/fotboll/osk/forum/127.aspx/fotboll/osk/forum/127.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-05-06 18:15
Hehe - Lyssna på Axen svar på frågan om Kennedys avstängning :0)

(NA+)
Sawadee
2017-05-06 18:09
@Brodd:

3 st enligt CMore
Örebro Brodd
2017-05-06 18:01
@Kajanus:

Är Linnèr avstängd, tror bara han har två varningar?
AIK Saywee
2017-05-06 17:57
Hoppas att ÖSK möter skadade lag med många avstängda, då kan klubben nå visionen så småningom ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Kajanus
2017-05-06 17:54
Nu är Nisse, Olsson och målvakten Linnér avstängda mot oss nästa vecka. Dessutom är det tveksamt att Goitom kommer spela efter dagens skada.
Örebro Alltid Örebro
2017-05-06 17:46
Det som stör mig mest med Igbos avstängning (försvarar inte det han gjorde dock) är att han match efter match får ta emot ojusteheter från försvarande backar utan att dommaren äns blåser frispark. Vissa matcher har han knappt kunnat hålla bollen utan att mittbackarna trampat han på hälarna, armbågat han i nacken och ryggen utan att han fått med sig nått. Till slut rinner det över och han ger igen. Tycker generellt domarna accepterat ett lite för hårt och fult spel i år. Samma med Nordin som också blir tagen fult när vi ska ställa om/bygga upp spelet. Riktigt frustrerande.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-05-06 16:51
@Tomas Backmans löpsteg på träningarna:
Jag har förstått att ni har matcherna där.
AIK Saywee
2017-05-06 16:43
Ska ÖSK vinna matcher pga "försvagade" motstånd, OK för mig. Men det känns bättre att vinna mot starka lag :)
Örebro Osvaldo
2017-05-06 16:41
@Tomas Backmans löpsteg på träningarna:
Inte ofta man ser någon erkänna hifdif. Så ni har släppt era östermalmsrötter?
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-05-06 16:20
Kristoffer Olsson fick en tidig varning precis som innebär att han är avstängd mot oss nästa helg. Fjärde matchen på kort tid nu vi kommer ha "turen" att motståndaren har en viktig startspelare avstängd mot oss. Dyer, Paulinho, Källström och nu Olsson. Kanske var det denna "tur" som stack så pass i ögonen på förbundet och fick dem att slå med tärning för att avgöra hur många matcher de skulle ge Kennedy istället för att använda förnuft.....
Djurgården Tomas Backmans löpsteg på träningarna
2017-05-06 15:54
@Åter till ståplats. (Sekt. E):
Östermalm? Har du lyckats missa att DIF lirar på Tele2 sedan sommaren 2013?
AIK Saywee
2017-05-06 15:43
Det viktigaste framöver är väl att någon kan förklara för spelarna, att de är anställda för att lira fotboll och försöka bidra till att visionen skall bli verklighet och att inga dumheter skall förknippas med ÖSK. Förresten, gillar Matta's inlägg, klockrent!!! Fair play (floskel)
Örebro Alltid Örebro
2017-05-06 14:11
Avstängningen på Igbo är väll rätt... men antalet matcher ska vara typ två, inte fyra... hoppas överklagan leder till det. Sen måste ju ett dånt beslut komma snabbare... kan ju inte dröjja fyra matcher innan han blir avstängd! Sen ska ribban kigga lika högt för alla, räknar i och med detta att Rosenberg får två matcher... men där blundar väll förbundet.
Örebro Solzjenitsyn
2017-05-06 13:46
@Bengt-Erik Gårdefors mustasch:

Kan hålla med om att känslan är att andra klubbar är bättre på att spela in sina egna ungdomar ,jag menade bara att 90-talet var ett än större mörker.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-05-06 09:49
@Empes:
Ayaz känns väl inte direkt bättre defensivt än Omoh heller. Men han spelade mot Malmö. Men om Omoh tränade ytterback kanske det beror på det defensiva
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-05-06 09:28
Mmm, sant. Jag tänker att det står och väger med Ring. Astvald spelade väl sig själv ur laget efter 2010. Kalle fick sina chanser, men offrades för Crespo ifjol (vilket jag tyckte var bra). Finns väl några till på två decennier. Jag tänker att lag som IFE, Peking, MFF, HBK, KFF och HeIF fått fram 30-50 spelare från de egna leden under de två senaste decennierna (med risk för en detaljdiskussion). Samtidigt värvar ju t.ex. IFE ofta 15-åringar utifrån.
Örebro Solzjenitsyn
2017-05-06 09:13
@Bengt-Erik Gårdefors mustasch:

Astvald, Ring, Holmberg- Hade du skrivit det här 1998 hade jag hållit med dig i större utsträckning.
Örebro Hitta avslut!!
2017-05-06 08:50
Palini, Befogat.
Hammarby Palini
2017-05-06 07:47
@Nicknamn i ribban:

Charlie Davies fick fem matchers avstängning i efterhand när han armbågade Almebäck i nyllet.
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-05-06 04:37
Önskemålen om att peta Besara kan ni nog glömma, så länge han inte sitter och tjuvröker vid ena stolpen i 90 minuter. Chansen att få se Brorsson från start torde vara två avstängningar/skador på de tre som går före. Har ÖSK släppt fram någon ur de egna leden/örebroare sedan Mats Rubarth 1998? Rinne genom skada kanske, målvaktspositionen är annorlunda. Jag skulle starkt avråda Forwards näste Hamad/Durmaz att signa med ÖSK. Otroligt dystert inlägg.
Örebro Empes
2017-05-06 01:42
@Bastard on Parade:

Märkligt. Kan väl knappast bero på att han är för blek defensivt, Åtminstone inte enbart. Enig med Benny - måste bero på något annat.
Örebro Benny Böckling
2017-05-06 01:31
Omoh måste ha några överjävliga problem med attityden eller dylikt.. Annars är det bara galet att han hamnat i sir Axéns frysbox.
Örebro Bastard on Parade
2017-05-06 01:16
@Empes:

Omoh borde vara given från start, men det lär knappast vara så mot Djurgården med tanke på att han fick spela högerback på träningen med reserverna. Han var ju inte heller med i truppen mot SvMFF så han ligger nog på botten i frysboxen tillsammans med Alfred och Jonis.
Örebro Empes
2017-05-06 01:03
Djurgårdens vänsterkant kan nog bli Käck och Augustinsson, och den känns väl inte jättestark. Omoh känns given från start och borde kunna fira stora framgångar mot dem.
Örebro Empes
2017-05-06 00:45
Skulle gärna vilja ha Rogic i mitten som senast tillsammans med Mårten och Gerzic. Känns som det stärker upp defensiven rejält. Nackdelen är att vi kan tappa lite offensivt med att ställa upp så. Men Rogic (och Mårten) får se till att tänka offensivt. Och kanske kan det här balanseras upp än mer om vi startar med två offensiva yttrar i exempelvis Omoh och Ayaz/Sema. (Men det lämnar Besara på bänken – rätt eller fel?) Vill även ha in Ring från start. Och mer offensiva ytterbackar. Och framför allt ett större mod i spelet och något högre utgångspositioner.
Örebro Matta
2017-05-06 00:25
2, 3 eller 4 matcher? Vet inte. Men den största besvikelsen bör vi rikta mot Kennedy och inte förbundet. Riktigt fult och onödigt är det hur man än vrider och vänder. Vi har kontrakterat Kennedy för att spela fotboll och göra mål, inte slåss med armbågarna och vara avstängd.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro malge
2017-05-06 00:18
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article10749467.ab
Örebro malge
2017-05-06 00:15
@Nicknamn i ribban:

Illa skrivet, är förbannad. Är lite det jag menar, att det är brutalt mycket värre. Har för mig att det till och med va surr om att det skulle bli anmält som misshandel eller nåt liknande
Örebro Nicknamn i ribban
2017-05-06 00:11
@malge:

Var det inte så att han liggandes sparkade, och träffade, Samuelsson i ansiktet? Det var ju i så fall betydligt grövre än Kennedys armbåge.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-05-06 00:07
Dock så fick inte Rosenberg något kort i situationen. Det var ju Brendan och Pawel som fick gula kort. Kan väl dock tillägga att Lorentzson fick ju ta emot något slag från AFC:s anfallsstjärna som gav honom lite näsblod. Det borde också vara intressant att titta på, men det missade man säkert då det kanske inte fanns några tydliga TV-bilder.
Annons: