starka lag så blommar vi upp.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-08-29 16:39
Pemo Utan att vara så insatt så har jag för mig att jag såg på Fotbollskväll efter BPs förra match mot Djurgården. Där har jag för mig att de sa att BP har stora skadebekymmer och att endast 3 backar finns tillgängliga samtidigt som de får bänka "bra" mittfältare och anfallare. Vet inte om jag har drömt dock ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Axel Vadd
2014-08-29 15:49
BP:s inför "Allt under en 0-3-förlust måste ses som något positivt." Gillar inte när ÖSK är sådan favorit. Brukar skita sig då. Blir väl 1-1
Örebro pemo
2014-08-29 15:48
I kväll kan man väl ha på sig alla ÖSK-prylar utan att riskera något. BP:s fans är väl tämligen sunda.

Såg Elfsborgs match i går. Bedrövligt. Jag tillhör de som håller på svenska lag i EL och CL , men det var enorm skillnad på MFF och Ellos. Tror nog att de sistnämnda får svårt att komma bland de tre bästa i år. Dålig bollmottagning. Slarviga passningar och noll anfall ( nästan i alla fall )

Nej, då hoppas jag på bättre i kväll. Skall vi säga 4-0 ? Såg att Bärkroth är tillbaka. Där måste vi se upp. Och så han från MFF på topp..
Att de sedan bara har tre backa med sig......tyder på att de ger järnet framåt.

Tre poäng och jag kommer att njuta två veckor framåt. Om så blir fallet, vad önskar vi då i den andra matchen ( HIF -HBK ) ?
Örebro Axel Vadd
2014-08-29 15:45
@Bastard on Parade:

Ja det håller jag med dig fullt ut om. Det är väl till och med ett delmål att lyckas sälja utomlands till en bra peng
Örebro Axel Vadd
2014-08-29 15:40
Förbannad jobbig reklam längst ned på sidan som poppar upp och täcker nedre delen
Örebro Axel Vadd
2014-08-29 15:40
@Bulten i Boo:

Ja om 28 poäng räcker det förmodligen med mellan 4-6 p till för att slippa kvala
Örebro Bulten i Boo
2014-08-29 14:47
Så skönt att va' Närkebo !! Vill alltid bo i Boo !
Nu börjar uppladdningen inför kvällen kan man märka. Alltid lite risk för förhöjd stingslighetprocent då, men så ska det väl va' !? Viktig match, för vid poängtapp kan den oro och ängslighet vi såg för inte så länge sedan kanske göra sig påmind igen? Dessutom skulle 28 poäng efter 22 omgångar peka i tydlig riktning mot nytt kontrakt..
Örebro CaféNational
2014-08-29 14:43
@Bulten i Boo:

Sorry, jag missade skämtet helt. Brast sålunda här med.
Örebro CaféNational
2014-08-29 14:40
@Svartvitt-redaktionen:

Önskad ton är Ö dur förmodar jag?
Örebro Bulten i Boo
2014-08-29 14:39
@CaféNational:

Jag ville skoja lite, men ber så mycket om ursäkt för min mycket bristande humor
Svartvitt-redaktionen
2014-08-29 14:38
Tänk på tonen ni pratar med varandra på detta forum. Det är förbjudet att outa medlemmar.

Heja ÖSK!
Örebro CaféNational
2014-08-29 14:31
@Bulten i Boo:
Men som jag skrev är det ju knappast samma personer som "gnäller" på båda sakerna? Det är du som vill ha det till det och det känns ju lite underligt, nästan som om att du söker gnäll (att gnälla på). :-) Och det gör du väl inte får jag förmoda. Jag har ju personligen aldrig beklagat mig över att svenska lag inte nått in i EL eller CL. Om det du skrev var korrekt att folk (här) bara bytte åsikt för att gnälla kunde jag ge dig en poäng men så upplever jag det inte som att fallet är. Tvärtom. Att du nu ska ha det till att näringarna skiftar åsikt i frågan för att fortsätta få "gnälla" faller ju platt (fortfarande) eftersom det ju uppenbart varit övervägande positiva tongångar kring ex MFFs avancemang här på detta forum (och på andra håll). Men du kan självklart ha upplevt det på annat vis. EDIT: försökt fixa till felaktig citering
Örebro ÖSK-Karl
2014-08-29 14:29
@Bulten i Boo:

Svårt att förstå vad du menar, frågan är om du själv förstår det?

Men om du sagt/skrivit samma sak när du bodde i Närke vill du kalla det för gnäll? Vart vill du komma?
Örebro Bulten i Boo
2014-08-29 14:21
@CaféNational:
Min poäng är att föra en debatt på ett debattforum och påpeka det lite lustiga i att "normaltillståndet" brukar vara att "framförandet av kritik" (på närkingska "gnället") handlar om avsaknaden av internationell framgång för svenska klubblag och att när sådan framgång väl nås så är närkingarna snara att hitta nya grunder till "framförande av kritik" till det skedda. Om detta enbart eller särskilt är en närkingsk företeelse eller om likande tendenser går att finna i övriga landet (men utanför sthlm/Gbrg vill säga, för där utgår jag från att de är avundsjuka) har jag ännu inte hunnit utröna. Lovar att återkomma med en uppsnäppad analys om jag hinner undersöka.
Örebro CaféNational
2014-08-29 14:15
Bäst för svensk fotboll vore förstås om ÖSK vann med 7-0 idag. Alla mål gjorda av en inhoppande Lumbana som Manchester United köper ögonblickligen för 100 miljoner.

Örebro CaféNational
2014-08-29 14:12
@Bulten i Boo:

Vad är din poäng?
Det lär ju inte vara samma personer som "gnäller" (hemskt med andra åsikter så de måste ju stämplas som gnäll antar jag).

Överlag så har de allra flesta uttalat sig positivt om MFFs avancemang till CL, både här och på andra forum och i omröstningar. Så jag tycker det du skriver faller rätt platt ärligt talat.

Skulle vilja påstå att en mycket tydlig majoritet har varit positiva. Ungefär samma mängd som brukar klaga på när avancemangen in i CL och EL uteblir.

Mao, ja, jag vet att jag inte talar för alla när jag skriver hur jag tänker och funderar.
Benny Böckling
2014-08-29 14:09
Senast vi hade en så här måstematch var ju mot Halmstad och då gick ju det mesta åt helvete men då hade vi väl 10 matcher i ryggen utan vinst.
Känns betydligt bättre till kvällens match, känner mig säker på seger.
Örebro ÖSK-Karl
2014-08-29 13:51
@Corvus Corax:

Jag gav dig faktiskt en tumme trots att Malmö är det lag jag håller minst på i Sverige (troligen ett arv från min far). Faktum är ju att ni redan plockat både duktiga spelare från oss, tänker på Skoog i fotboll och indirekt Hasse Borg. Sedan verkar ni ha en förkärlek att plocka talanger just från Örebro.

Samma sak var det med Ishockeyn, där plockade Percy våra fyra-fem bästa.

Vad gäller mig personligen kommer jag ha svårt att hålla på er i Europa, samma sak med AIK.

Sedan har du helt rätt i att ledningen av ÖSK befinner och befunnit sig i en dvala i över 100 år, det är smått en bedrift att en så pass stor stad som Örebro inte vunnit ett sm i något av våra största lagsporter. Visst -94 var vi nära, men föll på målsnöret. Kan ha fel, men tror att Minatankar låg bakom framgångarna då. Tyvärr orkar han inte med detta forum längre.
Örebro Bulten i Boo
2014-08-29 13:49
@Bastard on Parade:
Heja Danmark, hehe. Nej, det kommer väl att handla om spelare från lag exklusive "de fem stora" (HeIF, Elfsb, blåvitt, AIK, Djurgårn) kan man tänka. Precis som när spelare från oss "hämtats upp" till blåvitt inför europasatsningar, som Håkan Sandberg, Magnus Erlingmark, etc. Säg att MFF inför nästa år bestämmer sig för att de vill ha Oscar Jansson. Mycket tänkbart att de är beredda att betala hans marknadsvärde plus en "MFF-premie" på 30-40%..
AIK Saywee
2014-08-29 13:34
Samba Hagge, jag gillar din optimism :) Varför skulle vi torska hemma mot BP ? Nej gnällspikar får klaga och oroa sig om de rycker det är en bra laddning. Jag tror att det kan ladda ur ordentligt med stort publikstöd, tennissifror 6-1 Alla till BA !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2014-08-29 13:22
@Bulten i Boo:

Det blir intressant att se hur det blir med transfers inom Sverige. Jag har ju väldigt svårt att se vissa klubbar sälja sina bättre spelare till Malmö (IFK Göteborg och AIK t.ex.). Sedan säsongen 2008/2009 har FC Köpenhamn värvat spelare för €35 miljoner, varav endast €5 miljoner inom Danmark. Från Sverige har de köpt spelare för €10 miljoner.

Tittar man på just det perspektivet så kanske det är bättre för övriga klubbar i Sverige att danska lag lyckas ute i Europa? Alltså om man vill sälja spelare och få betalt. Det är ju mindre känsligt att sälja en av sina bästa spelare till en utländsk klubb än en allsvensk konkurrent.
Örebro Kardinalen
2014-08-29 13:03
SVT Sport visade igår siffror som angav att Helsingborgs totala intäkter för sitt CL-spel 2000 var 52 miljoner. I år ska MMF få cirka 200 miljoner kr i intäkter: 80 från UEFA för deltagandet, 100 från UEFA för tv-potten, samt drygt 10 i publikintäkter, samt pengar för varje inspelad poäng (4,5 för oavgjort och 9 för seger).
Brommapojkarna Bp-Patrik
2014-08-29 13:02
Lär bli en tuff match för er ikväll, den ultimata förnedringen vore väl om ni inte skulle lyckas spräcka nollan innan halvtid. Ja, oj vad jag skulle skratta i så fall!
Örebro Bulten i Boo
2014-08-29 12:37
MFF:s CL-pengar kommer att sippra ned i "fotbollssystemet". Så var det med blåvitts framgångar under 90-talet. För att bibehålla nivån på framgången, dvs ta nationella titlar och kvalificera in i CL eller EL behöver de fylla på med såväl topp som bredd. De svenska klubbarna kommer att veta att ta betalt och MFF kommer att få betala med en ordentlig extrapremie. Robert Andersson-historien från 1997 är ett bra sådant exempel. Många, inte minst i Halmstad var upprörda över blåtts "dammsugning" av marknaden, men kvarvarande spelare knöt näven i fickan och spelade laget till ett guld!
Örebro Bulten i Boo
2014-08-29 12:30
Det brukar ju gnällas friskt när svenska lag på tidigt stadium slås ut ur de internationella cuperna, "visar standarden på svensk fotboll just nu", etc, etc. Och hur blir reaktionen nu då, när det plötsligt går bra (för ett svenskt lag i en internationell cup)?
Annons: